1
Vraag
2
Reacties
snorro80

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutieve factuur na opzeggin

Beste Ziggo,

begin december heb ik mijn abonnement opgezegd en hier per email de bevestiging ontvangen dat per 16 januari alles stopt.
Zoals bekend heb ik eind december wel de abonnementskosten betaald voor geheel januari (€64,50).

Vandaag kreeg ik de factuur van januari, waarvan ik had verwacht dat daarin een credit zou staan van +/- €35,00. Maar wat blijkt, ik mag voor 13 t/m 31 januari en voor heel februari nog even een abonnement betalen. Kosten € 127,78.
Er is wel een creditering toegepast voor de periode van 13 t/m 31 januari van € €39,26 (hé, zou dat de creditering zijn m.b.t. mijn opzegging?).

2 personen van de helpdesk gesproken, maar die kwamen met allerlei rare berekeningen waarbij ik nooit op de +/- € 35,00 uit kwam die ik terug zou moeten ontvangen. Ze snapten niet dat ik ongeveer de helft van mijn teveel betaalde abonnementsgeld van januari gewoon terug wil zonder dat ik deze nieuwe factuur ga betalen.

Ik ga het bedrag van € 89,60 van de laatste rekening uiteraard storneren en ik zou graag van Ziggo willen weten wat nu het bedrag wordt dat ik nog terug moet krijgen.

Mvg
Frank
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey snorro80 .
Omdat ik me kan voorstellen dat je inmiddels niets meer begrijp van de (ver)rekeningen, heb ik je gegevens er allemaal eventjes bij gepakt. Hier valt meteen iets raars op. Ik zie namelijk inderdaad eerst een opzegging van al je diensten per 16 januari. Vervolgens zie ik echter ook weer los een opzegging voor telefonie per 27 december.
Die losse telefonie-opzegging is per 27 december aangevraagd door je nieuwe provider. Omdat telefonie opgezegd werd, is je abonnement "uit elkaar gevallen" en betaal je voor de rest van de diensten (tot 16 januari) los. En dat kost doorgaans een stuk meer.

Nu heb je zelfs nog tot eind januari betaald. En natuurlijk is het logisch dat je dus de periode van 16 januari tot 28 februari van ons terug krijgt. Die credit-nota is ook aangemaakt en binnen 2 weken ontvang je nog €95,98 van ons terug. Mocht je het bedrag van de laatste factuur gestorneerd hebben (dat zie ik hier nog niet terug) blijft er nog €6,38 over wat je van ons terug krijgt.
Ik begrijp dat dit niet is wat je verwacht had, omdat je natuurlijk gewoon de helft van het betaalde bedrag van januari nog terug wilt. Het is ook niet jouw fout dat de nieuwe provider de opzegging niet op de juiste manier heeft doorgegeven.
Ik maak daarom nog een vergoeding aan van €25,87. Samen met de €6,38 die nog open staat, kom je dan op €32,25. De helft van het maandbedrag van januari.

Is dan alles voor jou helemaal op de juiste manier afgerond? :-). En wil je me nog even laten weten of je het bedrag van de laatste factuur wel of niet al gestorneerd hebt?

Bekijk in context

3 Reacties 3
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey snorro80 .
Omdat ik me kan voorstellen dat je inmiddels niets meer begrijp van de (ver)rekeningen, heb ik je gegevens er allemaal eventjes bij gepakt. Hier valt meteen iets raars op. Ik zie namelijk inderdaad eerst een opzegging van al je diensten per 16 januari. Vervolgens zie ik echter ook weer los een opzegging voor telefonie per 27 december.
Die losse telefonie-opzegging is per 27 december aangevraagd door je nieuwe provider. Omdat telefonie opgezegd werd, is je abonnement "uit elkaar gevallen" en betaal je voor de rest van de diensten (tot 16 januari) los. En dat kost doorgaans een stuk meer.

Nu heb je zelfs nog tot eind januari betaald. En natuurlijk is het logisch dat je dus de periode van 16 januari tot 28 februari van ons terug krijgt. Die credit-nota is ook aangemaakt en binnen 2 weken ontvang je nog €95,98 van ons terug. Mocht je het bedrag van de laatste factuur gestorneerd hebben (dat zie ik hier nog niet terug) blijft er nog €6,38 over wat je van ons terug krijgt.
Ik begrijp dat dit niet is wat je verwacht had, omdat je natuurlijk gewoon de helft van het betaalde bedrag van januari nog terug wilt. Het is ook niet jouw fout dat de nieuwe provider de opzegging niet op de juiste manier heeft doorgegeven.
Ik maak daarom nog een vergoeding aan van €25,87. Samen met de €6,38 die nog open staat, kom je dan op €32,25. De helft van het maandbedrag van januari.

Is dan alles voor jou helemaal op de juiste manier afgerond? :-). En wil je me nog even laten weten of je het bedrag van de laatste factuur wel of niet al gestorneerd hebt?
snorro80
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Lycke Ziggo,

Duidelijk verhaal en bedankt voor het uitzoeken. Blijf het wel vreemd vinden dat jouw collega's van de telefonische helpdesk dit niet konden vinden.

Ik zal het wat betreft die telefonie opzegging ook nog even bij mijn nieuwe provider doorgeven, zodat ze hier bij anderen ook beter op letten.

Ik had inmiddels al wel de betaling van de factuur van deze maand geblokkeerd.
Nogmaals bedankt!
snorro80
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En uiteraard is jouw antwoord de oplossing en niet mijn eigen reactie...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic