El Rolo

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoge factuur na pakketwijziging i.c.m de Mediabox Next

Ik kreeg enkele maanden terug de mogelijkheid om gratis de horizonbox in te wisselen voor de Next. buiten de problemen met de Next (andere discussie) heb ik nu al 3 maanden een hoge rekening. Ik heb ineens bellen bij mijn abonnement en heb al 2 maanden allerlei onduidelijke herstelposten in de factuur en aansluitkosten . Ik heb hier 8 augustus telefonisch contact over gehad en de dame zou alles herstellen. Nu krijg ik weer een factuur met 15 euro "vast bellen" en nog steeds geen geld terug. wachttijd is 15+ minuten , dus probeer het via deze weg.

Blijkbaar is met het verzenden van de Next een nieuw abonnement geactiveerd
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hoi El Rolo, goedemiddag!

Begrijpelijk dat je met jouw facturen de bomen door het bos niet meer ziet! Zoals je terecht aangeeft kan de eerste factuur altijd wat afwijkend zijn, omdat er sprake is geweest van een wijziging en je dan te maken hebt met verrekeningen en herberekeningen. Echter, bij jou gaat het nu al een aantal facturen mis en groot gelijk dat je via deze weg dan even aan de bel trekt. Dit moet opgelost worden!

De laatste 3 facturen, de factuur van 12 juni á € 72,40, de factuur van 12 juli á € 100,17 en de factuur van 15 augustus á € 81,00 zijn niet juist. De boosdoener zit hem in het feit dat naast jouw abonnement nog eens een abonnement voor bellen los wordt gefactureerd voor € 15,00 per maand extra. Dit is een fout in het achterliggende systeem. Hier is een opdracht voor aangemaakt om dit te corrigeren. Deze opdracht is inmiddels verwerkt en vanaf de komende factuur zal jouw abonnement dan ook juist worden gefactureerd. Uiteraard volgt ook nog een correctie van het teveel betaalde bedrag. Ook dit zul je terugzien op de komende factuur. Het was helaas niet mogelijk om dit toe te passen op de factuur van 15 augustus, omdat deze factuur ten tijde van de correctie al in het systeem was opgemaakt.

Wat betreft de activatiekosten. Deze zijn eenmaal berekend op de factuur van 12 juli, maar deze kosten zijn ook weer verrekend op deze factuur onder het kopje 'Bijzondere kortingen'. Op de andere 2 facturen zijn deze kosten verder niet in rekening gebracht en heb je dus ook deze kosten (zoals ook met je is afgesproken) niet betaald. In je bericht geef je aan dat deze activatiekosten 2 keer zijn berekend, maar dit zie ik dus niet terug in de specificatie van de laatste 3 afwijkende facturen. Ik hoor dan ook graag van jou waar jij ziet dat deze kosten nogmaals zijn berekend. :blush:

Bekijk in context

5 Reacties 5
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Als je het Complete of Max abo had zou deze overgezet worden naar de Complete Next of Max Next en alle extra diensten zouden automatisch mee gaan. Welk abo had jij met de XL en is deze gewijzigd naar een Complete Next of Max Next abo?
El Rolo
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb Complete, zonder bellen (voorheen 64,50 nu 66,-) . Eerste factuur 72,40. Optellen aftrekken, omdat je meer dan een maand betaald (Dat klopt ook bij nieuw abo). 2e factuur 100 euro. Weer optellen aftrekken, want wederom meer dan een maand??, + bellen 15 euro . Aansluitkosten 19,95 2x waarvan 1 keer eraf etc.
Dame van Ziggo heeft ook uitgezocht dat het niet klopt en dat ik geen bellen in het pakket heb. Zij zou alles herstellen en terugboeken. Vandaag factuur 81 euro....zucht. Paar keer gebeld naar Ziggo, maar telkens giga druk.

Ik hoop dus dat Ziggo me hier beter kan helpen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hoi El Rolo, goedemiddag!

Begrijpelijk dat je met jouw facturen de bomen door het bos niet meer ziet! Zoals je terecht aangeeft kan de eerste factuur altijd wat afwijkend zijn, omdat er sprake is geweest van een wijziging en je dan te maken hebt met verrekeningen en herberekeningen. Echter, bij jou gaat het nu al een aantal facturen mis en groot gelijk dat je via deze weg dan even aan de bel trekt. Dit moet opgelost worden!

De laatste 3 facturen, de factuur van 12 juni á € 72,40, de factuur van 12 juli á € 100,17 en de factuur van 15 augustus á € 81,00 zijn niet juist. De boosdoener zit hem in het feit dat naast jouw abonnement nog eens een abonnement voor bellen los wordt gefactureerd voor € 15,00 per maand extra. Dit is een fout in het achterliggende systeem. Hier is een opdracht voor aangemaakt om dit te corrigeren. Deze opdracht is inmiddels verwerkt en vanaf de komende factuur zal jouw abonnement dan ook juist worden gefactureerd. Uiteraard volgt ook nog een correctie van het teveel betaalde bedrag. Ook dit zul je terugzien op de komende factuur. Het was helaas niet mogelijk om dit toe te passen op de factuur van 15 augustus, omdat deze factuur ten tijde van de correctie al in het systeem was opgemaakt.

Wat betreft de activatiekosten. Deze zijn eenmaal berekend op de factuur van 12 juli, maar deze kosten zijn ook weer verrekend op deze factuur onder het kopje 'Bijzondere kortingen'. Op de andere 2 facturen zijn deze kosten verder niet in rekening gebracht en heb je dus ook deze kosten (zoals ook met je is afgesproken) niet betaald. In je bericht geef je aan dat deze activatiekosten 2 keer zijn berekend, maar dit zie ik dus niet terug in de specificatie van de laatste 3 afwijkende facturen. Ik hoor dan ook graag van jou waar jij ziet dat deze kosten nogmaals zijn berekend. :blush:
El Rolo
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Cecilia,

Dank voor het oplossen. Ik heb alles nogmaals nagekeken en zie inderdaad maar 1 x activatiekosten. Ik denk dat ik dubbel ben gaan zien van alle getalletjes!
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Geen enkel probleem El Rolo. Dat kan de beste overkomen! Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons hier te vinden! We staan voor je klaar. :blush:

Uitgelicht topic