Beantwoord

Apparatuur teruggestuurd maar krijg nog steeds een herinnering :(

• 9 oktober 2019
  • 20 reacties
  • 369 keer bekeken

Ondanks dat we vorige maand 2 decoders hebben teruggestuurd krijgen we alweer een herinnering dat de mediabox met serienummer 2181811058 nog niet is ontvangen. Ondanks een reply krijg ik geen antwoord hierop.
Kan Ziggo niet zelf controleren bij het depot welke decoders zijn binnengekomen?
Al met al vanaf het begin problemen en net nu wij dachten dat die voorbij waren...
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 11 oktober 2019, 13:54

Hey @Dutchfrank1967 .

Ik zie inmiddels op je klantnummer geen regel meer "open" voor het terugsturen van apparatuur. Het lijkt dus bij deze goed verwerkt 😃.
Bekijk origineel

20 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hoi Dutchfrank1967,

Dit is natuurlijk enorm vervelend als zoiets gebeurt. Ik begrijp hieruit dat 1 van de 2 mediaboxen wel goed is aangekomen bij ziggo. Heb jij toevallig de verstuur bon? Dan heb je altijd een bewijsje dat je het daadwerkelijk is verstuurd en dan kun je op die manier ook bewijzen dat jij alles hebt gedaan wat je kan doen.

Verder laat ik het over aan een moderator, vergeet niet even je gegevens bij je profiel instellingen er bij te zetten dan kunnen moderators makkelijk bij je abonnement om te kijken wat er mis is gegaan.
@Dutchfrank1967 schreef: "Kan Ziggo niet zelf controleren bij het depot welke decoders zijn binnengekomen?"

Ziggo scant de serienummers die binnenkomen en als die gekoppeld is aan je abonnement, dan wordt hij afgevinkt.
Soms duurt het verwerken iets langer en dan komt er gekruist bericht bij je binnen.
Dit is al het 2e bericht van Ziggo. Nu willen ze de decoder binnen 5 dagen anders moet ik 185 euro betalen voor de decoder...
Heb je de verzendbon nog van PostNL met het 3S nummer erop? @Dutchfrank1967
Ik heb ook een keer een pakket geweigerd en deze weer mee laten nemen door PostNL. Kan ook deze decoder zijn.
Heb je daar nog het 3S nummer van?
Nee daar heb ik geen 3S nummer van gekregen.
Gelukkig heb ik de retourgegevens nog wel. Ze staan in mijn postnl app.
Reputatie 7
Hey @Dutchfrank1967 .

Ik zie inmiddels op je klantnummer geen regel meer "open" voor het terugsturen van apparatuur. Het lijkt dus bij deze goed verwerkt 😃.
Oh ok. Fijn om te horen. Bedankt!

Ondanks een toezegging vorige maand krijgen we alweer een herinneringsnota met 25 euro incassokosten erbovenop.

Kan het nu eindelijk eens een keer afgesloten worden? En een schriftelijke bevestiging van iemand hoger in de hiërarchie misschien?

Ons geduld raakt nu een beetje op...

@Lycke Ziggo kan hier mogelijk weer induiken.

Reputatie 7

:-(. Dit schiet niet op. Ik zal even uitleggen wat er is gebeurd en het uiteraard oplossen. 

Wanneer wij een creditering aanmaken, wordt deze altijd per direct verwerkt. Mits het credit bedrag lager is van 150 euro. 

Nu gaat het om vervangingswaarde van 185,54. Dus moet de creditering eerst worden “geaccepteerd”, voor het doorloopt. En deze is al 2 keer geweigerd. Met een (laat ik het maar eerlijk zeggen) heel onhandig reden in deze situatie. 
Ik wil je hier niet langer mee laten zitten, dus ik vergoed bij deze 1 keer 100 euro en 1 keer 85,54. Dan zitten we niet met de extra check en wordt eindelijk het bedrag wel gewoon gelijk vergoed. Dan heb je gelijk geen openstaand saldo meer. 

Ik zie op je nieuwste factuur van 10 januari overigens nog geen herinneringskosten staan. Jij wel? 

Wij hebben echter nog geen 185,54 euro betaald. Mijn vrouw heeft alleen de abonnementskosten van 66,50 betaald vorige maand.

Misschien gaat het daar mis.

We hebben dit ook aangegeven in een telefonisch gesprek, ik denk dat dit verkeerd is begrepen. De klantenservice had het over eerst betalen van 185 euro, daarna krijg je het terug. Daar waren wij het niet mee eens en hadden de 185 euro dus niet betaald...

Reputatie 7

Oh nee, dat weet ik! Het was nu een openstaand saldo. Was, want de vergoeding is al doorgelopen dus staat het saldo nu op 0. 

Het kan wel zijn dat er alsnog herinneringkosten op de volgende factuur komen, hoor. Het kan zijn dat deze automatisch worden getriggered omdat het bedrag in 1e instantie niet betaald is (en het systeem niet weet hoe het hele verhaal er omheen is). Mocht dat nou zo zijn, geef dan een gil. Dan haal ik die er ook direct af. 

Maar de vervangingswaarden zijn nu dus in elk geval weggeschreven :-). 

Ok, prima. Alvast bedankt!

En alweer krijgen we een herinnering. Nu eentje van 91,50 euro. Er wordt zelfs gezegd na meerdere herinneringen… Incassokosten die erbij komen… Dat slaat werkelijk nergens op. 

Zoals jullie waarschijnlijk kunnen zien zijn alle rekeningen netjes betaald.

Waar dit bedrag vandaan komt mag Joost weten. 

Bekijk onze factuur van februari maar eens, daar zou alles in verwerkt moeten zijn.

Reputatie 7

@Dutchfrank1967 . De factuur van 19 februari (die is gekomen na bovenstaande gesprek) is dan ook nog niet betaald. Deze bedroeg 91,50. Namelijk 66,50 (voor het abonnement) + 25 euro herinneringskosten. Zoals ik zei; als je herinneringskosten hebt, trek dan aan de bel. Dan trek ik deze er af. Dat doe ik dus bij deze alsnog :-)
Als je je bankafschriften bekijkt zul je ook zien dat je in februari niet betaald hebt. 

De 25 euro is er af getrokken. Nu staat er dus nog 66,50 open :-). 

Ok. Dan zal ik mijn vrouw eens aanspreken :). Die gaat over de betalingen…

Bedankt alvast!

De automatische incasso heeft vreemd genoeg niet gewerkt in februari...

We hebben nu 91,50 betaald voor februari.

Bedankt Lycke!

Reageer