Floris_20

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CAI-Kast / Straatkast van Ziggo? ivm vochtschade

Beste,

Voor mijn huis staat een straatkast tegen de (gestucte) gevel. Nu zit het stucwerk vol vocht (waardoor de verf afbladderd) en ook bij mijn binnenmuur die aan de gevel grenst begint de verf naar beneden te komen. Ik heb het vermoeden dat het komt door het vocht dat tussen de kieren van de kast naar binnenkomt (wordt uitgezocht). Ik graag willen weten van wie de kast is om er wat aan te doen. Waar kan ik dat vinden? ******  Zie bijgaand ook twee foto's.

Ik hoor graag.

Groet,

Floris

6 Reacties 6
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Ziet er wel uit als een Ziggo kastje. Indien een MOD het hier niet kan beantwoorden moet je hier zijn: https://www.mijnaansluiting.nl

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Floris_20 

Welkom op de Community! Goed dat je hier even achteraan gaat. Ik heb het even uitgezocht en deze eindversterker is van Ziggo. Als er daadwerkelijk schade aan de kast is dan kan ik hier melding van maken en komt er z.s.m. een monteur langs. Ik begrijp dat je zelf nog e.e.a. aan het uitzoeken bent. Laat je weten of je vermoeden klopt?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Floris_20 wrote:

Beste,

Voor mijn huis staat een straatkast tegen de (gestucte) gevel. Nu zit het stucwerk vol vocht (waardoor de verf afbladderd) en ook bij mijn binnenmuur die aan de gevel grenst begint de verf naar beneden te komen. Ik heb het vermoeden dat het komt door het vocht dat tussen de kieren van de kast naar binnenkomt (wordt uitgezocht). Ik graag willen weten van wie de kast is om er wat aan te doen. Waar kan ik dat vinden? ******  Zie bijgaand ook twee foto's.

Ik hoor graag.

Groet,

Floris

 

De kast is idd van Ziggo en zal er zo te zien al 30 + jaar staan.

Wat bedoel je met vocht tussen de kieren van de kast ? als de kast er niet zou staan dan slaat b.v het regenwater ook tegen de muur aan. 

De kast is afgesloten van achter dat is een wand van rvs metaal.

 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Ronihd ,

Regenwater tegen een muur kan in principe geen kwaad. Maar deze kast staat dusdanig tegen die muur dat er geen ruimte is voor goede afvoer. En dat kan leiden tot doorslaand vocht dat wel degelijk een gevel en de kast aan kan tasten. Bij mijn oude huis een soortgelijke situatie mee gemaakt. Daar was het achterwandje al behoorlijk weggerot. Er dient een ruimte te zitten tussen kast en gevel zodat het overtollige vocht makkelijk  weg kan.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Sparco1955 wrote:

@Ronihd,

Regenwater tegen een muur kan in principe geen kwaad. Maar deze kast staat dusdanig tegen die muur dat er geen ruimte is voor goede afvoer. En dat kan leiden tot doorslaand vocht dat wel degelijk een gevel en de kast aan kan tasten. Bij mijn oude huis een soortgelijke situatie mee gemaakt. Daar was het achterwandje al behoorlijk weggerot. Er dient een ruimte te zitten tussen kast en gevel zodat het overtollige vocht makkelijk  weg kan.

 

Ja mee eens , ik had het gevoel dat het wel zo was 

Floris_20
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd wrote:
Sparco1955 wrote:

@Ronihd,

Regenwater tegen een muur kan in principe geen kwaad. Maar deze kast staat dusdanig tegen die muur dat er geen ruimte is voor goede afvoer. En dat kan leiden tot doorslaand vocht dat wel degelijk een gevel en de kast aan kan tasten. Bij mijn oude huis een soortgelijke situatie mee gemaakt. Daar was het achterwandje al behoorlijk weggerot. Er dient een ruimte te zitten tussen kast en gevel zodat het overtollige vocht makkelijk  weg kan.

 

Ja mee eens , ik had het gevoel dat het wel zo was 


De kast staat inderdaad direct tegen de muur aan en het vocht in de muur zit daar omheen. Dus waarschijnlijk kan het vocht niet goed weg. Maar ik laat een vochtexpert komen om dat te bevestigen/ ontkrachten. Daarna meld ik mij weer. In ieder geval bedankt voor de reacties zover.

Uitgelicht topic