Mi chel wrote:
test met wifi en kabel gedaan, zelfde effect. Monteur ook mee laten kijken en zelf verschillende testen in meerdere browsers geprobeerd. Postcode in mijnprofiel gezet voor de experts.
Je neemt een snellere internetverbinding omdat het op het adres kan, gegarandeerd wordt en door Ziggo zakelijk zelf wordt aangeboden.
Maar dat doe je natuurlijk nooit als dat inhoudt dat je eerst even al je apparatuur moet gaan vervangen/vernieuwen om daadwerkelijk die snelheid ook binnen te halen. Dit is essentiele informatie natuurlijk, die vooraf moet worden gecommuniceerd. Hier kom je nu alleen achteraf achter en dan moet je zelf wat kennis hebben, hoeveel Ziggo gebruikers hebben die kennis niet...
Immers ook hoeveel mensen zouden daadwerkelijk overstappen als ze van te voren weten dat dat geen enkele zin heeft omdat ze oude(re) apparatuur hebben? In de praktijk betekent dat meer betalen en toch zelfde (langzamere) internetsnelheid ontvangen. Dit is alleen fijn voor Ziggo, niet voor de klant.
Het grootste deel van de gebruikers heeft natuurlijk ook niet gisteren hun laptop, ipad of telefoon gekocht…. Veel meer gebruikers zullen juist ook wat verouderde apparatuur hebben.
Ziggo kan trouwens toch precies zien welke apparatuur in je netwerk hangt? En of dat compatibel is met wat ze qua internetsnelheid aanbieden, of klopt dat niet?
Als bepaalde apparatuur niet compatibel is met wat Ziggo levert, moet Ziggo daar wel vooraf netjes melding van maken aan de klant op op dit forum of hoe dan ook, zodat dit (vooraf) gecheckt kan worden door de klant en dan kan de klant zelf beslissen wat ie doet of niet doet (meer betalen of niet).
Het heeft in mijn ogen totaal geen zin om iemand/een bedrijf een snellere internetsnelheid aan te bieden indien de apparatuur niet gloed en gloednieuw is of niet ouder is dan een x aantal jaar. Anders werkt het blijkbaar gewoon niet. Dat moet dus wel vermeldt worden.
Het is een beetje makkelijk van Ziggo om te zeggen dat alles wat achter de modem zit niet hunn verantwoordelijkheid is. Klanten willen gewoon de snelheid waarvoor ze betalen. En gezien uw voorbeelden is dit niet zo inzichtelijk als bij de voorbeelden die u geeft.
Daarbij nemen mensen zonder enige computerkennis alles al gauw van een monteur aan natuurlijk. Dat zijn immers de experts….
“...test met wifi en kabel gedaan, zelfde effect. Monteur ook mee laten kijken en zelf verschillende testen in meerdere browsers geprobeerd...”
Met wifi en kabel hetzelfde? Dat is wel vreemd. Echter, als een monteur er naast staat ….
“... Maar dat doe je natuurlijk nooit als dat inhoudt dat je eerst even al je apparatuur moet gaan vervangen/vernieuwen om daadwerkelijk die snelheid ook binnen te halen. Dit is essentiele informatie natuurlijk, die vooraf moet worden gecommuniceerd...”.
Nee, dat ben ik niet met u eens. U beslist om een snelle verbinding te nemen, dan moet u ook denken aan de gevolgen, dat kan u ( vind ik ) niet afschuiven op Ziggo.
Dan zou u ( als zakelijk klant ) b.v. een bedrijf moeten inhuren, die e.e.a. voor u uitzoeken en installeert. Want dan kan u wel reclameren bij dat bedrijf.
“...Ziggo kan trouwens toch precies zien welke apparatuur in je netwerk hangt?...”
Zelfs indien Ziggo zou kunnen kijken op uw netwerk, welke apparatuur daarop zit, mag dat niet i.v.m. de AVG.
“...Als bepaalde apparatuur niet compatibel is met wat Ziggo levert, moet Ziggo daar wel vooraf netjes melding van maken aan de klant op op dit forum of hoe dan ook, zodat dit (vooraf) gecheckt kan worden door de klant en dan kan de klant zelf beslissen wat ie doet of niet doet (meer betalen of niet)...”.
Ja en nee.
Nee: Het is voor Ziggo natuurlijk onmogelijk, om alle apparatuur die haar ( zeg ) 6 miljoen klanten zouden kunnen aansluiten, te testen. Dan zou je heel Bol.com ( om maar een bedrijf te noemen ) leeg moeten kopen en dat testen.
Ja: Bij Ziggo zou men lijsten met ‘externe’ apparatuur moeten bijhouden, als blijkt dat de Ziggo apparatuur daarmee niet wil werken.
“...Het heeft in mijn ogen totaal geen zin om iemand/een bedrijf een snellere internetsnelheid aan te bieden indien de apparatuur niet gloed en gloednieuw is of niet ouder is dan een x aantal jaar. Anders werkt het blijkbaar gewoon niet. Dat moet dus wel vermeldt worden…”
Nee. Hebt u ooit een autoverkoper horen zeggen dat die mooie 4 liter v12 auto maar 130km/u mag?
Of dat ( verwacht ik ) het overgrote deel van de Nederlanders een veel te grote data bundel voor hun mobiel hebben.
Of dat ( verwacht ik ) het overgrote deel van de Nederlanders vaak dubbel verzekert zijn.
Zoals al eerder vermeld, dan zou u ( als zakelijk klant ) b.v. een bedrijf moeten inhuren, die dat voor u uitzoekt en regelt.
"...Het is een beetje makkelijk van Ziggo om te zeggen dat alles wat achter de modem zit niet hunn verantwoordelijkheid is...”
Nee, want u bepaald wat u achter de modem/router aansluit, dus bent u verantwoordelijk. Gelukkig maar. Het zou toch wat worden, als Ziggo ook daar gaat bepalen wat wel en/of niet mag/kan.
"...Daarbij nemen mensen zonder enige computerkennis alles al gauw van een monteur aan natuurlijk. Dat zijn immers de experts…”
Inderdaad. Maar “wij van WC Eend adviseren WC Eend”. Kijkt u eens naar alle reclame op tv/radio/kranten/… , dat/die gelooft u toch ook niet zo maar. Zodra een bedrijf commercieel is, gaan veel ‘goede gewoontes’ overboord.
Wel moet ik u gelijk geven dat het steeds moeilijker wordt om e.e.a. uit te zoeken. De steeds maar meer technische functies/opties, maken een goede keuze/vergelijk moeilijk. Vooral ook als men apparatuur koopt van verschillende merken.
Maar dat geldt voor iedere generatie. De huidige jeugd gebruikt hun b.v. mobiel ook zoals ‘ouderen’ ( welke leeftijd dat ook mag zijn ) dat nooit gedacht/verwacht zouden hebben.
Waarbij dan ook zeker opgemerkt moet worden, dat de Ziggo apparatuur niet uitblinkt in compatibiliteit met de ‘buiten wereld’.
Misschien zou u Ziggo kunnen vragen, om de wijziging ( de snellere internet aansluiting ) terug te willen draaien en deze ongedaan te maken.