Beantwoord

Bericht over "Wijzigen pakket" - wie heeft dit nog meer gehad?

• 21 januari 2019
  • 120 Reacties
  • 9152x Bekeken

Toon eerste bericht

120 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@110Arnoldus Dat zijn 2 totaal verschillende gegevens.

DBm is de signaalsterkte, data rate is de mogelijke maximale snelheid in ideale omstandigheden, maar die zijn er vrijwel nooit.
Maar je hebt geen/nooit ideale omstandigheden, Wifi signaal kan niet een hoekje om door een deur, het is een rechtstreeks signaal en gaat door de muur of via reflectie van het één of ander.

Maar er is hoop, neem contact op met Ziggo, vertel je verhaal en vraag om een modem wat tegelijkertijd 2,4 GHz en 5 GHz kan gebruiken, deze modems komen ook verder op 2,4 GHz.

Bij 7 meter met een muur ertussen blijft er niet veel over, maar misschien genoeg met je nieuwe modem.
Ik zit soms nog iets verder weg bij mijn modem en daarom heb ik een Wifibooster in gebruik, eigenlijk 2 één via een internetkabel voor boven en één via het stopcontact voor helemaal achterin het huis en de tuin.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster
Hartelijk dank Bert. Ik ga kijken of ik een nieuw en beter modem kan krijgen. Ik denk niet dat ze dat zullen doen. Mijn vriendin heeft ook een wifibooster en dat heeft flink geholpen 😉
Reputatie 7
Badge +35
@110Arnoldus Ik denk van wel, want het modem dat je nu hebt wordt wordt altijd vervangen, omdat het eruit gaat vanwege de functionalieit en de leeftijd.
Goed om te weten Bert. Nog bedankt voor de hulp 😉
Ik heb het nu bedraad gemeten met de speedtest:

ping

9
ms

download

51,6
Mbps

upload

5,1
Mbps

Dit is mijn nieuwe abonnement 50/5. Daarvoor had ik 250/25 maar dat is veel te veel

Dit is de wifi uitkomst

download

5,0
Mbps

upload

3,8
@Lycke Ziggo Ook hier een fantastische aanbieding van Ziggo gekregen. We moeten ineens €7,95 extra gaan betalen voor slechts 20mbps meer? Wat gaan we hier aan doen? Dit is toch geen goed aanbod Ziggo...Deze verhoging zou kosteloos moeten gaan, want deze internet verhoging stelt werkelijk helemaal niks voor..

Reputatie 7
Hey @Marsl128 . Dat zijn de minder leuke berichten om te ontvangen. Ik snap dat je hier niet blij van wordt. Het abonnement dat je momenteel hebt, verdwijnt. Dus wordt het zaak dat je over gaat naar een nieuw Ziggo abonnement. Op dit moment is dus "gekozen" voor het Internet Start en TV Complete abonnement.
Het gaat hier dus niet zo zeer om een prijswijziging vanwege een snelheidsverhoging, maar om een abonnementswijziging met daarbij dus ook een nieuwe prijs voor het abonnement. Uiteraard heb je de mogelijkheid om een ander abonnement te kiezen. Op onze site vind je alle opties.
Ook ik heb deze wonderlijke brief mogen ontvangen. Er verandert voor mij *niets*, maar omdat Ziggo hun pakketten opnieuw definieert, zou ik ruim meer moeten gaan betalen.

De pakketten opnieuw definiëren is natuurlijk prima. Maar bestaande klanten (ik heb een tv + Horizonbox overeenkomst 7 jaar geleden afgesloten) geef je dan een maandelijkse korting zodat er financieel geen veranderingen zijn. Deze door Ziggo gehanteerde werkwijze heb ik werkelijk nooit eerder mee hoeven maken.

De helpdesk zegt geen maandelijkse korting te kunnen invoeren, enkel een eenmalige korting van 33 euro. En dan kan ik volgend jaar weer bellen voor een eenmalige korting (als ik het dan niet vergeet). Onbestaanbaar deze praktijken.
O ja, en deze dame kon me nog wel vertellen dat ik nu met 1 maand mocht opzeggen. Ja, dat mag ik altijd al, maar dat wil ik niet. Ik wil dat Ziggo gewoon de contractafspraken nakomt.

Dit is de brief "klantje pesten" die ik heb mogen ontvangen:

We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat oude pakketten op. We kunnen ons voorstellen dat dit bericht als een verrassing komt en dat u zich afvraagt wat voor gevolgen dit voor u heeft. Dat leggen we daarom graag uit.

We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: TV Complete.
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:

Televisie
  • Aan de inhoud van het Movies & Series pakket verandert niets.
  • Dat pakket staat nu wel als onderdeel van uw abonnement op de factuur.
Prijs
  • De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 5,25.
  • De factuur na 4 september 2019 is daarom anders dan anders:
  • Het 'oude' pakket betaalde u vooruit en wordt verrekend het met nieuwe pakket.
  • Meer lezen? Kijk op ziggo.nl/factuurvragen onder tabje Abonnement gewijzigd.
Liever iets anders of advies?

Uw nieuwe pakket staat vanaf 4 september 2019 automatisch aan. Bestelt u liever iets anders of wilt u kosteloos opzeggen? Via ziggo.nl/mijnziggo vergelijkt u eenvoudig de pakketten. Wijzigen kan elke maand als u wil. Ook later nog als ons voorgestelde pakket niet bevalt. Bellen kan ook. Dat is gratis vanaf een telefoonlijn van Ziggo naar 1200 of 0900-1884 tegen normaal tarief. We zitten zeven dagen per week voor u klaar, van 8.00 uur 's ochtends tot 22.00 uur 's avonds. We helpen u graag.

Fijne dag,
@Lycke Ziggo

Ook hier zijn we vandaag van ons stoel gepletterd van het 'opfrisaanbod' van Ziggo:

Geciteerd:
  • Aan uw tv-abonnement verandert niets.
  • Uw internet blijft even snel als het was.
  • De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 9,05.
Ja dat leest u goed: €9,05 omhoog per maand. Dat is €108,60 per jaar. Voor iemand met AOW wel erg veel. Al helemaal omdat er niets aan de tv of het internet veranderd. De prijs gaat met bijna 25% omhoog. Dat is toch absurd?
Als "oude" UPC klant heb ik ook zo'n mail mogen ontvangen. ik moet 2.55€ extra betalen maar kan dit niet zelf berekenen met de benoemde onderdelen tov wat ik nu heb. Ik heb inmiddels al 4* (per mail) en 1 * per chat (75 minuten) contact gehad, maar niemand kan mij uitleggen hoe de nieuwe kosten tot stand komen. Dit kan/wil Ziggo ook niet sturen. Favoriete antwoord is dat ik het beste kan wachten tot na 3-11

Tevens heb ik van UPC in 2013 een internetverhoging van 25Mb/s naar 100Mb/s gehad. Pakketnaam is nooit aangepast geweest en ik krijg ziggo dit niet uitgelegd. Speedtest gestuurd maar het wordt niet aangepast. Voorstel voor internetpakket is dus ook 25Mb/s, oftewel een kwart van wat ik had.
Hoe kom ik toch door dit vreselijke bureaucratische proces heen?
Reputatie 7
Badge +26
....Tevens heb ik van UPC in 2013 een internetverhoging van 25Mb/s naar 100Mb/s gehad. Pakketnaam is nooit aangepast geweest en ik krijg ziggo dit niet uitgelegd. ..

Ik had dat ook. In de specificatie van de factuur staat daar volgens mij iets over.
Goede tip. Staat er inderdaad op t/m Mei 2019. Daarna is de opmerking verdwenen.
Heb ik in ieder geval iets op papier. Ik zie het al fout gaan.
Reputatie 7
Hey @sneltram . Poeh, dat is wel een hele fikse! Ik kijk het graag voor je naam. Zou je hiervoor je postcode en huisnummer in je profiel willen opnemen? Ik kan je nu niet vinden, helaas.

@pogingdrie . Ik zie dat jij een mooi oud Ziggo abonnement hebt. Je betaalt 66,90 voor kabelTV, Movies en Series XL, 25mbps internet en Bellen Onbeperkt + europa. Hier komt dus 2,55 bij na 3 november. Movies en Series XL staat straks als los pakket op je factuur (voordeel; je kunt het dan dus ook opzeggen, als je er geen interesse meer in hebt). Je internetsnelheid blijft 25Mbps. En Bellen Onbepert + Europa wordt omgezet naar Volop Bellen Internationaal. Mocht je niet naar het buitenland bellen, is het natuurlijk ook mogelijk om deze om te zetten naar het gewone volop bellen 🙂.
Wat betreft je internetsnelheid. Je hebt inderdaad lang een internetverhoging naar 100Mbps gehad, gratis. Haal je op dit moment nog steeds de 100Mbps?
@Lycke Ziggo Ik heb de gegevens toegevoegd.
Reputatie 7
Bedankt voor je gegevens, @sneltram .

Het is inderdaad een gigantisch verschil. Maar in dit geval moet ik (helaas) wel zeggen dat het klopt.
Je hebt momenteel een abonnement dat niet meer bestaat in de nieuwe vorm. Je hebt namelijk kabelTV in je abonnement, maar hierbij wel digitaleTV activatie TVstandard met 3 (eigen) smartcards. Op deze manier komt het eigenlijk overeen met een Internet en TV Start abonnement. Met als verschil uiteraard de huidige prijs van het abonnement en je hebt in het abonnement geen CI+ module of mediabox in bruikleen.
Andere klanten, met dezelfde diensten (enkel met een CI+ module of mediabox in bruikleen) betalen een stuk meer voor dit abonnement (andere klanten kunnen hier echter niet gratis extra kaarten bij activeren, jij hebt er 3). En jij gaat nu hetzelfde betalen, waarbij uiteraard je 3 kaarten actief blijven.

Natuurlijk kunnen we altijd kijken naar een ander abonnement, mocht dit uiteindelijk beter passen bij je wensen. Je kunt hiervoor altijd even je nummer achterlaten op https://www.ziggo.nl/voor-klanten/vriendendeals/abonnementcheck/ om teruggebeld te worden voor een abonnementcheck 🙂.
Hoi Lycke,

Ik heb idd nog 100Mb/s downloadsnelheid. Dit staat ook als extra informatie op alle facturen t/m April 2019. Om onduidelijke redenen staat die er vanaf Mei niet meer op.

Vwbt mijn pakket, als ik het zelf nareken kom ik tot de volgende bedragen
Pakket Start: 52€
Movies XL: 11.95€
Volop bellen: 11.95€ (tarief is nationaal, tarief internationaal kan ik niet vinden op de site)
Totaal 75.90€
Nu 66.90€
Verschil is 9€.
De vraag is dus hoe ziggo tot de 2.55€ extra kosten komt.
@Lycke Ziggo
Ik betaal nu €41,50 voor 50 Mbit/s internet en standaard TV zonder extra's. Dat vind ik prima. Ik hoef niets extra's.

Ik ga voor ditzelfde straks €52,- betalen. Dat is een schofterige verhoging.

Echter, op jullie website zie ik dat je kabel TV kunt krijgen voor €18,70.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Vervolgens kun je daar 25 MBit/s internet bij krijgen voor €17,50: https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/internet-bellen/

Dat is samen €36,20. Dat is €15,80 minder dan het abonnement dat Ziggo met nu door de strot dauwt. En ja, het internet is 25 MBit i.p.v. 50, maar dat maakt mij niets uit.

Hoe kan dat? Klopt die aanbieding? Kan ik zo overstappen?
Of betekent dit dat ik mijn abonnement moet opzeggen. De dag later een nieuw TV-abonnement moet laten ingaan en er dan internet bijnemen voor €17,50?
Reputatie 7
@sneltram
Wanneer je overstapt naar puur kabelTV, ontvang je ook enkel nog puur kabelTV en worden je smartcards op inactief gezet. Je digitale TV activatie vervalt dan. Dat is dus nog een groot verschil tussen de huidige pakketten/diensten en je oude abonnement. Je gaat nu "simpelweg" betalen voor het abonnement wat het abonnement momenteel kost. Je hebt door een abonnement uit het verleden lange tijd een voordeel gehad ten opzichte van nieuwere klanten. En dit voordeel stopt nu, helaas.

@pogingdrie Volop bellen internationaal bestaat in principe niet, maar krijg jij dus omdat je oude abonnement ook nog voor internationale gesprekken geldt. Het is vergelijkbaar met het oude UPC "Bellen onbeperkt altijd" van 15 euro per maand. Je berekening werkt sowieso niet helemaal, omdat je uitgaat van internet Start wat 50Mbps is en niet de 25 ofwel 100Mpbs van jouw abonnement. Dat je nu nog 100mbps haalt is voor mij een verrassend punt. Gezien dit niet meer "actief" staat in je abonnement. Hier moet ik even achteraan, dus. Ik kom er op terug!
Reputatie 7
Ah, ik zie dat de vraag al uitgezet is. Dan ga ik dit niet ook nog doen ^^ @pogingdrie .
@Lycke Ziggo

Graag wel checken, tot nu toe heb ik nog geen zinvol antwoord gehad en/of informatie over mijn nieuwe abonnement.

Kun je ook nagaan waarom de uitleg op mijn facturen (vanaf Mei 2019) mtb 100Mb/s is verdwenen.
@Lycke Ziggo
Kabel TV is bij Ziggo tegenwoordig toch altijd digitaal? Het enige verschil tussen Kabel TV en TV Start is dat ik sommige zenders niet meer in HD zie, toch? Want al die interactieve troep heb ik nu niet en wil ik ook niet.

Dan blijven mijn vragen openstaan:

Op jullie website zie ik dat je kabel TV kunt krijgen voor €18,70.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

Vervolgens kun je daar 25 MBit/s internet bij krijgen voor €17,50: https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/internet-bellen/

Dat is samen €36,20. Dat is €15,80 minder dan het abonnement dat Ziggo met nu door de strot dauwt. En ja, het internet is 25 MBit i.p.v. 50, maar dat maakt mij niets uit. En Kabel TV bevat wat minder HD zenders. Nou, big deal.

Klopt die aanbieding op de site van Ziggo? Kan ik zo overstappen?
Of betekent dit dat ik mijn abonnement moet opzeggen? De dag later een nieuw TV-abonnement moet laten ingaan en er dan internet bijnemen voor €17,50?
Reputatie 7
@Lycke Ziggo

Graag wel checken, tot nu toe heb ik nog geen zinvol antwoord gehad en/of informatie over mijn nieuwe abonnement.

Kun je ook nagaan waarom de uitleg op mijn facturen (vanaf Mei 2019) mtb 100Mb/s is verdwenen.

De vraag staat nog uit. Deze nogmaals uitzetten bij dezelfde afdeling is zinloos. Ik ga er vanuit dat er vandaag reactie op zal komen door degene die de vraag op dit moment in behandeling heeft.
Reputatie 7
@sneltram . Je kunt digitaal via de kabel kijken, als je TV hiervoor geschikt is. Je hebt dan 50 zenders in plaats van de 80 die je met TV standard hebt (enkel de kabelTV zenders). Je kaarten zouden, bij een downgrade naar kabelTV, gedeactiveerd worden en deze kunnen dan ook niet meer worden geactiveerd (mocht je later weer "omhoog" willen in je abonnement). Dus kies je later wel voor digitale TV en wil je dit voor meerdere TV's, dan betaal je los per kaart/mediabox/module dan een bedrag per maand. Dit voordeel heb je dus nu.

Zoals je in de voorwaarden lees op de pagina waarnaar je verwijst: Deze aanbieding is alleen geldig als je nog geen Internet, Vast Bellen en/of Digitale TV van Ziggo hebt, maar wel Kabel TV of TV Standaard (€ 18,70 per maand).
Jij hebt wel internet en DigitaleTV en dus kan je niet zo overstappen naar dit aanbod.
@Lycke Ziggo Duidelijk verhaal.

Ik heb nog nooit extra zenders of dergelijke gehad en zal dat ook niet nemen. De smartcards zijn ooit geactiveerd in de tijd dat je zonder smartcard geen digitale TV kon kijken. Sinds Ziggo de basiszenders onversleuteld doorgeeft, heb ik de smartcards eigenlijk alleen nog voor de HD-zenders en de 30 extra zenders bovenop de standaard 50. De CI+ module in de televisie zorgt er immers voor dat ik zonder smartcards de 50 basiszenders kan zien. Van mij is dat voldoende, dus KabelTV voldoet.

Stel dat ik nu mijn huidige abonnement opzeg.
En ik laat een dag later een nieuw KabelTV abonnement ingaan.
Dan val ik wel onder de voorwaarden van de aanbieding voor https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/internet-bellen/. Toch? Dan kan ik die aanbieding gebruiken vanaf het moment dat mijn niuewe 'KabelTV only' abonnement is ingegaan.

Klopt dat?
Klopt dat?

Nee. Je kunt pas na een flnke tijd weer abonnee worden.
Half jaar ofzo.
Lycke kan je precies vertellen hoe Ziggo daar in de praktijk mee omgaat.

Reageer