Dit forum doorkijkend zie ik regelmatig het volgende bericht terugkomen of iets dat er erg veel op lijkt. Ik kreeg deze e-mail vandaag (02-10-2019).
"Er verandert iets voor u. Kijkt u mee?We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat oude pakketten op. We kunnen ons voorstellen dat dit bericht als een verrassing komt en dat u zich afvraagt wat voor gevolgen dit voor u heeft. Dat leggen we daarom graag uit. We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Complete en TV Complete. We vatten de belangrijkste punten voor u samen: Televisie
- Aan de inhoud van het Movies & Series pakket verandert niets.
- Dat pakket staat nu wel als onderdeel van uw abonnement op de factuur.
Internet
- Uw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 250 Mbps.
- En uploaden gaat met 25 Mbps.
Bellen
- Nieuw is Volop Bellen: u belt onbeperkt Nederlandse vaste en mobiele nummers.
- Maakt niet uit hoe laat en wanneer.
Prijs
- De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 4,00.
- De factuur na 2 november 2019 is daarom anders dan anders:
- Het 'oude' pakket betaalde u vooruit en wordt verrekend het met nieuwe pakket.
- Meer lezen? Kijk op ziggo.nl/factuurvragen onder tabje Abonnement gewijzigd.
Liever iets anders of advies? Uw nieuwe pakket staat vanaf 2 november 2019 automatisch aan. Bestelt u liever iets anders of wilt u kosteloos opzeggen? Via ziggo.nl/mijnziggo vergelijkt u eenvoudig de pakketten. Wijzigen kan elke maand als u wil. Ook later nog als ons voorgestelde pakket niet bevalt. Bellen kan ook. Dat is gratis vanaf een telefoonlijn van Ziggo naar 1200 of 0900-1884 tegen normaal tarief. We zitten zeven dagen per week voor u klaar, van 8.00 uur 's ochtends tot 22.00 uur 's avonds. We helpen u graag. Fijne dag, Robin Clements Directeur Klantenservice"Ik hoef niets anders, het vast bellen dat ik heb voldoet prima en kost me praktisch niets extra's naast het abonnement van € 7,95 per maand.
Straks (vanaf 01-11-2019) MOET ik VOLOP BELLEN, zelfs onbeperkt......maar dat gaat me wel
€ 4,00 méér per maand kosten. Dat noem ik niet
voordelig vast bellen, zoals Ziggo graag wil (zie eerste zin van hun mail).
Ik kan niets anders kiezen dan het vast bellen opzeggen. Dat is nou net wat ik eigenlijk niet wil.
Is er echt niets anders mogelijk....??
Of moet ik mij toch gaan oriënteren op wat andere providers mij te bieden hebben.....?
Of moet ik toch maar die ouderwetse vaste telefoon de deur uitdoen.....?
Waar ik me aan erger is dat ik door Ziggo word overvallen met een forse, gedwongen prijsverhoging, zonder dat er een redelijk alternatief tegenover wordt gezet.
Met vriendelijke groet,
Wopke