Beantwoord

Bericht over "Wijzigen pakket" - wie heeft dit nog meer gehad?

  • 21 januari 2019
  • 137 Reacties
  • 9984x Bekeken

  • Ontdekker
  • 0 reacties
Wie o wie heeft ook van Ziggo bericht ontvangen dat "Uw pakket verandert" en je een pakket krijgt uit "hun opgefriste aanbod"?
In mijn geval:
  • Televisie Aan uw tv-abonnement verandert niets. Alles blijft zoals het is.
  • Internet Uw internet blijft even snel als het was.
  • Bellen Aan uw telefoonabonnement verandert niets. Alles blijft zoals u gewend bent.
  • Prijs De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 3,95.
Ik ben wel benieuwd of er nog meer klanten van Ziggo zijn met zo'n geweldig "opgefrist aanbod".
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 22 januari 2019, 15:25

Hey all,

Het klopt dat een deel van onze klanten een dergelijke brief/mail van ons krijgt.
Er zijn momenteel honderden pakket-samenstellingen, doordat er nog veel klanten zijn met een oud abonnement. Om hier iets meer gelijkheid in te maken, worden er een aantal abonnementen omgezet naar nieuwe abonnementen.

In veel van de gevallen zullen de verschillen in prijs miniem zijn, of gaan ze gepaard met een uitbreiding van services. In bovenstaande voorbeelden zien we echter dat de diensten gelijk blijven, terwijl de kosten stijgen. Is dat raar? Ja, dat voelt zeker raar.
Nu is het wel belangrijk om te beseffen dat klanten waarbij dit gebeurt doorgaans een aantal jaren dezelfde diensten hebben gehad als andere klanten, maar hier minder voor betaald hebben. Dit stopt dan nu.

Ook raad ik aan om altijd even scherp te kijken naar je eigen abonnement. Zeker met deze wijziging.
Zo kom ik er heel vaak achter, wanneer ik een klant spreek, dat er dingen in het abonnement zitten die de klant niet gebruikt.

Heb je bijvoorbeeld Ziggo Movies en Series XL, maar kijk je helemaal niet naar de extra zenders die in dit abonnement zitten en heb je daarnaast gratis Movies en Series L, kan je het XL abonnement dus opzeggen (scheelt maar liefst 11,95 per maand!).
Mochten er mensen zijn die behoefte hebben samen met mij even te kijken naar de optimale abonnement-samenstelling, hoor ik het graag 🙂.
Bekijk origineel

137 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
@mcg
Heeft u de afzender van dat bericht gecontroleerd?
Reputatie 7
Oh jee, gaan we weer met de prijs omhoog.
Dan gaat dit straks weer een flinke topic worden, ben ik bang 🙂
Reputatie 7
Badge +17
Als de prijzen verder omhoog gaan kon Ziggo het hier wel eens heel lastig krijgen. Er wordt in redelijk tempo glas uitgerold en een 750/750 alles in 1 met interactieve TV is nu al goedkoper dan het 200/20 pakket van Ziggo, dus het wordt alleen maar aantrekkelijker om over te stappen straks.
Jep, hier ook:

  • Televisie Aan de inhoud van het Movies & Series XL pakket verandert niets.
  • Het staat nu wel als apart pakket op uw factuur.
  • Internet Uw internet blijft even snel als het was. Downloaden doet u met 200 Mbps.
  • En uploaden gaat met 20 Mbps.
  • Prijs De prijs van uw pakket gaat omhoog met € 7,80.
Oftewel, alles blijft hetzelfde, maar ze gaan vet omhoog met de prijs. Ben ik het uiteraard niet mee eens.
Reputatie 7
Badge +17
😠Dat is niet zomaar een kleine prijsverhoging, maar een explosie.
Ziggo is niet lekker bezig en zodoende is dit eerder een afknaPPer. Maar die award hadden ze al.
Reputatie 7
Oei, eerst 3,95 en nu al 7,80 euro
Dat gaat lekker!!
Reputatie 7
Hey all,

Het klopt dat een deel van onze klanten een dergelijke brief/mail van ons krijgt.
Er zijn momenteel honderden pakket-samenstellingen, doordat er nog veel klanten zijn met een oud abonnement. Om hier iets meer gelijkheid in te maken, worden er een aantal abonnementen omgezet naar nieuwe abonnementen.

In veel van de gevallen zullen de verschillen in prijs miniem zijn, of gaan ze gepaard met een uitbreiding van services. In bovenstaande voorbeelden zien we echter dat de diensten gelijk blijven, terwijl de kosten stijgen. Is dat raar? Ja, dat voelt zeker raar.
Nu is het wel belangrijk om te beseffen dat klanten waarbij dit gebeurt doorgaans een aantal jaren dezelfde diensten hebben gehad als andere klanten, maar hier minder voor betaald hebben. Dit stopt dan nu.

Ook raad ik aan om altijd even scherp te kijken naar je eigen abonnement. Zeker met deze wijziging.
Zo kom ik er heel vaak achter, wanneer ik een klant spreek, dat er dingen in het abonnement zitten die de klant niet gebruikt.

Heb je bijvoorbeeld Ziggo Movies en Series XL, maar kijk je helemaal niet naar de extra zenders die in dit abonnement zitten en heb je daarnaast gratis Movies en Series L, kan je het XL abonnement dus opzeggen (scheelt maar liefst 11,95 per maand!).
Mochten er mensen zijn die behoefte hebben samen met mij even te kijken naar de optimale abonnement-samenstelling, hoor ik het graag 🙂.
Reputatie 7
Top @Lycke Ziggo
Wat goed dat jullie samen met de klant willen kijken naar de meest optimale abonnement-samenstelling. Denk ook best dat er genoeg mensen zijn die dubbel betalen of iets hebben waar ze toch nooit naar kijken. Goed om eens met jullie door te nemen 🙂
Reputatie 7
Badge +17
Ja zeker top. @Lycke Ziggo jij bent zeker #LekkerBezig door enige helderheid te verschaffen in de duistere catacomben der abonnementen.
Bedankt voor je reactie @Lycke Ziggo! Ik heb Movies Series XL gelijk opgezegd. Mijn factuurprijs is nu nog €63,10. Hij zou dus stijgen met €7,80. Dat is €70,90 in totaal. Betekent dat ik nu daarvan €11,95 kan afhalen (kosten van het XL pakket) en dat ik vanaf volgende maand €58,95 ga betalen?
Reputatie 6
Badge +19
Bedankt voor je reactie @Lycke Ziggo! Ik heb Movies Series XL gelijk opgezegd. Mijn factuurprijs is nu nog €63,10. Hij zou dus stijgen met €7,80. Dat is €70,90 in totaal. Betekent dat ik nu daarvan €11,95 kan afhalen (kosten van het XL pakket) en dat ik vanaf volgende maand €58,95 ga betalen?
€58,95 is de prijs van Internet Complete en TV Start (met een Humax/CI+ in bruikleen) zonder Vast Bellen, dus zou kunnen kloppen 🙂 Wat zou je af gaan nemen?
Reputatie 7
Bedankt voor je reactie @Lycke Ziggo! Ik heb Movies Series XL gelijk opgezegd. Mijn factuurprijs is nu nog €63,10. Hij zou dus stijgen met €7,80. Dat is €70,90 in totaal. Betekent dat ik nu daarvan €11,95 kan afhalen (kosten van het XL pakket) en dat ik vanaf volgende maand €58,95 ga betalen?

Klopt helemaal! Kijk. Zo kan van een negatief bericht razendsnel een positief bericht gemaakt worden. En gezien je Movies en Series L gratis in je abonnement hebt, hou je alle films en series on demand. Super!
Reputatie 7
#LekkerBezig @Lycke Ziggo & @EJdeHaas😜
Top, bedankt @Lycke Ziggo!
Vandaag kreeg ik het bericht in mijn mailbox en ik ben -op zijn zachtst gezegd- not amused over deze actie. Voor €2 per maand minder (ja je leest het goed) . Voor deze prijsdaling van nog geen 2,5% raak ik wel 20% van mijn up- en downloadsnelheid kwijt.
Verder raak in -in principe- ook een extra zenderpakket kwijt omdat Films en series XL kennelijk geschrapt is, terwijl dit altijd standaard in mijn pakket zat. Als extraatje voor het duo-abonnement met VF had ik Sport XL. Inmiddels lijkt het erop dat ik dat niet meer kan kiezen.
Het alternatief (waarop Ziggo natuurlijk hoopt) is overstappen naar Alles-1-een Max, maar dat kost dan ook weer €10/maand extra. Een ander alternatief is er helaas hier in dit gebied nog niet en dat weet Ziggo ook. Met echte concurrentie zou Ziggo wel eens een paar keer nadenken voordat ze klanten (die al bijna 25 jaar gebonden zijn aan Ziggo en zijn voorlopers) verplicht met zulke idioterie opzadelen.
Reputatie 7
Hey @EOSfoto . Jij hebt momenteel nog een abonnement die we momenteel niet meer aanbieden. Namelijk met een internetsnelheid van 250Mbps.
In de loop der jaren zijn er onwijs veel verschillende abonnementssamenstellingen ontstaan, en we willen nu graag wat orde in de chaos scheppen. Daarom passen we een aantal niet bestaande pakketten aan naar de huidige situatie.

Even voor jouw beeld; Ziggo Movies en Series XL zit nog gewoon in je abonnement en blijft ook gewoon. Er staat ook in de mail "Aan de inhoud van het Movies en Series XL pakket verandert niets" .
Ook je gratis Ziggo Sport Totaal abonnement dat je hebt omdat je Vodafone met Ziggo combineert blijft gewoon. Dus dat scheelt gelukkig :-)

Het enige verschil is dus je internetsnelheid. Momenteel heb je een 250/25 snelheid. Nu je over gaat naar een abonnement in de nieuwe vorm wordt dit ofwel een 200/20 ofwel een 400/40 abonnement. In het eerste geval ga je dus 2 euro per maand minder betalen. Wil je liever alles uit je abonnement halen, kan je er dus ook voor kiezen om naar 400/40 te gaan. In dat geval zou je €6,05 meer gaan betalen dan je huidige maandbedrag.

Overigens; minder dan een jaar geleden had je nog een abonnement met een 200/20 snelheid. Deze is halverwege vorig jaar kosteloos verhoogd naar 250/25. Nu verlaagt hij dus, maar ga je er 2 euro minder voor betalen. Je zou het dus ook als een prijsdaling ten opzichte van vorig jaar kunnen zien ^^.
....
Overigens; minder dan een jaar geleden had je nog een abonnement met een 200/20 snelheid. Deze is halverwege vorig jaar kosteloos verhoogd naar 250/25. Nu verlaagt hij dus, maar ga je er 2 euro minder voor betalen. Je zou het dus ook als een prijsdaling ten opzichte van vorig jaar kunnen zien ^^....


Dat is lekker kort door de bocht. Als er straks tgv de fusie VF/Ziggo je chef bij je komt die zegt "je kunt blijven, maar dan wel tegen je startsalaris van 5 jaar geleden" zou je dan ook zo reageren? Alle jaren dat je salarisverhoging tussendoor kreeg, heb je ook niks voor hoeven doen.
Die snelheidsverhoging was een goedmakertje voor de verhoging van de abonnementsgelden een paar maanden eerder. Feitelijk veranderd er dus gewoon helemaal niks maar wordt de eerdere prijs- en snelheidsverhoging weer teniet gedaan.
Als de prijzen verder omhoog gaan kon Ziggo het hier wel eens heel lastig krijgen. Er wordt in redelijk tempo glas uitgerold en een 750/750 alles in 1 met interactieve TV is nu al goedkoper dan het 200/20 pakket van Ziggo, dus het wordt alleen maar aantrekkelijker om over te stappen straks.
Niet iedereen heeft glas. De abonnees met de minste mogelijkheden betalen het gelag.

....
Overigens; minder dan een jaar geleden had je nog een abonnement met een 200/20 snelheid. Deze is halverwege vorig jaar kosteloos verhoogd naar 250/25. Nu verlaagt hij dus, maar ga je er 2 euro minder voor betalen. Je zou het dus ook als een prijsdaling ten opzichte van vorig jaar kunnen zien ^^....
Dat is lekker kort door de bocht. Als er straks tgv de fusie VF/Ziggo je chef bij je komt die zegt "je kunt blijven, maar dan wel tegen je startsalaris van 5 jaar geleden" zou je dan ook zo reageren? Alle jaren dat je salarisverhoging tussendoor kreeg, heb je ook niks voor hoeven doen.
Die snelheidsverhoging was een goedmakertje voor de verhoging van de abonnementsgelden een paar maanden eerder. Feitelijk veranderd er dus gewoon helemaal niks maar wordt de eerdere prijs- en snelheidsverhoging weer teniet gedaan.

En lever je kerstpakket ook maar in.
Hah, ik kreeg net zo'n fantastische opfrisbeurt mail van Ziggo, er veranderd niets, maar mijn abo van 41,95 wordt ineens 5 euro duurder.
Volgens de mail komt dat doordat mijn internet snelheid wordt verhoogd van 50 Mbit naar 50Mbit, en upload van 5Mbit naar 5Mbit, wat een geweldige opfrisbeurt van mijn abo zeg, ik voel me helemaal happy met deze opfrisbeurt.

Aangezien ik nog geen TV standaard had met mediabox, heb ik zelf maar mijn abo direct aangepast naar een abo met mediabox, dus nu heb ik allemaal HD zenders en moet ik 6,75 extra betalen, i.p.v. niets krijgen en 5 euro erbij moeten betalen voor de geweldige opfrisbeurt.

Dat opfrissen is natuurlijk een manier om bij honderduizenden klanten een extra centje te pikken, veel mensen checken niets en betalen gewoon, dus daar verdient Ziggo klauwen met geld aan aan die opfrisbeurtjes.

Als ik na mijn abo verandert te hebben alsnog een opfrisbeurt krijg ga ik natuurlijk mijn abo opzeggen, want ik hou er niet van om achter mijn oren gewassen te worden zonder dat ik daar zelf om gevraagd heb.

Ik snap een jaarlijkse verhoging, maar zomaar een mail krijgen die opgesteld is in een super joviale toon waarin staat dat je 5 euro extra gaat betalen en dat je abo "opgefrist" wordt en dat je internetsnelheid verhoogd wordt van 50 naar 50 is gewoon idioot, en riekt naar oplichting.
Als ze nu gewoon neergezet hadden we hebben geld nodig om 4K mediaboxen te ontwikkelen, of het netwerk te verbeteren of iets dergelijks, dan heb je nog het idee dat het ergens goed voor is, nu heb ik zoiets van waar zijn jullie helemaal mee bezig..

Wie verzint die mails van jullie ?
Die moet nodig eens zijn hersens leren gebruiken, want als je extra geld van mensen wilt krijgen dan kun je beter een goede reden opgeven, dat scheelt klanten op den duur..
Reputatie 5
Badge +3
PR technisch zijn er bij Ziggo geen sterke medewerkers. We je-, jij- en jouwen wat af in zakelijke berichtgevingen met klanten waarmee Ziggo niet in de klas heeft gezeten. Dat is taalkundig gezien niet beleefd en netjes maar ach het kan net over de drempel bij ons.

Slechter is het met berichtgevingen als deze en dan raar vinden dat klanten boos worden en/of vertrekken. Als klant neem je een abonnement en verwacht je dat als prijzen stijgen er ook wat voor terug (gaat) kom(en)t. Dit hele gelijk trekken is niet direct nodig en in het beginsel Ziggo's eigen fout door in de jaren zoveel verschillen te hebben gecreeërd. Jullie laten de klanten hier nu voor opdraaien en dat is op zijn zachts gezegd niet netjes.

Het is dat ik regelmatig naar onze abonnementen kijk en zoek naar wijzigingen of veranderingen iets opleveren voor hetzelfde maandbedrag of wat wij meer krijgen voor de meerprijs. Hierdoor hebben wij nu gelukkig niet het abonnement van Ziggo waar ik 25 jaar geleden mee begon. Zo doen wij dat ook bij alle andere aanbieders, wisselen van energie leverancier moet tegenwoordig schijnbaar als je scherpe prijzen wilt houden. Ze kunnen natuurlijk ook voor bestaande klanten de prijs blijvend scherp houden.

Helaas heeft Ziggo bij ons een monopolie (DSL haalt de snelheden niet en de aanleg van glas is enorm vertraagd). Echt keuze is er dus niet en ben dan ook blij met de openstelling van de kabel. Ben heel nieuwsgierig naar andere aanbieders.

Ziggo harkt nu het geld nog even snel binnen omdat ze ook wel aanvoelen dat de (wat) magere jaren er gaan aankomen als ze hun huidige beleid niet gaan veranderen. Genoeg klanten die Ziggo helemaal zat zijn met de jaarlijkse verhogingen en deze bovenstaande grappen maar door het ontbreken van een waardig vergelijkbaar alternatief geen echte keuze hebben.
Reputatie 7
Hah, ik kreeg net zo'n fantastische opfrisbeurt mail van Ziggo, er veranderd niets, maar mijn abo van 41,95 wordt ineens 5 euro duurder.
Volgens de mail komt dat doordat mijn internet snelheid wordt verhoogd van 50 Mbit naar 50Mbit, en upload van 5Mbit naar 5Mbit, wat een geweldige opfrisbeurt van mijn abo zeg, ik voel me helemaal happy met deze opfrisbeurt.

Aangezien ik nog geen TV standaard had met mediabox, heb ik zelf maar mijn abo direct aangepast naar een abo met mediabox, dus nu heb ik allemaal HD zenders en moet ik 6,75 extra betalen, i.p.v. niets krijgen en 5 euro erbij moeten betalen voor de geweldige opfrisbeurt.

Dat opfrissen is natuurlijk een manier om bij honderduizenden klanten een extra centje te pikken, veel mensen checken niets en betalen gewoon, dus daar verdient Ziggo klauwen met geld aan aan die opfrisbeurtjes.

Als ik na mijn abo verandert te hebben alsnog een opfrisbeurt krijg ga ik natuurlijk mijn abo opzeggen, want ik hou er niet van om achter mijn oren gewassen te worden zonder dat ik daar zelf om gevraagd heb.

Ik snap een jaarlijkse verhoging, maar zomaar een mail krijgen die opgesteld is in een super joviale toon waarin staat dat je 5 euro extra gaat betalen en dat je abo "opgefrist" wordt en dat je internetsnelheid verhoogd wordt van 50 naar 50 is gewoon idioot, en riekt naar oplichting.
Als ze nu gewoon neergezet hadden we hebben geld nodig om 4K mediaboxen te ontwikkelen, of het netwerk te verbeteren of iets dergelijks, dan heb je nog het idee dat het ergens goed voor is, nu heb ik zoiets van waar zijn jullie helemaal mee bezig..

Wie verzint die mails van jullie ?
Die moet nodig eens zijn hersens leren gebruiken, want als je extra geld van mensen wilt krijgen dan kun je beter een goede reden opgeven, dat scheelt klanten op den duur..



Hey @Marcurio . Poeh, dat klinkt inderdaad wel als een heel bijzonder bericht. Een opfrisbeurt waar niets wordt opgefrist, stelt natuurlijk niets voor.

Nu heb ik de mail voor me die je hebt ontvangen en hierin staat toch wat anders dan wat jij hier neer hebt gezet. namelijk "Downloaden gaat nu sneller: van 50 Mbps naar 100 Mbps" en "Ook de uploadsnelheid gaat omhoog: van 5 Mbps naar 10 Mbps".
Het is dus niet zo dat er niets veranderen zou aan je abonnement. Het zou omgezet worden naar een Internet Start XL en kabelTV abonnement. Uiteraard heb je de keuze om voor een ander abonnement te kiezen en ik begrijp dat je dit inmiddels ook gedaan hebt. Je hebt nu gekozen voor een Internet en TV start abonnement. Hiermee blijft je internetsnelheid gelijk en ontvang je, zoals je al aangeeft, een mediabox nieuw in je abonnement.
Je had overigens ook kunnen kiezen voor een internet Start met KabelTV abonnement voor 44,95 per maand. Hoe dan ook is de keuze natuurlijk geheel aan jou (zoals ook in de mail staat).
Niet liegen, dat stond er niet in mijn mail.
Dus jij hebt een andere mail voor je dan dat ik gekregen heb.
Ik verwijder mijn mails helaas altijd snel, anders had ik wel een Quote gepost.
Maar laten we ever voorop stellen dat ik niet gek ben, als er 50 naar 100 staat, dan lees ik geen 50 naar 50, ik ben al sedert een hele lange tijd zeer alert op dat soort zaken.
met name omdat ik keer op keer door bedrijven zoals Ziggo (toen het nog UPC was met dubbele spookrekeningen) een oor aan genaaid ben in het verleden, dus nogmaals, niet liegen..

En wat is dat voor een asociaal gedrag om een ander zijn abo voor hem aan te passen ?
Dat mag alleen de klant zelf doen, je kan hem erop attenderen dat het moet gebeuren omdat de abo's gaan veranderen, maar je kan niet zomaar voor een klant even de beslissing nemen. Het zal wel in de gebruikersovereenkomst staan die jullie te pas en te onpas aanpassen dat dit mogelijk is, maar ik zou toch maar eens afstappen van die agressieve manier van zakendoen, het doet jullie naam geen goed.

Het lijkt wel of dat alle bedrijven tegewoordig op deze manier compleet maling hebben aan hun klanten en maar doen wat ze zelf goeddunkt om zoveel mogelijk geld bij elkaar te scheppen.

Jullie bazen zouden moeten begrijpen dat je met een kloppend verhaal en goede reden veel verder komt en meer goodwill kweekt dan met deze praktijken, als ik (en volgens mij velen met mij) een mail zou krijgen waarin uitgelegd wordt dat er veranderingen zijn door technische ontwikkelingen, maar dat daar een klein prijskaartje aan vast zit, dan zou men daar veel eerder begrip voor hebben denk ik, ik wel in ieder geval.

En nogmaals, niet liegen over dat mails anders zijn, want dat was hij niet, dus je maakt je eigen klanten voor gek uit in je forum, zeer kwalijke zaak IMHO.
Reputatie 7
Jammer dat je zegt dat ik lieg, @Marcurio . Ik heb de mail hier voor me en daar staat het toch echt in zoals ik het noemde.



Hoe dan ook; je hebt inmiddels voor een ander abonnement gekozen, dus helemaal goed zo 🙂.
@Marcurio
Lang verhaal. Grote woorden.
Waar is je bewijs dat jij een andere Email kreeg dan Lycke laat zien?
Dat lever je niet. Vind ik opmerkelijk. Zou ik meteen doen.
Kom maar op.
Er kan best iets mis zijn gegaan. Dan is bezinning nodig.
In alle rust.

Reageer