Ik krijg e-mail met openstaande facturen maar in Mijn Ziggo staat dat alles is betaald

  • 29 november 2018
  • 2 reacties
  • 1490 keer bekeken

In mijn mailbox ontvang ik een mail van Ziggo of ik mijn factuur nog wil betalen.
In het kader van pishing controleer ik in mijn account of ik een rekening niet betaald zou hebben. In die informatie staat het volgende:

Facturen

Overzicht bijgewerkt op 28 november 2018

Je hebt alles betaald

Wijzig je betaalgegevens

Op welke informatie moet ik bij Ziggo afgaan, ben ik dan werkelijk gedwongen om overal maar weer voor te bellen om te checken wat klopt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +27
Weet je zeker dat die mail van Ziggo komt? Kijk eens naar de aanhef, als daar je naam niet staat, of (een stukje van) je Email adres is het vast phishing.

Bel anders even de klantenservice
of probeer de chat.
https://www.ziggo.nl/chat

Voorbeelden van phishing vind je hier

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing/phishingvoorbeelden/


Hoe zie je dat dit phishing is?
  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. De website achter de link in de e-mail is niet van Ziggo.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.


E-mailadressen die we gebruiken
abuse@ziggo.nl
no-reply@email.f-secure.com
safeavenue@f-secure.com
ziggo.contact@ziggo.nl
ziggo.nl@e.ziggo.nl
ziggo.nl@edm.ziggo.nl

Domeinen waar onze mailtjes vandaan komen
customergauge.com
e.ziggo.nl
edm.ziggo.nl
informatie.vodafone.nl
informatie.ziggo.nl
mailplus.nl
mailview.inforoute.nl
ziggodome.nl
lgclick.email-domain.com
express.medallia.eu
nieuws.vodafone.nl
nieuws.ziggo.nl
Reputatie 7
Hallo kero, welkom op onze Community.

Met de tips van steefb kun je vrij snel beoordelen of de e-mail van ons afkomstig is of dat het om spam gaat. Je Mijn Ziggo account is altijd leidend, als dat in orde is hoef je je geen zorgen te maken 🙂