Beantwoord

Bericht over "Wijzigen pakket" - wie heeft dit nog meer gehad?

• 21 januari 2019
  • 138 Reacties
  • 10294x Bekeken

Toon eerste bericht

138 Reacties

Reputatie 1
Badge

@hanh Dank voor de like. Gisteren kreeg ik ook al de  ‘1 beste antwoord badge’. Weet niet wat het is en wie die uitdeelt, maar zoals een bekende voetbaltrainer ooit zei: een prijs is een prijs.
Was eerst nog pissig omdat ik foutief las: het op één na beste antwoord, maar het blijkt werkelijk het beste antwoord te zijn. Ja, zelfs de tekstopbouw bij Ziggo is voor verbetering vatbaar. :relaxed:

Feit blijft dat niemand reageert op mijn eerste bericht, maar ja, die is dan ook aan Lycke gericht.

Aangezien we toch een beetje off-topic raken: de enkele keer dat ik op deze community site kom betreft het meest technische zaken (heb ICT-achtergrond). Nu voor de eerste maal dit onderdeel ‘Abonnement & Mijn Ziggo' bekeken. Wat een treurnis; ik bedoel met name het topic 'Mijn verrassing' 12 maanden korting blijkt een fout. En wie mag die janboel weer opruimen?@Lycke Ziggo  uiteraard.
Wil hierbij alle Ziggo community moderatoren (maar vooral Lycke) een hart onder de riem steken door mijn korte notities te delen:
Verrassing - iemand een wortel voorhouden
Aanbieding - iemand een verrassing aanbieden die niet bij het pakket past
Marketing brief - iemand blij maken met een dooie mus
<toen ben ik maar gestopt>

Reputatie 7

Hey@KeesN . 

Ik ben voor je na gaan vragen hoe het zit/zat met de verhoging naar 100Mbps destijds. Het enige wat ik terug krijg is dat het een cadeau was voor 12 maanden. Dit had dus uberhaupt nooit zo lang door moeten lopen en nu de abonnementen aangepast zijn, kom je dus weer terug op 25mbps. Ik snap dat het aan alle kanten zuur voelt, maar ik kan er helaas (en geloof me, ik heb dit echt geprobeerd. Ook voor eerdere melders hiervan) niets aan doen. Mocht je een hogere internetsnelheid willen, dan ga je hiervoor hetzelfde betalen als de andere klanten. 

P.S. Dit topic was even tussen wal en schip beland. Sorry voor de latere reactie :-) 

Reputatie 1
Badge

@Lycke Ziggo Degenen die dit zeggen zijn abuis.

Mag ik jouw reactie als een officieel antwoord van Ziggo bestempelen, of kan ik nog een reactie verwachten van het Special Care team dat ik op 9 november een e-mail hierover gestuurd heb? Vervolgens kan ik een klacht indienen bij de Geschillencommissie.

Daarnaast ben je beter op de hoogte dan wij (zie reactie van @vasco_nl) dat er geen keuzemogelijkheid is tussen 50/5 en 250/25. Niet willen inleveren betekent dan 250/25. Toch bieden jullie bestaande gebruikers (zie bijvoorbeeld @Marcurio) 100/10 Mb aan??? Deze mail heb je zelf in dit topic geplaatst! (Ik distantieer me overigens met klem van zijn uitspraken, maar dit zullen emoties geweest zijn.)

Mijn grootste bezwaar betreft het feit dat niet-Ziggo gebruikers op het moment wel (via een omweg) bij jullie een abonnement kunnen afsluiten met 100 Mb downloadsnelheid.
Jullie laten trouwe klanten gewoon in de kou staan.

Om vrolijk af te sluiten, en jullie volatile geheugen op te frissen: UPC (de voorloper van Ziggo) is in 1995 in Eindhoven gestart. Kan ik volgend jaar een kaartje verwachten voor 25 jaar trouwe abonnee? (Liever geen cadeautje, dat moet ik toch weer inleveren.)

Reputatie 7

Als je special care een mail gestuurd hebt, zal hier vast en zeker nog antwoord op komen. Ik geef enkel antwoord op je berichten hier in het topic :-) 

Bestaande gebruikers kunnen, voor zover ik weet, geen 100/10 abonnement nemen. Ik zie je printscreen vanuit de breedbandwinkel ook, maar ben niet op de hoogte van dit aanbod. Vraag me oprecht af of een order daarvan ook wel zou doorlopen of dat ze oude informatie op hun site hebben. Geen idee, want het is niet van ons. Ik ga wel even intern navragen hoe dit zit, omdat ik nu ook wel benieuwd ben. Mijn eerste gok is dat een geplaatste order voor dit abonnement niet door zou komen. Maar dit is puur een gok, ik kom er nog op terug. 

Zo'n kaartje wordt niet standaard verzonden. Maar als ik kan natuurlijk altijd een agendapuntje aanmaken zodat ik je er 1 kan sturen ;-). 

@KeesN

Toch bieden jullie bestaande gebruikers 100/10 Mb aan???

Dat was dit:

https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/bericht-over-wijzigen-pakket-wie-heeft-dit-nog-meer-gehad-36259#post411452

Het ging hier over een wijziging door Ziggo van een ouder 50/5 + Kabel-TV abo.
Daarbij werd het oude 100/10 aktie abo Internet Start XL uit de kast gehaald. Om de verhoogde prijs te verzachten? Dat aktie abo is al lang niet meer te bestellen.
Mijn inschatting: Het zal thans wel alleen icm Kabel-TV kunnen bij een door Ziggo voorgestelde wijziging ivm het opruimen van oudere abonnementsvormen.

Opmerkelijk is het allemaal wel. Temeer omdat er thans weer even 100/10 werd aangeboden aan geselecteerde klanten. Dat lijkt overigens een vergissing te zijn geweest, want de Web Pagina met de aanbieding werd snel teruggetrokken op de Ziggo Site. Daar waren meldingen over van klanten die de aanbieding wilden gaan bevestigen.

Vestig je hoop op Lycke. Misschien is er nog wat te ritselen in deze wirwar.

Internet Start XL (aka Start XXL):
https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/ziggo-start-xxl-upgrade-naar-100mbit-31308

Reputatie 1
Badge

Jammer dat je zegt dat ik lieg,@Marcurio . Ik heb de mail hier voor me en daar staat het toch echt in zoals ik het noemde.

573811f4-fdc2-41f5-85e1-fef5114799bf.png

Hoe dan ook; je hebt inmiddels voor een ander abonnement gekozen, dus helemaal goed zo 🙂.

@Lycke Ziggo @Marcurio is toch een bestaande klant? Krijgt het aanbod van 50 Mb naar 100 Mb, terwijl ik de keuze krijg: houden (25 Mb), minder (50 Mb), of veel te veel (250 Mb).
Ah, oude tijden herleven: Iedereen is gelijkmaar sommigen zijn meer gelijk dan anderen (dank George Orwell).

Overige reactie(s) stuur ik separaat. <Dit is geen dreiging, maar makkelijker voor mij.>

Reputatie 1
Badge

@hanh Dank, dank, dank.

Twee man (???) nu tegen @Lycke Ziggo. Sorry Lycke, we vormen een front.

Update:
Heb de enquête ingevuld die je ontvangt na telefonisch contact met de Klantenservice. Vul een 0 in… en wordt zo meteen teruggebeld. :relaxed: Ben dus even niet bereikbaar.

Deze staat nog:
Overige reactie(s) stuur ik separaat. <Dit is geen dreiging, maar makkelijker voor mij.>

Nee hoor, tegen Lycke? Die is daar veel te aardig voor.
Gaf je nog wat achtergrond info. En sprak uit dat het allemaal nogal opmerkelijk is. Dat is ook zo. Dit is op z’n hoogst tegen de weg die Ziggo hier bewandelt.
Zag pas later dat jij ook nog een duit in het zakje deed.

Lycke heeft een hart van goud en gelukkig ook wat eelt op de ziel. Anders kun je hier geen Moderator zijn.

Reputatie 7

Jammer dat je zegt dat ik lieg,@Marcurio . Ik heb de mail hier voor me en daar staat het toch echt in zoals ik het noemde.

*knip*

Hoe dan ook; je hebt inmiddels voor een ander abonnement gekozen, dus helemaal goed zo 🙂.

@Lycke Ziggo @Marcurio is toch een bestaande klant? Krijgt het aanbod van 50 Mb naar 100 Mb, terwijl ik de keuze krijg: houden (25 Mb), minder (50 Mb), of veel te veel (250 Mb).
Ah, oude tijden herleven: Iedereen is gelijkmaar sommigen zijn meer gelijk dan anderen (dank George Orwell).

Hoe stom het ook lijkt (en wellicht ook is), dit is geen aanbod, maar een pro-actieve aanpassing van het abonnement. En ja, ik vind ook dat het onhandig is dat het op deze manier gaat. Maar helaas verandert dat de zaak niet. Het is nog steeds niet aan te bieden of om te zetten. 

Reputatie 1
Badge

Wil deze discussie afronden met de volgende punten (laatste punt vind ik persoonlijk het belangrijkst):

• @Lycke Ziggo Wil graag een officiële bevestiging van Ziggo of men wel/niet tegemoet komt aan mijn eisen. Dit opent de weg naar de Geschillencommissie;
  • @hanh Krijg enkel begrijpende reacties van alle Ziggo-medewerkers: Lycke, driemaal Klantenservice (soms in extremis) en zojuist het telefonische gesprek. Maar niemand heeft de bevoegdheid iets te veranderen;
  • Alles wat niet spontaan is, is zinloze moeite.
    Heb enige jaren geleden (telefonisch) contact gehad met Klantenservice Ziggo. Was een prettig gesprek.
    De dag erna lag een hele mooie ansichtkaart op de deurmat; van Laura Dinkla, medewerker Ziggo Klantenservice met een persoonlijke boodschap.
    Ja, die kaart heb* ik nog steeds en ligt ver van alle overige Ziggo correspondentie.
    (* heb moet je lezen als koester, maar dat klinkt wat gênant.)

Reactie van @Lycke Ziggo over de cadeauduur van 12 maanden vwbt UPC verhoging van 25Mbs naar 100Mbs is incorrect. Er is destijds nooit gemeld dat het een tijdelijke actie zou zijn.

Tevens onbegrijpelijk dat gesproken wordt over het verminderen van het aantal pakketten en je uiteindelijk een bij elkaar geraapt zooitje van losse onderdelen krijgt die niet meer worden aangeboden. Ik heb dit inmiddels aangepast naar een Start pakket (50mbs) en de extra modules opgezegd om in ieder geval niet meer te hoeven betalen.

Heel bijzonder hoe een bedrijf 20+ jaar loyaliteit met 1 actie volledig teniet kan doen.

Reputatie 1
Badge

Dag @pogingdrie,

Ik heb ongeveer een jaar dit forum niet bezocht. Na het melden van deze misstand ben ik van plan weer minstens een jaar hier niet te komen.
Vind het wel zo kies je te bedanken voor je reactie.
Jammer dat er zo weinig respons kwam op dit optreden van Ziggo. Alleen jij (en een beetje @Jan F.) reageerden, maar blijkbaar accepteren jullie de werkwijze van Ziggo.

Volg de formele weg en wacht op een officiële reactie van Ziggo. Daarna leg ik dit voor aan de Geschillencommissie. Het enige wat ik wil is duidelijkheid.
Wil de zwarte piet (hoe toepasselijk) niet bij Ziggo leggen. Vele bedrijven voeren een onnavolgelijk beleid; heb in mijn reacties daarom nooit het woord ‘opzeggen’ in de mond genomen.

Schiet mij nu te binnen: had vandaag een lang telefoongesprek met een Ziggo medewerker. Viel mij op hoeveel informatie ze over abonnees hebben - en terecht, maar dat cadeau van de internetverhoging is mysterieus verdwenen. Doet me denken aan de bonnetjesaffaire. :slight_smile:

Heb foto's van het originele contract gemaakt. Mocht iemand hier behoefte aan hebben, kan ze hier plaatsen.

Bye.

Oh, zou dit bijna vergeten: In mijn beroep richting Geschillencommissie gebruik ik absoluut geen namen, of uitspraken van Ziggo-medewerkers. Enkel de kille cijfers.
Wil hier echter één uitzondering op maken. @Lycke Ziggo mag ik jouw uitspraak gebruiken? Vind dit de quote van het jaar: “dit is geen aanbod, maar een pro-actieve aanpassing van het abonnement". Daar steekt mijn schamele poging om het verschil tussen een cadeau en (tijdelijk) voordeel duidelijk te maken schril tegen af.

Bye, bye.

Het is als of ik mijn eigen gedachte aan het lezen was in jouw reactie. Al ben ik pas een maand of 3 terug bij Ziggo, want er is geen KPN aansluiting 5 jr na bouw van mijn appartamenten gebouw "helemaal toevallig echt hoor geen prijs afspraak tussen de grote 3" Ik las de thread op de community site nu net ongeveer 1 jr na dato. Enfin ben t 100% eens met jou antw, wie weet word het netwerk van SpaceX een alt dan gaat er een hoop veranderen. Greets.

Reageer