Jan123123

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Geen signaal op kabel tv aansluiting

Op 18 november heb ik 's avonds via de website een kabel tv abonnement aangevraagd. Aangegeven dat er zo snel mogelijk signaal geleverd kan worden. In de bevestiging per email stond dat rond de 21 geleverd zou gaan worden en ik op de hoogte gehouden zou worden.

Ik heb per post een coax kabel ontvangen met papieren bevestiging.

Omdat er nog steeds geen signaal op de aansluiting te ontvangen was nam ik aan dat dit nog niet geactiveerd was (dat was immers niet gemeld in email of papier).
Vandaag gebeld, en er werd door Ziggo verteld dat de levering reeds op 19 november gestart is. Ik moest even testen of ik direct op de aansluiting in de meterkast signaal ontvang (om de bekabeling als oorzaak uit te sluiten ). 

Dat heb ik getest, met alleen de door Ziggo verzonden kabel van aansluiting naar een Humax decoder. Er worden geen zenders gevonden.

Het viel me ook op dat op de site stond dat kabel tv (basis) maandelijks opzegbaar is.

Contractduur

Kabel TV is maandelijks opzegbaar en aanpasbaar.


In de papieren bevestiging staat echter 12 maanden contacttermijn, dat vind ik vreemd. 

 

Wat kan ik nu het beste doen, alvast annuleren nu de 14 dagen herroepingsrecht nog niet verstreken zijn en dan eventueel later opnieuw aanvragen? Dat is nu nog mogelijk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan123123
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het is inmiddels opgelost.

Oorzaak bleek dat de kabels verkeerd genummerd waren in de wijkkast. De geactiveerde aansluiting was van een van de buren. 

Het signaal is nu goed. Humax 5200 geeft op aansluiting in woonkamer aan:

sterkte 86%

kwaliteit 100%

FM radio analoog werkt ook prima.

Onterechte kosten zullen bij de volgende factuur worden verrekend. 

Fijn dat het nu werkt. Dank voor jullie hulp. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

U kunt een beroep doen op de installatiegarantie:

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je kunt op de volgende pagina zelf een afspraak plannen wanneer het jou uitkomt: 
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/monteursafspraak/?CMP=url_afspraakmaken 

Laat een monteur komen

Ben je nieuw bij Ziggo? Of ben je al klant en ben je verhuisd? Dan heb je installatiegarantie. Tot 8 weken na ontvangst van je installatiepakket, kun je kosteloos een monteur laten langskomen. Dit geldt ook tot 8 weken na een verhuizing.

Jan123123
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor jullie reactie.

Ik heb Ziggo vandaag weer gebeld en annuleren en weer aanvragen is niet mogelijk: daar moet dan een aantal maanden tussen zitten.

Monteur kan niet eerder dan 4 december komen. Dat is meer dan 14 dagen na bevestiging aanvraag, maar ik ga ervan uit dat het herroepingsrecht 14 dagen na levering signaal ingaat, dus dat zal dan pas na 4 december zijn (na constatering door monteur dat nu niet geleverd wordt).

Dat er op het contact contractduur 12 maanden staat klopt niet, is telefonisch door Ziggo aangegeven. Het komt voor zo'n groot bedrijf allemaal wat amateuristisch over. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Jan123123, allereerst welkom op de Community én bij Ziggo!

We hebben nogal een valse start zo te lezen. Ik begrijp uit je laatste bericht dat er in ieder geval contact is geweest en de monteur ingepland staat. Voor Kabel TV geldt inderdaad dat het direct maandelijks opzegbaar is, sorry voor de foutieve bevestiging. Neem nog even contact op nadat de monteur is geweest, dan corrigeren we ook de periode dat het niet heeft gewerkt maar al wel actief staat. Hoop en verwacht dat je snel signaal hebt!

Jan123123
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nou de monteur is geweest hoor!

Hij zou komen tussen 12 en 18 uur, en hij was lekker op tijd!

Vanaf 11:50 ’s morgens was er speciaal iemand naar huis gegaan om de monteur te ontvangen. Bij aankomst (dus voor 12 uur) is hij al langs geweest!

Hij had gelukkig wel voldoende tijd om nog even een kaart in de brievenbus te duwen om EUR 35,- boete in rekening te brengen!

 

Contact opgenomen met Ziggo

Er is meteen gebeld naar Ziggo (dus voor 12 uur!). De mannelijke medewerker hield  door zijn gedrag  een overtuigend pleidooi om de Ziggo aansluiting op te zeggen! Wanneer de klant tijdens de preek ook iets probeert te zeggen wordt er gewoon opgehangen.
@Ziggo: raadpleeg s.v.p. jullie voicelogs en doe daar wat aan (tenzij jullie dit normaal vinden)!

Daarna is er opnieuw gebeld met Ziggo, toen gelukkig een klantvriendelijke medewerker (Tamara) aan de telefoon gehad en zij kon de boete crediteren. In de SMS staat overigens dat de creditering EUR 25,- is, op de kaart EUR 35,- dus een van de twee zal niet kloppen.

Het blijkt voor Ziggo onmogelijk om de monteur te benaderen zodat deze alsnog langskomt binnen het tijdvak. Dus die is hier vandaag niet meer geweest.

Samenvatting van de dag: verloren tijd een hoop ergernis en nog steeds geen signaal!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik leg dit bij de Ziggo moderators neer.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, nu een stuk sneller.
Ik verwacht morgenvroeg.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Jan123123
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je bericht Be rt.
Huisnummer en postcode staan nu in het profiel.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jan123123 , jeetje mina het zit je echt niet mee :-(. 

 

Allereerst; die 25 euro “klopt” in zo verre dat je 25 euro van ons krijgt wanneer je onnodig voor een monteur thuis bent gebleven. Die 35 euro moet daarnaast natuurlijk ook “weggeveegd” worden.  De bon was echter nog niet aangemaakt, dus de medewerker die je hierover sprak kon dit nog niet doen. Inmiddels is de bon er wel, dus deze vergoed ik ook gelijk :-). 

Dan het gesprek; in de notitie die mijn collega achter heeft gelaten kan ik inderdaad lezen dat dit gesprek verre van soepel is verlopen. Vooropgesteld; ik kan dit gesprek zelf niet beluisteren dus wat er exact gebeurd/gezegd is weet ik niet. Maar aan jouw verhaal te horen is het gewoon echt niet goed gegaan en ik ga dit uiteraard ook zeker intern doorzetten zodat dit opgepakt kan worden. Bedankt voor het doorgeven en sorry dat dit zo gelopen is. 

 

Dan als laatste nog; je hebt dus nog altijd geen signaal, begrijp ik? Ik plan graag een nieuwe monteur met je in. Mocht je willen kunnen we in de tussentijd ook altijd samen nog even kijken of het wellicht nog anders op te lossen is. Zou je ons een foto kunnen sturen van het punt waarop je de tv nu aangesloten hebt? Het eerste aansluitpunt in de woning, dus. En alvast; weet je zeker dat het de eerste aansluiting is? Zit dit punt in je meterkast of in de woonkamer? 
Ook hoor ik graag of ik je mag bellen voor het maken van een nieuwe afspraak. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Vergeet ik helemaal toe te voegen; ik kan hier zien dat de monteur te vroeg is geweest. En dat is absoluut niet acceptabel. Als we afspraken met jou maken, moet je er natuurlijk vanuit kunnen gaan dat we deze nakomen. Andersom zouden we daar immers ook op staan. Ik heb daarom óók intern dit doorgezet richting de monteur en leidinggevende, zodat ook hier verdere actie op wordt ondernomen. 

 

Jan123123
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je reactie. Ik stel het op prijs dat jullie dit hebben nagekeken.
Bijgesloten een afbeelding van de aansluiting. Daarin zit de kabel die ik van Ziggo heb ontvangen. Ook wanneer de ontvanger direct wordt aangesloten op het aansluitpunt met alleen

deze kabel is er geen signaal beschikbaar. 
Komende week zal ik contact opnemen voor een nieuwe afspraak.
 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jan123123 , Heb je inmiddels contact met ons gehad? 🙂 

Jan123123
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het is inmiddels opgelost.

Oorzaak bleek dat de kabels verkeerd genummerd waren in de wijkkast. De geactiveerde aansluiting was van een van de buren. 

Het signaal is nu goed. Humax 5200 geeft op aansluiting in woonkamer aan:

sterkte 86%

kwaliteit 100%

FM radio analoog werkt ook prima.

Onterechte kosten zullen bij de volgende factuur worden verrekend. 

Fijn dat het nu werkt. Dank voor jullie hulp. 

Uitgelicht topic