Een verhuizing van Eindhoven naar Breda.

• 9 januari 2019
  • 5 Reacties
  • 198x Bekeken

Reputatie 7
Badge +26
Een verhuizing van fUPC naar fZiggo kan niet worden geregeld via mijn Ziggo. Daarvoor moet naar een speciaal nummer worden gebeld. Het gevolg is ook, maar dat even terzijde, dat het abonnement, dat ik al sinds 2009 heb moet worden aangepast. Ik ben daar niet blij mee, maar het is kennelijk onvermijdelijk.
Met de medewerker alles besproken en het wordt daarna bevestigd in een bestelling.

Met betrekking tot de telefoon wordt in die bevestiging op 3-1-2019 om 16:43 uur gemeld:

Nu is in het gesprek over de verhuizing daar helemaal niet over gesproken, maar goed die instellingen zijn straks na de verhuizing indien nodig wel aan te passen.

Op 5-1-2019 om 16:15 uur krijg ik vervolgens een email met o.a. deze inhoud:

Hé, een ander nummer. Mijn echtgenote heeft als motto: gedaan is maar gedaan. Ze heeft naar aanleiding van het eerste bericht al een aantal mensen ingelicht en kaartjes gemaakt met onze nieuwe adresgegevens. Ze is om het zacht te zeggen, not amused. Morgen hebben we een nieuwjaarsbijeenkomst in Breda en ze zou graag de kaartjes hebben uitgedeeld.

Noch de helpdesk, via de chat, noch het moderatieteam kunnen tot nu toe aangeven waarom er twee nummers zijn verstrekt en welke nu het juiste is.

Het is tegen de regels om in dit forum namen te noemen, maar ik zou graag eens een gesprek hebben met de man die beide mails heeft ondertekend.

Als we dan alle zaken doornemen die administratief misgegaan zijn in de afgelopen tijd en op dit forum zijn gemeld, dan zijn we wel een dagje bezig. Maar als bedrijfskundige bied ik graag mijn diensten aan om de processen te verbeteren en de kwaliteit in de uitvoering te borgen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +19
Hi Jan,

Veel standaardmails worden ingerekend onder naam van Robin Clemens. Daarnaast is het in het verleden ook gebeurd dat er per ongeluk tweemaal een nummer wordt uitgedeeld bij verhuizing. Vraag eens bij de klantenservice welk van de twee is, en hopelijk kunnen ze de gewenste toewijzen.

Veel succes ermee in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +26

Veel standaardmails worden ingerekend onder naam van Robin Clemens.

Dat weet ik natuurlijk ook wel. Maar als mijn naam standaard zou worden gebruikt bij de ondertekening van uitgaande post, zou ik me er wel van overtuigen dat de juistheid op een of ander manier gewaarborgd is. Gezien het aantal meldingen hier en de vaak gelijksoortige meldingen heb ik daarover mijn twijfels.

...Vraag eens bij de klantenservice welk van de twee is, en hopelijk kunnen ze de gewenste toewijzen.

Dat juist lukt tot nu toe niet.
Hoi Jan, wat een bende is dat in de achtergrond.

Ik wijt het aan systeemfouten, maar wie is daar dan verantwoordelijk voor.?

Ik vermoed dat de helpdesk medewerkers en al het ander hardwerkend voetvolk hier ook enorm van balen, zij moeten maar weer de klappen opvangen en kunnen het niet terug gedraaid krijgen.

Wie is er verantwoordelijk voor ongeleid systeem?
Vast niet Robin Clements, want onder dit soort acties, daar zet je niet naam onder als je er wel verantwoordelijk voor bent.☺
Reputatie 7
Hallo Jan F.

Terecht dat je dit aankaart. Ik heb begrepen dat mijn collega dit ook in behandeling heeft via het besloten forum en via privéberichten. Dit soort zaken moet gewoon geen gedoe opleveren, en dat doet het nu wel door een fout bij ons. Want wij kunnen het niet goed uitleggen en dan heb jij op jouw beurt ook geen goed verhaal om thuis over te brengen. Het enthousiasme waarmee de nieuwe kaartjes zijn gemaakt is snel afgekoeld begrijp ik. Inmiddels hebben jullie ook de nieuwjaarsreceptie al gehad 😞 Het duurt nog even voordat ik zekerheid kan geven. Sorry daarvoor.

Wij moderators en andere medewerkers kunnen niet zien welk nummer op dit moment voor je gereserveerd is, dat kunnen we pas een paar dagen voor de verhuisdatum met 100% zekerheid zeggen. Je verhuist tussen oud Ziggo en oud UPC gebied. Een abonnement kan dan niet in 1 keer verhuisd worden. Er is een technische tussenstap nodig, namelijk het aanmaken van een nieuw pakket. Hier hoor je als klant niets van te merken. Het lijkt erop dat zowel de tussenstap, als de daadwerkelijke verhuis stap een e-mail heeft gegenereerd. We weten nog niet hoe dat heeft kunnen gebeuren in jullie geval.

Ergens moet het daadwerkelijke nieuwe nummer in een database klaarstaan voor jullie. Het meest aannemelijke is dat het nummer uit de meest recente e-mail het eerdere nummer heeft overschreven. Ondanks dat iedereen het daar over eens is, is dat voor niemand met eigen ogen inzichtelijk. Ik heb daarom IT aangeschreven om het daadwerkelijke nummer uit te zoeken, desnoods handmatig uit de database. En belangrijker: ze gaan kijken hoe deze situatie bij andere klanten is te voorkomen.
Reputatie 7
Hallo,

Ik heb een update. De bug in ons interne verhuis proces is gevonden. IT heeft een fix gemaakt, en die wordt nu op kleine schaal getest voordat de update live gaat. Dank voor het aankaarten Jan!

IT geeft aan dat het laatste telefoonnummer de juiste moet zijn. Praktisch gezien adviseer ik even te wachten met nieuwe kaartjes totdat de lijn thuis actief is.