Beantwoord

Factuur gekregen: ben ik gek of is Ziggo gek?

  • 15 maart 2019
  • 10 reacties
  • 1047 keer bekeken

Na 4 maanden toezeggingen, frustraties en vele telefoontjes had Ziggo eindelijk de verlenging van mijn abonnement voor elkaar. Per 1 maart wordt het abonnement voor 1 jaar verlengd en betaalt u per 1 maart de 1e 6 maanden 34,95 per maand aldus de email bevestiging van Ziggo op 22 februari.
Vervolgend ontvang ik de factuur voor 1 maart - 31 maart voor 75,45 ipv 34,95. Dus maar weer voor de zoveelste keer gebeld.
Antwoord: ja meneer, maar wij sturen de factuur per 25 februari en toen is uw korting nog niet ingegaan.

Wacht even: Ziggo stuurt een factuur vooruit dus dan krijg ik niet het bedrag dat is afgesproken gefactureerd? Dus niet het afgesproken contract bedrag maar een ander bedrag dan in mijn contract staat?
Dan ben ik heel benieuwd wat nieuwe klanten met 1e 6 maanden korting op hun eerste factuur hebben staan. Als het goed is 0 want op het moment dat de 1e factuur wordt gestuurd hebben ze nog geen contract. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dan andere regels gelden.

Ben ik gek of is Ziggo gek? Als ik dit bij mijn bedrijf ga doen weet ik heel zeker dat ik geen klanten meer over heb volgend jaar.
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 15 maart 2019, 13:25

Hey @albero67 . Niemand is hier gek, hoor 🙂.

De verlenging met korting is per 1 maart verwerkt. De factuur was echter al op 25 februari aangemaakt. Je zult vast en zeker begrijpen dat we geen tijdmachine hebben om terug te gaan en de factuur van toen nog anders te maken 😉. De factuur was dus al aangemaakt, voor de korting was aangemaakt.



Op de volgende factuur zul je het kortingsbedrag zien en een verrekening van deze maand. Want uiteraard; die 6 maanden korting krijg je wel gewoon!



*Extra toevoeging; je hebt de bevestiging dus wel op de 22e al gekregen, omdat toen de "order" is aangemaakt. De order is echter pas doorgelopen op 1 maart. Op het moment dat de factuur wordt aangemaakt (25 februari in dit geval), stond er dus nog niet een korting actief op je abonnement
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

10 Reacties

Reputatie 7
Ik ga dit bij een moderator voorleggen.
Dit zou wel eens een 'vergissing' kunnen zijn, die later wordt gecorrigeerd.
Administratieve systemen, praat me er niet van.
Gelukkig komt hier een Ziggo Community Moderator langs, die je kan helpen/helderheid kan geven over de precieze gang van zaken.
Andere klanten, zoals ik, kunnen niets voor je betekenen bij een probleem als dit.
Han

EDIT Na de Post van deze reaktie. Nu ja: je ziet de reaktie van Dave. Die is helemaal ok. En Lycke is er ook al.
Dat komt goed.
Reputatie 7
Hey @albero67 . Niemand is hier gek, hoor 🙂.
De verlenging met korting is per 1 maart verwerkt. De factuur was echter al op 25 februari aangemaakt. Je zult vast en zeker begrijpen dat we geen tijdmachine hebben om terug te gaan en de factuur van toen nog anders te maken 😉. De factuur was dus al aangemaakt, voor de korting was aangemaakt.

Op de volgende factuur zul je het kortingsbedrag zien en een verrekening van deze maand. Want uiteraard; die 6 maanden korting krijg je wel gewoon!

*Extra toevoeging; je hebt de bevestiging dus wel op de 22e al gekregen, omdat toen de "order" is aangemaakt. De order is echter pas doorgelopen op 1 maart. Op het moment dat de factuur wordt aangemaakt (25 februari in dit geval), stond er dus nog niet een korting actief op je abonnement
Hoi Lycke,
Bedankt voor je heldere uitleg. Ik wacht de volgende factuur af en hoop dat je gelijk hebt. Mijn reactie is vast ook beïnvloed door het enorm frustrerende proces om gewoon mijn abonnement te verlengen tegen goede voorwaarden. Afspraken voor verlenging gemaakt (na van kastje na de muur te zijn gestuurd), helaas gewoon niet doorgevoerd. Zelf weer gebeld, 1e afspraken bestonden niet dus afspraken weer gemaakt (waarbij de eerste afsrpraken niet meer nagekomen worden en ik nu meer in plaats van minder ga betalen). Ook dat ging weer niet goed en werd (deels) niet uitgevoerd. En dan nu dit weer.

Ik denk dat het voor Ziggo en het behoud van klanten heel goed zou zijn als er (nog meer) geïnvesteerd wordt:
  • Systemen integreren en aan elkaar gekoppeld worden in real time, niet zoals nu het geval is
  • Kritischer zijn in de aanname van support medewerkers en deze nog beter trainen (ik weet er alles van, is niet eenvoudig), zowel wat betreft de producten en aanbiedingen die ze kunnen en mogen doen alsook hoe ze klanten met problemen behandelen. Vooral de basis principes: niet de discussie aangaan met de klant en het Ziggo gelijk proberen te halen door lijnrecht tegen de klant in te gaan. Maar gewoon met de klant meedenken (mee praten): ik begrijp u, ik kan dit helaas in mijn positie niet veranderen maar ik adviseer u xx, helder uitleggen waarom iets zo is. Zoals jij hierboven doet. Dat soort dingen. Resultaat is hetzelfde (mijn factuur is nog steeds te hoog :)). Maar ik begrijp het en accepteer de situatie in plaats van dat ik enorm ontevreden en boos ben.
Maar goed, nogmaals bedankt voor je uitleg. Jammer dat het zo enorm moeilijk en frustrerend moet zijn om je abonnement te verlengen. Maar ik ga nu in ieder geval weer met positieve hoop wachten op de volgende factuur.
Reputatie 6
Badge +9
De brave abonneeblijvers betalen de kortingen die de opzegdreigers bedingen. Voor de brave abonnees zou het beter zijn als deze kortingen niet werden gegeven.
@youriy Af en toe heeft Ziggo op hun website aanbiedingen voor een jaar verlengen van het abonnement.
Hier heb ik ook wel eens gebruik van gemaakt, het werd me in de schoot geworpen.
Reputatie 6
Badge +4
De brave abonneeblijvers betalen de kortingen die de opzegdreigers bedingen. Voor de brave abonnees zou het beter zijn als deze kortingen niet werden gegeven.

Misschien wat minder braaf worden? Ik zou de korting ook vragen/pakken.
Reputatie 4
Badge +1

De brave abonneeblijvers betalen de kortingen die de opzegdreigers bedingen. Voor de brave abonnees zou het beter zijn als deze kortingen niet werden gegeven.Misschien wat minder braaf worden? Ik zou de korting ook vragen/pakken.

Persoonlijk zie ik meer in het aanbieden van korting naarmate je langer abonnee bent, oftewel "Ziggo's trouwe klanten korting" 😀.

Hiermee kan Ziggo prima laten zien een lange termijn relatie met hun doelgroep voor ogen te hebben. Daarnaast is dat ook duurzamer als ik kijk naar iedere keer het opsturen van nieuwe modems en TV-boxen nadat mensen wisselen van provider.
"Persoonlijk zie ik meer in het aanbieden van korting naarmate je langer abonnee bent, oftewel "Ziggo's trouwe klanten korting" 😀. "

Dan moet ik er inmiddels geld bij krijgen om Ziggo af te nemen.☺️
Reputatie 4
Badge +1
"Persoonlijk zie ik meer in het aanbieden van korting naarmate je langer abonnee bent, oftewel "Ziggo's trouwe klanten korting" 😀. "

Dan moet ik er inmiddels geld bij krijgen om Ziggo af te nemen.☺️


Hier wordt nog steeds beschikt over een @multiweb.nl e-mailadres, dan weet je het wel hoe trouw ik ben 😊.