1
Vraag
2
Reacties
DuncanS

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Exacte einddatum contract voor overstappen naar 500/500 glasvezel T-Mobile of KPN.

Met de aankomende prijsverhoging is het voor ons goedkoper en ook nog eens veel sneller internet via T-Mobile (500 Mbit down en 500 Mbit up) en zelfs goedkoper en sneller via KPN (500 Mbit down en 500 Mbit up) internet ten opzichte van de magere 250 Mbit down en 25 Mbit up van Ziggo. Het netwerk van de toekomst is bij jullie blijkbaar nog erg in de maak. Jullie 500 Mbit/40 Mbit is exponentieel duurder dan jullie concurrenten.

Ook maken jullie blijkbaar een zwaar geheim van de exacte einddatum van een contract. In mijn Ziggo wordt hier niet over gerept. Ik kan wel iets raden aan de hand van de factuur maar dat is geen exacte einddatum. Bellen kan, en heb ik ook gedaan echter vergeten om naar de exacte einddatum te vragen. Echter had ik niet veel zin om weer een kwartier hiervoor in de wacht te staan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Duncan,

Ah ja, dat maakt het verhaal iets anders. Je hebt inderdaad 12 maanden abonnement voor een vast bedrag afgesproken. En dit vaste bedrag blijft voor die 12 maanden. De prijswijziging geldt dus voor het normale tarief ná de kortingsperiode.
Je kunt dus alsnog wel overstappen per 23 september. Met het kortingtarief wil je het abonnement ook wel tot die datum behouden denk ik, of niet? 🙂

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Welkom DuncanS bij de ommunity.

Je kan altijd via Mijn Ziggo inzage doen, op je factuur staat je begin datum en als je langer klant bent dan 3 maanden in een actie dan kan je per maand opzeggen, is net hoe de datum loopt.

Omdat je bellen met de Klantenservice al gedaan hebt en te lange wachttijd vind kan je altijd de deze > Webcare - Ziggo Contact klikken even scrollen naar beneden en via Twitter of Facebook je verhaal doen.

Maar een moderator zal dit topic ook oppakken en dan kijken wat ze voor je kunnen betekenen in de systemen. ( Vermeld even je postcode + huisnummer in je profiel niet zichtbaar voor leden - alleen voor moderators en jezelf ) dan kunnen ze je gegevens erbij halen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Dave- wrote:
Welkom DuncanS bij de ommunity.

en als je langer klant bent dan 3 maanden in een actie dan kan je per maand opzeggen, is net hoe de datum loopt.



Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt, Dave- ?
De begindatum van je contract staat overigens, voor zover ik weet, ook niet op je contract. De einddatum zou wel in mijnZiggo zichbaar moeten zijn, maar kunnen wij natuurlijk ook zien.


Maar eigenlijk, DuncanS , doet dat er nu niet echt toe. Vanwege de prijswijziging heb je namelijk het recht je abonnement sowieso op te zeggen. Al zien we je natuurlijk liever niet gaan! Mocht je toch willen opzeggen; dit kan je doen via www.ziggo.nl/opzeggen. Je oorspronkelijke einddatum is overigens 23 september. Maar goed, je mag dus ook per 1 juli opzeggen vanwege de prijswijziging. In dat geval moet je wel even zelf opzeggen en het niet via de overstap laten doen. T-mobile zal waarschijnlijk niet als "opzegreden" doorgeven dat het door de prijswijziging komt, en dan zal er wel een opzegbevestiging komen.

Kan ik nog iets voor je betekenen hierin? 🙂
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Lycke Ziggo
Je kan toch aan je contract in mijn Ziggo in je factuur zien wanneer je welke dienst hebt afgenomen of bent opgestart. Klantnummer en daar kan je toch ook wanneer je abonnee bent geworden zien.
DuncanS
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Lycke,


Dank voor je antwoord. Het staat niet in Mijn Ziggo. De kosten beginnen in de eerste factuur op 24 september, dus is 23 september welke jij bevestigd een logische datum. Maar nogmaals niet ergens te vinden als exacte datum binnen Mijn Ziggo.

Ik denk dat het mogen opzeggen wegens tarief verhoging niet voor mij geld omdat ik een 12 maanden aanbieding heb. Ik betaal dus 48,50 voor de gehele looptijd. Ik had gebeld met jullie en kreeg te horen dat het "waarschijnlijk" niet voor mij geld, heel zeker klonk het niet.

Geen idee of ik na 30 juni nu 51,50 of 48,50 blijf betalen. Ik heb wel de e-mail gehad "De tarieven veranderen". Als ik vanaf 30 juni 51,50 moet betalen dan zou ik graag op willen zeggen.

Bij opzeggen, via brief of online, online staat niet de optie "Wegens de/een tariefverhoging" tussen de "Waarom wil je opzeggen?" keuzes.

De keuzes zijn:

Ik wil mijn abonnement wijzigen.
Ik wil overstappen naar een andere provider.
Ik ben ontevreden met jullie dienstverlening.
Ik ga samenwonen en op mijn nieuwe adres hebben we al Ziggo.
Ik ga samenwonen en op mijn nieuwe adres hebben we al een andere provider.
Ik ga verhuizen naar een gebied waar Ziggo niet beschikbaar is.
Ik ga verhuizen naar een verzorgingshuis.
Ik zeg op in verband met een overlijden.

Ik hoor het graag van je!


Groetjes,


Duncan.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Duncan,

Ah ja, dat maakt het verhaal iets anders. Je hebt inderdaad 12 maanden abonnement voor een vast bedrag afgesproken. En dit vaste bedrag blijft voor die 12 maanden. De prijswijziging geldt dus voor het normale tarief ná de kortingsperiode.
Je kunt dus alsnog wel overstappen per 23 september. Met het kortingtarief wil je het abonnement ook wel tot die datum behouden denk ik, of niet? 🙂
DuncanS
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Lycke,


Ja zeker, niet alleen snel, betrouwbaar is belangrijk maar ook de prijs ;-).

Bedankt voor de moeite Lycke en Dave-.

P.S. Wellicht netjes om de optie Wegens de/een tariefverhoging toe te voegen aan de online opzeg opties.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic