j.verheul83

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Automatisch incasso is gestopt en het lukt niet om deze terug te krijgen

Altijd werd het maandelijks abonnementsgeld per automatische incasso afgeschreven.
Plotseling werden er weer facturen gestuurd.
Uitgaande van een vergissing is die factuur betaald.
Daarna op 30-11-2018 de klantenservice gebeld.
Die gaf aan, dat eerst het openstaande bedrag moest worden betaald.
Alle vinkjes stonden op automatische incasso, dus wanneer alles was betaald, zouden er geen rekeningen meer worden verstuurd en de bedragen zouden automatisch worden afgeschreven.
Mooie beloften, maar er klopt uiteraard niets van.
Op 31-12-2018 weer gebeld omdat er weer een factuur was gestuurd.
Het antwoord was precies hetzelfde.
Als aanvulling zij de mevrouw van de klantenservice, dat er nog een keer moest worden teruggebeld nadat het openstaande bedrag was betaald.
Dat onmiddellijk gedaan. Aan de telefoon zij de mevrouw bij dit tweede gesprek die dag, dat alles nu in orde was. Alles stond op automatische incasso.
Maar weer wordt er een factuur verstuurd!
Op 9-1-2019 maar weer gebeld.
Er wordt weer aangegeven, dat in alle systemen staat aangegeven dat het bedrag per automatische incasso wordt afgeschreven. De mevrouw weet ook niet waarom dit niet gebeurt. Zij stuurt een mail naar de afdeling die de facturen verzorgt en belooft terug te bellen als zij antwoord heeft.
Die mevrouw belt inderdaad terug!
Zij heeft een mail terug gehad waarin precies hetzelfde wordt aangegeven asl het antwoord van 30-11-2018.
Wanneer ik dat aan die mevrouw aangeef, zegt zij dat er niets anders overblijft dan een klacht in te dienen.

Ik ben benieuwd!
3 Reacties 3
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Sloop ff je klantnummer uit de Titel van het Topic.
Kan nog krap een uurje. Klik ... rechtsonder en kies voor Bewerk.

Wij als klanten kunnen niks voor je doen.
Je probleem is inmiddels voor extra aandacht voorgelegd aan het Ziggo Community Moderatoren Team.
Je kunt dus binnenkort bezoek van die kant verwachten in dit Topic.

Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Helaas is de titel niet meer te wijzigen, maar dat zal een moderator voor je doen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo j.verheul83 welkom op onze Community.

Dit klinkt niet als een fijne ervaring met een stukje door ons gecreëerde bureacratie. Sorry daarvoor! De betaalwijze is door ons verkeerd aangepast nadat het pakket is aangepast. Het is geen excuus, maar een omzetting naar automatische incasso lukt in ons systeem niet als er nog een openstaand bedrag is. Dat is niet te veranderen op korte termijn. Dit is al een paar keer opnieuw en duidelijk uitgelegd, maar toch is er nog iets niet naar wens want anders had je hier immers geen berichtje achter gelaten. Kun je aangeven wat ik voor je kan doen?

Ik heb een check uitgevoerd. Alles was al voor jullie geregeld. De betaalwijze staat correct ingesteld op automatische incasso. Ook staat het openstaande bedrag op € 0,00 🙂 Ik sluit me aan bij mijn collega's: de volgende factuurronde staat er niets meer in de weg voor een automatische incasso.

Sorry dat er zoveel regelwerk achterweg komt en dat je facturen handmatig hebt moeten overmaken door een fout bij de pakketaanpassing, dat wil ik echt even benadrukken.

Uitgelicht topic