Beantwoord

Bericht over "Wijzigen pakket" - wie heeft dit nog meer gehad?

• 21 januari 2019
  • 137 Reacties
  • 10030x Bekeken

Toon eerste bericht

137 Reacties

Hey @wijo . Ik zie inderdaad dat er uiteindelijk helemaal iets mis gegaan is met je abonnement. Dit is wel hersteld, maar het duurt even voor alles in alle systemen weer goed staat. Verwacht dat dit morgen wel weer goed staat, zodat ik dan het juiste abonnement voor je kan "aanvragen". Wil je dan gewoon over naar het alles in 1 start abonnement? :-)

@Lycke Ziggo Ik pak de draad toch even op. Komt mogelijk ongeduldig over maar er zijn nog geen veranderingen, althans zichtbaar voor mij. Heb jij een update?
Reputatie 7
Hey @wijo . Ik heb zojuist net nagekeken of de boel al doorgelopen was. Helaas nog niet (waarschijnlijk i.v.m. het Pinksterweekend dat het langer duurt).
Ik vraag nu via een omweg even het gewenste abonnement voor je aan. Dit moet uiteindelijk sneller gaan in dit geval. Ik hou je op de hoogte!
Reputatie 1
Zijn jullie helemaal knettergek geworden met een tariefsverhoging van 6.45 euro per maand? En niet zeggen dat het is om de infrastructuur te verbeteren etc. etc.Die smoes kennen we nu wel inmiddels. Met 4 miljoen abonnees harken jullie per maand meer dan 24 miljoen euro extra binnen. Op jaarbasis 288!! miljoen euro. En waarvoor? Voor niks nada niente!
Reputatie 7
Hey @110Arnoldus . Persoonlijk ben ik niet gek geworden. Maar zo te zien schrik je flink van het bericht dat je gekregen hebt. Dat snap ik wel! Dit gaat, zoals in de brief staat, niet over de tariefswijziging, maar over een vernieuwing van je abonnement. We zijn bezig met het uitfaseren van oude abonnementen en trekken zo veel mogelijk zaken gelijk. Je oude "alles-in-1 Pakket met 200 Mb" wordt een "Internet Complete en TV Start (CI+) abonnement. Je mag natuurlijk ook een ander abonnement kiezen, als je dit wilt. Maak je bijvoorbeeld gebruik van de 250/25 internetsnelheid, of zou het kunnen dat je ook met 50/5 uit de voeten kunt? Met hoeveel mensen maak je thuis gebruik van de verbinding en wat wordt er zoal op het internet gedaan? In de praktijk blijkt 50/5 voor een groot deel van de klanten genoeg.
Reputatie 1
Ik heb alleen een CI+ module. Onderstaande toeters en bellen heb ik niet:
  • 80+ zenders
  • Mediabox Next (4K)
  • Ziggo Sport
  • Overal TV met Ziggo GO
  • Uitgebreid terugkijken
  • Opnemen & live-tv pauzeren
  • Verder kijken op elk scherm
  • Kijkprofielen
  • Voice Control
  • Movies & Series
Dus gaarne een realistische aanpassing. 6.45 euro verhoging is gewoon te veel
Reputatie 1
http://internetten.speedtestcustom.com/result/b7d6b9d0-8d00-11e9-a755-7dec12f6a058

ping

13
ms

jitter

3
ms

download

4,2
Mbps

upload

2,5
Mbps

Volgens mijn abonnement heb ik: 250 Mbit/s download
25 Mbit/s upload
Wel heel wat anders dan de speedtest aangeeft. En voor mijn gevoel gaat het prima zo. Ik stap dus maar over naar Start met 50 Mbit/s download
5 Mbit/s upload. Dat ook wel niet gehaald zal worden
Reputatie 1
Ik moet er wel bij zeggen dat dit de WIFI snelheden zijn. Dit is de speedtest van KPN:

ping

14
ms

jitter

8
ms

download

6,9
Mbps

upload

8,7
Mbps

Het kan ook van het moment op de dag afhangen. Zitten er veel mensen tegelijkertijd te internetten op een bepaald moment etc
Dan had je een extra voordelig abo afgesloten tov klanten met een standaard abo. De winst ervan zit dus in het verleden.

Als 250/25 je abo snelheid is, dan moet dat geleverd worden.
Op gezette tijden dit testen is aan te bevelen. Meestal is het ok.
Als er iets mis mee is, kun je dat samen met Ziggo oplossen. Dat lijkt kennelijk niet gedaan. Het lijkt er nu zelfs op dat je die 250/50 niet nodig had.
Dan was overstap in het verleden naar een standaard abo met lagere snelheid een voordelige optie geweest.

Je kunt bij je veronderstelling blijven dat 50/5 'ook wel niet gehaald zal worden'.
Als ik jou was zou ik er op gaan toezien dat dit wel het geval wordt.
Reputatie 7
@110Arnoldus . Je hebt inderdaad een CI+ module in je abonnement. De 'toeters en bellen' die je in een bericht hebt geplakt horen nog weer bij een ander abonnement.

Er werd dus nu een TV start (CI+) en internet Complete abonnement voor je aangemaakt. Ik zet dit voor je over naar TV start (CI+) en Internet Start + vaste telefonie. Je gaat dan, in plaats van 56 euro per maand, 52 euro per maand betalen ^^.

Wat betreft je snelheid; test vooral ook even hoe de snelheid bekabeld is en kijk op www.ziggo.nl/wifi hoe je je wifi-snelheid kunt optimaliseren.
Reputatie 1
Ik zet dit voor je over naar TV start (CI+) en Internet Start + vaste telefonie. Je gaat dan, in plaats van 56 euro per maand, 52 euro per maand betalen ^^.

Ik denk dat mijn wifi internet verbinding wel ongeveer even snel zal blijven onder de internet Start condities.

Hartelijk dank Lycke van Ziggo. Dat scheelt toch weer een paar euro!
@Lycke Ziggo , we zijn er bijna, nog een paar hobbels te nemen.

Moest vanochtend "ingrijpen" omdat ik een mail ontving dat ik een nieuw telefoonnummer zou krijgen. Dit is met jouw collega aan de telefoon rechtgetrokken en het juiste nummer werkt weer na 1,5 week.

Maar er zijn nog een paar punten.
Nu zie ik in de bevestigingsmail staan dat het maandbedrag € 49,50 is en dat dit per 1 juli wordt verhoogd met € 2,50.
Dat kan niet juist zijn, kijk maar naar mijn eerdere berichten, het was namelijk € 47,50 (en niet € 49,50). Lijkt op, toch snel verdienen voor jullie. Ook het feit dat dit als nieuw abo wordt zien is niet juist, is gewoon voortzetting van wat ik had en wil dan ook geen activatiekosten en/of einddatum contract oid terugzien op de komende factuur.

En als laatste, want aan de telefoon kreeg ik hierop geen antwoord, wat stuur ik nu aan dozen terug? Geïnstalleerd is het nieuwe modem (oude werkte na het omzetten vorige week niet meer) en de oude mediabox (want de nieuwe gaat niet werken met Start abo).

Eigenlijk best vervelend dat met mail en telefoontjes niets wordt gedaan en dat jij dit moet oplossen. Kan toch niet de bedoeling zijn?
Ben blij dat jij dit oppakt maar het stoort mij wel dat een onjuiste (zo je wilt verwarrende) mail, het niet goed aan de telefoon afhandelen, niets doen met de mail voor dit alles heeft gezorgd.

Reputatie 7
@wijo . Dit abonnement wordt wel als een nieuw abonnement gezien. Het is namelijk niet je oude abonnement, daar deze wordt uitgefaseerd. Het klopt echter wel dat je hier geen aktivatiekosten voor moet betalen en ook de einddatum van je contract veranderd niet.
Ik heb terug gelezen in dit topic (zaken lopen natuurlijk nogal door elkaar), maar ik zie nergens iets van 47,50 terug. Waar haal je dit bedrag precies vandaan? Het Alles in 1 Start abonnement kost momenteel 49,50 en na 1 juli 52,00 (tarieven)
@Lycke Ziggo , zet ik nog even op een rij.
Ik had voordat ik jullie mail ontving: Alles in 1 Start abo 50/5 en betaal hiervoor € 47,50.

Toen kwam de mail dat er niets aan mijn abo verandert behalve dan dat deze € 7,- extra gaat kosten. En in deze mail staat ook dat ik 100/10 heb/had wat niet juist is. Dat jullie stiekem op de achtergrond, dus zonder mij en anderen te informeren een lijn upgrade hebben gedaan is een onjuiste manier van werken.
Jij gaf zelf al aan het eerst ook niet te snappen en kwam toen met je bericht dat de 50/5 gebruikers zich bij jou konden melden en dat je het recht zou trekken.
Onder "mijn producten" was hiervan ook geen wijziging te zien, ik heb de printscreens bewaard waarop duidelijk 50/5 is te zien.

Nu heb ik wederom Alles in 1 Start en is de prijs € 49,50. Wie dit snapt mag het zeggen maar ik houd hier een slecht gevoel aan over.
Reputatie 7
Je hebt momenteel een oud alles in 1 basis abonnement van 47,50. Dat klopt. Dit abonnement verdwijnt echter, dus daar kan niet meer voor gekozen worden. Het nieuwe alles in 1 start abonnement kost momenteel 49,50 per maand.
Je krijgt niet 'Alles-in-1 Start'. Dat is sinds kort: 50/5 Internet + Kabel-TV (!). Kost 44,95.

Je krijgt 'Alles-in-1 Start met CI+ Module'.

Inderdaad erg verwarrend allemaal. Ziggo wijzigt op dit moment allerlei dingen door elkaar heen: voor klanten met een oud aktie-abo en de all-in-1 pakketten. Niet echt handig.

Info:
https://www.ziggo.nl/pakketten
Je hebt momenteel een oud alles in 1 basis abonnement van 47,50. Dat klopt. Dit abonnement verdwijnt echter, dus daar kan niet meer voor gekozen worden. Het nieuwe alles in 1 start abonnement kost momenteel 49,50 per maand.

En wat zijn de inhoudelijke verschillen tussen oud en nieuw, behalve de naam en tarief?
Ik vermoed, weet eigenlijk wel zeker, dat die er niet zijn en doet heel erg hieraan denken.
  • Oude wijn in nieuwe zakken. Betekenis: het uiterlijk en de naam is wellicht verandert, maar de inhoud is hetzelfde gebleven
Any way, laten we maar stoppen met deze discussie.
Reputatie 7
Er zit geen inhoudelijk verschil. En dus ga je inderdaad voor precies dezelfde diensten, 2 euro meer betalen. Dat je hier niet blij van wordt, dat begrijp ik heel erg goed.
Maar het is dus gewoon zo dat het oude abonnement ophoudt met bestaan. Dus moet je over naar een nieuw abonnement.

Je hebt dus ook een tijd een abonnement gehad waarvoor klanten met precies dezelfde diensten, meer betaalden.
Reputatie 1
Beste community leden,
Ik wil jullie er op wijzen dat bepaalde down en upload snelheden alleen bekabeld gehaald kunnen worden maar dat wisten jullie wel. En verder en dat is belangrijk dat de pc`s of laptops een limiet toekennen aan je wifi down en upload mogelijkheden/snelheid. Zo heb ik een HP die 72.2 Mbps down en upload toekent. Dus wat voor abonnement je ook hebt je komt nooit boven het getal uit dat de fabrikant heeft vastgesteld. Ik moet verder vermelden dat ik die snelheid bij lange niet haal. De ziggo speedtest geeft de volgende waarden:

ping

11
ms

download

5,0
Mbps

upload

3,8
Mbps

Ziggo

[h4]Utrecht[/h4]

Ziggo

[h4]80.56.96.64[/h4]
Reputatie 7
Badge +35
@110Arnoldus Wat zeg http://www.dslreports.com/speedtest over je snelheid?

En welke HP heb je?

Heb je al met Wifi Analyzer gekeken of de buren niet op hetzelfde Wifi kanaal zitten als jij?
Zo ja, zet dan een ander Wifikanaal vast in je modem of router of Acces Point.
Reputatie 1
Hallo Be rt,
Bedankt voor je reactie
Ik heb een HP laptop 17-bsUxx met een i3 processor. Ik heb net InSSIDer geïnstalleerd en dat zegt dat ik rond de 60 DBm snelheid heb. Is dat verder goed genoeg? Er zijn mensen die flink daarboven zitten
Reputatie 7
Badge +35
@110Arnoldus Het aantal DBm zegt niet zo heel veel, als het heel rustig is op een kanaal is dat prima, maar als het drukker is en er zijn sterkere zenders, dan wordt het minder.

Welk modem/router gebruik je als Wifizender?
Hoever zit je van de Wifi zender af?
En zitten er dan nog muren en plafonds tussen?
Zitten er ook anderen op datzelfde kanaal die boven je uitkomen?
Kun je in je modem/router een rustiger kanaal kiezen voor je Wifi zender.
Reputatie 7
Badge +35
Mijn eerdere bericht werd niet geplaatst, de 2e hier nu verwijderd toen het bericht later wel in beeld kwam.
Reputatie 1
Ik heb een Cisco 3925 modem. Ik zit 6 a7 meter van het modem af. Ik zit in een zijkamertje. Het wifi signaal kan de hoek om via een open deur. Er zit dus een open muur tussen. 100% van de mensen zitten op 2,4 Ghz. Niemand op 5 Ghz. Ik denk dat het ook niet kan anders zou ik wel een paar mensen in die range zien werken. Connencted data rate 72.2 Mbps
Reputatie 5
Badge +3
Kun je in je modem/router een rustiger kanaal kiezen voor je Wifi zender.
Dit wordt bij veel mensen steeds moeilijker met alle WiFi routers en mobieltjes in hotspot modus van omwonende. Alle kanalen zijn druk bezet in de 2,4GHz band. Je wilt niet zien in een WiFi analyser hoeveel SSID's je hier bij mij in de lucht vindt, op alle kanalen meerdere verschillende van kanaal 1 t/m 14.
Reputatie 1
Toch raar dat ik met de speedmeter de waardes heb:

download

5,0
Mbps

upload

3,8
Mbps
Terwijl ik rond de 60 DBm snelheid heb bij een data rate van 72.2. Dat lijkt me goed of is DBm iets anders dan Mbps? En heeft het niets met elkaar te maken?

Reageer