sverrips

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Contract KabelTV

Bij het afsluiten stond op de website van ziggo kabeltv dat het maandelijks opzegbaar is en maandelijks aangepast kan worden. Maandag afgesloten en wat schets mijn verbazing….. in de welkomsbrief staat een contract van 12 maanden. Ik ga daar niet mee akkoord en wil gewoon wat ik afgesloten heb. Wat kan Ziggo doen om mij te helpen. Ze kunnen een nieuwe brief sturen met de juiste gegevens, een maandcontract dus zoals ook op de website van Ziggo staat vermeldt en bij het afsluiten er ook stond.

Graag mij een nieuwe brief sturen met de juiste gegevens !

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @sverrips 

Welkom op de Ziggo Community en leuk dat je hebt gekozen voor een abonnement bij Ziggo! Jammer dat er wat onduidelijkheid is ontstaan over de looptijd van je contract. Ik zie dat je er inmiddels ook contact over hebt gehad.

Voor de volledigheid leg ik het hier nog even uit. Wanneer je een abonnement kiest met een actiekorting ga je daarmee automatisch een jaarcontract aan. Na deze periode is het contract maandelijks opzegbaar. Sluit je een abonnement af zonder actie korting, dan kun je dit maandelijks opzeggen. Dit laatste is bij jou het geval. 

Ik wens je veel plezier met je nieuwe abonnement!

Bekijk in context

12 Reacties 12
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi@sverrips 
Heb je dit niet verkeerd gelezen? Op de website van Ziggo staat:
Je abonnement loopt minimaal 1 jaar. Na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen. Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het 1e jaar, als daarna.

En dan hebben nog een klein zinnetje:
Ben je al klant, dan is je abonnement maandelijks aanpasbaar en opzegbaar (maar dan moet je dus al klant zijn, en niet net klant zijn geworden). 

En bij extra’s staat:
De extra’s zijn altijd maandelijks opzegbaar

Voor mij toch echt duidelijk dat je aan een jaar abonnement vast zit, het eerste jaar, en dat je daarna kan opzeggen. Je kan wel je abonnement wijzigen, maar niet opzeggen.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Het staat zo inderdaad nog steeds bij de voorwaarden. In de praktijk is blijkbaar ieder nieuw abonnement een  “actie-abonnement”.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @sverrips 

Welkom op de Ziggo Community en leuk dat je hebt gekozen voor een abonnement bij Ziggo! Jammer dat er wat onduidelijkheid is ontstaan over de looptijd van je contract. Ik zie dat je er inmiddels ook contact over hebt gehad.

Voor de volledigheid leg ik het hier nog even uit. Wanneer je een abonnement kiest met een actiekorting ga je daarmee automatisch een jaarcontract aan. Na deze periode is het contract maandelijks opzegbaar. Sluit je een abonnement af zonder actie korting, dan kun je dit maandelijks opzeggen. Dit laatste is bij jou het geval. 

Ik wens je veel plezier met je nieuwe abonnement!

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

...dus de topicstarter heeft inderdaad een verkeerde bevestigingsbrief gehad?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

De info in de bevestigingsbrief was inderdaad onjuist want het abonnement is gewoon maandelijks opzegbaar in dit geval. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Rikst Ziggo wrote:

…. inderdaad onjuist ...

En hoe wordt nu voorkomen dat dit weer gebeurt?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Jan F. wrote:
Rikst Ziggo wrote:

…. inderdaad onjuist ...

En hoe wordt nu voorkomen dat dit weer gebeurt?

Terechte vraag, @Jan F. - Rikst heeft dit voorbeeld intern doorgezet om uit te zoeken waarom deze bevestiging is verstuurd in deze situatie en uiteraard om in de toekomst te voorkomen 🙂

sanderzg

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik zie deze thread en meld even hetzelfde probleem: op 23 oktober contract kabel tv afgesloten, zonder actietarief. Digitale bevestiging (PDF) meldt ook niets over 12 maanden contractduur, papieren brief van dinsdag wel weer "Abonnement Kabel TV, Contractduur 12 maanden". Het is wel slordig dat dit nog steeds zo werkt, ook al is het hier 2 jaar geleden gemeld. Gelukkig zit ik nog binnen de 14 dagen opzegtermijn, dus mocht het 4 november niet bevestigd zijn als "maandelijks opzegbaar, per direct" dan zeg ik Ziggo gewoon weer op.

Ik heb contact gehad met de klantenservice, die melden in eerste instantie dat ze geen bevestiging kunnen sturen dat het contract maandelijks opzegbaar is, maar na wat aandringen zou er toch een bericht mijn kant op moeten komen.

Ik wacht af...

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @sanderzg

 

Wanneer je een abonnement besteld met enkel en alléén Kabel TV geldt er geen contractsduur van 12 maanden.

De contracten van 12 maanden gelden alleen voor Internet + TV en/of Telefonie pakketten waarbij een welkomstkorting wordt aangeboden.


Zie in de bijlage de voorwaarden:

sanderzg

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat klopt, maar als de bevestigingsbrief zegt "12 maanden" dan zit er in jullie systeem iets verkeerd, dat schijnbaar in 2019 al opgelost zou worden volgens bovenstaand - maar niet is gebeurd. En als het in jullie brief verkeerd staat, dan mag de klant (ik) uitleggen waarom die opzegtermijn toch echt niet geldt. En dat levert rompslomp op voor een klant die gewoon maandelijks zonder gedoe wil kunnen opzeggen, of met Ziggo woorden uit kan gaan van "Heldere afspraken. Daar houden we van."

Dit is niet helder.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Mee eens @sanderzg

 

Als jij jouw profiel kan aanvullen met jouw postcode en huisnummer, kan ik jouw bevestigingsbrief als voorbeeld aanleveren bij ons verbeter team. 

sanderzg

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Jamylaik heb Ziggo alweer opgezegd. Naast dit probleem werkte ook Ziggo Go niet voor dit kabel TV abbonement en heb ik 4 keer aan de lijn moeten hangen bij klantenservice om mijn problemen opgelost te krijgen zonder resultaat. Dus - ook gezien bovenstaand - heb ik mijn bedenktijd gebruikt en ben weggegaan bij Ziggo. Wat spijtig dat dit zo slecht werkt in deze tijd: je zou zeggen "aanmelden" en binnen 1 minuut kan je TV kijken via een app, maar nee: ik moet uitleggen aan de klantenservice wat mijn rechten zijn als abonnee en wat er nu werkelijk in mijn Kabel TV produkt zit. Laatste klantenservicecontact begon zelfs te melden dat er helemaal geen Ziggo Go in het Kabel TV produkt aanwezig is ! Gelukkig heb ik Ziggo niet nodig voor internet - want glasvezel - (en ook niet voor TV dus, dan maar DVB-T) maar dit is wel een drama 😞

Succes voor de toekomst...

Uitgelicht topic