kiesjegebruiker

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Frustraties over afhandeling trage internetverbinding

Sinds 2014 heb ik bij Ziggo een internetverbinding waar ik betaal voor 100 Mbit/s. Al jaren heb ik last van een ‘klapperende lijn’ waarbij mijn verbinding soms zelfs een ping heeft van 600-900ms. Daarnaast is mijn downstream maximaal 50 Mbit/s de helft van wat mij beloofd is. 

In 2018 (ja, zo lang speelt dit al) is een een monteur langskomen welke mij alle standaard riedeltjes door liet gaan en zijn uiteindelijke advies was dat ik maar een sneller abonnement moest nemen. Daarnaast zou er een collega contact met mij opnemen om eventuele restitutie van mijn maandelijkse kosten, nu bijna 1.5 jaar later heb ik nog steeds niets gehoord

Na een telefoongesprek vandaag werd mij verteld dat Ziggo niets kan doen totdat er een monteur weer is langsgekomen om de snelheid te bepalen, hier moet ik zelf voor betalen als blijkt dat het een probleem is waar Ziggo niet verantwoordelijk voor is

 

Lang verhaal kort vindt ik dit uitermate schandalig maar ook weer een verwacht antwoord van een bedrijf dat zich altijd schuilt en een monopoly heeft op COAX internet verbindingen. Ik ben het eigenlijk wel zat om te betalen voor een belofte die niet gehouden kan worden

Mijn vraag is daarom ook hoe kan ik ervoor zorgen dat ik betaal voor de snelheid dit ik haal, niet die mij beloofd wordt? Helaas krijg ik via de klantenservice alleen maar nutteloze antwoorden en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. 

 

7 Reacties 7
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Reset je modem, sluit alleen een laptop aan met een goede korte ethernetkabel en doe een speedtest. Herhaal dit met een andere computer met een andere kabel of met een tablet met 5 ghz wifi terwijl je naast het modem staat.

Zorg dat er geen andere (wifi) apparaten verbonden zijn met je modem.

Als je in beide gevallen nog steeds een te lage snelheid hebt ligt dit 99,9% zeker aan Ziggo. Laat hen dan maar aantonen dat het toch aan jouw spullen ligt.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Wat vragen om een mogelijke oorzaak te vinden:

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als je al jaren bezig bent, snap ik iets niet.
Als een Monteur iets voor je doet dan is daar 28 dgn garantie op, als de resultaten tegenvallen.

Er moeten dus periodes van minstens 28 dgn zijn geweest dat alles wel ok was..

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @kiesjegebruikersnaam . Welkom hier! 

 

Ik help je graag verder. Om dit te doen moet ik echter wel even wat teksten uit je bericht rechtzetten. 

Je geeft aan dat je al sinds 2014 een abonnement met een snelheid van 100mbps bij ons hebt. Je hebt echter tot juni 2019 een abonnement met 50Mbps internet gehad. Daarna is het verhoogd naar 100Mbos. 

De laatste monteur die ik hier in het systeem zie staan is een afspraak op 5 september 2018. De monteur geeft in zijn notitie aan dat er prima snelheden gehaald worden en dat je, als je hogere snelheden wilt halen, een hoger abonnement zou moeten nemen. Hij meet gewoon de snelheid van je abonnement op dat moment, namelijk 50/5. 

Na deze afspraak zie ik niet 1 keer contact met ons vanuit jou, behalve op 8 februari dit jaar. Je geeft, net als hier, aan dat je je snelheid niet haalt. En ik ben blij dat je er contact over opneemt, want het is natuurlijk wel de bedoeling dat je ontvangt waarvoor je betaalt! Daarom wil ik het heel graag samen met je oplossen. Dat kan uiteraard door een monteur langs te sturen. Hiervoor gelden echter wel de voorwaarden die genoemd zijn. Als blijkt dat je de snelheid niet haalt doordat “eigen toedoen”, dan betaal je voor deze monteur. Dit lijkt me geen vreemde gang van zaken, toch? Maar ik heb natuurlijk ook het liefst dat je de oplossing hebt zonder hier voor te betalen! Daarom lijk het me goed om eerst samen eens goed te kijken naar het probleem en de oorzaak. Zo komen we vanzelf tot de oplossing. 

 

Welke snelheid haal je momenteel op een bekabelde verbinding met je modem? 
En lukt het om de signaalwaarde@Be rt om vraagt te plaatsen? :-). Hier kunnen we heel veel uithalen, namelijk. 

kiesjegebruiker
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:

Als je al jaren bezig bent, snap ik iets niet.
Als een Monteur iets voor je doet dan is daar 28 dgn garantie op, als de resultaten tegenvallen.

Er moeten dus periodes van minstens 28 dgn zijn geweest dat alles wel ok was..

Helaas kon de monteur mij niets anders vertellen dan dat ik een nog steller abonnement moest nemen om sneller internet te hebben. 

De resultaten heeft hij nooit kunnen behalen. Ook niet met zijn StarWars apparaat die direct op het ISRA punt werd aangesloten.

kiesjegebruiker
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @kiesjegebruikersnaam . Welkom hier! 

 

Ik help je graag verder. Om dit te doen moet ik echter wel even wat teksten uit je bericht rechtzetten. 

Je geeft aan dat je al sinds 2014 een abonnement met een snelheid van 100mbps bij ons hebt. Je hebt echter tot juni 2019 een abonnement met 50Mbps internet gehad. Daarna is het verhoogd naar 100Mbos. 

De laatste monteur die ik hier in het systeem zie staan is een afspraak op 5 september 2018. De monteur geeft in zijn notitie aan dat er prima snelheden gehaald worden en dat je, als je hogere snelheden wilt halen, een hoger abonnement zou moeten nemen. Hij meet gewoon de snelheid van je abonnement op dat moment, namelijk 50/5. 

Na deze afspraak zie ik niet 1 keer contact met ons vanuit jou, behalve op 8 februari dit jaar. Je geeft, net als hier, aan dat je je snelheid niet haalt. En ik ben blij dat je er contact over opneemt, want het is natuurlijk wel de bedoeling dat je ontvangt waarvoor je betaalt! Daarom wil ik het heel graag samen met je oplossen. Dat kan uiteraard door een monteur langs te sturen. Hiervoor gelden echter wel de voorwaarden die genoemd zijn. Als blijkt dat je de snelheid niet haalt doordat “eigen toedoen”, dan betaal je voor deze monteur. Dit lijkt me geen vreemde gang van zaken, toch? Maar ik heb natuurlijk ook het liefst dat je de oplossing hebt zonder hier voor te betalen! Daarom lijk het me goed om eerst samen eens goed te kijken naar het probleem en de oorzaak. Zo komen we vanzelf tot de oplossing. 

 

Welke snelheid haal je momenteel op een bekabelde verbinding met je modem? 
En lukt het om de signaalwaarde@Be rt om vraagt te plaatsen? :-). Hier kunnen we heel veel uithalen, namelijk. 

Ik wist helemaal niets van die upgrade, naar mijn weten heb ik altijd het 100Mbps abonnement gehad. Los van dat heb ik die beloofde verbinding nu wel alleen behaal ik dat niet. 

Ik test op een Playstation bekabeld en op een laptop bekabeld (kabel 1,5mtr). 

 

Graag boek ik dan die monteur in. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Doen we dat! 

De monteur kan komende week van dinsdag tm zaterdag op 2 verschillende tijden worden ingepland. 

Ofwel van 08:00 tot 13:00 ofwel van 12:00 tot 18:00. 

 

Wat komt je het beste uit? 🙂 

Uitgelicht topic