Hybrid

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen coax aansluiting in appartement

Goedenavond.

Ik heb een nieuw appartement. Daar zal eerst alleen glasvezel komen maar later kregen we bericht dat ook Ziggo mogelijk was en er een aansluiting was.

 

Het is een appartement en in het appartement zijn aansluitingen voor UTP kabels. Die zitten naast het stopcontact. Verder komt alles binnen in de meterkast in de gang van het complex. Hier zit idd ook een coax aansluiting. Alleen hoe ga ik TV (via CI+ kaart) krijgen en verder internet? Want alles gaat via coax maar er zit niks direct in het appartement? Alvast bedankt voor de hulp.

9 Reacties 9
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

zit er een loze leiding vanuit de meterkast naar binnen en komt de utp kabel in de meterkast uit 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Er zal toch op een of ander manier een coaxkabel naar de plaats waar u de TV wilt hebben moeten worden aangelegd. Er zijn enkele alternatieven, zie dit topic. Ook dit kunt u in overweging nemen.

Hybrid
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fester 538 wrote:

zit er een loze leiding vanuit de meterkast naar binnen en komt de utp kabel in de meterkast uit 

Nee die zit er niet helaas. Is ook nergens een uitgang voor dat in het appartement.

Er zijn twee leidingen die naar het appartement gaan en zijn genummerd als 1 en 2 en zitten naast het stopcontact.

Hybrid
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

Er zal toch op een of ander manier een coaxkabel naar de plaats waar u de TV wilt hebben moeten worden aangelegd. Er zijn enkele alternatieven, zie dit topic. Ook dit kunt u in overweging nemen.

Hmm eerste is niet echt een optie. Zeker niet op een TV voor mij.

Tweede kan misschien wel idd. Maar die wordt dan geplaatst in het appartement?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Hybrid wrote:

 

Tweede kan misschien wel idd. Maar die wordt dan geplaatst in het appartement?

Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat in de meterkast op het AOP een splitter wordt geplaatst met op een uitgang de modem die u zult krijgen bij een internetabonnement van Ziggo en op de andere de zender die dan via de UTP-kabel het signaal naar de woonkamer stuurt, Op de UTP aansluiting daar plaats u de ontvanger die dan met een coaxkabel met de TV is verbonden. Een installateur kan u daar bij helpen. 

Maar het eenvoudigst lijkt me de UTP kabel die nu naar de woonkamer gaat te laten vervangen door een coaxkabel. Er zijn ook gecombineerde UTP-coaxkabels, een installateur kan die trekken.

Hybrid
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:
Hybrid wrote:

 

Tweede kan misschien wel idd. Maar die wordt dan geplaatst in het appartement?

Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat in de meterkast op het AOP een splitter wordt geplaatst met op een uitgang de modem die u zult krijgen bij een internetabonnement van Ziggo en op de andere de zender die dan via de UTP-kabel het signaal naar de woonkamer stuurt, Op de UTP aansluiting daar plaats u de ontvanger die dan met een coaxkabel met de TV is verbonden. Een installateur kan u daar bij helpen. 

Maar het eenvoudigst lijkt me de UTP kabel die nu naar de woonkamer gaat te laten vervangen door een coaxkabel. Er zijn ook gecombineerde UTP-coaxkabels, een installateur kan die trekken.

Denk dat het laatste niet mag. Is wel sociale huur. 

Klinkt raar maar ze zullen we een oplossing hebben toch? Zal niet de eerste keer zijn.

Ik bedoel ziggo is aangesloten op het pand dus zullen wel een idee hebben dan.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Hybrid wrote:

Denk dat het laatste niet mag. Is wel sociale huur. 

Klinkt raar maar ze zullen we een oplossing hebben toch? Zal niet de eerste keer zijn.

Ik bedoel ziggo is aangesloten op het pand dus zullen wel een idee hebben dan.

U kunt uw huurbaas vragen deze, kleine, voorzieningen alsnog aan te brengen. Als u Ziggo uw Tv aan sluit sluiten zullen die waarschijnlijk een losse kabel naar uw woonkamer leggen die u dan zelf moet wegwerken.

Hybrid
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:
Hybrid wrote:

Denk dat het laatste niet mag. Is wel sociale huur. 

Klinkt raar maar ze zullen we een oplossing hebben toch? Zal niet de eerste keer zijn.

Ik bedoel ziggo is aangesloten op het pand dus zullen wel een idee hebben dan.

U kunt uw huurbaas vragen deze, kleine, voorzieningen alsnog aan te brengen. Als u Ziggo uw Tv aan sluit sluiten zullen die waarschijnlijk een losse kabel naar uw woonkamer leggen die u dan zelf moet wegwerken.

Het is sociale huur. Dus denk niet dat dat kan.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Hybrid Heeft u het al gevraagd dan? U zou het ook zelf kunnen laten doen, maar loopt dan wel het risico dat u bij beëindiging van de huur de bekabeling in oorspronkelijke staat moet opleveren.

Uitgelicht topic