Helgaluc

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blokkade op wifi en email

Hallo, waar moet ik mijn screenshot naar toe sturen om de blokkade op te heffen. Ivm spam ect. Onze internet en email is nu geblokkeerd 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Afhankelijk van de aard van de blokkade is het vaak voldoende om het wachtwoord van Mijn Ziggo en van het e-mailadres te wijzigen in een sterk en nieuw wachtwoord (dus niet welkom2 i.p.v welkom1). De blokkade wordt dan automatisch opgeheven binnen een uur.

Bij IP blokkades of een blokkade wegens herhaaldelijke overtredingen is dat echter niet voldoende, neem in dat geval contact op met abuse via abuse@ziggo.nl

 

Ik lees dat de blokkade bij jou inmiddels is opgeheven Helga.

Bekijk in context

6 Reacties 6
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Wijzig je Mijn Ziggo wachtwoord en in Mijn Ziggo het wachtwoord van het Email address waar het probleem door ontstond. Dan moet de blokkade weg zijn.

Vervelend is dat je al je Email Accounts moet gaan aflopen, om aldaar ook het wachtwoord te wijzigen.
Een truuk die ik bedacht, maar zelf nooit testte -gebruik Ziggo mail niet-, is snel het Email wachtwoord in Mijn Ziggo weer terug te zetten naar het oorsponkelijke. Het is de moeite waard dit te proberen.

Ben benieuwd naar je bevindingen.

Heb dit al eens aan iemand anders voorgesteld, maar die gaf geen antwoord meer.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Helgaluc

Allereerst welkom op de Community! 
 

Ik begrijp dat er een blokkade aanwezig is. Zou je de situatie iets meer kunnen toelichten, zodat we met je mee kunnen denken? Wat is de oorzaak geweest dat de mail is geblokkeerd? 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Afhankelijk van de aard van de blokkade is het vaak voldoende om het wachtwoord van Mijn Ziggo en van het e-mailadres te wijzigen in een sterk en nieuw wachtwoord (dus niet welkom2 i.p.v welkom1). De blokkade wordt dan automatisch opgeheven binnen een uur.

Bij IP blokkades of een blokkade wegens herhaaldelijke overtredingen is dat echter niet voldoende, neem in dat geval contact op met abuse via abuse@ziggo.nl

 

Ik lees dat de blokkade bij jou inmiddels is opgeheven Helga.

MathieuM

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb sinds gisteren een internetblokkade, waardoor mijn Mediabox Next ook niet meer volledig functioneert. Ik kwam s ochtends erachter dat internet was weggevallen en ik dacht dat er een storing was. Na vele malen herstarten zonder resultaat heb ik de helpdesk gebeld. Deze dachten het veroorzaakt was door een blokkade maar dat deze alweer was opgeheven. Vervolgens hebben zij van alles ondernomen om het weer werkend te krijgen. Aan het einde van de middag bleek dat de blokkade er nog steeds was. Ik kreeg summiere informatie over de reden: internet abuse of hacking. Ik moest het probleem? maar eerst oplossen en dan zou internet weer beschikbaar komen. Ik heb vervolgens een e-mail server (op NAS) down gebracht en wachtwoorden gewijzigd. Ik heb virusscanners gedraaid op alle apparatuur en direct een e-mail naar abuse@ziggo.nl met de toelichting. 
 

ik heb tot op heden geen enkele reactie ontvangen of verandering gezien in de status bij het modem. Ondertussen ben ik verstoken van internet, Netflix, Videoland en alle andere faciliteiten via de Mediabox Next. 
 

hoelang gaat dit duren en zou het verstrekken van tussentijdse informatie niet helpen?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Mathieu, ook bij jou is de blokkade opgeheven sinds 6 januari. Ik zie dat er meerdere heraansluitverzoeken zijn gedaan, die zijn afgewezen omdat daarin niet duidelijk vermeld stond wat er precies gedaan was om herhaling te voorkomen en wat er qua oorzaak gevonden is.

 

Als de oorzaak niet duidelijk is bestaat de kans dat, na heraansluiting, de overlast aanhoudt en dan zijn we genoodzaakt om jouw verbinding nog langer te blokkeren. Dat willen we voorkomen en daarom zijn we zo streng bij een heraansluiting.

MathieuM

Level 4
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor de toelichting!

Uitgelicht topic