1
Vraag
2
Reacties
Dapaool

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bruikleen decoder niet nodig

Goedendag,

Ik heb thuis 2 eigen tv ontvangers en 1 eigen ci module. Ook heb ik 3 geactiveerde kaarten (TV Home / @Home / Ziggo) Daarnaast heb ik een bruikleen decoder met bruikleen pasje die ik niet gebruik.
 

Nu zag ik dat er tegenwoordig ook de mogelijkheid is om geen bruikleen decoder te gebruiken.( abonnement goedkoper) . Als ik daar naar zal om switchen, kan ik dan nog gebruik blijven maken van mijn eigen apparatuur met mijn pasjes?
 

Groeten Dapaool

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Nee, dan worden al je smartcards uitgeschakeld en kun je alleen nog ongecodeerde zenders ontvangen. Lijkt mij dus niet verstandig.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Dapaool en welkom op de Community,

Goed dat je via deze weg contact met ons opneemt! Als je 2 eigen ontvangers en 1 eigen CI Module hebt dan kun je nog maximaal 2 apparaten van ons in bruikleen ontvangen. 
Er kunnen per abonnee namelijk niet meer dan 5 apparaten gekoppeld zijn aan het abonnement. Als je het abonnement aanpast, krijg je afhankelijk van wat je kiest een CI Plus, Mediabox, Mediabox XL of Mediabox Next van ons in bruikleen.
En op het moment kun je tot 2 CI Plus modules extra afnemen mits het totaal aantal apparaten van maximaal 5 niet overschreven wordt. Anders zou een van de gekochte apparaten gedeactiveerd worden.

Heb je een specifiek abonnement op het oog? Op deze pagina kun je alvast de opties doornemen. Laat het maar weten als je hierover nog vragen hebt. We helpen je hier graag verder.

Dapaool
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen,

 

Ik bedoelde als ik mijn abonnement omzet naar zonder bruikleen decoder. (Dus decoder terug stuur naar ziggo). Blijft dan mijn eigen apparatuur met eigen smartcards dan werken? Of wordt dat dan ook uitgeschakeld en kan ik alleen tv kijken via ZiggoGo?

 

groeten Dapaool

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Nee, dan worden al je smartcards uitgeschakeld en kun je alleen nog ongecodeerde zenders ontvangen. Lijkt mij dus niet verstandig.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Wat @youriy aangeeft klopt. Het digitale tv abonnement (gecodeerd)  hangt aan de bruikleen ontvanger. Op het moment dat je deze opzegt, werkt het op de gekochte ontvangers plus smartcards ook niet meer. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Wat ik deed is het kastje (Humax 5300C + Smartcard) in de originele verpakking bewaren. Had het ook niet nodig, met al 4 Decoders met Smartcard in gebruik uit het rijke oud-Ziggo-gebied verleden.

Toen ik een (ook bruikleen) Mediabox Next nam tgv wijziging abo, moest ie retour naar Ziggo, wegens afsluiting lopend abo. Zo gevraagd, zo gedaan. Kan je dat niet, dan zijn vervangingskosten je deel.

Al doende bleef ik ook netjes binnen de Max 5 TV-Producten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic