1
Vraag
2
Reacties
edith3000

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

cisco kastje kapot. verplicht duurder abo en geen opnemen.

Beste,

Onze cisco kastje deed regelmatig (1x per maand) even uitvallen. Plots 20:00 opnieuw. Uploaden, maar er gebeurd niets. Geen beeld code /52. van alles geprobeerd.
Nu zegt men aan de telefoon bij ziggo:
Kastje kapot (weet ik ook)

Of is de smartcard plots gewoon uit geschakeld?? wie zal het zeggen?

Nieuw kastje moet u kopen of nieuw abonnement.
Echter dit abonnement is een aantal euro's duurder en kan ik niets opnemen. Wat ik juist nodig heb voor BBC uitzendingen die online niet terug te kijken zijn. Ik vind dat een groot gemis.
Wij hebben een alles in 1 pakket.

Ik ben er kriegel van. Van casema naar ziggo en ziggo totaal pakket. Nu verplicht een nieuw pakket en veel duurder dan wenselijk is ivm opnemen.
Komt dit door het samen gaan van ziggo. Nu voel ik mij genoodzaakt om elders te gaan kijken.

Kan toch niet de bedoeling zijn.

PS blij met analoog tv nog. Hebben we tenminste nog tv:rolling_eyes:
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey edith3000 . Welkom hier!
Leuk dat je de Community gevonden hebt! Volgens mij zocht jij vooral een plek om je situatie uit te leggen en hierbij te vertellen dat het je niet lekker zit (logisch!), maar nu krijg je ook nog eens hele goede tips en suggesties. Top!

Dat je kriegel wordt van het hele verhaal, snap ik. Het is ook raar. Je hebt een abonnement, betaalt hiervoor, nu werkt iets niet meer en moet alles in eens anders.
En toch wil ik je graag even uitleggen waarom dit toch wel een logische situatie is.

Want ja het klopt dat je gewoon een abonnement hebt waarvoor je betaalt. Maar je betaalt in je abonnement niet voor (de huur van/het gebruik van) een mediabox. Deze mediabox heb je ooit gekocht of gekregen van ons en hier zat een garantie op die inmiddels is verlopen.
Je kunt het een beetje zien als bijvoorbeeld een digitaal kranten abonnement, waarbij je een tablet krijgt/koopt waarop je de krant leest. Als die tablet na een x aantal jaren stuk gaat, doet dat niets met je abonnement.
Stel nou dat alles nog zou zijn zoals toen je je abonnement afsloot, zou de oplossing dus zijn om een nieuwe mediabox te kopen.

Nu hebben we echter een ander alternatief. Je kunt de mediabox in je abonnement nemen. Hiervoor betaal je dan (uiteraard) wel. Het voordeel; geen garantie. De Mediabox blijft in bruikleen. Dus als er ooit iets mee is en/of hij gaat stuk, dan vervangen wij hem kosteloos. Want dan is het namelijk wel zo dat je er maandelijks voor betaald.
zelf een mediabox kopen en je abonnement dus houden zoals hij is, is ook een mogelijkheid. Dit gaat echter niet meer via ons, omdat wij geen losse mediaboxen verkopen. Hierboven is al uitgebreid uitgelegd wat hierin je opties zijn :-).


Ik hoop dat met deze extra uitleg, je iets minder kriegel wordt van de situatie en het beter snapt. En ik hoop natuurlijk dat het je lukt een goede keuze te maken! Mochten we je daarbij nog kunnen helpen, dan horen we het wel ^^.

Bekijk in context

21 Reacties 21
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Je zou ook op Marktplaats kunnen kijken en een gebruikte recorder kopen. Dat zou bijvoorbeeld ook een Humax 5200c of 5400c kunnen zijn. De smartcard die in de Cisco zit kun je gewoon gebruiken in de Humax.

Voor interactieve TV heb je wel een internetverbinding nodig. Dat loopt voor een Humax niet antennekabel naar het modem. Je hebt een ethernetkabel nodig of een WiFi-dongle.

Voordeel van tweedehands is dat je je abonnement niet hoeft te wijzigen. Een vervangende Cisco is tweedehands voor een paar tientjes te koop.
edith3000
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Mark,
Dank U voor het advies.
Echter ben ik niet echt handig, wij hebben internetverbinding alles in 1pakket (geen idee wat dongle is end.) . Daarom zou het niet zo moeilijk moeten gaan.
(Kastje is van 2012 en ik ben benieuwd of daar meerdere nog van inwerking zijn.)

Ik heb een pakket en betaal daarvoor. Al jaren.
Soms gedoe met internet, maar is allemaal bespreekbaar. Handig en geen gedoe. Nu vind ik het vreemd dat je gedwongen word een duurder of nog duurder pakket te nemen. En anders koop je maar via marktplaats een nieuw kastje?

Ik ben nog uit de tijd van ouderwetse service.
Ik vind het aanbod van ziggo niet kunnen ten opzichte van hun trouwe klanten. Dus duurder pakket en geen opnemen of een pakket met opnemen nog duurder.

Ben gewoon nog kriegel:thinking: en ga later op de dag toch verder zoeken hoe het bij andere aanbieders ziet.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Er staan heel veel Cisco-recorders te koop op Marktplaats. Die zullen het allemaal nog wel doen. Wij hebben er ook nog een staan in de slaapkamer. Die heeft wel eens kuren gehad maar ik heb hem altijd weer aan de praat gekregen.

Na de laatste storing heb ik een topic geschreven over de stappen die ik heb doorlopen om de Cisco weer aan de praat te krijgen. Misschien dat dat nog kan helpen.
https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/cisco-dvb-8485-kuren-hier-lees-je-een-oplossing-374...

Het probleem met de Cisco-recorders is dat ze indertijd eigendom zijn geworden van de gebruikers. Wij hebben er in 2012 €99 voor betaald toen we abonnee zijn geworden. Na de garantieperiode hoeft Ziggo niets meer te doen. Een levensduur van een jaar of zeven voor een apparaat dat dagelijks wordt gebruikt is niet slecht.

Ziggo biedt een oplossing aan op basis van het huidige aanbod en niet op basis van het aanbod uit 2012. Ziggo was toen een ander bedrijf met andere voorwaarden. Het huidige Ziggo werkt met apparatuur in bruikleen. Dat heeft voor- en nadelen. Maar het heeft wel het voordeel dat wanneer een apparaat stukgaat het wordt omgeruild. Dat gebeurt niet wanneer de apparatuur je eigendom is.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Aan de Tips van iMark heb ik niks toe te voegen.

Even wat historische info onder het motto:
Weet nog wel oudje.....

In het Casema/Ziggo verleden kreeg je een Decoder met opnamemogelijkheid in bruikleen.
Twee tuners en ingebouwde HD.
De Cisco 8485 is daar een voorbeeld van. Of een Humax 5200, of .....
Toen ik die Cisco kreeg was ik daar niet tevreden over. Er werden opnames gemist.
Kreeg toen op verzoek een Humax 5200 en, let op, mocht de Cisco houden.
Die Cisco doet het nog steeds prima als Decoder.

Wat precies de voorwaarden waren, weet ik niet meer.
Er was in elk geval een periode dat je gratis vervanging kon krijgen als iets niet goed werkte.
Het kan zijn dat daar een limiet op zat & daarna de Decoder eigendom werd.
Als dit zo zou zijn geweest, dan zou vervanging tenslotte voor eigen rekening komen.
Bv de Humax 5200 was tot voor kort overal nog nieuw te koop.
So far so good?

edith3000 Je hebt een abo uit de oude doos. Daarmee is ben je kennelijk al lang goedkoper uit dan het voordeligste standaard abo voor een nieuwe klant. Tel uit je winst.
Het verlies zit hem vooral in het feit dat dit voordeligste abo je geen opnamemogelijk meer levert.
De Standaard MediaBox van TV-Start is een Humax 5300C met 1 Tuner en zonder HD.
Opnemen kan wel op een externe HD. Die moet je zelf kopen en je kunt niet naar een willekeurige zender kijken als er een opname loopt.
Dat is een duidelijke achteruitang t.o.v. de vroegere situatie.

Er zit beslist iets onrechtvaardigs in, maar als het volgens de voorwaarden van het oude abo klopt, dan zit er niets anders op dit te accepteren.

Heb je die voorwaarden nog?

Gr Han
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
iMark Ik zag later dat jij ook een beetje de historie bent ingedoken.
Vlgs mij kreeg ik de Decoder eerst in bruikleen + recht op gratis vervanging als nodig gedurende een wellicht beperkte periode.
Dat je iets voor de Decoder moest betalen aan Ziggo herinner ik me niet.
Misschien was dit een regeling van voor mijn tijd. Of mijn geheugen laat me in de steek. Dit tot op de bodem onderzoeken is lastig.
edith3000
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Han,

Ja ik ben inmiddels een dagdeel verder met zoeken naar info.
Ik heb inderdaad in de uitgebreide factuur 2012 gezien dat er 99, euro staat. Echter was het een aanbieding dat je er toen niet voor hoefde te betalen. Een actie van toen? maar staat wel vermeld. En om dat het 1 en ander niet klopte is er ook nog gratis een computer hulp gekomen (guidion). Omdat in de aansluiting naar buiten toe iets niet klopte. Langzaam herinner ik het weer.

Ik denk niet dat ons cisco kastje nog gaat doen. De tips van Mark hadden we al geprobeerd. Dus ben echt aan het beraden wat nu. Gelukkig nog analoog tv.

Ik blijf het ten opzichte van vaste klanten niet oke vinden dat je duurder uit ben en dat zonder opnemen. Anders had ik natuurlijk al direct gedaan. Dan had ik het wel begrepen. Ook wel wat kriegel :wink: maar...

Ik ga dus nu alles bekijken, de paketten en wat wij thuis allemaal nodig hebben.

Bedankt voor zo ver.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Wij zijn in mei 2012 vanuit het UPC-gebied (waar we alleen analoge TV keken) verhuisd naar het Ziggo-gebied. We hebben toen een Alles-in-een-abonnement bij Ziggo genomen. Omdat we (nog) geen TV met DVB-C-tuner hadden, hadden we een decoder nodig. Ik kan me herinneren dat Ziggo toen de optie had om voor €99 een Cisco DVB8485 te kopen. Dat hebben we toen gedaan.

Later dat jaar hebben een nieuwe TV met DVB-C tuner en CI+ met smartcard en een Humax 5200c (ook met smartcard) gekocht. Al dat spul doet het nog steeds.

Ik heb geen idee welke aanbiedingen en constructies Ziggo en de voorgangers als Casema hadden. Wij woonden toen in het UPC-gebied en daar wilden we absoluut geen Mediabox. Analoog was voor ons toen goed genoeg. Kun je nagaan hoe snel de ontwikkelingen zijn gegaan. :grinning:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik ben nu wel zo ver te denken, dat ik ook in mijn tijd iets heb betaald of niets hoefde te betalen omdat het een aktie was zoals bij Edith.
Maakt allemaal niet uit. Die Cisco is nu eigendom. En verder is het zoals het is.
Leuk is anders, maar we moeten meedoen met de vooruitgang.

Die Tip van Nick kan redding geven.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je hebt ze bij Ziggo kunnen kopen voor 99 Euro en ze werden een tijd lang gratis aangeboden bij het snelste abbo. En dan kreeg je er zelfs standaard een FRA versterker gratis bij. Ze hebben maar 2 kuren eigenlijk : De harddisk is van mindere kwaliteit, maar is eenvoudig te vervangen, en de tuners gaan vrij snel kapot bij een te hoog inkomend signaal (soms al bij 80-85 dB)
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Het voordeligste is waarschijnlijk om ergens een vervangende Cisco op de kop te tikken en het huidige abonnement te houden.

Wij hebben nog een Alles-in-Een Plus-abonnement uit het oude Ziggo-tijdperk. Dat kost €59,95 per maand. Een vergelijkbaar abonnement is nu Alles-in-Een Complete. Dat kost nu €64,50 per maand. In een paar jaar is dat toch een leuk spaarpotje voor een nieuwe recorder geworden met een besparing van €54,60 per jaar. Blijkbaar betaal je €4,55 per maand aan bruikleen voor de Mediabox.
edith3000
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 wrote:
Je kunt dit nog proberen:https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/undocumented-harde-reset-van-de-cisco-8485-mediabox-29534

Bedankt voor de tip. Hebben we gedaan een paar keer. Maar bij ons gaat het kastje aan met geen beeld. Maar proberen waard.
edith3000
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iMark wrote:
Het voordeligste is waarschijnlijk om ergens een vervangende Cisco op de kop te tikken en het huidige abonnement te houden.

Wij hebben nog een Alles-in-Een Plus-abonnement uit het oude Ziggo-tijdperk. Dat kost €59,95 per maand. Een vergelijkbaar abonnement is nu Alles-in-Een Complete. Dat kost nu €64,50 per maand. In een paar jaar is dat toch een leuk spaarpotje voor een nieuwe recorder geworden met een besparing van €54,60 per jaar. Blijkbaar betaal je €4,55 per maand aan bruikleen voor de Mediabox.



Klopt helemaal,

Dat hebben wij ook.
Blijf er kriegel onder:neutral_face:.
Die mediabox heb je nodig voor het abonnement, zonder kan je niks en heeft het abonnement geen zin.
Nu ik blijf er in hangen :wink:en dat gaat nog even duren. Ik vind het het spaarpotje verhaal niet kloppen.
smartcard Blijf van ziggo (staat erop), 2012 een aanbieding een leuk pakket. Kastje na jaren kapot. Nee u moet een ander abonnement en ook wat duurder als u wil opnemen.
Op marktplaats is er nog wel een kastje.
Maar ja, marktplaats lokaal moet dat dan ivm slechte ervaring op marktplaats.
kort om, het kost alleen maar meer en meer tijd.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Er zijn best wat alternatieven. Je hoeft ook helemaal geen ander abonnement te nemen als je dat niet wilt. Maar je zult wel een vervangend apparaat voor je Cisco-recorder moeten kopen als je wilt blijven kijken en opnemen. Of inderdaad een ander abonnement van Ziggo nemen en maandelijks een bijdrage betalen voor de bruikleen van de recorder.

Het is heel vervelend wanneer dingen kapot gaan. Maar 7 jaar voor een Cisco DVB8485 is helemaal niet slecht. Dat is omgerekend €14,14 per jaar als je inderdaad €99 betaald hebt. Of €1,17 per maand. Uit dit rekenvoorbeeld blijkt wel dat over een langere periode het kopen van apparatuur goedkoper is dan bruikleen. Het lijkt me dan ook niet voor niets dat het huidige Ziggo alleen nog maar aan bruikleen doet. Het is toch een verdienmodel. Wel met als belangrijk voordeel dat een kapot apparaat altijd vervangen wordt.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
edith3000 wrote:

Nick999 wrote:
Je kunt dit nog proberen:https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/undocumented-harde-reset-van-de-cisco-8485-mediabox-29534
Bedankt voor de tip. Hebben we gedaan een paar keer. Maar bij ons gaat het kastje aan met geen beeld. Maar proberen waard.


Verschijnt er ook niets in het display? Want in principe heb je voor deze procedure geen beeld nodig (nog)
edith3000
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 wrote:

edith3000 wrote:

Nick999 wrote:
Je kunt dit nog proberen:https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/undocumented-harde-reset-van-de-cisco-8485-mediabox-29534
Bedankt voor de tip. Hebben we gedaan een paar keer. Maar bij ons gaat het kastje aan met geen beeld. Maar proberen waard.
Verschijnt er ook niets in het display? Want in principe heb je voor deze procedure geen beeld nodig (nog)



Beste Nick,

Het vreemde is ik zie A U , "0" en rond draaien. "loaden" maar er word niets geload. Dat was voor jouw tip ook. Dit gebeurde vaker voorheen, maar dan was alles weer oke.

Eigenlijk niet een fabrieks instelling denk ik. Ik ga later nog even proberen. Met en zonder smartcard ook geprobeerd.

Ik stam echt uit de tijd :thinking:eerst alles proberen :relaxed:en dan maar nieuw.
En moet nu even alles goed bekijken per aanbieder.
Ik zie wel online 1 te koop staan maar die is nog ouder.

Bedankt voor het mee denken:relaxed:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Probeer dan een humax 5200c. Smartcard heb je al... ( mocht de cisco echt defect zijn) Deze zijn voor een redelijke prijs nog te koop op marktplaats als je het aandurft. (en even van uit gaande de cisco uit het voormalige ziggo gebied) ivm met de smartcard) De humax is mijn ervaring ook stabieler dan de cisco...Maar dat is een persoonlijke menining en ervaring..
Musicfreaker

Level 1
  • 206Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Ik zou ook gaan voor een Humax 5200c of 5400c. Top apparaten. Dan kun je gewoon je oude abonnement aanhouden. Wij hebben ook nog een 5200 in gebruik op de slaapkamer. Deze toen voor 99 euro gekocht via Ziggo. Werkt nog steeds goed.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Musicfreaker wrote:
Ik zou ook gaan voor een Humax 5200c of 5400c. Top apparaten. Dan kun je gewoon je oude abonnement aanhouden. Wij hebben ook nog een 5200 in gebruik op de slaapkamer. Deze toen voor 99 euro gekocht via Ziggo. Werkt nog steeds goed.



De 5400c zou ik niet doen. Worden weinig aangeboden, zijn op de harde schijf na gelijk aan de 5200c, maar wel een stuk duurder. Voor een 5200c betaal je vaak zo'n 50 Euro op marktplaats. Is natuurlijk altijd een gok, maar doorgaans gaat het prima. Er worden er ook best veel verkocht.

Nieuw zijn ze vast ook nog te vinden, maar dan is de kans aanwezig dat er ook de TV+H3 mediaspeler bij zit. Humax leverde de laatste exemplaren nl. uit met die mediaspeler. Een duur pakket dus. Maar het aanbod krimpt ook in, daar de 5200c, nu na de 5400c, niet meer word geproduceerd. Ik zou dus gaan voor een nette gebruikte. De 5300c zou ik even vergeten. Beste keus wat mij betreft: de Humax 5200c.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic