Wopke1952

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Herhaling van zetten? - er verandert iets in mijn abonnement.

Dit forum doorkijkend zie ik regelmatig het volgende bericht terugkomen of iets dat er erg veel op lijkt. Ik kreeg deze e-mail vandaag (02-10-2019).

"Er verandert iets voor u. Kijkt u mee?
We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat oude pakketten op. We kunnen ons voorstellen dat dit bericht als een verrassing komt en dat u zich afvraagt wat voor gevolgen dit voor u heeft. Dat leggen we daarom graag uit.
We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Complete en TV Complete.
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:
Televisie

  • Aan de inhoud van het Movies & Series pakket verandert niets.
  • Dat pakket staat nu wel als onderdeel van uw abonnement op de factuur.
Internet

  • Uw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 250 Mbps.
  • En uploaden gaat met 25 Mbps.
Bellen

  • Nieuw is Volop Bellen: u belt onbeperkt Nederlandse vaste en mobiele nummers.
  • Maakt niet uit hoe laat en wanneer.
Prijs

  • De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 4,00.
  • De factuur na 2 november 2019 is daarom anders dan anders:
  • Het 'oude' pakket betaalde u vooruit en wordt verrekend het met nieuwe pakket.
  • Meer lezen? Kijk op ziggo.nl/factuurvragen onder tabje Abonnement gewijzigd.

Liever iets anders of advies?
Uw nieuwe pakket staat vanaf 2 november 2019 automatisch aan. Bestelt u liever iets anders of wilt u kosteloos opzeggen? Via ziggo.nl/mijnziggo vergelijkt u eenvoudig de pakketten. Wijzigen kan elke maand als u wil. Ook later nog als ons voorgestelde pakket niet bevalt. Bellen kan ook. Dat is gratis vanaf een telefoonlijn van Ziggo naar 1200 of 0900-1884 tegen normaal tarief. We zitten zeven dagen per week voor u klaar, van 8.00 uur 's ochtends tot 22.00 uur 's avonds. We helpen u graag.
Fijne dag,
Robin Clements
Directeur Klantenservice"

Ik hoef niets anders, het vast bellen dat ik heb voldoet prima en kost me praktisch niets extra's naast het abonnement van € 7,95 per maand.
Straks (vanaf 01-11-2019) MOET ik VOLOP BELLEN, zelfs onbeperkt......maar dat gaat me wel
€ 4,00 méér per maand kosten. Dat noem ik niet voordelig vast bellen, zoals Ziggo graag wil (zie eerste zin van hun mail).
Ik kan niets anders kiezen dan het vast bellen opzeggen. Dat is nou net wat ik eigenlijk niet wil.
Is er echt niets anders mogelijk....??
Of moet ik mij toch gaan oriënteren op wat andere providers mij te bieden hebben.....?
Of moet ik toch maar die ouderwetse vaste telefoon de deur uitdoen.....?

Waar ik me aan erger is dat ik door Ziggo word overvallen met een forse, gedwongen prijsverhoging, zonder dat er een redelijk alternatief tegenover wordt gezet.

Met vriendelijke groet,

Wopke
6 Reacties 6
Wopke1952
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb nu niet alleen "Vast Bellen" maar een toevoeging 'Volop bellen Avond/weekend'
Waarschijnlijk is mijn probleem opgelost al ik die laatste optie opzeg en alléén Vast Bellen handhaaf. Dán ben ik dus in eerste instantie € 7,95 p maand goedkoper uit. (Ik heb dan wel gesprekskosten....maar voor die € 7,95 kan ik bijna een uur per maand bellen...dat moet voldoende zijn). Deelt iemand deze zienswijze met mij?
Wopke1952
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoe zeg ik het onderdeel "Volop bellen Avond/Weekend" op?
Kan niet via MijnZiggo
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wopke1952 wrote:
Hoe zeg ik het onderdeel "Volop bellen Avond/Weekend" op?
Kan niet via MijnZiggo

Bellen met de helpdesk.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Wopke1952 . Welkom hier!
Om de grote hoeveelheid oude abonnementen en pakketsamenstellingen te verkleinen, passen we hier en daar wat abonnementen van de klanten aan.
Natuurlijk kan het zijn dat een andere aanpassing beter bij jou past. En kijk aan, je hebt al een super oplossing gevonden, zelf. Zo ga je uiteindelijk zelfs minder betalen. Top!

Is het gelukt om Het volop bellen op te zeggen? 🙂
Wopke1952
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry, wat laat maar heb het kunnen regelen via PB in Facebook van klantenservice 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Beter laat dan nooit ;-). Goed dat het gelukt is! 

Uitgelicht topic