Beantwoord

Bericht over "Wijzigen pakket" - wie heeft dit nog meer gehad?

• 21 januari 2019
  • 126 Reacties
  • 9543x Bekeken

• Ontdekker
  • 0 reacties
Wie o wie heeft ook van Ziggo bericht ontvangen dat "Uw pakket verandert" en je een pakket krijgt uit "hun opgefriste aanbod"?
In mijn geval:
  • Televisie Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.
  • Internet Uw internet blijft even snel als het was.
  • Bellen Aan uw telefoonabonnement verandert niets. Alles blijft zoals u gewend bent.
  • Prijs De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 3,95.
Ik ben wel benieuwd of er nog meer klanten van Ziggo zijn met zo'n geweldig "opgefrist aanbod".
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 22 januari 2019, 15:25

Hey all,

Het klopt dat een deel van onze klanten een dergelijke brief/mail van ons krijgt.
Er zijn momenteel honderden pakket-samenstellingen, doordat er nog veel klanten zijn met een oud abonnement. Om hier iets meer gelijkheid in te maken, worden er een aantal abonnementen omgezet naar nieuwe abonnementen.

In veel van de gevallen zullen de verschillen in prijs miniem zijn, of gaan ze gepaard met een uitbreiding van services. In bovenstaande voorbeelden zien we echter dat de diensten gelijk blijven, terwijl de kosten stijgen. Is dat raar? Ja, dat voelt zeker raar.
Nu is het wel belangrijk om te beseffen dat klanten waarbij dit gebeurt doorgaans een aantal jaren dezelfde diensten hebben gehad als andere klanten, maar hier minder voor betaald hebben. Dit stopt dan nu.

Ook raad ik aan om altijd even scherp te kijken naar je eigen abonnement. Zeker met deze wijziging.
Zo kom ik er heel vaak achter, wanneer ik een klant spreek, dat er dingen in het abonnement zitten die de klant niet gebruikt.

Heb je bijvoorbeeld Ziggo Movies en Series XL, maar kijk je helemaal niet naar de extra zenders die in dit abonnement zitten en heb je daarnaast gratis Movies en Series L, kan je het XL abonnement dus opzeggen (scheelt maar liefst 11,95 per maand!).
Mochten er mensen zijn die behoefte hebben samen met mij even te kijken naar de optimale abonnement-samenstelling, hoor ik het graag 🙂.
Bekijk origineel

126 Reacties

Reputatie 1
Badge

@hanh Dank voor de like. Gisteren kreeg ik ook al de  ‘1 beste antwoord badge’. Weet niet wat het is en wie die uitdeelt, maar zoals een bekende voetbaltrainer ooit zei: een prijs is een prijs.
Was eerst nog pissig omdat ik foutief las: het op één na beste antwoord, maar het blijkt werkelijk het beste antwoord te zijn. Ja, zelfs de tekstopbouw bij Ziggo is voor verbetering vatbaar. :relaxed:

Feit blijft dat niemand reageert op mijn eerste bericht, maar ja, die is dan ook aan Lycke gericht.

Aangezien we toch een beetje off-topic raken: de enkele keer dat ik op deze community site kom betreft het meest technische zaken (heb ICT-achtergrond). Nu voor de eerste maal dit onderdeel ‘Abonnement & Mijn Ziggo' bekeken. Wat een treurnis; ik bedoel met name het topic 'Mijn verrassing' 12 maanden korting blijkt een fout. En wie mag die janboel weer opruimen?@Lycke Ziggo  uiteraard.
Wil hierbij alle Ziggo community moderatoren (maar vooral Lycke) een hart onder de riem steken door mijn korte notities te delen:
Verrassing - iemand een wortel voorhouden
Aanbieding - iemand een verrassing aanbieden die niet bij het pakket past
Marketing brief - iemand blij maken met een dooie mus
<toen ben ik maar gestopt>

@KeesN Hear, hear. Ik volg dit soort dingen ook een beetje en word daar soms niet vrolijk van.
Je *** opmerking over Lycke zijn ook goed gezien. Zij doet haar best, maar kan er weinig aan doen, dat er soms rare dingen gebeuren. Als je goed leest dan laat zij wel eens doorschemeren, dat zij ook niet helemaal tevreden is met alles, volgens mij. Dat is een troost. Een schrale weliswaar.

Reputatie 1
Badge

@EnergieBoy Dank voor je reactie. Weet echter niet welk punt je wilt maken.
Helemaal aan het begin van dit topic stelt @Lycke Ziggo dat Ziggo een eind wil maken aan de honderden pakket-samenstellingen (sprak met een Ziggo medewerker die aangaf dat er nog plusminus 96 varianten overblijven). Zelf geeft Ziggo het goede voorbeeld door slechts 3 (regio Utrecht 4) pakketten aan te bieden. Breedbandwinkel biedt er 14! Uiteraard keurt Ziggo dat goed, hoe kunnen zij dit anders aanbieden? Blijkbaar is er dan vraag naar, Breedbandwinkel is geen charitatieve instelling.

Mijn punt is dat Ziggo in het aantal verschillende pakketten wil snoeien en als gevolg daarvan gaan trouwe klanten en/of meer betalen en/of minder krijgen. Aan de achterdeur krijgen nieuwe klanten legio mogelijkheden om weer afwijkende pakket-samenstellingen aan te vragen. Is daar geen spreekwoord voor? Oh ja, dweilen met de kraan open.

De laatste post was een (kleine) kwinkslag. Hoop van harte dat jij ook een reactie geeft op de post daarvoor. Wat vind jij bijvoorbeeld van het feit dat Ziggo de downloadsnelheid bij sommigen verlaagt van 100 Mb naar 25 Mb? De reactie van @Lycke Ziggo heb ik in de tussentijd gelezen: 5 maanden geleden stelde zij in dit topic “...omdat we niet zomaar verlagen”.

*** Ik wil nogmaals met NADRUK aangeven dat ik kritiek heb op het bedrijf Ziggo. Helaas moet je dit aankaarten bij personen als Jantje, Pietje, of in dit geval Lycke. Vele reacties van haar in de tussentijd gelezen en ze zijn alle klasse. Zo professioneel als zij reageert op bijv. iemand die strooit met woorden als ‘knet***ek’ verdient een grote pluim. ***

Wil iedereen de hand opsteken die niet gezien heeft dat in de afbeelding staat “Alleen hier verkrijgbaar".

Reputatie 7

Heb je ook het plakketje gelezen met ALLEEN HIER VERKRIJGBAAR?
Waarschijnlijk hebben ze een eigen aanbod gemaakt, met goedkeuren van Ziggo. Wel heel slim en dan is het antwoord van Ziggo natuurlijk: Nee, wij bieden het niet aan! 

Maar als je verder zoekt kan het wel eens voorkomen dat je goedkoper uit bent of een ander pakket kan vinden. Ziggo klantenservice hoeft natuurlijk niet van alles op de hoogte te zijn. Ze weten wat ze zelf verkopen, dat is al meer dan genoeg. Het is dan aan de klant zelf om rond te snuffelen. Zie dat ook maar met mobiele abonnementen. Bij eigen providers kan je niet zoveel maar als je gaat shoppen online dan kom je nog zoveel abonnementen tegen, die de provider zelf niet eens aanbieden. Ja, dat kan!

Dus wat Lycke zegt klopt wel, ze bieden bij Ziggo dit abonnement NIET aan.

** zitten wat dingen NIET in het pakket: Live TV pauzeren, Opnemen, Netflix app, Videolang app, geen Next - kan soms toch belangrijk zijn **

Reputatie 1
Badge

We bieden inderdaad geen 100/10 pakket aan, helaas. 

Sorry, kan het niet laten:

Als echte shopper meld je je gewoon aan via breedbandwinkel.nl. Hoe zet je bestaande klanten in de kou?!?! Zo dus. 3 maanden korting én vijftig euro cashback i.p.v. meer betalen voor minder.

Reputatie 1
Badge

@Lycke Ziggo 

Op 30 september heb ook ik bovenstaande e-mail ontvangen waarin gesteld wordt dat er ‘niets’ verandert, enkel een prijsverhoging. Ziggo gaat er daarom van uit dat op 6 november, de ingangsdatum van het nieuwe contract, niets veranderd is.

Toevallig ontdek ik nu deze ‘oude’ thread die mij compleet ontgaan is. Excuses hiervoor.

Enkele reacties van jou (mag ik tutoyeren, ben nog van de generatie die liever met ‘u’ spreekt, maar dat schijnt hopeloos ouderwets te zijn) schieten mij echter in het verkeerde keelgat en wil ik graag verduidelijken. Uiteraard mag je vervolgens je eigen conclusies trekken.

Het betreft namelijk de fUPC-gebruikers die in 2013 een cadeau kregen door een snelheidsverhoging van 25Mb naar 100Mb. Hier staat duidelijk cadeau, geen voordeel o.i.d. Wil hier geen woordenspel beginnen, maar ik zie duidelijk verschil tussen ‘voordeel’ wat t.z.t. beëindigd kan worden en ‘cadeau’, een geschenk dat je krijgt. Nooit heb ik meegemaakt dat iemand mij een cadeautje gaf en het later terug eiste. Dit gebeurt hier echter wel.

In tegenstelling tot sommige reageerders hierboven, bewaar ik wél alle belangrijke e-mails en brieven. Kan daarom melden dat UPC in juli en augustus 2013 drie e-mails hierover gestuurd heeft én een brief. (Wil ze met alle plezier doorsturen.)
Hierbij een stukje uit de eerste e-mail:

Het Digital Network van UPC is klaar voor de toekomst. Hierdoor kunnen wij iedereen laten genieten van nog sneller internet. En u als gewaardeerde klant al helemaal.
Daarom verhogen wij binnenkort uw internetsnelheid tot maar liefst 100 Mb. Deze verhoging is volledig kosteloos. En met kosteloos bedoelen we ook echt kosteloos. Dus geen installatie-, overstap of extra abonnementskosten.

Dat waren nog eens tijden: Je werd aangesproken met gewaardeerde klant. Zal wel tegelijk met het voormalige UPC ten grave gedragen zijn. En de laatste zin met ‘geen extra abonnementskosten’ kunnen ze nooit zo bedoeld hebben…

Is de vraag van @pogingdrie waarom de omschrijving sinds mei jl. op mysterieuze wijze verdwenen is ooit beantwoord?
Zo stond het in augustus 2013 op mijn factuur:

INTERNET
01/08-30/09 Cadeau: Internetverhoging naar 100Mb 0,00
Totaal 0,00

Dit herhaalt zich elke maand tot en met mei:

Ziggo Internet
1 mei-31 mei Cadeau: Internetverhoging naar 100Mb 0,00

Daarna zijn er duistere krachten aan het werk gegaan.

Om af te sluiten:
(1) Wil met alle plezier overzichten sturen dat ik enige dagen geleden daadwerkelijk over een 100 Mb verbinding beschikte en nu over een schamele 25 Mb.
(2) Ben je het met me eens dat er verschil is tussen een cadeau en (tijdelijk) voordeel.
(3) Klopt het dat jullie nieuwe klanten die elk jaar zeuren om korting omdat ze anders dreigen te vertrekken, beter behandelen dan trouwe (gewaardeerde :relaxed:) klanten?

Reputatie 5
Badge +3

Het gat tussen 50/5 en 250/25 mag voor meer mensen wel gevuld worden met het tussen maatje 100/10. Ziggo heeft het ook tijdelijk aangeboden. Echter moest dat direct gepaard gaan met een in verhouding hoog bedrag terwijl de groep mensen die het betrof toen al 6 jaren verhoging van abokosten voor hun kiezen hadden gehad zonder er maar een beetje snelheid voor terug te krijgen. En dan stopt Ziggo weer met dat aanbod want het vond te weinig aftrek. Ja dank je de koekoek, je klanten zijn ook niet gek.

Het is een extreem groot gat waar vele niet aan willen maar een maatje er tussen zou best gewenst zijn. Ziggo “begrijpt” dat niet, het is en blijft een dinosaurus als bedrijf.

@lauw67 

Coulance hoef je niet te verwachten, ik ben oud UPC klant en heb al sinds 2013 100Mb/s. In de administratie bij ziggo "hang” ik echter onder het 25mbs pakket. Per November ga ik dus meer betalen en krijg minder (weer 25Mb/s). De helpdesk gebeld en te horen gekregen dat het veranderen van het, eenzijdig door ziggo aangepaste, pakket voor die tijd kost geld. Niet begrijpende hoe bizar zijn voorstel was, wou hij toch nog even een extra mobiele abonnement afsluiten. Dus nee, meedenken en klanttevredenheid zit niet in het pakket.

Reputatie 7

Nee zoals ik aangaf ben ik gewoon weer terug gezet naar 50/5 helaas

Ik snap dat jij het ziet als “terugzetten", maar je hebt dus altijd 50/5 gehad in je abonnement. Dat je tijdelijk een hogere snelheid hebt ontvangen zal echt een fout zijn geweest in jouw voordeel “helaas”. Hoewel het dus niet echt helaas is, want je hebt er een tijdje van kunnen genieten zonder dat je abonnement aangepast was. Maar je hebt dus nu gewoon waar je binnen je abonnement recht op hebt en waarvoor je betaalt. 

Nee zoals ik aangaf ben ik gewoon weer terug gezet naar 50/5 helaas

Reputatie 7

We bieden inderdaad geen 100/10 pakket aan, helaas. 

Je hebt het nu over “terug krijgen”. Op dit moment haal je dus niet meer 100/10 aan snelheid? 

Hoi Lyke is er een mogelijkheid dat ik 100/10 weer terug kan krijgen  er is nl geen pakket waar dit in zit helaas hoor dit graag van je mvg Lauw 

Reputatie 7

Hm, vreemd. Je betaalt gewoon voor een 50/5 abonnement. Als dit door een fout in de administratie tijdelijk verhoogd is (dat is het enige waar ik het nu op kan baseren) heb je hier denk ik mazzel mee gehad. Het betekent overigens niet dat je bij de wijziging perse weer teruggaat naar 50/5. Op dit moment zie je immers ook 50/5 in je abonnement staan (en dat blijft na de wijziging dus ongewijzigd). Ik kan alleen dus ook niet garanderen dat je 100/10 blijft houden. Dit is namelijk officieel helemaal niet een onderdeel van je abonnement. 

Het gebeurt ook wel eens dat een klant door een fout in het abonnement bijvoorbeeld extra zenders ontvangt. Dat is mooi voor de klant en ik zal het dus ook nooit “aanpassen". Maar de fout kan natuurlijk wel altijd worden hersteld en dan is het helaas over. 

Hey@lauw67 . Welkom hier!

Ik begrijp het laatste stukje in je bericht niet helemaal. Je geeft aan dat je internet op 100/10 staat, maar dat zie ik nergens in je abonnement. Heb je hier ooit bericht over gehad of iets dergelijks? Als ik je facturen erbij pak zie ik ook overal gewoon 50/5 staan. 

Hoi Lyke dat klopt ook maar in April of Mei zijn jullie bij ons aan het netwerk bezig geweest en vanaf toen was mijn internet 100mb download en10 mb upload toen ik dit vertelde aan 1 van je collega's toen ik belde over dat het pakket duurder werd zei zij me dat dit om een tijdelijke verhoging van internetsnelheid verhoging ging en is dus helaas pas weer terug gezet naar 50/5 helaas van mij had het 100/10 mogen blijven 

Reputatie 7

Hey @lauw67 . Welkom hier!

Ik begrijp het laatste stukje in je bericht niet helemaal. Je geeft aan dat je internet op 100/10 staat, maar dat zie ik nergens in je abonnement. Heb je hier ooit bericht over gehad of iets dergelijks? Als ik je facturen erbij pak zie ik ook overal gewoon 50/5 staan. 

Heb in Augustus ook zo een bericht gehad:

Beste mevrouw, meneer Snijder,

We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat oude pakketten op. We kunnen ons voorstellen dat dit bericht als een verrassing komt en dat u zich afvraagt wat voor gevolgen dit voor u heeft. Dat leggen we daarom graag uit.

We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Start en TV Start.
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:

• TelevisieAan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.
  • InternetUw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 50 Mbps.
  • En uploaden gaat met 5 Mbps.
  • BellenAan uw telefoonabonnement verandert niets.
  • Het staat vanaf nu wel als apart pakket op uw factuur.
  • PrijsDe prijs van uw pakket gaat omhoog met € 4,50.
  • De factuur na 10 september 2019 is daarom anders dan anders:
  • Het 'oude' pakket betaalde u vooruit en wordt verrekend het met nieuwe pakket.
  • Meer lezen? Kijk op ziggo.nl/factuurvragen onder tabje Abonnement gewijzigd.

Liever iets anders of advies?

Ik gebeld en dat belabbo heb ik omgezet prima
MAAR DAT INTERNET ZEI IK OOK DAT STAAT AL VANAF APRIL OF MEI OP 100MB DOWNLOADEN EN 10 MB UPLOAD !!!!!!!
Dit gaat om een tijdelijke verhoging zeiden ze ik zeg hou dat maar zo maar nee hoor
het is weer teruggezet op 50/5 opfrissen noemen ze dat
Dus ja die 100/10 kan wel ik ben het ook met anderen eens de snelheden liggen ver uit elkaar ben hier niet blij mee Ziggo doe er iets aan!!!!!!😴

Hoi Lycke, Dank je voor het uitzoeken.
Ik leg net de telefoon neer met de abonnementsafdeling. Ik wil mijn pakket aanpassen (Movies XL eruit en vollop bellen eruit). Als ik nu de aanpassing doorvoer dan krijg ik een nieuwe mediabox (wil ik niet) en mag ik 19.95€ activatiekosten betalen. Wacht ik tot na 3 November, dan kan ik de aanpassing gratis doorvoeren, wat ik nu ook zou verwachten. Ik wacht dus tot na 3-11, maar ik val echt van de ene verbazing in de andere vwbt de puinhoop in administratie en bureaucratie binnen de ziggo organisatie.
Reputatie 7
Hey @pogingdrie . Ik zie inderdaad dat je toch echt teruggezet gaat worden naar de 25Mbps 😞. Ik snap dat dit een dikke tegenvaller gaat zijn.

Het abonnement dat je straks hebt wordt "internet 25Mbps met Tel. en TV Start. Hiernaast Volop bellen Internationaal en Movies en Series XL. Omdat je de eerste 24 maanden 3 euro korting op het volop bellen internationaal krijgt, ga je de komende 2 maanden iets minder betalen dan je huidige maandbedrag (66,45) en daarna 69,95 45 per maand.
Super, mail gehad van ziggo. Men kan me nog steeds niet uitleggen hoe de kostenverdeling van mijn nieuwe abonnement eruit komt te zien. Wel dat ik 2.55€ meer ga betalen en dat mijn downloadsnelheid daalt van 100Mb/s naar 25Mb/s gaat.
Heel bijzonder hoe er met trouwe klanten (10+ jaar) omgegaan wordt.
Reputatie 6
Badge +8
De CI+ module in de televisie zorgt er immers voor dat ik zonder smartcards de 50 basiszenders kan zien.

Een module zonder smartcard heeft geen enkele functie, dus die 50 ongecodeerde zenders gaan ook zonder module.
Reputatie 7
@Music19 dit is een bericht van een gebruiker geweest, niet van Ziggo. Dat er in sommige gevallen een korting aan wordt geboden in combinatie met een verlenging, zal ik niet ontkennen. Dat heeft volgens mij ook niets te maken met waar het hier over gaat.
Reputatie 4
Badge +3

@sneltram Sorry dat ik je verkeerd heb voorgelicht.Logische "vergissing" hoor. Het is vooral dat je pas na een half jaar weer in aanmerking komt voor bijvoorbeeld een nieuwe-klanten-korting. De meeste mensen die vragen "kan ik gewoon opzeggen en opnieuw klant worden" doen dit vanwege nieuwe klanten korting ^^.

Deze woorden zijn wel in tegenspraak met wat mguzz schrijft in dit topic
https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/wanneer-denkt-ziggo-aan-de-abonnees-die-al-vele-jaren-abonnee-zijn-46627#

Bestaande klanten krijgen gewoon de eerste 3 maanden korting als je je jaarcontract verlengt, je moet wel ff bellen en zeggen dat je het contract met een 1 jaar wilt verlengen.
Sommige klanten vinden dit 'bedelen' om korting en zijn blijkbaar te trots om dit te vragen vermoed ik, hiermee bedoel ik niet de TS mee maar in het algemeen.
Helder. Ben ik ff up to date nu.😉
Reputatie 7
@sneltram Sorry dat ik je verkeerd heb voorgelicht.

Logische "vergissing" hoor. Het is vooral dat je pas na een half jaar weer in aanmerking komt voor bijvoorbeeld een nieuwe-klanten-korting. De meeste mensen die vragen "kan ik gewoon opzeggen en opnieuw klant worden" doen dit vanwege nieuwe klanten korting ^^.
@sneltram Sorry dat ik je verkeerd heb voorgelicht.

Reageer