Maurice_van_Ora

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

GigaNet

Beste Ziggo-experts, ik heb onlangs via een Ziggo-mail vernomen dat Giganet in mijn regio beschikbaar is.

Onmiddellijk heb ik een bestelling geplaatst en mijn abonnement gewijzigd, zodat ik ook kan profiteren van deze geweldige technologie, de Ziggo Giganet. Vergeet niet dat het 2 weken duurde voordat Ziggo mijn abonement veranderde (hoewel het uiteindelijk nog steeds niet is waar ik om vroeg), maar ook een week na het plaatsen van de bestelling voor Giganet nog steeds geen Giganet.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice (na 30 minuten wachten aan de telefoon) en ze konden me ook geen datum geven wanneer het mogelijk zou zijn (1 maand, 1 jaar, 10 jaren, 100 jaren). Ik ben benieuwd wat andere klanten ervaren van de diensten van Ziggo. Ik begrijp niet waarom Ziggo reclame maakt voor een dienst die niet kan worden vervuld, zonder dat er een indicatie van wanneer deze zal zijn.

Bedankt,
Maurice

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Beste @Maurice_van_Oranje 

 

Ziggo maakt geen reclame voor wat ze niet waar kunnen maken, alleen de uitrol is door Covid enigzins vertraagd en deze uitrol wordt rustig gedaan, dus het kan zijn dat jou buurt al aan de buurt zal zijn maar door de Covid-19 nog even op zich laat wachten.

 

Houd hiervoor gewoon www.ziggo.nl ga dan naar Mijn Ziggo rechter bovenhoek en log in, ga naar Producten en dan naar tabblad Internet. Als GigaNet beschikbaar is, licht hij op en staat er Gefeliciteerd u kunt nu GigaNet nemen van Ziggo.

Maurice_van_Ora
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is precies mijn punt, dat het beschikbaar is en de contractuele overdracht is gedaan, alleen niet de daadwerkelijke toegang tot de Giganet. Vandaar mijn verbazing dat ze niet eens konden zeggen dat het ons 1 maand zal kosten, of 2, of wat dan ook.

Natuurlijk is er een pandemie, het is natuurlijk geen situatie van leven en dood, ik kan overleven met mijn huidige abonnement, maar het is gewoon een slechte klantenservice - "Hou je bek, we komen er wel als we er zijn".

Toch bedankt voor je antwoord!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ga dit ook even navragen bij een Ziggo medewerker zij kunnen in de systemen kijken en je verder op weg helpen.

 

Moderators komen dagelijks in de topic’s deze worden wel opgepakt.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @Maurice_van_Oranje 
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Dit is een hele bijzondere situatie! Het is namelijk zo dat jouw abonnement al wel is aangepast naar Internet Giga. Op het moment dat in een regio geen 1000 Mbps internet beschikbaar is, dan kunnen wij de bestelling ook niet invoeren. Uiteraard heb ik ook de beschikbaarheid en capaciteit in je regio gecheckt en Internet Giga is mogelijk op jouw woonadres. We zullen dus moeten onderzoeken waarom jij de snelheid niet haalt. 

Gigabit (docsis 3.1) modems maken daarbij ook verbinding met een OFDM kanaal. Een normaal downstream kanaal gebruikt 1 frequentie terwijl een OFDM kanaal meerdere frequenties bundelt. Er past dus ook veel meer data door een OFDM kanaal. Hierdoor is het AOP ook van groot belang. Een ietsjes ouder AOP kan bijvoorbeeld prima werken voor een abonnement met 500 Mbps zonder OFDM kanaal, maar nu ineens problemen geven omdat er een AOP is die de frequenties tot 862 MHz kan doorgeven. Voor het OFDM kanaal heb je een AOP nodig die ook frequenties door kan geven boven de 862 Mhz. 

Op basis van bovenstaande ben ik dan ook heel benieuwd naar hoe jouw AOP eruitziet? Kun je controleren of deze overeenkomt met dit AOP? 
Zo niet? Dan zullen we als eerste een monteur moeten inplannen om het AOP te vervangen. 

Maurice_van_Ora
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Hoi Cecilia,

bedankt voor je reactie. Ik denk dat er een misverstand is.

Het probleem is niet de snelheid van de Giganet, maar het feit dat ik hem niet heb.

Preambule: Mijn oude abonnement bij TV MAX / Ziggo Sport / Internet Max / Bellen - meer dan 100 euro per maand.

Ik ben sinds 6 jaar klant bij Ziggo.

Wat Ziggo echter adverteert op hun website voor mijn gebied is het volgende:

Maandelijks 81,00 39,95

Dit product heeft de volgende promotie: Eerste 6 maanden voor 39,95 p.m. en tijdelijk geen eenmalige kosten t.w.v. 19,95.

Fox Sports 1 Gratis Dit product heeft de volgende promotie: Gratis tot einde jaar, loopt automatisch af Eenmalig Gratis Dit product heeft de volgende promotie: Overal in huis perfecte wifi t.w.v. 249. Eenmalige kosten 19,95 Gratis Eerste 6 maanden 39,95 Daarna per maand 81,00 Kosten totaal Eenmalig Gratis

 

Dus eigenlijk wat ik wil zonder te betalen voor alle extra's inbegrepen in mijn huidige Ziggo-abonnement, en 20 euro goedkoper per maand (ik heb ook Vodafone, dus daarmee waarschijnlijk nog goedkoper) Stappen eind oktober 2020:

1. Brief per post ontvangen van Ziggo - Giganet is beschikbaar in jouw regio, bel ons om over te stappen naar Giganet.

2. Ik heb zelf geprobeerd mijn abonnement te wijzigen via Mijn Ziggo. Ik krijg de melding vanwege een fout (welke fout is niet gespecificeerd) u kunt uw abonnement niet wijzigen. 3. Ging de volgende dag naar de Ziggo-winkel ze zeiden dat er inderdaad een fout in het systeem zit, ze konden ook niet zeggen welke fout, maar ze verzekerden me dat het binnen 5 werkdagen zal worden opgelost :)).

4. Er gaat een week voorbij en er gebeurt nog steeds niets, ik ga terug naar de Ziggo-winkel, praat weer over wat mijn probleem is, ze vertellen me opnieuw dat het zal worden opgelost - "binnenkort".

5. Bel het Ziggo contactcenter, praat weer met iemand die zegt dat het nu is opgelost.

6. Ik check Mijn Ziggo maar paradoxaal genoeg is mijn abonnement nu meer dan 140 per maand en heb ik nog steeds niet wat ik heb gevraagd aan de Ziggo-klantenservice.

7. Vandaag nogmaals in de Ziggo-winkel gekeken wat mijn abonnement is en hoeveel ik in december moet betalen. De medewerkers van Ziggo kunnen het nog steeds niet zeggen.

Mijn vraag zou kunnen zijn of het mogelijk is dat Ziggo zegt:

1. Kan ik mijn abonnement wijzigen naar wat ik wil (dus TV Standaard, Internet Giga, GEEN telefoon, GEEN ZiggoSport, GEEN extra services, Geen FOX Sports) of niet .

  1. Als dat mogelijk is, hoe lang duurt het - 1 maand, 2 maanden, 1 jaar?

 

Nogmaals bedankt voor je reactie, en vat dit alsjeblieft niet persoonlijk op, maar lijkt erop dat de klantenservice van Ziggo nog een lange weg te gaan heeft.

 

Vriendelijke groeten,

Maurice

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De Klantenservice is bij de Moderators een bekend probleem, daar weten ze alles van. (uitgezonderd dat er er ook goede medewerkers zijn die hun best doen)

 

Ik zal even een berichtje sturen zodat Ceclilia dit topic weer even oppakt.

Maar ze vroeg ook of je Foto’s kan maken van je AOP (Abonne Overname Punt ) waar Ziggo het huis binnenkomt, zodat die bekeken kunnen worden omdat daar vermoed het probleem zit.

 

Zou je dit alsjeblieft nog even willen doen, dan kan ook Cecilia dit gaan afronden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Maurice_van_Oranje 

Ik ben er even wat dieper voor je ingedoken. Het is een lastig verhaal om uit te leggen, maar ik doe mijn best! Het pakket wat besteld is, is Internet Giga en TV Start. Dit pakket staat ook zo goed als actief, maar een bepaalde regel voor deze wijziging is in ons systeem vastgelopen. Dit betreft de regel in het systeem gericht op het internet gedeelte en dan met name de upgrade van je snelheid. 

Doordat deze regel is vastgelopen is de wijziging van je pakket niet volledig verwerkt. Daarom zie je nu in het overzicht in Mijn Ziggo ook een heel onsamenhangend pakket staan met gekke bedragen. Het gekke is ook dat op het eerste oog in ons systeem je pakket dus goed lijkt te staan (Internet Giga), maar dat als je verder op onderzoek gaat er meer aan de hand is. Deze vastgelopen regel moet handmatig opgepakt worden door de afdeling provisioning. Dit duurt helaas langer dan gebruikelijk, aangezien er momenteel meerdere provisioning problemen aan onze kant spelen. Een exacte indicatie kan ik je dus niet geven. Wel zie ik dat deze vastgelopen regel bij jouw gegevens bij hen is aangemeld. Zodra dit is opgelost dan ga je ook echt daadwerkelijk de snelheidsverhoging merken. 

Het lijkt mij verstandig om sowieso nog even contact te hebben als dit probleem is opgepakt door provisioning. Dan kunnen we exact zien hoe je pakket erbij staat. Ik zie bijvoorbeeld nu telefonie nog wel actief staan, net zoals Ziggo Sport Totaal. Dit kan ik nu vanwege bovenstaande niet stopzetten. We maken de problemen dan namelijk alleen maar erger en daar zijn we beide niet mee geholpen. Het proces gaat dan alleen maar langer duren. We kunnen dan ook direct even naar de Gratis Extra's kijken omdat je Vodafone en Ziggo combineert. Dan zetten we ook direct het gewenste gratis zenderpakket voor je actief. 

Wil je voor de zekerheid ook foto's van je AOP toesturen? Dan kunnen we direct beoordelen of deze wel geschikt is om de snelheid te behalen. Het zou namelijk zonde zijn als bovenstaande is opgelost en je dan alsnog de snelheid niet kan behalen vanwege een AOP die geen frequenties boven de 862 Mhz kan doorlaten. 

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes

@Cecilia Ziggo Ik lees zo hier en daar op dit forum dat er dit er dan in India  iets moet gebeuren, is dat echt zo?

kuipfeyenoord

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo, het probleem zit echt in INDIA, net medewerker aan de lijn gehad, ik wacht al een week op giganet, box aangesloten, alles is vast gelopen zeggen ze, heb nu 500 gb gaat naar de 1000 gb. Mail gehad, daar staat in wacht op verwerking, is in behandeling. Ze kunnen er ook niets aan doen om het sneller te laten verlopen.

Ik ben nu nog niet tevreden, al een paar keer gebeld.

VRG COR

mike cornelisse

Level 1
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik wacht pas 5 weken en twee dagen en heb nog steeds geen internet dus maak je borst maar nat….het kan effe duren. 

Uitgelicht topic