Beantwoord

Connectbox ja/nee

  • 18 oktober 2019
  • 26 reacties
  • 1466 keer bekeken

Mijn vraag is waarom ik niet een nieuwe connectbox heb ontvangen bij mijn medianext box ...zit nog steeds met mijn oude modem hier en wat nu….

icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 18 oktober 2019, 18:48

Goedenavond allen,

@nol130 is in het bezit van een TC7210 en dit is ook een geschikt modem om de snelheid van 500Mbit mee te halen. De TC7210 maakt gebruik van 16 downstreams en kan daarmee snelheden van 500Mbit aan. Het automatische systeem heeft hierop een check gedaan en daarom is er geen ander modem verstuurd. 

@nol130 wil je toch alsnog een Connectbox ontvangen, (deze maakt gebruik van 20 of meer downstreams), dan kan ik je deze ook toesturen. Stuur mij maar een privébericht als ik wat voor je kan betekenen.

 

@Zeeburgia 

Ik begrijp je denkwijze als dit informatie is wat op de website beschikbaar is. 

Wifi-modem
Je ontvangt een wifi-modem, de Connectbox. Dit is een router en modem in één. Hiermee maak je bedraad of draadloos verbinding met internet.

Je kan hierover bellen met de helpdesk, of wachten tot een Ziggo moderator je topic oppakt.

Check even of je in je profiel ook postcode + huisnr. hebt vermeld (uitsluitend zichtbaar voor de moderators).

Nieuwe klanten krijgen altijd een Connectbox omdat de TC7210 niet meer nieuw geleverd wordt, bestaande klanten worden altijd gecontroleerd op basis van wat ze thuis hebben staan, en daarop kiest het systeem automatisch om een modem toe te sturen. Ik zal eens intern navragen hoe dit nou precies zit, want zo wekken we inderdaad de suggestie dat alleen de Connectbox geschikt is. 


Laten we het verder gezellig te houden. :innocent:  Je wijst iemand op het off-topic reageren, maar dan is je reactie ook off-topic 😉. ‘vergelijkend warenonderzoek’ , hoe verzin je het..:rofl:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

26 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi nol130,

 

Waarschijnlijk omdat je modem niet zo oud is dat het modem toe is aan vervanging. Vaak is het zo dat internet problemen niet daar vandaan komen. Als je de mogelijkheid hebt om 2.4 en 5ghz netwerk te draaien op je modem is het geen verouderd modem.


Heb je internet problemen dat je zo specifiek naar een nieuw modem vraagt?
Welk modem heb je? En wat voor problemen ervaar je?

 

Reputatie 7
Badge +4

@nol130 

In de eerste plaats ga ik ervan uit dat je Next is gekoppeld aan een nieuw MAX Next pakket, want sinds 1 oktober is het uitsluitend met een MAX abo mogelijk om een Next in bruikleen te krijgen.

Daarvan uitgaande moet je volgens de informatie van Ziggo - https://www.ziggo.nl/alles-in-1/max/ -

een nieuwe Connect Box als modem in bruikleen krijgen.

Wifi-modem
Je ontvangt een wifi-modem, de Connectbox. Dit is een router en modem in één. Hiermee maak je bedraad of draadloos verbinding met internet.

Je kan hierover bellen met de helpdesk, of wachten tot een Ziggo moderator je topic oppakt.

Check even of je in je profiel ook postcode + huisnr. hebt vermeld (uitsluitend zichtbaar voor de moderators).

Misschien presteert je oude modem zelfs wel beter dan de connectbox. Welk modem heb je?

Reputatie 7
Badge +4

De TS vraagt waarom hij geen nieuwe Connect Box heeft ontvangen.

Ik heb ik mijn vorig bericht uiteengezet op grond waarvan hij er wel een had moeten ontvangen.

Een vergelijkend warenonderzoek in hoeverre de huidige modem van de TS beter zou presteren dan de Connectbox is off topic.

Mijn vraag is waarom ik niet een nieuwe connectbox heb ontvangen bij mijn medianext box ...zit nog steeds met mijn oude modem hier en wat nu….


In een aantal gevallen krijg je een nieuw modem, niet altijd, het is afhankelijk van welk modem je nu in gebruik hebt en of deze al dan niet goed samenwerkt met de Next.

Welk modem heb je nu in gebruik?

Reputatie 7
Badge +4

@Be rt 

Waar haal je die info vandaan? Dit lijkt mij zuiver jouw eigen interpretatie.

Op de website van Ziggo staat hier niets over vermeld.

Blijkbaar zat in de doos van de Next hierover ook geen nadere toelichting en instructie, want anders had de TS niet hier in het community zijn vraag gesteld.

Reputatie 7

Goedenavond allen,

@nol130 is in het bezit van een TC7210 en dit is ook een geschikt modem om de snelheid van 500Mbit mee te halen. De TC7210 maakt gebruik van 16 downstreams en kan daarmee snelheden van 500Mbit aan. Het automatische systeem heeft hierop een check gedaan en daarom is er geen ander modem verstuurd. 

@nol130 wil je toch alsnog een Connectbox ontvangen, (deze maakt gebruik van 20 of meer downstreams), dan kan ik je deze ook toesturen. Stuur mij maar een privébericht als ik wat voor je kan betekenen.

 

@Zeeburgia 

Ik begrijp je denkwijze als dit informatie is wat op de website beschikbaar is. 

Wifi-modem
Je ontvangt een wifi-modem, de Connectbox. Dit is een router en modem in één. Hiermee maak je bedraad of draadloos verbinding met internet.

Je kan hierover bellen met de helpdesk, of wachten tot een Ziggo moderator je topic oppakt.

Check even of je in je profiel ook postcode + huisnr. hebt vermeld (uitsluitend zichtbaar voor de moderators).

Nieuwe klanten krijgen altijd een Connectbox omdat de TC7210 niet meer nieuw geleverd wordt, bestaande klanten worden altijd gecontroleerd op basis van wat ze thuis hebben staan, en daarop kiest het systeem automatisch om een modem toe te sturen. Ik zal eens intern navragen hoe dit nou precies zit, want zo wekken we inderdaad de suggestie dat alleen de Connectbox geschikt is. 


Laten we het verder gezellig te houden. :innocent:  Je wijst iemand op het off-topic reageren, maar dan is je reactie ook off-topic ;-). ‘vergelijkend warenonderzoek’ , hoe verzin je het..:rofl:

Reputatie 7
Badge +4

@Serkan Ziggo

Je nadere toelichting biedt in ieder geval duidelijkheid op de volgende punten:

  1. Alleen nieuwe klanten krijgen in combinatie met een Next een Connect Box, maar dit staat niet als zodanig omschreven op jullie website en mijn citaat staat er echt want in je reactie proef ik wat twijfel;
  2. Ook bestaande klanten kunnen deze Connect Box krijgen, maar krijgen deze niet toegezonden wanneer ze reeds een Wifi modem in bruikleen hebben die Ziggo voldoende geschikt vindt voor samenwerking met de Next;
  3. Genoemde bestaande klanten worden hierover niet geïnformeerd wat onnodige vragen oproept zoals ingeval van de TS;
  4. Een interne test bij Ziggo, die nog afgelopen zomer de Connect Box aanwees als de beste modem in combinatie met de Next, is blijkbaar achterhaald en hierover is in het Community nadien geen informatie beschikbaar gekomen. Dat is jammer, want anders had dit bij mij geen vragen opgeroepen en informatie van een ander forumlid niet in twijfel getrokken.

 

Nieuwe klanten krijgen altijd een Connectbox omdat de TC7210 niet meer nieuw geleverd wordt, bestaande klanten worden altijd gecontroleerd op basis van wat ze thuis hebben staan, en daarop kiest het systeem automatisch om een modem toe te sturen. Ik zal eens intern navragen hoe dit nou precies zit, want zo wekken we inderdaad de suggestie dat alleen de Connectbox geschikt is. 

 

Daar ben ik ook benieuwd naar, want toen ik eind mei mijn nieuwe Next box ontving zat daar wel een nieuwe connectbox bij, terwijl ik op dat moment ook een half jaar oude TC7210 in gebruik had en de TC7210 hoefde niet eens terug naar Ziggo. En toen der tijd adviseerde jullie vanuit Ziggo ook de connectbox boven de TC7210, omdat de connectbox het beste modem voor de Next zou zijn. Dus ik ben ook wel benieuwd wat er in die tussen tijd veranderd is dat deze omruil van de baan is bij de TC7210 ?

Reputatie 7
Badge +11

 Dus ik ben ook wel benieuwd wat er in die tussen tijd veranderd is dat deze omruil van de baan is bij de TC7210 ?

Voortschrijdend inzicht.:thinking:

Dus de vraag is nu welke is beter ,de een zegt dit en de andere zegt dat wat is het nu graag een antwoord hierop De connectbox of de TC7210 welke is het nu ….

Misschien presteert je oude modem zelfs wel beter dan de connectbox. Welk modem heb je?

Tc

Reputatie 7
Badge +4

@Serkan Ziggo 

Jouw nadere informatie en toelichting hoe het momenteel precies in elkaar steekt welk Wifi modem wordt verstrekt in combinatie met een Next sluit aan op informatie van je collega Lycke in een ander topic waar dezelfde kwestie speelt:

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/klantenservice-beloofd-maar-doet-niet-47243

In mijn laatste bericht in dat topic (vanmorgen gepost) stel ik vast dat het aanbeveling verdient om de informatie op de website van Ziggo, waar klanten (zowel nieuwe als bestaande) een Next abo kunnen afsluiten, aan te passen zodat je kan voorkomen dat een klant kwaad wordt omdat hij niet krijgt wat hem is beloofd.

Vanwege die - ook voor mij grote onduidelijkheid - kwam ik tot opmerkingen als: 'waar haal je die info vandaan' en 'vergelijkend warenonderzoek’ omdat er door andere forumleden berichten werden geplaatst die niet te rijmen zijn met de informatie die Ziggo zelf officieel op haar website verstrekt.

Ik proefde in het laatste stukje van je bericht negativiteit richting mij en dat vind ik heel jammer. Mijn berichten in beide topics waren er zuiver op gericht duidelijkheid te verkrijgen in issues die onduidelijk zijn, kijken waar de oorzaak ligt van de onvrede van beide TS’ers en wat er mogelijk is om voortaan die onduidelijkheid en onvrede te voorkomen.

 

 

Dus de vraag is nu welke is beter ,de een zegt dit en de andere zegt dat wat is het nu graag een antwoord hierop De connectbox of de TC7210 welke is het nu ….

Ik ervaarde de TC7210 als stabieler, met diverse instellingen, dan de huidige Connect box die met bepaalde instellingen soms vreemde dingen doet.
Ook de meeste anderen houden liever de TC7210 als ze met beide ervaring hebben.@nol130 

Aan de issues met de Connect box wordt wel aan verbeteringen gewerkt.

Lycke schreef in dat hierboven genoemde topic:

Eerder stuurden we standaard een Connectbox in combinatie met een mediabox Next omdat er met andere modems nog problemen voor konden komen. Inmiddels zijn deze problemen niet meer aan de orde, dus sturen we niet meer standaard een Connectbox bij een mediabox Next. 

 

De Mediabox Next wordt geleverd bij TV Max en minimaal Internet Complete. Internet Max is dus geen vereiste. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ikzelf kan tussen beide types Wifi modem geen vergelijking trekken.

Evenmin kan ik beoordelen in hoeverre 20 tot 24 downstream kanalen een betere stabiele samenwerking tussen de Next en de Connectbox opleveren in vergelijking met andere Wifi modems.

Ik kan uitsluitend oordelen dat ik tussen mijn Connectbox en de app Netflix op mijn smart TV vanaf het begin van mijn Netflix abonnement een storingvrije Wifi verbinding heb met prachtig beeld, met name 4K-uitzendingen.

 

Maar:

De door Lycke en Serkan genoemde issues van afgelopen zomer tussen de Next en andere Wifi modems dan de Connectbox hadden geen technische achtergrond wat men wellicht uit deze vage omschrijving zou kunnen afleiden.

Vanmorgen vernam ik namelijk uit zeer betrouwbare bron de volgende informatie:

'’Met het omruilen van de modems bij bestaande klanten ging het veel te vaak mis. Bij het versturen registreerde Ziggo welk serienummer er naar een klant was gegaan, en vulde die dan in bij de klantgegevens in "Mijn Ziggo" en achteraf bleken daar heel veel fouten in te zitten, waardoor de activatie van het abonnement niet goed ging (hebben we ook wel gezien op het forum, door de vele meldingen hierover).'’

 

Op deze wijze heb ik thans antwoord op een nog openstaande vraag, dus deze hoeft niet meer door een moderator te worden beantwoord.

 

 

Dat heeft niets met de technische issues te maken van de modems die eerder benoemd werden en activatie ging mis bij de Next en niet bij het modem, zoals je kunt lezen in dit forum in de divers topics.

Lycke schreef:

Eerder stuurden we standaard een Connectbox in combinatie met een mediabox Next omdat er met andere modems nog problemen voor konden komen. Inmiddels zijn deze problemen niet meer aan de orde, dus sturen we niet meer standaard een Connect box bij een mediabox Next. 

Reputatie 7
Badge +4

Natuurlijk slaat de door mij verkregen informatie op activeringsproblemen met de Next gedurende de afgelopen zomermaanden.

Die problemen speelden blijkbaar niet met een combi Next/Connectbox, maar wel bij behoud van reeds in huis zijnde modems met de Next.

En dat ‘issue', zoals werd benoemd door beide moderators, schijnt sinds een tijdje te zijn verholpen.

Ik zie dan ook in het community de laatste tijd minder meldingen van activeringsproblemen met de Next, hoewel er zo af en toe nog wel eentje misgaat.

activatie ging mis bij de Next en niet bij het modem, zoals je kunt lezen in dit forum in de divers topics.

 

Zou het geen combinatie van deze twee geweest kunnen zijn ? Ik meen mij te herinneren dat er een moderator posting is geweest, dat er eerst een situatie was (toen de Next met Conectbox werd geleverd) dat je de Next eerst met de Connectbox moest activeren en je deze daarna pas kon laten deactiveren, waarna je het oude modem weer kon gebruiken als je dat persé wou.

 

Verschillende Nexten hier zijn geactiveerd op een TC7210 en daarna nog eens keer met andere Nexten die zijn geactiveerd met de Arris Connect box, bij beide activatie procedures geen problemen gezien.

Mogelijk was die workaround om iets te voorkomen, wat voor kon komen met andere modems?
Het zou best geweest kunnen zijn, geen idee meer. @DON PAPA 

Reputatie 7
Badge +4

Nog even ter verduidelijking:

Mijn informatie van gisteren (uit zeer betrouwbare bron) had betrekking op activeringsproblemen met nieuwe Next-abonnementen in gevallen dat een klant zijn/haar modem kon behouden. Het bericht van gisteravond van @Don Papa klopt in deze context.

Maar het ging mij er in de eerste plaats om de term 'er speelden issues’ en die zijn nu opgelost te ontrafelen. Als provider kan je je immers makkelijker verschuilen achter technische problemen als excuus van door klanten te ervaren ongerief dan administratieve aanloopproblemen met de landelijke uitrol van een nieuwe mediabox die je met een betere voorbereiding had kunnen voorkomen.

 

Maar cruciaal voor dit topic is echter de vraag: wanneer krijgt een klant van Ziggo  in combinatie met de Next een Connectbox modem en wanneer niet bij een abonnementswijziging?

Welnu, er schijnt een lijst te zijn in het Ziggo systeem met Wifi modems die Ziggo geschikt acht. Bij een nieuwe bestelling wordt een reeds bij de klant in bezit zijnde modem gecontroleerd op geschiktheid aan de hand van die lijst.

Een extra service in dit verband zou m.i. zijn dat Ziggo deze lijst publiceert op haar website en ook een topic in het community met een overzicht zou niet misstaan. Naast een aanbeveling voor aanpassing op de website van Ziggo, die ik reeds heb gepost in het community, is dit een extra aanbeveling.

Ten slotte heb ik mijn twijfels of deze lijst wel helemaal correct is. 

In het topic 'Klantenservice beloofd, maar krijg niet’ komt naar voren dat het bij die klant handelt om een UBEE EVW321b, die naar mijn mening ten onrechte op deze lijst staat:  https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/klantenservice-beloofd-maar-doet-niet-47243

Er is dus nog wat werk aan de winkel voor Ziggo om voor alle bestaande klanten met een Wifi modem, die willen opteren voor een Next, meer transperante een eenduidige informatie te verstrekken.

 

 

Ik ben bang dat die lijst niet gaat komen van Ziggo, gezien de geschiedenis en wijze van communicatie van Ziggo.

Een lijst schept verwachtingen en morgen kan de lijst weer anders zijn en het verwarrende effect van steeds wisselende lijsten, die elk een eigen leven gaan leiden als ze in allerlei topics gekopieerd gaan worden, is duidelijk.
En er zijn nog andere redenen waarom modems uitgefaseerd worden, ouderdom, voortschreidende techniek, voortschrijdend inzicht enz. enz. enz. en dan wordt de reden van wel of niet wisselen en vooral waarom, wel heel ondoorzichtig.

Reputatie 7

Goedemorgen allen,

In het begin, de eerste paar maanden na livegang van de Mediabox Next was er een probleem dat de apps niet wilden starten i.c.m. de TC7210. Dit is met een latere update opgelost. Dat was de reden waarom er eerst vanwege 'technische redenen’ een Connectbox geleverd werd. Het had niets met de activatieproblemen te maken. De activatieproblemen spelen in de achterliggende systemen die op het moment van een storing niet mee willen werken en de gegeven opdrachten niet uitvoert. Dat staat los van welk modem dan ook en kan ook voorkomen met het activeren van andere producten.

 

Persoonlijk ben ik van mening dat je met de abonnementen t/m 250Mbit prima een TC7210 kan gebruiken, en bij 500Mbit, het net wel/net niet voldoende is. Daarom geef ik de voorkeur om hem met de hoogste abonnement om te ruilen naar een Connectbox. 16 downstreams is voldoende om een maximale snelheid van 720Mbit te halen, maar als het netwerk een grotere capaciteit heeft dan deze 16 downstreams, is het zonde dat je niet evenredig van alle downstreams gebruik maakt. Als je gebruik maakt van alle beschikbare downstreams in het netwerk, zal het ‘verkeer’ in de wijk ook wat gelijkmatiger verdeeld worden. 

 

De website is voornamelijk ingericht voor nieuwe klanten. Helemaal wanneer je niet bent ingelogd omdat we niet weten welk product je hebt. Met de orderbevestiging informeren we je persoonlijk welk apparatuur je toegestuurd krijgt. Ik ga de feedback m.b.t. de informatie over de Connectbox op de website wel doorgeven aan de website en het is aan hen of ze er wat mee gaan doen. Ik heb de link naar dit topic ook meegestuurd zodat ze jullie beleving ook mee krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie het probleem niet om zo'n lijst op twee vaste punten (website + apart topic in het community) te publiceren en vervolgens te onderhouden. De redenen op grond waarvan sommige modems soms van zo'n lijst moeten worden verwijderd, (of er nieuw in moeten komen) onderschrijf ik. Wanneer die actualiteit echter aan de orde is, is het voor Ziggo toch heel eenvoudig een mutatie door te voeren? En hoe vaak op jaarbasis zal dit spelen? En een evt. onoverzichtelijkheid als lijsten worden door gekopieerd naar andere plekken dan bovengenoemde in mijn ogen voor iedere klant leidende plekken, zou ik een zwaktebod vinden om er maar niet toe over te gaan.  

Wanneer Ziggo op jouw lijn gaat zitten, blijft er sprake van onduidelijkheid bij Ziggo klanten die een Next-abo willen afsluiten in hoeverre zij recht hebben op een nieuwe modem en blijft het gevaar dat twee moderators in dit verband van elkaar afwijkende informatie blijven publiceren in het Community.

Ik blijf daarom kaarsrecht staan achter mijn aanbeveling voor zo'n lijst.

Reputatie 7
Badge +4

@Serkan Ziggo 

Allereerst dank voor je toelichting.

Dat brengt mij tot de conclusie dat je uitsluitend Connectboxen aanbeveelt voor optimale samenwerking met de Next mediabox. Dit vanwege de momenteel hoogst haalbare snelheid van 500Mb (m.u.v. Docs 3.1 in Utrecht e.o). De Next is immers sinds 1 oktober uit het Complete pakket gehaald. Of interpreteer ik je toelichting verkeerd? Als ik het correct interpreteer, vervallen mijn aanbevelingen van gisteren en eerder vanmorgen en kunnen naast nieuwe Ziggo klanten ook de huidige klanten rekenen op een connectbox bij het afsluiten van een Next-abo.en is een lijst met modems die ook geschikt zijn niet relevant.

Reputatie 7

@Zeeburgia 

Ik snap dat je deze conclusie trekt, maar het is niet helemaal juist. (Dat kun je ook niet weten)

De 'zelf samenstellen’ optie is al een tijdje niet beschikbaar op de website, waardoor je online niet het Internet Complete + TV Next Max kunt bestellen. Dit kan nog wel wanneer je telefonisch contact opneemt met ons, wij hebben deze optie nog wel. Op de vraag waarom we het niet meer doen op de website krijg ik intern door ‘dat we het te complex vinden voor de klant’, waardoor deze optie is weggehaald.

Voor wat betreft de feedback over ‘je krijgt een wifi-modem, de Connectbox’, is ook gaan rollen. Mijn feedback op de website ligt nu ook bij de product manager en als zij het met ons eens zijn, zal de site ook aangepast worden.