Tomo1234

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bericht automatische incasso

Vandaag ontving ik voor de zoveelste keer een bericht dat de automatische incasso niet gelukt is (doorgaans rond de 28ste). Naast voldoende op de rekening, is ook mijn loon op de 26ste gestort. Kortom steeds voldoende op de rekening. Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Alvast bedankt.

3 Reacties 3
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Als u dit met een Ziggo mod wilt bespreken, zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( deze zijn alleen voor hun zichtbaar ), aan de hand daarvan kunnen ze uw gegevens en instellingen achterhalen.


En Ziggo mod kan achterhalen waarom een automatische incasso is fout gegaan. Wacht u totdat een moderator zich meldt. Gezien het tijdstip, verwacht ik dat dat morgen overdag is.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey goedenavond @Tomo1234 en welkom hier op de Community! 

Logisch dat je hiervan staat te kijken en graag antwoorden wilt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik ben eens voor je gaan checken waar dit aan ligt.

Ik zie hier staan dat je elke maand rond de 14e van de maand je factuur ontvangt. Deze wordt automatisch geïncasseerd binnen 5 (werk)dagen nadat je de factuur hebt gekregen, lukt dat niet direct dan wordt er een aantal keer opnieuw een poging gedaan. Ik zie hier staan dat er vandaag een herincasso is gedaan dus dit moet helemaal in goede banen lopen nu! 

Maar, om ervoor te zorgen dat het in de toekomst niet opnieuw mis gaat, kunnen we de incassodatum voor je wijzigen naar laten in de maand als je dat fijn vind. Houd wel rekening met het volgende. Je betaalt bij ons altijd de abonnementskosten 1 maand vooruit. Op het moment dat wij de opmaak van de factuur wijzigen naar een later moment (bijvoorbeeld einde van de maand), dan bestaat de mogelijkheid dat door deze wijziging je een factuur ontvangt voor een periode van 2 maanden. Dit in verband met de wijziging in de periode van de opmaak van de factuur i.c.m het 1 maand vooruit betalen van je abonnementskosten. Het is goed om dit vooraf te melden, zodat dit niet als een nare verrassing op jouw dak komt.

Ik hoor graag of je wilt dat ik dit voor je wijzig!

Tomo1234
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit heb ik al gewijzigd naar einde maand. Dat heb ik bij het afsluiten nog special gevraagd. Dus als het nu niet zo staat, graag wijzigen inderdaad. 

Wat ik niet alleen niet begrijp is dat, als dit vanaf de 15de wordt geprobeerd, dat mijn vodafone a €45 per 25 juni en Hollandsenieuwe a €32 euro per 19 juni wel afgeschreven kunnen worden. Samen meer dan de €69,50 van ziggo. Dit kun je als het goed is ook zien, gezien het een bedrijf is. Er staat dus voldoende op de rekening.

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp gewoon niet waarom dit afschrijven dus zo vaak niet lukt. Dat is toch vreemd? Daarnaast vind ik het niet prettig dit bericht met regelmaat te krijgen. 

Mocht je te weten komen, voor ik het graag, anders is het maar zo... 😉 bedankt in ieder geval voor je reactie. 

Groetjes

Uitgelicht topic