Wiljovandalen

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

e-mail adres behouden

Ik wil weg bij Ziggo omdat mijn verbinding niet stabiel te krijgen is in de laatste 3 jaren. Kan ik mijn e-mailadres meenemen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wiljovandalen
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Halfjaar recht op toegang tot oude e-mailadres na overstap

Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres. Dat hebben providers met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat afgesproken. Het ministerie wil overstappen zo stimuleren. 

Bekijk in context

35 Reacties 35
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Nee, als je je abonnement opzegt vervalt je email adres ook.

Wiljovandalen
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Maar ik kan het adres nog 6 maanden gebruiken na mijn opzegging?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dus je wist het antwoord al.

Wiljovandalen
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nee omdat Bijv KPN wel een service heeft waarbij je het adres kan behouden.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Volgens de bij u bekende algemene voorwaarden, waarmee u akkoordbent gegaan, vervallen alle aan Ziggo gerelateerde emailadressen. In de voorwaarden is geen termijn genoemd, dus waar u die 6 maanden vandaan haalt weet ik niet.

Wiljovandalen
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Halfjaar recht op toegang tot oude e-mailadres na overstap

Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres. Dat hebben providers met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat afgesproken. Het ministerie wil overstappen zo stimuleren. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/01/23/wetsvoorstel-maakt-overstappen-van-internet--...

 

Wetsvoorstel maakt overstappen van internet- en telefonieaanbieder eenvoudiger

Nieuwsbericht | 23-01-2020 | 07:30

Vanaf komende zomer gaan Nederlandse internet-, telefonie- en tv-aanbieders aan consumenten nog een half jaar lang toegang tot hun oude e-mailadres(sen) bieden, nádat een klant is overgestapt. Deze afspraak binnen de sector is onderdeel van een breder pakket aan maatregelen van staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) om overstappen naar een andere provider voor consumenten en mkb’ers eenvoudiger en aantrekkelijker te maken.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Wiljovandalen en @Be rt Weer wat geleerd.

Wiljovandalen
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dus??

Wiljovandalen
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wiljovandalen wrote:

Dus??

U kunt niet zelf de conclusie trekken dat u nog een halfjaar de tijd heeft om uw emailverkeer opnieuw in te richten? Ik verwacht dat Ziggo zich aan deze afspraken, die sectorbreed zijn gemaakt, houdt. 

Wiljovandalen
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het is een wet.....dus

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wiljovandalen wrote:

Het is een wet.....dus

Is de aangekondigde wetswijziging al aan genomen?

Wiljovandalen
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Klopt maar de providers hebben dit onderling afgesproken. Dus waarom zou Ziggo zich daar dan niet aan houden.

'Dat hebben providers met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat afgesproken. Het ministerie wil overstappen zo stimuleren. '

 

Wiljovandalen
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Genoeg over dit onderwerp. Ik weet voldoende. Bedankt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Voor zover ik weet voeren alle providers dit inmiddels uit, zij hebben het zelf afgesproken met elkaar.

Maar mogelijk kan een Ziggo moderator officieel melden of Ziggo dit al uitvoert.

@Wiljovandalen Heb je nog dezelfde problemen als je 6 maanden geleden hier melde?

Wiljovandalen
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja hoor. Al 3 jaren lang heb ik onstabiel internet. Soms werkt het een week goed dan heb ik weer dagen van meerdere keren resetten. En ik blijf maar 94 euro per maand aftikken. Soms komen daar de kosten van een monteur nog bij want die vinden dan weer iets dat door de vorige bewoner, of diens provider, is aangelegd dat verwijderd moet worden. Het is vreselijk irritant. Dus ga ik nu proberen over te stappen. Ik ben het vertrouwen kwijt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Wiljovandalen Begrijpelijk, wat een gedoe met ook nog extra kosten.

Ik denk even hardop wat dit als oorzaak kan hebben, maar begrijp het als je er klaar mee bent.

Heb je Siemens/Bosch/Neff via de HomeConnect apparatuur in je netwerk?

Wiljovandalen
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja heb ik. Twee Bosch apparaten. Maar voordat die in het netwerk zaten had ik al problemen. 

Bekend probleem met Bosch Home Connect?

 

Uitgelicht topic