Sinds 2014 heb ik bij Ziggo een internetverbinding waar ik betaal voor 100 Mbit/s. Al jaren heb ik last van een ‘klapperende lijn’ waarbij mijn verbinding soms zelfs een ping heeft van 600-900ms. Daarnaast is mijn downstream maximaal 50 Mbit/s de helft van wat mij beloofd is.
In 2018 (ja, zo lang speelt dit al) is een een monteur langskomen welke mij alle standaard riedeltjes door liet gaan en zijn uiteindelijke advies was dat ik maar een sneller abonnement moest nemen. Daarnaast zou er een collega contact met mij opnemen om eventuele restitutie van mijn maandelijkse kosten, nu bijna 1.5 jaar later heb ik nog steeds niets gehoord.
Na een telefoongesprek vandaag werd mij verteld dat Ziggo niets kan doen totdat er een monteur weer is langsgekomen om de snelheid te bepalen, hier moet ik zelf voor betalen als blijkt dat het een probleem is waar Ziggo niet verantwoordelijk voor is.
Lang verhaal kort vindt ik dit uitermate schandalig maar ook weer een verwacht antwoord van een bedrijf dat zich altijd schuilt en een monopoly heeft op COAX internet verbindingen. Ik ben het eigenlijk wel zat om te betalen voor een belofte die niet gehouden kan worden.
Mijn vraag is daarom ook hoe kan ik ervoor zorgen dat ik betaal voor de snelheid dit ik haal, niet die mij beloofd wordt? Helaas krijg ik via de klantenservice alleen maar nutteloze antwoorden en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.