1
Vraag
2
Reacties
Maaika

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

CAI-kast verplaatsen

Ik heb laatst iemand van ziggo thuis gehad voor het installeren van de mediabox. Toen heb ik die man gevraagd over het verplaatsen van een cai kast die midden voor mijn oprit staat. Hij heeft telefonisch contact gehad met mensen van ziggo. Ik zou bericht krijgen over het verplaatsen van de kast. Dat is nu bijna drie weken geleden en vraag mij af wanneer ik er bericht over krijg van ziggo. Iemand ervaring ermee hoe lang zoiets kan duren? Heb geen idee met wie de meneer van ziggo heeft gesproken. Hij heeft ook foto's door gestuurd naar ziggo.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Maaika,

Als het goed is staat in de offerte de naam en het telefoonnummer van de HFC-engineer die de aanvraag afhandelt. Mocht dat niet het geval zijn dan stuur ik je even een pb met een mailadres waar je naartoe kan mailen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
arjan1995

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Heey Maaika,

ik heb hier ook evaring mee gehad (bij mijn ouders hun abbonement) alleen ik had het via de KS doorgegeven en toen kreeg ik binnen 5 dagen reactie.
dat was dus wel anders en dat ging vlij vlot. ik kan je helaas niet vertellen hoe het gaat als monteurs dit zelf regelen. misschien kan een van de moderators je dit beter vertellen.

mvg,
Arjan
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Maaika, welkom hier 🙂

Ik zie dat je vandaag al contact hebt opgenomen en dat je van alles is uitgelegd. Er is een verzoek geplaatst via mijnaansluitingen.nl, dus dat komt helemaal goed. Het is nog even afwachten op de vrijblijvende offerte dus.
Maaika
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

  • Hey Michael Ziggo
  • Ik heb een offerte gekregen. Maar niemand kan mij vertellen waar de vergoeding uit bestaat. Ik had namelijk begrepen van de ziggo monteur dat als de kast op eigen grond staat die kosteloos verplaatst word. En de kast staat op mijn grond. Het bedrag wat in de offerte staat verschilt daar behoorlijk mee. Daarbij zijn er ook geen erfdienstbaarheden geregeld (heb het huis net gekocht). Als ziggo bel moet ik een contactformulier invullen en als ik dat doe word ik weer doorgestuurd naar de mensen van de offerte, die mij weer doorsturen naar ziggo. Ik schijn niet met iemand in contact te komen die daadwerkelijk er wat van af weet. Weet jij hoe ik het aan moet pakken. Want als ik de offerte teken dan ga in natuurlijk akkoord met een bedrag waarvan ik niet eens wat wat het inhoud. Bij voorbaat dank.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Staat de kast ook volgens het kadaster op eigen grond? Want in het eerste bericht lees ik dat hij "voor de oprit" staat en dan denk je vaak al aan openbare weg.
De (hoge) kosten bij verplaatsen komen o.a. omdat er vergunningen aangevraagd moeten worden en vaak de straat over een groter stuk open moet omdat ook de kabels in de grond anders gelegd/opnieuw getrokken/verlengd moeten worden.
Maaika
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nick999 Er is een man van de gemeente langs geweest omdat er ook nog een riool door mijn erf loopt. En we hebben samen nog naar de kast gekeken en die zei dat het op mijn grond staat. De kast staat net achter de straatklinkers in het gras van mijn oprit. Dus neem ik aan dat het mijn erf is. Met de kaart van het kadaster kom ik er niet uit, net wel net niet.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Maaika wrote:
Nick999 Er is een man van de gemeente langs geweest omdat er ook nog een riool door mijn erf loopt. En we hebben samen nog naar de kast gekeken en die zei dat het op mijn grond staat. De kast staat net achter de straatklinkers in het gras van mijn oprit. Dus neem ik aan dat het mijn erf is. Met de kaart van het kadaster kom ik er niet uit, net wel net niet.


Als het goed is zijn de Ziggo kasten nooit op eigen grond geplaatst , en in overleg destijds in de aanleg werd er samen met de gemeente bekeken waar de kast moest komen te staan dat werd uitgebreid geschouwd van te voren.

En stond de kast dan bij de vorige bewoner ook dan niet voor de oprit ?
Maaika
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ronihd Ik heb het gekocht van een huur woning coöperatie. Omdat in het koopcontract stond, letterlijke tekst "Gedogen CAI-kast in voortuin", heeft de notaris een erfdienstbaarheden onderzoek laten doen. Daar kwam dus uit dat er geen erfdienstbaarheden rusten op mijn grond. Maar verklaard zeker dat de kast in mijn tuin staat. Ook omdat er iemand van de gemeente is langs geweest om mij op de details te geven hoe het riool door de tuin loopt (waar ook al geen duidelijkheid over te krijgen was via die woningbouwcoorperatie, en geen erfdienstbaarheid vast is gelegd), we ook naar de kast hebben gekeken en die dus ook aangeeft dat de klinkers van de straat de grens is.
Ik neem aan dat destijds toen het aangelegt is de woningcoöperatie niet de straat al in percelen had verdeeld (kadastraal). Het is van een aantal jaren terug dat ze begonnen zijn met het verkopen van de woningen.
Bij de vorige bewoner (een huurder) stond de kast zeker ook op de oprit. Die zal er geen last van hebben gehad, zolang je geen auto bezit kan je er prima langs fietsen. De straat stond zeker niet bekend als nette straat destijds.
Maaika
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
BTW: mijn buurman is al een keer tegen de kast aangereden. dus de kast staat niet alleen voor mij in de weg.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Maaika wrote:
BTW: mijn buurman is al een keer tegen de kast aangereden. dus de kast staat niet alleen voor mij in de weg.


Ja geloof ik , is niet goed als de kast in de weg staat.

Ziggo zal er wel uitkomen met je daar heb ik alle vertrouwen is.

Mijn vorige huur woning stond de kast tegen mijn gevel aan ( hoek woning ) en zeg maar 1 meter in de tuin. Tijdens de aanleg was dat afgesproken met gemeente en verhuurder ik heb de woning gekocht toen ik er 1 jaar in zat en moest de kast gedogen , verplaatsen kon maar op kosten van de koper stond in de koopovereenkomst.
Ik heb hem lekker laten staan geen last van 😉 maar als de kast op de oprit staat of deels dan snap ik dat ie in de weg staat.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Maaika,

Als het goed is staat in de offerte de naam en het telefoonnummer van de HFC-engineer die de aanvraag afhandelt. Mocht dat niet het geval zijn dan stuur ik je even een pb met een mailadres waar je naartoe kan mailen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic