G Giliams

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Geen Hoofdaansluiting

Hallo allemaal.

 

Wij hebben onlangs een ander huis gekocht waar geen hoofdaansluiting voor ziggo in zit.

Op dit moment hebben we een abo bij ziggo en bevalt prima dus wouden dit graag behouden..

Volgens de check is er wel ziggo te leveren.

Nu zal er dus of van net buiten het huis of van verderweg een kabel naar binnengebracht moeten worden.

Wat is de handigste weg om te bewandelen of toch maar gewoon een aanvraag doen via Mijnaansluiting.nl?

 

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
G Giliams
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Update..... monteur is langsgeweest.

Even uitzoeken maar de kabel is gevonden, kwam aan de zijkant het huis binnen maar er was geen hoofdaansluiting.

Ook was de kabel weggewerkt achter een gipswandje. 

Kortgezegd... gat in wandje gemaakt... hoofdaansluiting gemaakt en alles werkt al…

 

Top service ?

Bekijk in context

17 Reacties 17
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik denk dat @Ronihd ,of iemand anders hier meer informatie over heeft, mits online.

Betreft het een nieuwe of al langerbestaande woning?

 

 

G Giliams
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
KBX458 wrote:

Ik denk dat @Ronihd ,of iemand anders hier meer informatie over heeft, mits online.

Betreft het een nieuwe of al langerbestaande woning?

 

 

Hallo, bedankt voor je reactie, ik wacht het even rustig af.

Het is een bestaande woning, al een oudje ( 1920 )

Er zit alleen een oude KPN aansluiting in verder niet 😞 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je je NAW gegevens in je profiel zet (alleen zichtbaar voor moderators), in geval dit nog niet is gedaan, dan kan een moderator mogelijk zien of er eerder een abonnement op jouw adres is geweest.

G Giliams
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik had al met Ziggo gecommuniceerd en volgens hun is er niet eerder een abonnement van hun geweest op het adres.
De oud bewonders nog gesproken en volgens hun is er geen hoofdaansluiting van Ziggo in het huis.
Ik zal mijn profiel zometeen even bijwerken, nog  niet gedaan inderdaad 🙂 

Verhaal wat ik tot nu toe meestal krijg is via mijnaansluiting.nl maar dit gaat 4 tot 16 weken duren normaal gesproken, nu misschien wel langer en we gaan er deze week al in.

Op de Brochure van het huis stond Kabel tv aanwezig dus verder niet bij nagedacht haha….

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dan lijkt het me verstandig eerst de reactie van een moderator af te wachten. Het ligt al op hun bordje. Wegens de drukte kan het zijn dat je eerst morgen een reactie krijgt.

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
G Giliams wrote:

Ik had al met Ziggo gecommuniceerd en volgens hun is er niet eerder een abonnement van hun geweest op het adres.
De oud bewonders nog gesproken en volgens hun is er geen hoofdaansluiting van Ziggo in het huis.
Ik zal mijn profiel zometeen even bijwerken, nog  niet gedaan inderdaad 🙂 

Verhaal wat ik tot nu toe meestal krijg is via mijnaansluiting.nl maar dit gaat 4 tot 16 weken duren normaal gesproken, nu misschien wel langer en we gaan er deze week al in.

Op de Brochure van het huis stond Kabel tv aanwezig dus verder niet bij nagedacht haha….

 

Hi,

Als het idd zo is dat er geen abonnement eerder op heeft gestaan en volgens de oude bewoner geen wcd in huis te vinden is met de groene kabel dan moet je idd via mijnaansuitingen.nl de aanvraag doen.

Met een beetje geluk dan ligt de kabel misschien wel ergens tegen de gevel in de stoep of zo op rol.

Dan zijn de werkzaamheden zo klaar, zo niet dan zal er een kabel gegraven moeten worden en dat moet netjes geprojecteerd worden en dan ben je wel ff bezig.

 

Advies als je Vodafone mobiel hebt kan je het beste je databundel verhogen en je telefoon mogelijk als hotspot instellen dan heb je in ieder geval wifi in huis .

G Giliams
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dankje voor je reactie,

 

Ik ga een aanvraag doen, hopelijk valt het mee.

We hebben inderdaad Vodafone mobiel together ( 200gig samen ) en waren van plan om dit als overbrugging te gebruiken als wifi hotspot.

Hopelijk gaat het niet te lang duren allemaal.

 

G Giliams
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Is er nog iets te zeggen over de kosten van dit alles?

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
G Giliams wrote:

Is er nog iets te zeggen over de kosten van dit alles?

 

Geen idee, je krijgt een offerte 

ik weet niet hoe Ziggo tegenwoordig met zo een verhuizing als deze omgaat.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @G Giliams. Welkom op de Ziggo Community. 

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ontzettend leuk dat wij met jou mee mogen verhuizen naar jouw nieuwe plekje. Ik zie dat op 9 april een verhuizing is doorgevoerd naar jouw nieuwe adres. De verhuisdatum is vastgesteld op 14 april. Als ik je nieuwe adres controleer, dan krijg ik de melding dat er capaciteit beschikbaar is. Dit betekent dat er volgens onze informatie een kabel is getrokken naar jouw woning. Er zou dan ook een hoofdaansluiting aanwezig moeten zijn. Uit je bericht begrijp ik dat dit niet het geval is. Heb je misschien ook gecontroleerd of je ergens in de meterkast of in de woonkamer een groene kabel je woning ziet binnenkomen? Als je dat zou kunnen controleren, heel graag! Bij twijfel. Stuur gerust foto's, dan kijken we met je mee. 

G Giliams
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hi @G Giliams. Welkom op de Ziggo Community. 

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ontzettend leuk dat wij met jou mee mogen verhuizen naar jouw nieuwe plekje. Ik zie dat op 9 april een verhuizing is doorgevoerd naar jouw nieuwe adres. De verhuisdatum is vastgesteld op 14 april. Als ik je nieuwe adres controleer, dan krijg ik de melding dat er capaciteit beschikbaar is. Dit betekent dat er volgens onze informatie een kabel is getrokken naar jouw woning. Er zou dan ook een hoofdaansluiting aanwezig moeten zijn. Uit je bericht begrijp ik dat dit niet het geval is. Heb je misschien ook gecontroleerd of je ergens in de meterkast of in de woonkamer een groene kabel je woning ziet binnenkomen? Als je dat zou kunnen controleren, heel graag! Bij twijfel. Stuur gerust foto's, dan kijken we met je mee. 

Hallo.

Dankjewel,

 

Zoals gezegd komt er in de meterkast alleen een oude KPN draad binnen en geen groene kabel… verder ook nergens in de woning.

Ook zeiden de oud bewoners dat er geen aansluiting was.
Ik heb een foto van de meterkast maar of je daar veer wijzer van wordt 😉 

 



 

G Giliams
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hi @Cecilia Ziggo  of een andere moderator natuurlijk 😄 

 

Vandaag nog maar een keer alles afgezocht en met de oud bewoner gesproken….

Enige kabel die gevonden is is de volgende op de foto, is kpn kabel volgens mij.

 

Wat is nu het handigste om te doen??

Monteur laten komen of aanvraag doen bij aansluitingen?

 

Alvast bedankt.

 

 

G Giliams
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Update, contact gehad met een medewerker en deze zou deze week een monteur inplannen…. erbij gezegd dat we geen kabel in huis hadden.

Zal me benieuwen wat er uit komt….

 

To be continued

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Spannend, @G Giliams! Ik zie inderdaad op geen van de foto's nog iets wat er op lijkt. In sommige gevallen is de kabel grijs, maar ook die zie ik nog niet terug. Een monteursbezoek is in ieder geval een goede eerste stap, die heeft vaak wat meer zicht op wat de situatie precies is. Hij kan indien ook het proces starten voor de volgende stappen.

G Giliams
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Alex Ziggo , inderdaad. 

Hopelijk is de kabel wel naar het huis getrokken en ligt hij ergens in de tuin. De monteur kan in ieder geval zien of we inderdaad aangesloten zijn en wat de vervolg stappen moeten zijn ?

G Giliams
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Update..... monteur is langsgeweest.

Even uitzoeken maar de kabel is gevonden, kwam aan de zijkant het huis binnen maar er was geen hoofdaansluiting.

Ook was de kabel weggewerkt achter een gipswandje. 

Kortgezegd... gat in wandje gemaakt... hoofdaansluiting gemaakt en alles werkt al…

 

Top service ?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @G Giliams
 

Fijn om te lezen dat het mysterie van de Ziggo kabel is opgelost en verholpen door de monteur! Als kabels zijn weg gewerkt achter een gipswand dan zijn deze inderdaad lastig te vinden! 
Maar goed dat alles is gelukt en werkzaam is. Bedankt voor je terugkoppeling! 

Uitgelicht topic