Beantwoord

Bericht over "Wijzigen pakket" - wie heeft dit nog meer gehad?

• 21 januari 2019
  • 135 Reacties
  • 9707x Bekeken

Toon eerste bericht

135 Reacties

Lijkt me niet al te ingewikkeld om een mail aan te passen, zeker als je het origineel zo voor je hebt, Maar dan is het mijn woord tegen het jouwe, en dat gesprek heb ik verder natuurlijk geen zin in.

Hanh, als je het over bezinnining wilt hebben, zou ik je aanraden om dat zelf te doen, ik ben namelijk altijd rustig, ook al gebruik ik grote woorden.
Want uit je reactie maak ik op dat je denkt dat ik boos ben, omdat dat in een gelijksoortig geval bij jezelf waarschijnlijk het geval zou zijn, ik ben jou niet, ik heb ook je goede raad niet nodig, en ik neem geen onzinnige uitdagingen aan van onbekenden.
Ik weet namelijk wel wat ik heb gelezen, jij doet nu namelijk net als Lyke precies hetzelfde, een ander uitmaken voor minder capabel, ik weet wat ik gelezen heb.

Dus in deze idd jammer dat ik hem niet bewaard heb, maar denk even goed na, zou iemand de moeite nemen om zijn abo aan te gaan passen en hier een uitgebreid bericht over te gaan posten op het Ziggo forum als hetgeen hij beweert niet waar is ?

Lijkt me niet.

Ik wil er verder geen woorden vuil aan maken, dat is namelijk zonde van mijn kostbare tijd.

Het punt, wat voor het gemak allemaal even vergeten en aan de kant geschoven wordt is dat bedrijven niet zomaar abo's moeten gaan veranderen.
Afleidingstaktieken die ken ik inmiddels wel allemaal.
Reputatie 7
Badge +26
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Ik vind de suggestie dat de email gemanipuleerd is beneden alle peil.
Dat mag jij vinden, iedereen mag zijn eigen mening hebben.
Ik heb al wat hele rare dingen meegemaakt in mijn leven, vooral met bedrijven.

Ik vind het beneden alle peil om ongevraagd mijn abo aan te passen en duurder te maken.

Ik vind het ook beneden peil om met een gezegde te impliceren dat iemand niet te vertrouwen is, in een gesprek wat jou niets aangaat.
Afgelopen zaterdag ook een mooie mail ontvangen

We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Complete en TV Start.
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:

• Televisie Aan de inhoud van het Movies & Series XL pakket verandert niets.
  • Het staat nu wel als apart pakket op uw factuur.
  • Internet Uw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 250 Mbps.
  • En uploaden gaat met 25 Mbps.
  • Prijs De prijs van uw pakket gaat omhoog met euro; 6,90
Aangezien we nu een tv pakket hebben waarmee je op kan nemen pauzeren ect
word er dus een lager tv pakket voorgesteld (maar word even niet vermeld bij Televisie)

Kortom ...mocht ik hetzelfde willen behouden dan kost het me dus 11,45 euro meer
Dat is geen opfrisser maar een koude douche
Dan heb je een aktie abo gehad met een aantrekkelijke prijs.
Het voordeel daarvan tov andere klanten zit in het verleden.
Ziggo ruimt dit nu op. Je kunt voor iets anders voordeligers kiezen, dan Ziggo nu aanbiedt, als je dat beter uitkomt.
Even bekijken.
Mee eens zijn hoeft natuurlijk niet. Dan met Ziggo gaan onderhandelen.
Een Ziggo Mod, die hier langs zal komen, kan je misschien daarbij helpen.
Dit heeft niks met een actie te maken ...Gewoon al lang klant en verschillende veranderingen van pakketten mee gemaakt en een fusie
Ooit begonnen met het meest uitgebreide pakket en later het extra zenders pakket erbij gedaan
Ook gewoon de jaarlijkse verhoging ( als die er was) mee betaald
Maar ben benieuwd of ze hier wat mee gaan doen
Ok. Kan niet meer doen dan wat vertellen over wat ik weet.
250/25 bestond niet voor de snelheidsverhoging. Dischtsbijzijnde standaardsnelheid 200/20.
Oud UPC als ik me goed herinner uit dit of een ander Topic + gratis Movies en Series XL.
Verder zul je zelf iets met je ongenoegen moeten proberen te doen.
Een Ziggo Mod komt hier langs & die kan het beter uitleggen dan ik.
Quote "Verder zul je zelf iets met je ongenoegen moeten proberen te doen."
Lijkt me eerder dat Ziggo op moet gaan passen met wat ze doen, ik kan je verzekeren dat ze door dit soort acties klanten zullen verliezen, als het bij mij nog 1 keer gebeurt ben ik weg.
Ik ben er zeker van dat meer mensen er zo over denken.
Dus dan is het ongenoegen van de klant omgezet in een KPN abo i.p.v. Ziggo.
@Marcurio
Lijkt me eerder dat Ziggo op moet gaan passen met wat ze doen, ik kan je verzekeren dat ze door dit soort acties klanten zullen verliezen, als het bij mij nog 1 keer gebeurt ben ik weg.

Dat kan ik goed volgen. Mij treft het niet. De communicatie over de door Ziggo voorgestelde wijziging, kan beter. Dat vind ik wel nav wat ik tegenkwam. Zou kunnen helpen.
En daarna: moet je het zelf gaan uitzoeken wat het beste is om te doen.
Overstap is een optie. Doen, als dat de uitkomst is van je onderzoek naar de mogelijkheden die er zijn.
Probleempje: Internetsnelheid, als je geen glas tot aan de deur hebt. Is lastige afweging als Ziggo het monopolie heeft op de plek waar je woont.
Maakt bij een 50/5 abo wat minder uit, als je tenminste al goede VDSL hebt totaan je huis.
Reputatie 7
Hey @raz_cs . voor sommige klanten valt deze actie om abonnementen gelijk te trekken minder goed uit dan voor anderen. Voor klanten die, uit oude abonnementen, momenteel heel veel voordeel hebben, is het resultaat vaak negatiever.
Even voorop gesteld; in het nieuwe abonnement behoud je gewoon je huidige mediabox met opties. Dus het zal niet nodig zijn om over te gaan naar een TV Complete abonnement. Ondanks dat het TV start wordt, behoud je wel de mediabox die je nu hebt 🙂. Dat scheelt dus, maar ik begrijp alsnog dat een verhoging van 6,90 ten opzichte van nu, een flinke is. Wellicht zijn er zaken in je abonnement die aangepast kunnen worden. Maak je bijvoorbeeld gebruik van de zenders en diensten van het Movies en Series XL abonnement, of zou je dit eventueel ook kunnen laten vallen? En is de 250Mbps internetsnelheid nodig, of zou een 50Mbps snelheid ook voldoen? Er zijn verschillende manieren om je abonnementskosten te verminderen 🙂. Mocht je samen de opties (telefonisch) willen doornemen, hoor ik het graag!
Laat ik even aanhaken, deze mail ontving ik dit weekend:

3 punten vallen hierin op namelijk 1) er verandert niets en 2) omdat er niets verandert mag u € 7,- meer betalen. 3), hoezo opfrissen, 50/5 is vlgs de site een actueel abonnement.
Wat aan deze mail niet klopt is dat ik geen 100/10 abo heb maar 50/5, zie ook de laatst ontvangen factuur.

Wie het snapt mag het zeggen. Ziggo medewerkers snappen het kennelijk ook niet, ins & outs zal ik hier niet benoemen maar neem aan dat een moderator dit intern wel kan opzoeken.
Hoe dan ook; je hebt inmiddels voor een ander abonnement gekozen, dus helemaal goed zo 🙂.

Ook ik heb zo'n brief gekregen met een voorstel tot een opgefrist pakket met een prijsverhoging van € 6,90 per maand.
Er zou dus zijn gekeken naar mijn huidige pakket en men komt dan tot een voorstel tot een ander pakket. Als er dan zo goed wordt gekeken naar mijn huidige pakket zou het Ziggo sieren als er ook even bij was gezet dat ik € 11,95 betaal voor Movies & Series XL, die ik ooit eens gratis heb gekregen bij één of andere actie maar waar ik nooit gebruik van maak. Oké, ik heb via een 'andere weg' de boel weer op de rail gekregen maar het blijft een vreemde gang van zaken.

Maar om dat nou weer oplichting te noemen door onze kabelpooier, zoals hier door sommigen gebeurt, gaat uiteraard een tikkeltje te ver.
Tsja. Oude aktie-abo's worden opgeruimd. De veronderstelling van Ziggo is daarbij kennelijk: het voordeel is in het verleden behaald, nu gaan we zoveel mogelijk 'normaal' doen voor wat Euro's meer.
De uitleg in de Email die daarbij hoort, is onder de maat.
En als ie wel goed zou zijn, dan wil dat nog niet zeggen dat je daar verplicht vrolijk over moet zijn.
Reputatie 7
@wijo . Hier klopt duidelijk niets van. Je moet gewoon over kunnen naar het huidige alles in 1 start abonnement. vind je het goed dat ik je hier vandaag even over bel (zo ja; hoe laat komt dit uit?)
De uitleg in de Email die daarbij hoort, is onder de maat.

Nou, onder de maat is dan weer ietwat zwak uitgedrukt. Ik zou eerder zeggen dat er onwaarheden in staan. Op mijn facturen staat nergens een bedrag vermeld voor Movies & Series XL:
Abonnementskosten Verbruik Pakket van 1 juni t/m 30 juni 1 jun-30 jun
Alles-in-1 Extra Power pakket: 67,50 -
Kabel TV -
Digitale TV Standaard
Movies and Series XL
Digitale TV incl. opnemen en pauzeren -
250 Mbps Internet -
Bellen
U aangeboden door Ziggo
Totaal 67,50
Overige abonnementen
Ziggo Digitale TV Van serienummer 1212041177 1 jun-30 jun
Extra Mediabox 4,00 Van serienummer 1212125638 1 jun-30 jun
extra TV-pakket naar keuze: Ziggo Sport Totaal 0,00
Ziggo Internet 1 jun-30 jun
veilig online pakket: Safe Online XL 0,00
Totaal 4,00
Totaal abonnementskosten 71,50

Dus was er ook geen aanleiding om dat op te zegger, sterker nog, je kunt niet iets opzeggen waar je niets voor betaald. Dat je na de opfrisbeurt opeens wel € 11,95 gaat betalen voor die meuk had wel wat meer toegelicht mogen worden. Diegene die deze communicatie heeft opgezet moet dit jaar maar geen eindejaarsuitkering krijgen, liever demotie met een daaraan gepaarde vette salarisverlaging ⚡
@Lycke Ziggo , Graag zelfs. 06nr is bij jullie bekend en tijdstip maakt niet zo uit.
Reputatie 7
Oke, ik heb een update voor de klanten waarbij het abonnement met een internetsnelheid van 50/5 over wordt gezet naar 100/10 en daar meer voor betalen.
Mijn gedacht was namelijk "wat is dit voor geks? Deze klanten kunnen toch gewoon naar een nieuw abonnement met 50/5, zonder de extra kosten?". Maar het verhaal blijkt een beetje anders te zijn.

Namelijk; jullie hebben al een 100/10 snelheid in je abonnement. Test voor de zekerheid je snelheid maar eens. Dit is echter niet gecommuniceerd en staat ook niet in je abonnement op je factuur. Maar de snelheid is dus wel verhoogd.
Vervolgens wordt het abonnement aangepast naar een van onze abonnementen. Er wordt gekeken naar wat je hebt en wat hierop het beste aansluit. Hier wordt herkend dat je 100/10 hebt en geen 50/5, dus wordt je "overgezet"(behouden dus eigenlijk) naar 100/10, omdat we niet zomaar verlagen.

Is dit ontzettend onhandig, onduidelijk en (laten we het maar gewoon zeggen) stom gedaan? Ja, absoluut. Maar er is gelukkig wel echt een oplossing. Jullie kunnen namelijk wel voor internet start (50/5) kiezen, met de daarbij horende prijs. En als jullie niet op de hoogte waren van de 'stille'snelheidsverhoging naar 100/10, kan ik me voorstellen dat dit niet zo nodig is geweest voor jullie. Ondanks dat het een rare gang van zaken is, is het wel goed om iets beter te begrijpen hoe dit ontstaan is.

Dus voor iedereen; je mag aan mij doorgeven welk abonnement je wilt hebben. Dan maak ik de boel in orde 🙂.
@den Tsaar
De eerste foute veronderstelling die Ziggo doet, is, dat klanten nog precies weten hoe een oud aktie-Abo in elkaar zit tov de lopende standaard abo's.
Wat er daarover in Mijn Ziggo staat en/of op een factuur, laat al te wensen over.

Dat UPC Power pakket is buitengewoon aantrekkelijk geweest.
Het gevoelde voordeel wordt behoorlijk minder als je het gratis douceurtje Movies and Series XL (Euro 11,95) niet gebruikt.
Wat aan voordeel overblijft is de niet standaard hogere snelheid 250/25. Dat is inmiddels ingehaald door de laatste snelheidsverhoging van standaard snelheden, ondermeer 200/20 -> 250/25.

Kijk naar het huidige all-in-one Complete.
Dan ben je voor 64,50 klaar.
Dat had ook al veel eerder gekund maar dan nog met 'slechts' 200/20.
Dat zou een verstandige stap kunnen zijn geweest. Van 50Mbps minder, merk je niks.

Je op gezette tijden pro-aktief wijzen op de opties die je hebt, doet Ziggo niet.
Banken ook niet als je nog een ongunstige spaarrekeing hebt.

En de verdere communicatie bij de omzetting is, uh, niet zo helder.
Daarover waren we het al eens.
@Lycke Ziggo Kijk, dat is een antwoord waar we iets mee kunnen☺. Hoop wel dat jouw collega's aan de telefoon ook hiervan op de hoogte worden gebracht.
Vraag, omdat het aanpassen zaterdag is verkeerd is verwerkt, is het handiger dat we op andere wijze contact hebben ipv dat ik hier de zaken vermeld.
Hoe kunnen we dit oppakken, stuur jij een PB of een mail naar het bij jullie bekende adres van mij?
Reputatie 7
Hey @wijo . Ik zie inderdaad dat er uiteindelijk helemaal iets mis gegaan is met je abonnement. Dit is wel hersteld, maar het duurt even voor alles in alle systemen weer goed staat. Verwacht dat dit morgen wel weer goed staat, zodat ik dan het juiste abonnement voor je kan "aanvragen". Wil je dan gewoon over naar het alles in 1 start abonnement? 🙂
Hallo @Lycke Ziggo , ja graag (alles in 1 start). Neem aan dat mijn telefoonnummer eindigend op 56 dan ook weer gaat werken?
Als alles op orde is moeten we alleen nog even afspreken wat te doen met alle ontvangen (retour) dozen.
Dank voor je hulp!
Ja hoor...ik heb ook zo’n bericht gehad. Mijn vraag aan Ziggo is of jullie beseffen dat een dergelijke mail echt raar overkomt op klanten (Is het een grap? Of Is het een truc voor 10% prijsverhoging te kunnen opleggen?) De uitleg hieronder van de community moderator van Ziggo kan ik nog wel begrijpen, namelijk dat oude en nieuwe abonnementen gelijk getrokken worden. Maar waarom staat dat niet gewoon duidelijk in die mail aan de klanten? Dat zou een boel ergernis en misverstanden schelen lijkt mij. Voor iedereen beter: voor de klanten en voor Ziggo. Een heuze win-win situatie dus!

Er varandert iets voor u. Kijkt u mee?

We brengen u thuis graag tv-op-z'n-mooist, razendsnel internet en voordelig vast bellen. Daar horen overzichtelijke pakketten bij waaruit het makkelijk kiezen is. En daarom ruimen we wat oude pakketten op. We kunnen ons voorstellen dat dit bericht als een verrassing komt en dat u zich afvraagt wat voor gevolgen dit voor u heeft. Dat leggen we daarom graag uit.

We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Internet Complete en TV Start.
We vatten de belangrijkste punten voor u samen:

Televisie
  • Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.
Internet
  • Uw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 250 Mbps.
  • En uploaden gaat met 25 Mbps.
Bellen
  • Aan uw telefoonabonnement verandert niets. Alles blijft zoals u gewend bent.
Prijs
  • De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 6,45.
  • De factuur na 13 juli 2019 is daarom anders dan anders:
  • Het 'oude' pakket betaalde u vooruit en wordt verrekend het met nieuwe pakket.
  • Meer lezen? Kijk op ziggo.nl/factuurvragen onder tabje Abonnement gewijzigd.
Liever iets anders of advies?
Uw nieuwe pakket staat vanaf 13 juli 2019 automatisch aan. Bestelt u liever iets anders of wilt u kosteloos opzeggen? Via ziggo.nl/mijnziggo vergelijkt u eenvoudig de pakketten. Wijzigen kan elke maand als u wil. Ook later nog als ons voorgestelde pakket niet bevalt. Bellen kan ook. Dat is gratis vanaf een telefoonlijn van Ziggo naar 1200 of 0900-1884 tegen normaal tarief. We zitten zeven dagen per week voor u klaar, van 8.00 uur 's ochtends tot 22.00 uur 's avonds. We helpen u graag.

Fijne dag,

Robin Clements
Directeur Klantenservice
Reputatie 6
Badge +10
Als ik dit zo lees, ben ik bang dat mijn moeder van 80 binnenkort 'ontvriend' wordt door de heer Clements. Ze heeft nu 'Tientje vriendje' internet 25/2,5.😫, wat in haar geval ook genoeg is.
@MaxH
Ja dit type speciale abo's zijn er ook nog. Om TV-alleen klanten aan het internet te krijgen.
Wat je dan aangeboden krijgt, als dat al gebeurt, weet ik niet.
Ik hoef niet te zeggen dat je dit voor je moeder in gaten moet houden.
Dat doe je al, vlgs mij. Kijk ook ff in haar Spam Folder. Je weet maar nooit of dat mailtje er al is. Het blijft gedoe dit soort dingen.

Als ik dit zo lees, ben ik bang dat mijn moeder van 80 binnenkort 'ontvriend' wordt door de heer Clements. Ze heeft nu 'Tientje vriendje' internet 25/2,5.😫, wat in haar geval ook genoeg is.

Mijn moeder heeft ook zo'n abo, heb nog geen melding ontvangen dat hierin iets wijzigt. Heb bewust "nog" geschreven.

Reageer