marcelboon

Level 1
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

einddatum contact - wanneer kan ik overstappen?

beste ziggo. 

ik zou graag de einddatum van mijn contract willen weten. 

en ik wil weten binnen hoeveel maanden voor het eind ik kan overstappen. 

ik vind eigenlijk dat dat gewoon bij het contract hoort te staan, en niet dat je klantenservice of via community dit moet gaan opvragen. 

 

mvg marcel boon 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er geldt een opzegtermijn van een maand.

In je mijn Ziggo onder producten kun je e.e.a. vinden.

Meer info vind je in dit topic.

Bekijk in context

17 Reacties 17
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Er geldt een opzegtermijn van een maand.

In je mijn Ziggo onder producten kun je e.e.a. vinden.

Meer info vind je in dit topic.

marcelboon
Topicstarter
Level 1
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

in mijn ziggo staat bij mijn producten alleen "maandelijks aanpasbaar". 

houdt dat in dat ik dan nu gewoon over zou kunnen stappen? 

want dat staat er al vanaf dag 1 dat ik bij ziggo zit. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedenavond @marcelboon,

Ik heb een kijkje voor je genomen. Er is momenteel nog een jaarcontract actief. Deze loopt tot 21 mei 2020. Daarna zal het pakket maandelijks opzegbaar zijn. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Voor de meelezers, als er staat in Mijn Ziggo "maandelijks aanpasbaar", hoeft dat niet zo te zijn, als er een jaarcontract is, staat er ook: "maandelijks aanpasbaar"
Ook bij mij.

Verzoek aan Ziggo, of haal de melding weg of zet de juiste datum er neer.
Nu wordt verkeerde informatie gegeven.

marcelboon
Topicstarter
Level 1
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

dat idee had ik dus ook. 

ziggo brengt mensen op die manier op een dwaalspoor. 

zet gewoon de einddatum in het contract neer ipv dat er contact moet worden opgenomen met ziggo zelf. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hm ja, dit is niet handig. Ik denk dat maandelijks aanpasbaar wel “klopt”. Je kunt immers je abonnement best aanpassen. Maar het maakt de zaak er niet duidelijker op. Ik zal de feedback intern doorzetten, want dit moet zeker anders komen! Een duidelijke weergave van het einde van het contract is natuurlijk gewenst. 

 

@marcelboon . Dit alles vraag je natuurlijk niet voor niets. Begrijp ik goed dat je er over denkt om over te stappen? Is er wellicht iets wat we voor je kunnen doen? 🙂

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Het zal wel zo zijn dat ze willen dat je met Ziggo belt zodat ze je over kunnen halen voor een extra jaar bij te tekenen, best slim

 

Maar zou zeker wel handig zijn om de juiste datum te zien wanneer je contract afloopt… zelf nu al zeker zo'n 3 jaar overstapvrij

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hm ja, dit is niet handig….

 

Sterker nog ( nu ben ik geen advocaat ), maar ik verwacht dat als hierover er een dispuut tussen Ziggo en een klant ontstaat én de klant verwijst naar Mijn Ziggo ( en "maandelijks aanpasbaar" ), dat de klant uiteindelijk aan het langste eind trekt. Het is tenslotte een officiële klant-pagina, waarop Ziggo de informatie verstrekker is en dan kan/mag/moet men op correctheid kunnen vertrouwen.

Als Ziggo daarin een fout maakt, dan is het de fout van Ziggo. Punt

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als er nergens bij Mijn Ziggo een einddatum staat van een nog lopend contract, dan mag je er in alle redelijkheid vanuit gaan dat de standaard opzegtermijn van 1 maand geldig is. En dus bij Ziggo met succes te kunnen bepleiten zich daaraan te houden.

Wellicht dat de bevestigings-email of -brief van het laatst afgesloten jaarcontract wel uitsluitsel geeft. Het is aanvechtbaar als je alleen daarin de juiste info zou kunnen vinden.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Aanpasbaar is iets heel anders dan opzegbaar. De kreet “aanpasbaar” op zich is dus correct. De informatie echter is onvolledig en zou dienen te worden aangevuld met de einddatum contract. Daarover zijn we het eens.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik las onlangs hier op dit forum een klacht, dat een klant een boete betaling moest doen, omdat de klant een nieuw contract had afgesloten, terwijl zijn/haar huidige nog niet verlopen was. Hoe dat uiteindelijk afgehandeld is, weet ik niet. Maar nu ik lees dat er "maandelijks aanpasbaar" staat, terwijl dit duidelijk niet altijd zo is ( vandaar waarschijnlijk de boete ), dat moet Ziggo die boete gelijk wegstrepen en een bloemetje opsturen.
 

Edit: dit is niet een reactie op bovenstaande ‘antwoorden’, maar een vervolg op mijn ‘...Sterker nog ( nu ben ik geen advocaat )...’ logje.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Pasi , dat zal waarschijnlijk samenhangen met een contract bij een andere provider. Maar de informatie die je verstrekt, is te summier om daar verder een oordeel over te kunnen geven.

Als bij een provider een contract wordt opengebroken om een ander contract aan te gaan bij die zelfde provider, dan is daar soms een mouw aan te passen.

marcelboon
Topicstarter
Level 1
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hm ja, dit is niet handig. Ik denk dat maandelijks aanpasbaar wel “klopt”. Je kunt immers je abonnement best aanpassen. Maar het maakt de zaak er niet duidelijker op. Ik zal de feedback intern doorzetten, want dit moet zeker anders komen! Een duidelijke weergave van het einde van het contract is natuurlijk gewenst. 

 

@marcelboon . Dit alles vraag je natuurlijk niet voor niets. Begrijp ik goed dat je er over denkt om over te stappen? Is er wellicht iets wat we voor je kunnen doen? 🙂

 

 

nee hoor je kunt niks voor mij doen verder. 

ik heb mijn besluit al genomen kort nadat ik mijn contract aanging. 

dit omdat ik niet tevreden ben over de apparatuur en de kwaliteit van internet en tv. 

het internet is erg instabiel en daar heb ik last van op mijn playstation.

 

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Er staat mij trouwens bij dat de einddatum altijd in Mijn Ziggo te zien was, tot 1-2 jaar geleden.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Pasi wrote:
Lycke Ziggo wrote:

Hm ja, dit is niet handig….

 

Sterker nog ( nu ben ik geen advocaat ), maar ik verwacht dat als hierover er een dispuut tussen Ziggo en een klant ontstaat én de klant verwijst naar Mijn Ziggo ( en "maandelijks aanpasbaar" ), dat de klant uiteindelijk aan het langste eind trekt. Het is tenslotte een officiële klant-pagina, waarop Ziggo de informatie verstrekker is en dan kan/mag/moet men op correctheid kunnen vertrouwen.

Als Ziggo daarin een fout maakt, dan is het de fout van Ziggo. Punt

 

Nou ja, het is maandelijks aanpasbaar. Alleen niet opzegbaar. 

Op de bestelbevestiging die de klant heeft ontvangen, staat altijd de looptijd van het contract. Dus het is niet zo dat het nergens te vinden is :-). 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@marcelboon schreef: “dit omdat ik niet tevreden ben over de apparatuur en de kwaliteit van internet en tv. 

het internet is erg instabiel en daar heb ik last van op mijn playstation.”

Dat is sowieso niet goed als je problemen hebt.

Is er al eens gekeken naar je problemen?

Op dit klant helpt klant forum zitten veel ervaren techneuten die al veel goede adviezen hebben kunnen geven en problemen mee opgelost hebben, daarnaast kunnen Ziggo moderators dieper in het systeem kijken om één en ander op te lossen, dan heb je mogelijk tot 21 mei nog een goede verbinding.

Mocht je daar nog zin in hebben en tijd voor over hebben?
Zo ja, beantwoord de vragen.
Zo nee, veel succes verder gewenst.

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

marcelboon
Topicstarter
Level 1
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ja heb 3x monteur gehad. 

en mijn kabelpunt komt in de meterkast binnen en is spiksplinternieuw omdat ik in nieuwbouw woon. 

die connectbox is ruk. 

en het is belachelijk dat de upload zo laag is t.o.v de download. 

ik ga er voor de rest ook geen energie insteken. 

ik heb jarenlang via de glasvezel gezeten en dat was top en daar ga ik ook weer naar terug. 

Uitgelicht topic