Beantwoord

Contract KabelTV

• 14 november 2019
  • 7 reacties
  • 475 keer bekeken

Bij het afsluiten stond op de website van ziggo kabeltv dat het maandelijks opzegbaar is en maandelijks aangepast kan worden. Maandag afgesloten en wat schets mijn verbazing….. in de welkomsbrief staat een contract van 12 maanden. Ik ga daar niet mee akkoord en wil gewoon wat ik afgesloten heb. Wat kan Ziggo doen om mij te helpen. Ze kunnen een nieuwe brief sturen met de juiste gegevens, een maandcontract dus zoals ook op de website van Ziggo staat vermeldt en bij het afsluiten er ook stond.

Graag mij een nieuwe brief sturen met de juiste gegevens !

icon

Best beantwoord door Rikst Ziggo 15 november 2019, 08:45

Hi @sverrips 

Welkom op de Ziggo Community en leuk dat je hebt gekozen voor een abonnement bij Ziggo! Jammer dat er wat onduidelijkheid is ontstaan over de looptijd van je contract. Ik zie dat je er inmiddels ook contact over hebt gehad.

Voor de volledigheid leg ik het hier nog even uit. Wanneer je een abonnement kiest met een actiekorting ga je daarmee automatisch een jaarcontract aan. Na deze periode is het contract maandelijks opzegbaar. Sluit je een abonnement af zonder actie korting, dan kun je dit maandelijks opzeggen. Dit laatste is bij jou het geval. 

Ik wens je veel plezier met je nieuwe abonnement!

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

7 Reacties

Reputatie 7

Hoi@sverrips 
Heb je dit niet verkeerd gelezen? Op de website van Ziggo staat:
Je abonnement loopt minimaal 1 jaar. Na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen. Tussendoor iets wijzigen aan je pakket? Dat kan zowel in het 1e jaar, als daarna.

En dan hebben nog een klein zinnetje:
Ben je al klant, dan is je abonnement maandelijks aanpasbaar en opzegbaar (maar dan moet je dus al klant zijn, en niet net klant zijn geworden). 

En bij extra’s staat:
De extra’s zijn altijd maandelijks opzegbaar

Voor mij toch echt duidelijk dat je aan een jaar abonnement vast zit, het eerste jaar, en dat je daarna kan opzeggen. Je kan wel je abonnement wijzigen, maar niet opzeggen.

Reputatie 6
Badge +9

Het staat zo inderdaad nog steeds bij de voorwaarden. In de praktijk is blijkbaar ieder nieuw abonnement een  “actie-abonnement”.

Reputatie 5

Hi @sverrips 

Welkom op de Ziggo Community en leuk dat je hebt gekozen voor een abonnement bij Ziggo! Jammer dat er wat onduidelijkheid is ontstaan over de looptijd van je contract. Ik zie dat je er inmiddels ook contact over hebt gehad.

Voor de volledigheid leg ik het hier nog even uit. Wanneer je een abonnement kiest met een actiekorting ga je daarmee automatisch een jaarcontract aan. Na deze periode is het contract maandelijks opzegbaar. Sluit je een abonnement af zonder actie korting, dan kun je dit maandelijks opzeggen. Dit laatste is bij jou het geval. 

Ik wens je veel plezier met je nieuwe abonnement!

Reputatie 6
Badge +9

...dus de topicstarter heeft inderdaad een verkeerde bevestigingsbrief gehad?

Reputatie 5

De info in de bevestigingsbrief was inderdaad onjuist want het abonnement is gewoon maandelijks opzegbaar in dit geval. 

…. inderdaad onjuist ...

En hoe wordt nu voorkomen dat dit weer gebeurt?

…. inderdaad onjuist ...

En hoe wordt nu voorkomen dat dit weer gebeurt?

Terechte vraag, @Jan F. - Rikst heeft dit voorbeeld intern doorgezet om uit te zoeken waarom deze bevestiging is verstuurd in deze situatie en uiteraard om in de toekomst te voorkomen :-)