Patrickiv

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Factuur Mediabox Next!

Het klonk allemaal zo leuk, de nieuwe mediabox next!

Na enige twijfel toch maar besloten om hier even over te bellen.

Het duurde ongeveer 5 minuten tot ik te woord werd gestaan door een vriendelijke medewerker. Hij kon al mijn vragen goed beantwoorden. Nadat ik herhaaldelijk had gevraagd of hier geen veranderingen en of kosten aan verbonden waren, kreeg ik 3x een 'Nee Meneer' Oke top, Lets do it!

Blij als een kind, openende ik de toegestuurde box na 2 dagen. Aansluiten en gaan, super het werkt! Wat een verschil met de Horizon, ja ik was positief!!

Totdat ik na een maand mijn factuur afschriften van Ziggo zag..

Waar er normaal iedere maand 57,75 euro(incl. movies&series XL) werd afgeschreven.
Was dit deze maand (juni) 113,78 euro
Een maand later de volgende factuur (juli) 85,90 euro

Waar komt dit vandaan abonnement omgegooid? Zonder mijn toestemming?
Te belachelijk voor woorden, bijna 200 euro in 2 maanden tijd!!

Ondertussen telefonische contact gehad met 3 medewerkers. Deze konden mij nergens mee helpen, belachelijk!

Denk dus goed na!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Patrickiv . Welkom hier!
Ik pak meteen je gegevens er bij, want dat je hiervan schrikt dat begrijp ik wel.

Wanneer ik je gegevens in duik, valt me meteen iets heel geks op. Je betaalde voor een Internet & TV Complete abonnement slechts 45,80, in plaats van 64,50. Een verschil van 18,70 en laat dat nou precies het bedrag zijn dat staat voor kabelTV.
Je betaalt, zie ik, al sinds juni 2017 (een maand of 3 na het aangaan van je abonnement) niet voor kabelTV. Waardoor dit uit je factuur gehaald is, kan ik niet zien. Maar het lijkt hier om een fout vanuit ons te gaan (een fout die flink ik jouw voordeel geweest is. Je hebt hierdoor ruim twee jaar 18,70 minder voor je abonnement betaalt dan andere mensen met dezelfde diensten doen).

Dit kan je ook nagaan. In de bevestiging van je abonnement staat dat je een abonnement van 62,50 per maand aan bent gegaan + 11,95 voor Movies en Series XL. Deze 11,95 krijg je echter de eerste 12 maanden gratis (tot en met 17-04-2018 om precies te zijn). Je zou dus het eerste jaar 62,50 betalen en daarna 74,45. In plaats daarvan ben je vanaf juni 43,80 gaan betalen en vanaf april 2018 55,75 per maand.
De fout (nogmaals; onze fout, maar in groot voordeel van jou) is hersteld bij het veranderen van je abonnement. Nu ga je weer "gewoon" betalen voor het abonnement dat je hebt. Namelijk 67,00 per maand voor het Internet en TV Complete Next abonnement en 11,95 per maand voor het Movies en Series XL abonnement (dit was al zo). Dit staat overigens ook gewoon op de bevestiging die je 17 mei hebt ontvangen.

Movies en Series XL heb je opgezegd per 18 augustus, zie ik. Vanaf die datum zal het dan enkel de 64,50 per maand voor het abonnement zijn.

Ondanks dat het dus nu voelt of je ineens 'te veel' voor je abonnement gaat betalen, is het hier dus juist andersom het verhaal. Je hebt ruim 2 jaar lang te weinig voor je abonnement betaalt en per het nieuwe abonnement is dit niet meer het geval.

Bekijk in context

14 Reacties 14
prijk

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Als je niet vertelt waar al die extra kosten dan aan te wijten zijn (zie specificatie), is het vrij zinloos zo'n klaagverhaal te posten. Het is in elk geval zeker dat je voor 60 á 70 euro per maand ook van de Next kunt genieten, inclusief telefoon!
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik kan geen enkel abonnement vinden met Movies en Series XL voor €57,75, tenzij u korting kreeg. Bij het aangaan van het nieuwe abonnement met de Nextbox vervalt de korting. Dat staat overal duidelijk.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Bij mij was één maand ook hoger dan normaal en dat had te maken met de korting die verviel en dit is achteraf verrekend. Hierna betaalde ik gewoon de normale prijs wat voor het pakket staat, dus zonder de korting die ik eerst had.

Is dat bij jou misschien ook het geval, dat er nu geen korting meer bij zit? Dit was van te voren bekend, dat de korting ging vervallen...in ieder geval bij mij wel 😉
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
En niet te vergeten de handlingkosten bestaande uit o.a. verzending van het pakket en de activeringskosten van de Next.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Patrickiv . Welkom hier!
Ik pak meteen je gegevens er bij, want dat je hiervan schrikt dat begrijp ik wel.

Wanneer ik je gegevens in duik, valt me meteen iets heel geks op. Je betaalde voor een Internet & TV Complete abonnement slechts 45,80, in plaats van 64,50. Een verschil van 18,70 en laat dat nou precies het bedrag zijn dat staat voor kabelTV.
Je betaalt, zie ik, al sinds juni 2017 (een maand of 3 na het aangaan van je abonnement) niet voor kabelTV. Waardoor dit uit je factuur gehaald is, kan ik niet zien. Maar het lijkt hier om een fout vanuit ons te gaan (een fout die flink ik jouw voordeel geweest is. Je hebt hierdoor ruim twee jaar 18,70 minder voor je abonnement betaalt dan andere mensen met dezelfde diensten doen).

Dit kan je ook nagaan. In de bevestiging van je abonnement staat dat je een abonnement van 62,50 per maand aan bent gegaan + 11,95 voor Movies en Series XL. Deze 11,95 krijg je echter de eerste 12 maanden gratis (tot en met 17-04-2018 om precies te zijn). Je zou dus het eerste jaar 62,50 betalen en daarna 74,45. In plaats daarvan ben je vanaf juni 43,80 gaan betalen en vanaf april 2018 55,75 per maand.
De fout (nogmaals; onze fout, maar in groot voordeel van jou) is hersteld bij het veranderen van je abonnement. Nu ga je weer "gewoon" betalen voor het abonnement dat je hebt. Namelijk 67,00 per maand voor het Internet en TV Complete Next abonnement en 11,95 per maand voor het Movies en Series XL abonnement (dit was al zo). Dit staat overigens ook gewoon op de bevestiging die je 17 mei hebt ontvangen.

Movies en Series XL heb je opgezegd per 18 augustus, zie ik. Vanaf die datum zal het dan enkel de 64,50 per maand voor het abonnement zijn.

Ondanks dat het dus nu voelt of je ineens 'te veel' voor je abonnement gaat betalen, is het hier dus juist andersom het verhaal. Je hebt ruim 2 jaar lang te weinig voor je abonnement betaalt en per het nieuwe abonnement is dit niet meer het geval.
Martijn.iv

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik vind het persoonlijk wel gek dat jullie nu Patrickiv wijzen op dat hij dus te weinig heeft betaald, maar duidelijkheid geven over de onverwachte rekening doen jullie niet.
Klein voorbeeld: €67,00 + €11,95 komt niet uit op het bedrag van €87,90. Daarnaast verklaren jullie ook niet de factuur van €113,78.
Jullie geven aan dat Ziggo een fout heeft gemaakt, maar het antwoord op de vraag waar die twee bedragen op zijn gebaseerd wordt niet gegeven? Dus hoezo is dit ‘het beste antwoord’?
Patrickiv
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo


Dit is inderdaad zeker in mijn voordeel geweest!

Alleen verklaard dit nog niet de 113/85 euro? Ik kom er zelf met de specificaties (optellen/aftrekken) niet uit..

bedankt voor je antwoord!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Sorry! Ik ben inderdaad te snel te veel ingegaan op de uiteindelijke prijs van het abonnement en niet op deze 2 specifieke facturen.

Ik ga hieronder proberen ze te verduidelijken :-). Ik pak de laatste 4 facturen.

Factuur van 15 april 2019 - € 57,75 bestaat uit:
Internet en TV Complete 45,80 (oude, verkeerde bedrag) voor periode van 1 tm 31 mei
Movies en Series XL 11,95 voor periode van 1 tm 31 mei

Factuur van 15 mei 2019 - € 57,75 bestaat uit:
Internet en TV Complete 45,80 (oude, verkeerde bedrag) voor periode van 1 tm 30 juni
Movies en Series XL 11,95 voor periode van 1 tm 30 juni.

Abonnement wordt aangepast per 21 mei. Op de komende factuur zullen dus verrekeningen plaatsvinden.

Factuur van 12 juni 2019 - € 113,78 bestaat uit:
Verrekening (deel van) Internet en TV Complete -12,84 voor de periode van 21 tm 31 mei
Nieuwe kosten (deel van) Internet en TV Complete Next + 20,48 voor de periode van 21 tm 31 mei

Verrekening (deel van) Internet en TV Compelte -36,61 voor de periode van 1 tm 30 juni
Nieuwe kosten Internet (deel van ) en TV Complete Next + 57,72 voor de periode van 1 tm 30 juni

TV en Internet Complete Next + 73,08 voor de periode van 1 tm 31 juli. (waarom dit niet gewoon 67,00 is, is mij niet duidelijk)

Movies en Series XL + 11,95 voor de periode van 1 tot 31 juli.

Bovenstaande factuur is aangemaakt op het moment dat nog niet elk onderdeel van het nieuwe abonnement goed actief stond. Hierdoor zijn de verrekeningen en nieuwe kosten nog niet voor het gehele abonnement.

Factuur van 12 juli 2019 - € 85,90 bestaat uit:
Verrekening (deel van) Internet en TV Complete -2,37 voor de periode van 24 tm 31 mei
Nieuwe kosten (deel van) Internet en TV Complete Next +4,43 voor de periode van 24 tm 31 mei

Verrekening (deel van) Internet en TV Complete -9,19 voor de periode van 1 tm 30 juni
Nieuwe kosten (deel van) Internet en TV Complete Next +14,64 voor de periode van 1 tm 30 juni

Verrekening Internet En TV Complete -15,20 voor de periode van 1 tm 31 juli
Nieuwe kosten Internet en TV Complete Next + 14,64 voor de periode van 1 tm 31 juli ( hier lijkt dus een klein stukje van de 73,08 de maand ervoor gecorrigeerd, maar duidelijk niet voldoende).

TV en Internet Complete Next + 67,00 voor de periode van 1 tm 31 augustus
Movies en Series XL + 11,95 voor de periode van 1 tm 31 augustus.

Activatiekosten + 19,95
Gratis activatiekosten -19,95 (dus dit schrijft elkaar weg).


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Oke, flinke bevalling ;-). Wat waarschijnlijk de makkelijkste manier is om te bekijken wat je eerst per maand betaalde (€ 57,75) en dat af te trekken van de nieuwe maandelijkse kosten (78,95). Je gaat dus 21,20 per maand meer betalen.
Hier heb ik even het opzeggen van Movies en Series XL niet meegenomen, want dit is pas "toekomst".

De factuur voor de periode van mei en juni waren al betaald voor het oude bedrag, toen het abonnement werd aangepast. Deze "moeten" dus met terugwerkende kracht wel betaald worden met het nieuwe bedrag. 1 hele maand (21,20) en grofweg 1/3 van een maand (7,00). Dus kort gezegd zou je voor de nieuwe 2 facturen 2 keer het nieuwe bedrag + deze verrekening moeten betalen (78,95 + 78,95 + 21,20 + 7,00 = 186,10). Ik snap dat dit een flinke berekening is.En ik hoop dat het te volgen is :sweat_smile:
Je zou dus, over 2 maanden verdeeld, 186,10 "moeten" betalen voor het nieuwe abonnement + verrekening en hebt nu 199,68 betaalt. Ik maak een vergoeding aan van 15 euro (om het even mooi af te ronden. 13,58 is zon gek bedrag) die van je komende factuur wordt afgehaald.


Dan nog een laatste noot; je hebt Movies en Series XL opgezegd per 18 augustus. Je hebt dit wel al betaalt voor heel augustus. De komende factuur (of de factuur er na, dat kan ik nog niet inzien) zal je dus ook een verrekening zien voor dit abonnement voor de periode van 18 tm 31 augustus.

Ik ben oprecht benieuwd of deze gigantische uitleg een beetje logisch is en te volgen was. Zo niet; begrijp ik dat heel goed. Geef dan even aan waar je vastloopt. De korte conclusie is dus in elk geval dat je niet enkel meer voor het nieuwe abonnement gaat betalen, vanwege de eerdere fout van ons, maar dat je dit doet per 21 mei, terwijl er al voor mei en juni betaalt was. Hierdoor wordt het eerst ineens "veel" meer.
Patrickiv
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo

Dit maakt het allemaal een stuk overzichtelijker en duidelijk.

Heel erg bedankt voor je hulp, moeite en de gigantische uitleg 🙂

Mvg,

Patrick
Robert0543

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gratis activatiekosten? Ik heb het gevoel elke keer dat er uitzonderingen worden gemaakt. ik snap vaak niet waar de bedragen vandaan komen. Ook vind in dat bestaande klanten als koning behandeld mogen worden. Wat ik daarmee wil zeggen dat nieuwe klanten worden gepaaid en als bestaande klanten iets willen worden ze karig afgescheept. Abbonementen worden verschrikkelijk duur en duur en duur.... eenvoudig abbo word zometeen onbetaalbaar en zit je tegen 100 euro p/mnd aan. Ik vind dit te gortig. Ik denk dat Ziggo zich achter de oren moet krabben om mensen nu te vriend te houden en ik hoop van harte, als de kabel opengesteld word, er aanbieders komen die goedkoper zijn en vooral duidelijk zijn met de policy voorwaarden! Dit is ook de reden dat next aan mij voorbij laat gaan. Dan maar een langzaam rotding als de mediabox xl. En wachten op nieuwe aanbieders. Laat ipv duur zijn maar keer wat abbo's goedkoper worden. Dat kunnen andere providers ook. Dus ook Ziggo. Ik was tevreden met alles maar dat is behoorlijk gedaald!! En als ze niet uitkijken stap ik over!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Robert0543 wrote:
Gratis activatiekosten? Ik heb het gevoel elke keer dat er uitzonderingen worden gemaakt. ik snap vaak niet waar de bedragen vandaan komen. Ook vind in dat bestaande klanten als koning behandeld mogen worden. Wat ik daarmee wil zeggen dat nieuwe klanten worden gepaaid en als bestaande klanten iets willen worden ze karig afgescheept. Abbonementen worden verschrikkelijk duur en duur en duur.... eenvoudig abbo word zometeen onbetaalbaar en zit je tegen 100 euro p/mnd aan. Ik vind dit te gortig. Ik denk dat Ziggo zich achter de oren moet krabben om mensen nu te vriend te houden en ik hoop van harte, als de kabel opengesteld word, er aanbieders komen die goedkoper zijn en vooral duidelijk zijn met de policy voorwaarden! Dit is ook de reden dat next aan mij voorbij laat gaan. Dan maar een langzaam rotding als de mediabox xl. En wachten op nieuwe aanbieders. Laat ipv duur zijn maar keer wat abbo's goedkoper worden. Dat kunnen andere providers ook. Dus ook Ziggo. Ik was tevreden met alles maar dat is behoorlijk gedaald!! En als ze niet uitkijken stap ik over!



Er is al meer aangegeven op de Community dat er een periode is geweest dat klanten de Mediabox Next aangeboden kregen waarbij de activatiekosten gratis waren. Ik weet de exacte datum zo niet uit mijn hoofd, maar na een bepaalde periode is deze actie verdwenen en hierna kon het niet meer worden aangeboden.

Een eenvoudig abonnement zit bij lange na niet tegen de 100 euro per maand aan, volgens mij. Ik weet niet goed hoe je deze vergelijking maakt. Als je wilt, kunnen we natuurlijk altijd kijken naar een voordeliger alternatief voor je.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
"eenvoudig abbo word zometeen onbetaalbaar en zit je tegen 100 euro p/mnd aan"

Ik verwacht het niet zo snel als zo meteen, een eenvoudig abo kost nu € 18,70
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

"als de kabel opengesteld word, er aanbieders komen die goedkoper zijn"

Al begin dit jaar heeft Ziggo de prijzen waarvoor anderen op de kabel mogen klaar liggen en zouden anderen erop kunnen, maar die willen dat niet voor die prijs.

Ik volg dit fenomeen al jaren en heb er een bedrijfsplan op gemaakt en zie het volgende, het is uitsluitend mijn eigen bedrijfsmatig inzicht:
Ziggo mag de kostprijs rekenen voor toegang tot de kabel en Ziggo heeft een winstpercentage van 15%.
Zie de jaarverslagen van Vodafone/Ziggo.
Mogelijk kan er met een bulkinkoop nog meer korting te bedingen zijn tot 30%, maar dat is dan ook het geld wat overblijft voor de andere aanbieders en daar kunnen zij geen verkoopkanaal, administratie en helpdesk voor draaien, laat staan een leuk salaris voor de directeuren en winst voor de investeerders uit krijgen, zelfs als ze de diensten aanbieden tegen dezelfde prijs als Ziggo.
Dus goedkoper kan het, mijns inziens, nooit veel worden.

Er is protest aangetekend bij de ACM voor deze prijzen door de bedrijven die op de kabel willen en eind dit jaar zal er een uitspraak over komen.
Robert0543

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

Robert0543 wrote:
Gratis activatiekosten? Ik heb het gevoel elke keer dat er uitzonderingen worden gemaakt. ik snap vaak niet waar de bedragen vandaan komen. Ook vind in dat bestaande klanten als koning behandeld mogen worden. Wat ik daarmee wil zeggen dat nieuwe klanten worden gepaaid en als bestaande klanten iets willen worden ze karig afgescheept. Abbonementen worden verschrikkelijk duur en duur en duur.... eenvoudig abbo word zometeen onbetaalbaar en zit je tegen 100 euro p/mnd aan. Ik vind dit te gortig. Ik denk dat Ziggo zich achter de oren moet krabben om mensen nu te vriend te houden en ik hoop van harte, als de kabel opengesteld word, er aanbieders komen die goedkoper zijn en vooral duidelijk zijn met de policy voorwaarden! Dit is ook de reden dat next aan mij voorbij laat gaan. Dan maar een langzaam rotding als de mediabox xl. En wachten op nieuwe aanbieders. Laat ipv duur zijn maar keer wat abbo's goedkoper worden. Dat kunnen andere providers ook. Dus ook Ziggo. Ik was tevreden met alles maar dat is behoorlijk gedaald!! En als ze niet uitkijken stap ik over!
Er is al meer aangegeven op de Community dat er een periode is geweest dat klanten de Mediabox Next aangeboden kregen waarbij de activatiekosten gratis waren. Ik weet de exacte datum zo niet uit mijn hoofd, maar na een bepaalde periode is deze actie verdwenen en hierna kon het niet meer worden aangeboden.

Een eenvoudig abonnement zit bij lange na niet tegen de 100 euro per maand aan, volgens mij. Ik weet niet goed hoe je deze vergelijking maakt. Als je wilt, kunnen we natuurlijk altijd kijken naar een voordeliger alternatief voor je.


Ik wil best naar Next maar vind de activatiekosten niet nodig. Maar dit zal toch niet gaan gebeuren. Laat ze mij maar bellen voor aanbod.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
De keuze of je wel/niet over wilt stappen naar de mediabox Next is aan jou :-). Wellicht komt er in de toekomst weer een mooie aanbieding waar je wel graag gebruik van maakt.

Uitgelicht topic