Beantwoord

Bericht over "Wijzigen pakket" - wie heeft dit nog meer gehad?

  • 21 januari 2019
  • 126 Reacties
  • 9543x Bekeken

  • Ontdekker
  • 0 reacties
Wie o wie heeft ook van Ziggo bericht ontvangen dat "Uw pakket verandert" en je een pakket krijgt uit "hun opgefriste aanbod"?
In mijn geval:
  • Televisie Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.
  • Internet Uw internet blijft even snel als het was.
  • Bellen Aan uw telefoonabonnement verandert niets. Alles blijft zoals u gewend bent.
  • Prijs De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 3,95.
Ik ben wel benieuwd of er nog meer klanten van Ziggo zijn met zo'n geweldig "opgefrist aanbod".
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 22 januari 2019, 15:25

Hey all,

Het klopt dat een deel van onze klanten een dergelijke brief/mail van ons krijgt.
Er zijn momenteel honderden pakket-samenstellingen, doordat er nog veel klanten zijn met een oud abonnement. Om hier iets meer gelijkheid in te maken, worden er een aantal abonnementen omgezet naar nieuwe abonnementen.

In veel van de gevallen zullen de verschillen in prijs miniem zijn, of gaan ze gepaard met een uitbreiding van services. In bovenstaande voorbeelden zien we echter dat de diensten gelijk blijven, terwijl de kosten stijgen. Is dat raar? Ja, dat voelt zeker raar.
Nu is het wel belangrijk om te beseffen dat klanten waarbij dit gebeurt doorgaans een aantal jaren dezelfde diensten hebben gehad als andere klanten, maar hier minder voor betaald hebben. Dit stopt dan nu.

Ook raad ik aan om altijd even scherp te kijken naar je eigen abonnement. Zeker met deze wijziging.
Zo kom ik er heel vaak achter, wanneer ik een klant spreek, dat er dingen in het abonnement zitten die de klant niet gebruikt.

Heb je bijvoorbeeld Ziggo Movies en Series XL, maar kijk je helemaal niet naar de extra zenders die in dit abonnement zitten en heb je daarnaast gratis Movies en Series L, kan je het XL abonnement dus opzeggen (scheelt maar liefst 11,95 per maand!).
Mochten er mensen zijn die behoefte hebben samen met mij even te kijken naar de optimale abonnement-samenstelling, hoor ik het graag 🙂.
Bekijk origineel

126 Reacties

Reputatie 7
Hey all,

Het klopt dat een deel van onze klanten een dergelijke brief/mail van ons krijgt.
Er zijn momenteel honderden pakket-samenstellingen, doordat er nog veel klanten zijn met een oud abonnement. Om hier iets meer gelijkheid in te maken, worden er een aantal abonnementen omgezet naar nieuwe abonnementen.

In veel van de gevallen zullen de verschillen in prijs miniem zijn, of gaan ze gepaard met een uitbreiding van services. In bovenstaande voorbeelden zien we echter dat de diensten gelijk blijven, terwijl de kosten stijgen. Is dat raar? Ja, dat voelt zeker raar.
Nu is het wel belangrijk om te beseffen dat klanten waarbij dit gebeurt doorgaans een aantal jaren dezelfde diensten hebben gehad als andere klanten, maar hier minder voor betaald hebben. Dit stopt dan nu.

Ook raad ik aan om altijd even scherp te kijken naar je eigen abonnement. Zeker met deze wijziging.
Zo kom ik er heel vaak achter, wanneer ik een klant spreek, dat er dingen in het abonnement zitten die de klant niet gebruikt.

Heb je bijvoorbeeld Ziggo Movies en Series XL, maar kijk je helemaal niet naar de extra zenders die in dit abonnement zitten en heb je daarnaast gratis Movies en Series L, kan je het XL abonnement dus opzeggen (scheelt maar liefst 11,95 per maand!).
Mochten er mensen zijn die behoefte hebben samen met mij even te kijken naar de optimale abonnement-samenstelling, hoor ik het graag 🙂.
Reputatie 7
Jammer dat je zegt dat ik lieg, @Marcurio . Ik heb de mail hier voor me en daar staat het toch echt in zoals ik het noemde.



Hoe dan ook; je hebt inmiddels voor een ander abonnement gekozen, dus helemaal goed zo 🙂.
Reputatie 7
Badge +26
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Ik vind de suggestie dat de email gemanipuleerd is beneden alle peil.
Reputatie 7
Badge +17
Als de prijzen verder omhoog gaan kon Ziggo het hier wel eens heel lastig krijgen. Er wordt in redelijk tempo glas uitgerold en een 750/750 alles in 1 met interactieve TV is nu al goedkoper dan het 200/20 pakket van Ziggo, dus het wordt alleen maar aantrekkelijker om over te stappen straks.
Hah, ik kreeg net zo'n fantastische opfrisbeurt mail van Ziggo, er veranderd niets, maar mijn abo van 41,95 wordt ineens 5 euro duurder.
Volgens de mail komt dat doordat mijn internet snelheid wordt verhoogd van 50 Mbit naar 50Mbit, en upload van 5Mbit naar 5Mbit, wat een geweldige opfrisbeurt van mijn abo zeg, ik voel me helemaal happy met deze opfrisbeurt.

Aangezien ik nog geen TV standaard had met mediabox, heb ik zelf maar mijn abo direct aangepast naar een abo met mediabox, dus nu heb ik allemaal HD zenders en moet ik 6,75 extra betalen, i.p.v. niets krijgen en 5 euro erbij moeten betalen voor de geweldige opfrisbeurt.

Dat opfrissen is natuurlijk een manier om bij honderduizenden klanten een extra centje te pikken, veel mensen checken niets en betalen gewoon, dus daar verdient Ziggo klauwen met geld aan aan die opfrisbeurtjes.

Als ik na mijn abo verandert te hebben alsnog een opfrisbeurt krijg ga ik natuurlijk mijn abo opzeggen, want ik hou er niet van om achter mijn oren gewassen te worden zonder dat ik daar zelf om gevraagd heb.

Ik snap een jaarlijkse verhoging, maar zomaar een mail krijgen die opgesteld is in een super joviale toon waarin staat dat je 5 euro extra gaat betalen en dat je abo "opgefrist" wordt en dat je internetsnelheid verhoogd wordt van 50 naar 50 is gewoon idioot, en riekt naar oplichting.
Als ze nu gewoon neergezet hadden we hebben geld nodig om 4K mediaboxen te ontwikkelen, of het netwerk te verbeteren of iets dergelijks, dan heb je nog het idee dat het ergens goed voor is, nu heb ik zoiets van waar zijn jullie helemaal mee bezig..

Wie verzint die mails van jullie ?
Die moet nodig eens zijn hersens leren gebruiken, want als je extra geld van mensen wilt krijgen dan kun je beter een goede reden opgeven, dat scheelt klanten op den duur..
Reputatie 7
Oke, ik heb een update voor de klanten waarbij het abonnement met een internetsnelheid van 50/5 over wordt gezet naar 100/10 en daar meer voor betalen.
Mijn gedacht was namelijk "wat is dit voor geks? Deze klanten kunnen toch gewoon naar een nieuw abonnement met 50/5, zonder de extra kosten?". Maar het verhaal blijkt een beetje anders te zijn.

Namelijk; jullie hebben al een 100/10 snelheid in je abonnement. Test voor de zekerheid je snelheid maar eens. Dit is echter niet gecommuniceerd en staat ook niet in je abonnement op je factuur. Maar de snelheid is dus wel verhoogd.
Vervolgens wordt het abonnement aangepast naar een van onze abonnementen. Er wordt gekeken naar wat je hebt en wat hierop het beste aansluit. Hier wordt herkend dat je 100/10 hebt en geen 50/5, dus wordt je "overgezet"(behouden dus eigenlijk) naar 100/10, omdat we niet zomaar verlagen.

Is dit ontzettend onhandig, onduidelijk en (laten we het maar gewoon zeggen) stom gedaan? Ja, absoluut. Maar er is gelukkig wel echt een oplossing. Jullie kunnen namelijk wel voor internet start (50/5) kiezen, met de daarbij horende prijs. En als jullie niet op de hoogte waren van de 'stille'snelheidsverhoging naar 100/10, kan ik me voorstellen dat dit niet zo nodig is geweest voor jullie. Ondanks dat het een rare gang van zaken is, is het wel goed om iets beter te begrijpen hoe dit ontstaan is.

Dus voor iedereen; je mag aan mij doorgeven welk abonnement je wilt hebben. Dan maak ik de boel in orde 🙂.
Reputatie 5
Badge +3
PR technisch zijn er bij Ziggo geen sterke medewerkers. We je-, jij- en jouwen wat af in zakelijke berichtgevingen met klanten waarmee Ziggo niet in de klas heeft gezeten. Dat is taalkundig gezien niet beleefd en netjes maar ach het kan net over de drempel bij ons.

Slechter is het met berichtgevingen als deze en dan raar vinden dat klanten boos worden en/of vertrekken. Als klant neem je een abonnement en verwacht je dat als prijzen stijgen er ook wat voor terug (gaat) kom(en)t. Dit hele gelijk trekken is niet direct nodig en in het beginsel Ziggo's eigen fout door in de jaren zoveel verschillen te hebben gecreeërd. Jullie laten de klanten hier nu voor opdraaien en dat is op zijn zachts gezegd niet netjes.

Het is dat ik regelmatig naar onze abonnementen kijk en zoek naar wijzigingen of veranderingen iets opleveren voor hetzelfde maandbedrag of wat wij meer krijgen voor de meerprijs. Hierdoor hebben wij nu gelukkig niet het abonnement van Ziggo waar ik 25 jaar geleden mee begon. Zo doen wij dat ook bij alle andere aanbieders, wisselen van energie leverancier moet tegenwoordig schijnbaar als je scherpe prijzen wilt houden. Ze kunnen natuurlijk ook voor bestaande klanten de prijs blijvend scherp houden.

Helaas heeft Ziggo bij ons een monopolie (DSL haalt de snelheden niet en de aanleg van glas is enorm vertraagd). Echt keuze is er dus niet en ben dan ook blij met de openstelling van de kabel. Ben heel nieuwsgierig naar andere aanbieders.

Ziggo harkt nu het geld nog even snel binnen omdat ze ook wel aanvoelen dat de (wat) magere jaren er gaan aankomen als ze hun huidige beleid niet gaan veranderen. Genoeg klanten die Ziggo helemaal zat zijn met de jaarlijkse verhogingen en deze bovenstaande grappen maar door het ontbreken van een waardig vergelijkbaar alternatief geen echte keuze hebben.
....
Overigens; minder dan een jaar geleden had je nog een abonnement met een 200/20 snelheid. Deze is halverwege vorig jaar kosteloos verhoogd naar 250/25. Nu verlaagt hij dus, maar ga je er 2 euro minder voor betalen. Je zou het dus ook als een prijsdaling ten opzichte van vorig jaar kunnen zien ^^....


Dat is lekker kort door de bocht. Als er straks tgv de fusie VF/Ziggo je chef bij je komt die zegt "je kunt blijven, maar dan wel tegen je startsalaris van 5 jaar geleden" zou je dan ook zo reageren? Alle jaren dat je salarisverhoging tussendoor kreeg, heb je ook niks voor hoeven doen.
Die snelheidsverhoging was een goedmakertje voor de verhoging van de abonnementsgelden een paar maanden eerder. Feitelijk veranderd er dus gewoon helemaal niks maar wordt de eerdere prijs- en snelheidsverhoging weer teniet gedaan.
Als de prijzen verder omhoog gaan kon Ziggo het hier wel eens heel lastig krijgen. Er wordt in redelijk tempo glas uitgerold en een 750/750 alles in 1 met interactieve TV is nu al goedkoper dan het 200/20 pakket van Ziggo, dus het wordt alleen maar aantrekkelijker om over te stappen straks.
Niet iedereen heeft glas. De abonnees met de minste mogelijkheden betalen het gelag.
Afgelopen zaterdag ook een mooie mail ontvangen

We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Complete en TV Start.
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:

  • Televisie Aan de inhoud van het Movies & Series XL pakket verandert niets.
  • Het staat nu wel als apart pakket op uw factuur.
  • Internet Uw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 250 Mbps.
  • En uploaden gaat met 25 Mbps.
  • Prijs De prijs van uw pakket gaat omhoog met euro; 6,90
Aangezien we nu een tv pakket hebben waarmee je op kan nemen pauzeren ect
word er dus een lager tv pakket voorgesteld (maar word even niet vermeld bij Televisie)

Kortom ...mocht ik hetzelfde willen behouden dan kost het me dus 11,45 euro meer
Dat is geen opfrisser maar een koude douche
@MaxH
Ja dit type speciale abo's zijn er ook nog. Om TV-alleen klanten aan het internet te krijgen.
Wat je dan aangeboden krijgt, als dat al gebeurt, weet ik niet.
Ik hoef niet te zeggen dat je dit voor je moeder in gaten moet houden.
Dat doe je al, vlgs mij. Kijk ook ff in haar Spam Folder. Je weet maar nooit of dat mailtje er al is. Het blijft gedoe dit soort dingen.

Dit heeft niks met een actie te maken ...Gewoon al lang klant en verschillende veranderingen van pakketten mee gemaakt en een fusie
Ooit begonnen met het meest uitgebreide pakket en later het extra zenders pakket erbij gedaan
Ook gewoon de jaarlijkse verhoging ( als die er was) mee betaald
Maar ben benieuwd of ze hier wat mee gaan doen
Ok. Kan niet meer doen dan wat vertellen over wat ik weet.
250/25 bestond niet voor de snelheidsverhoging. Dischtsbijzijnde standaardsnelheid 200/20.
Oud UPC als ik me goed herinner uit dit of een ander Topic + gratis Movies en Series XL.
Verder zul je zelf iets met je ongenoegen moeten proberen te doen.
Een Ziggo Mod komt hier langs & die kan het beter uitleggen dan ik.
Reputatie 7
@Music19 dit is een bericht van een gebruiker geweest, niet van Ziggo. Dat er in sommige gevallen een korting aan wordt geboden in combinatie met een verlenging, zal ik niet ontkennen. Dat heeft volgens mij ook niets te maken met waar het hier over gaat.
Vandaag kreeg ik het bericht in mijn mailbox en ik ben -op zijn zachtst gezegd- not amused over deze actie. Voor €2 per maand minder (ja je leest het goed) . Voor deze prijsdaling van nog geen 2,5% raak ik wel 20% van mijn up- en downloadsnelheid kwijt.
Verder raak in -in principe- ook een extra zenderpakket kwijt omdat Films en series XL kennelijk geschrapt is, terwijl dit altijd standaard in mijn pakket zat. Als extraatje voor het duo-abonnement met VF had ik Sport XL. Inmiddels lijkt het erop dat ik dat niet meer kan kiezen.
Het alternatief (waarop Ziggo natuurlijk hoopt) is overstappen naar Alles-1-een Max, maar dat kost dan ook weer €10/maand extra. Een ander alternatief is er helaas hier in dit gebied nog niet en dat weet Ziggo ook. Met echte concurrentie zou Ziggo wel eens een paar keer nadenken voordat ze klanten (die al bijna 25 jaar gebonden zijn aan Ziggo en zijn voorlopers) verplicht met zulke idioterie opzadelen.
Reputatie 7
@110Arnoldus . Je hebt inderdaad een CI+ module in je abonnement. De 'toeters en bellen' die je in een bericht hebt geplakt horen nog weer bij een ander abonnement.

Er werd dus nu een TV start (CI+) en internet Complete abonnement voor je aangemaakt. Ik zet dit voor je over naar TV start (CI+) en Internet Start + vaste telefonie. Je gaat dan, in plaats van 56 euro per maand, 52 euro per maand betalen ^^.

Wat betreft je snelheid; test vooral ook even hoe de snelheid bekabeld is en kijk op www.ziggo.nl/wifi hoe je je wifi-snelheid kunt optimaliseren.
Reputatie 1
Badge

@EnergieBoy Dank voor je reactie. Weet echter niet welk punt je wilt maken.
Helemaal aan het begin van dit topic stelt @Lycke Ziggo dat Ziggo een eind wil maken aan de honderden pakket-samenstellingen (sprak met een Ziggo medewerker die aangaf dat er nog plusminus 96 varianten overblijven). Zelf geeft Ziggo het goede voorbeeld door slechts 3 (regio Utrecht 4) pakketten aan te bieden. Breedbandwinkel biedt er 14! Uiteraard keurt Ziggo dat goed, hoe kunnen zij dit anders aanbieden? Blijkbaar is er dan vraag naar, Breedbandwinkel is geen charitatieve instelling.

Mijn punt is dat Ziggo in het aantal verschillende pakketten wil snoeien en als gevolg daarvan gaan trouwe klanten en/of meer betalen en/of minder krijgen. Aan de achterdeur krijgen nieuwe klanten legio mogelijkheden om weer afwijkende pakket-samenstellingen aan te vragen. Is daar geen spreekwoord voor? Oh ja, dweilen met de kraan open.

De laatste post was een (kleine) kwinkslag. Hoop van harte dat jij ook een reactie geeft op de post daarvoor. Wat vind jij bijvoorbeeld van het feit dat Ziggo de downloadsnelheid bij sommigen verlaagt van 100 Mb naar 25 Mb? De reactie van @Lycke Ziggo heb ik in de tussentijd gelezen: 5 maanden geleden stelde zij in dit topic “...omdat we niet zomaar verlagen”.

*** Ik wil nogmaals met NADRUK aangeven dat ik kritiek heb op het bedrijf Ziggo. Helaas moet je dit aankaarten bij personen als Jantje, Pietje, of in dit geval Lycke. Vele reacties van haar in de tussentijd gelezen en ze zijn alle klasse. Zo professioneel als zij reageert op bijv. iemand die strooit met woorden als ‘knet***ek’ verdient een grote pluim. ***

Wil iedereen de hand opsteken die niet gezien heeft dat in de afbeelding staat “Alleen hier verkrijgbaar".

Hoi Lycke, Dank je voor het uitzoeken.
Ik leg net de telefoon neer met de abonnementsafdeling. Ik wil mijn pakket aanpassen (Movies XL eruit en vollop bellen eruit). Als ik nu de aanpassing doorvoer dan krijg ik een nieuwe mediabox (wil ik niet) en mag ik 19.95€ activatiekosten betalen. Wacht ik tot na 3 November, dan kan ik de aanpassing gratis doorvoeren, wat ik nu ook zou verwachten. Ik wacht dus tot na 3-11, maar ik val echt van de ene verbazing in de andere vwbt de puinhoop in administratie en bureaucratie binnen de ziggo organisatie.
Reputatie 7
Badge +17
😠Dat is niet zomaar een kleine prijsverhoging, maar een explosie.
Ziggo is niet lekker bezig en zodoende is dit eerder een afknaPPer. Maar die award hadden ze al.
Reputatie 7
Bedankt voor je reactie @Lycke Ziggo! Ik heb Movies Series XL gelijk opgezegd. Mijn factuurprijs is nu nog €63,10. Hij zou dus stijgen met €7,80. Dat is €70,90 in totaal. Betekent dat ik nu daarvan €11,95 kan afhalen (kosten van het XL pakket) en dat ik vanaf volgende maand €58,95 ga betalen?

Klopt helemaal! Kijk. Zo kan van een negatief bericht razendsnel een positief bericht gemaakt worden. En gezien je Movies en Series L gratis in je abonnement hebt, hou je alle films en series on demand. Super!
Reputatie 6
Badge +8
De CI+ module in de televisie zorgt er immers voor dat ik zonder smartcards de 50 basiszenders kan zien.

Een module zonder smartcard heeft geen enkele functie, dus die 50 ongecodeerde zenders gaan ook zonder module.

....
Overigens; minder dan een jaar geleden had je nog een abonnement met een 200/20 snelheid. Deze is halverwege vorig jaar kosteloos verhoogd naar 250/25. Nu verlaagt hij dus, maar ga je er 2 euro minder voor betalen. Je zou het dus ook als een prijsdaling ten opzichte van vorig jaar kunnen zien ^^....
Dat is lekker kort door de bocht. Als er straks tgv de fusie VF/Ziggo je chef bij je komt die zegt "je kunt blijven, maar dan wel tegen je startsalaris van 5 jaar geleden" zou je dan ook zo reageren? Alle jaren dat je salarisverhoging tussendoor kreeg, heb je ook niks voor hoeven doen.
Die snelheidsverhoging was een goedmakertje voor de verhoging van de abonnementsgelden een paar maanden eerder. Feitelijk veranderd er dus gewoon helemaal niks maar wordt de eerdere prijs- en snelheidsverhoging weer teniet gedaan.

En lever je kerstpakket ook maar in.
@Marcurio
Lang verhaal. Grote woorden.
Waar is je bewijs dat jij een andere Email kreeg dan Lycke laat zien?
Dat lever je niet. Vind ik opmerkelijk. Zou ik meteen doen.
Kom maar op.
Er kan best iets mis zijn gegaan. Dan is bezinning nodig.
In alle rust.
Reputatie 7
@sneltram
Wanneer je overstapt naar puur kabelTV, ontvang je ook enkel nog puur kabelTV en worden je smartcards op inactief gezet. Je digitale TV activatie vervalt dan. Dat is dus nog een groot verschil tussen de huidige pakketten/diensten en je oude abonnement. Je gaat nu "simpelweg" betalen voor het abonnement wat het abonnement momenteel kost. Je hebt door een abonnement uit het verleden lange tijd een voordeel gehad ten opzichte van nieuwere klanten. En dit voordeel stopt nu, helaas.


@pogingdrie Volop bellen internationaal bestaat in principe niet, maar krijg jij dus omdat je oude abonnement ook nog voor internationale gesprekken geldt. Het is vergelijkbaar met het oude UPC "Bellen onbeperkt altijd" van 15 euro per maand. Je berekening werkt sowieso niet helemaal, omdat je uitgaat van internet Start wat 50Mbps is en niet de 25 ofwel 100Mpbs van jouw abonnement. Dat je nu nog 100mbps haalt is voor mij een verrassend punt. Gezien dit niet meer "actief" staat in je abonnement. Hier moet ik even achteraan, dus. Ik kom er op terug!
Dat mag jij vinden, iedereen mag zijn eigen mening hebben.
Ik heb al wat hele rare dingen meegemaakt in mijn leven, vooral met bedrijven.

Ik vind het beneden alle peil om ongevraagd mijn abo aan te passen en duurder te maken.

Ik vind het ook beneden peil om met een gezegde te impliceren dat iemand niet te vertrouwen is, in een gesprek wat jou niets aangaat.

Reageer