mcg

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bericht over "Wijzigen pakket" - wie heeft dit nog meer gehad?

Wie o wie heeft ook van Ziggo bericht ontvangen dat "Uw pakket verandert" en je een pakket krijgt uit "hun opgefriste aanbod"?
In mijn geval:

  • Televisie Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.
  • Internet Uw internet blijft even snel als het was.
  • Bellen Aan uw telefoonabonnement verandert niets. Alles blijft zoals u gewend bent.
  • Prijs De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 3,95.

Ik ben wel benieuwd of er nog meer klanten van Ziggo zijn met zo'n geweldig "opgefrist aanbod".
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all,

Het klopt dat een deel van onze klanten een dergelijke brief/mail van ons krijgt.
Er zijn momenteel honderden pakket-samenstellingen, doordat er nog veel klanten zijn met een oud abonnement. Om hier iets meer gelijkheid in te maken, worden er een aantal abonnementen omgezet naar nieuwe abonnementen.

In veel van de gevallen zullen de verschillen in prijs miniem zijn, of gaan ze gepaard met een uitbreiding van services. In bovenstaande voorbeelden zien we echter dat de diensten gelijk blijven, terwijl de kosten stijgen. Is dat raar? Ja, dat voelt zeker raar.
Nu is het wel belangrijk om te beseffen dat klanten waarbij dit gebeurt doorgaans een aantal jaren dezelfde diensten hebben gehad als andere klanten, maar hier minder voor betaald hebben. Dit stopt dan nu.

Ook raad ik aan om altijd even scherp te kijken naar je eigen abonnement. Zeker met deze wijziging.
Zo kom ik er heel vaak achter, wanneer ik een klant spreek, dat er dingen in het abonnement zitten die de klant niet gebruikt.

Heb je bijvoorbeeld Ziggo Movies en Series XL, maar kijk je helemaal niet naar de extra zenders die in dit abonnement zitten en heb je daarnaast gratis Movies en Series L, kan je het XL abonnement dus opzeggen (scheelt maar liefst 11,95 per maand!).
Mochten er mensen zijn die behoefte hebben samen met mij even te kijken naar de optimale abonnement-samenstelling, hoor ik het graag :-).

Bekijk in context

138 Reacties 138
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
mcg
Heeft u de afzender van dat bericht gecontroleerd?
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Oh jee, gaan we weer met de prijs omhoog.
Dan gaat dit straks weer een flinke topic worden, ben ik bang 🙂
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Als de prijzen verder omhoog gaan kon Ziggo het hier wel eens heel lastig krijgen. Er wordt in redelijk tempo glas uitgerold en een 750/750 alles in 1 met interactieve TV is nu al goedkoper dan het 200/20 pakket van Ziggo, dus het wordt alleen maar aantrekkelijker om over te stappen straks.
EJdeHaas

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jep, hier ook:


  • Televisie Aan de inhoud van het Movies & Series XL pakket verandert niets.
  • Het staat nu wel als apart pakket op uw factuur.
  • Internet Uw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 200 Mbps.
  • En uploaden gaat met 20 Mbps.


  • Prijs De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 7,80.

Oftewel, alles blijft hetzelfde, maar ze gaan vet omhoog met de prijs. Ben ik het uiteraard niet mee eens.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
:angry:Dat is niet zomaar een kleine prijsverhoging, maar een explosie.
Ziggo is niet lekker bezig en zodoende is dit eerder een afknaPPer. Maar die award hadden ze al.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Oei, eerst 3,95 en nu al 7,80 euro
Dat gaat lekker!!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all,

Het klopt dat een deel van onze klanten een dergelijke brief/mail van ons krijgt.
Er zijn momenteel honderden pakket-samenstellingen, doordat er nog veel klanten zijn met een oud abonnement. Om hier iets meer gelijkheid in te maken, worden er een aantal abonnementen omgezet naar nieuwe abonnementen.

In veel van de gevallen zullen de verschillen in prijs miniem zijn, of gaan ze gepaard met een uitbreiding van services. In bovenstaande voorbeelden zien we echter dat de diensten gelijk blijven, terwijl de kosten stijgen. Is dat raar? Ja, dat voelt zeker raar.
Nu is het wel belangrijk om te beseffen dat klanten waarbij dit gebeurt doorgaans een aantal jaren dezelfde diensten hebben gehad als andere klanten, maar hier minder voor betaald hebben. Dit stopt dan nu.

Ook raad ik aan om altijd even scherp te kijken naar je eigen abonnement. Zeker met deze wijziging.
Zo kom ik er heel vaak achter, wanneer ik een klant spreek, dat er dingen in het abonnement zitten die de klant niet gebruikt.

Heb je bijvoorbeeld Ziggo Movies en Series XL, maar kijk je helemaal niet naar de extra zenders die in dit abonnement zitten en heb je daarnaast gratis Movies en Series L, kan je het XL abonnement dus opzeggen (scheelt maar liefst 11,95 per maand!).
Mochten er mensen zijn die behoefte hebben samen met mij even te kijken naar de optimale abonnement-samenstelling, hoor ik het graag :-).
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Top Lycke Ziggo
Wat goed dat jullie samen met de klant willen kijken naar de meest optimale abonnement-samenstelling. Denk ook best dat er genoeg mensen zijn die dubbel betalen of iets hebben waar ze toch nooit naar kijken. Goed om eens met jullie door te nemen 🙂
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ja zeker top. Lycke Ziggo jij bent zeker door enige helderheid te verschaffen in de duistere catacomben der abonnementen.
EJdeHaas

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie Lycke Ziggo! Ik heb Movies Series XL gelijk opgezegd. Mijn factuurprijs is nu nog €63,10. Hij zou dus stijgen met €7,80. Dat is €70,90 in totaal. Betekent dat ik nu daarvan €11,95 kan afhalen (kosten van het XL pakket) en dat ik vanaf volgende maand €58,95 ga betalen?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
EJdeHaas wrote:
Bedankt voor je reactie Lycke Ziggo! Ik heb Movies Series XL gelijk opgezegd. Mijn factuurprijs is nu nog €63,10. Hij zou dus stijgen met €7,80. Dat is €70,90 in totaal. Betekent dat ik nu daarvan €11,95 kan afhalen (kosten van het XL pakket) en dat ik vanaf volgende maand €58,95 ga betalen?

€58,95 is de prijs van Internet Complete en TV Start (met een Humax/CI+ in bruikleen) zonder Vast Bellen, dus zou kunnen kloppen 🙂 Wat zou je af gaan nemen?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
EJdeHaas wrote:
Bedankt voor je reactie Lycke Ziggo! Ik heb Movies Series XL gelijk opgezegd. Mijn factuurprijs is nu nog €63,10. Hij zou dus stijgen met €7,80. Dat is €70,90 in totaal. Betekent dat ik nu daarvan €11,95 kan afhalen (kosten van het XL pakket) en dat ik vanaf volgende maand €58,95 ga betalen?


Klopt helemaal! Kijk. Zo kan van een negatief bericht razendsnel een positief bericht gemaakt worden. En gezien je Movies en Series L gratis in je abonnement hebt, hou je alle films en series on demand. Super!
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
#LekkerBezig Lycke Ziggo & EJdeHaas:stuck_out_tongue_winking_eye:
EJdeHaas

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Top, bedankt Lycke Ziggo!
EOSfoto

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Vandaag kreeg ik het bericht in mijn mailbox en ik ben -op zijn zachtst gezegd- not amused over deze actie. Voor €2 per maand minder (ja je leest het goed) . Voor deze prijsdaling van nog geen 2,5% raak ik wel 20% van mijn up- en downloadsnelheid kwijt.
Verder raak in -in principe- ook een extra zenderpakket kwijt omdat Films en series XL kennelijk geschrapt is, terwijl dit altijd standaard in mijn pakket zat. Als extraatje voor het duo-abonnement met VF had ik Sport XL. Inmiddels lijkt het erop dat ik dat niet meer kan kiezen.
Het alternatief (waarop Ziggo natuurlijk hoopt) is overstappen naar Alles-1-een Max, maar dat kost dan ook weer €10/maand extra. Een ander alternatief is er helaas hier in dit gebied nog niet en dat weet Ziggo ook. Met echte concurrentie zou Ziggo wel eens een paar keer nadenken voordat ze klanten (die al bijna 25 jaar gebonden zijn aan Ziggo en zijn voorlopers) verplicht met zulke idioterie opzadelen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey EOSfoto . Jij hebt momenteel nog een abonnement die we momenteel niet meer aanbieden. Namelijk met een internetsnelheid van 250Mbps.
In de loop der jaren zijn er onwijs veel verschillende abonnementssamenstellingen ontstaan, en we willen nu graag wat orde in de chaos scheppen. Daarom passen we een aantal niet bestaande pakketten aan naar de huidige situatie.

Even voor jouw beeld; Ziggo Movies en Series XL zit nog gewoon in je abonnement en blijft ook gewoon. Er staat ook in de mail "Aan de inhoud van het Movies en Series XL pakket verandert niets" .
Ook je gratis Ziggo Sport Totaal abonnement dat je hebt omdat je Vodafone met Ziggo combineert blijft gewoon. Dus dat scheelt gelukkig 🙂

Het enige verschil is dus je internetsnelheid. Momenteel heb je een 250/25 snelheid. Nu je over gaat naar een abonnement in de nieuwe vorm wordt dit ofwel een 200/20 ofwel een 400/40 abonnement. In het eerste geval ga je dus 2 euro per maand minder betalen. Wil je liever alles uit je abonnement halen, kan je er dus ook voor kiezen om naar 400/40 te gaan. In dat geval zou je €6,05 meer gaan betalen dan je huidige maandbedrag.

Overigens; minder dan een jaar geleden had je nog een abonnement met een 200/20 snelheid. Deze is halverwege vorig jaar kosteloos verhoogd naar 250/25. Nu verlaagt hij dus, maar ga je er 2 euro minder voor betalen. Je zou het dus ook als een prijsdaling ten opzichte van vorig jaar kunnen zien ^^.
EOSfoto

Level 1
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Ziggo wrote:
....
Overigens; minder dan een jaar geleden had je nog een abonnement met een 200/20 snelheid. Deze is halverwege vorig jaar kosteloos verhoogd naar 250/25. Nu verlaagt hij dus, maar ga je er 2 euro minder voor betalen. Je zou het dus ook als een prijsdaling ten opzichte van vorig jaar kunnen zien ^^....


Dat is lekker kort door de bocht. Als er straks tgv de fusie VF/Ziggo je chef bij je komt die zegt "je kunt blijven, maar dan wel tegen je startsalaris van 5 jaar geleden" zou je dan ook zo reageren? Alle jaren dat je salarisverhoging tussendoor kreeg, heb je ook niks voor hoeven doen.
Die snelheidsverhoging was een goedmakertje voor de verhoging van de abonnementsgelden een paar maanden eerder. Feitelijk veranderd er dus gewoon helemaal niks maar wordt de eerdere prijs- en snelheidsverhoging weer teniet gedaan.
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Nick999 wrote:
Als de prijzen verder omhoog gaan kon Ziggo het hier wel eens heel lastig krijgen. Er wordt in redelijk tempo glas uitgerold en een 750/750 alles in 1 met interactieve TV is nu al goedkoper dan het 200/20 pakket van Ziggo, dus het wordt alleen maar aantrekkelijker om over te stappen straks.

Niet iedereen heeft glas. De abonnees met de minste mogelijkheden betalen het gelag.
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
EOSfoto wrote:

Lycke Ziggo wrote:
....
Overigens; minder dan een jaar geleden had je nog een abonnement met een 200/20 snelheid. Deze is halverwege vorig jaar kosteloos verhoogd naar 250/25. Nu verlaagt hij dus, maar ga je er 2 euro minder voor betalen. Je zou het dus ook als een prijsdaling ten opzichte van vorig jaar kunnen zien ^^....
Dat is lekker kort door de bocht. Als er straks tgv de fusie VF/Ziggo je chef bij je komt die zegt "je kunt blijven, maar dan wel tegen je startsalaris van 5 jaar geleden" zou je dan ook zo reageren? Alle jaren dat je salarisverhoging tussendoor kreeg, heb je ook niks voor hoeven doen.
Die snelheidsverhoging was een goedmakertje voor de verhoging van de abonnementsgelden een paar maanden eerder. Feitelijk veranderd er dus gewoon helemaal niks maar wordt de eerdere prijs- en snelheidsverhoging weer teniet gedaan.

En lever je kerstpakket ook maar in.

Uitgelicht topic