Wout71

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

AOP vervangen?

Is dit een ziggo waardig AOP? Heb ik recht op een moderne AOP van Ziggo? Kan deze huidige AOP mijn internetwerking beperken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Wout71 , welkom hier! 

 

Oh jeetje! Dat ziet er niet uit zoals we het bij Ziggo graag willen zien. Goed dat je de Community hebt gevonden om advies te vragen hierover. @Be rt en @Willem-A zijn het roerend met elkaar eens en de informatie die zij geven klopt als een bus. Ik neem het roer graag over en help je verder. 

Er moet een monteur met je worden ingepland, omdat er nu geen gecertificeerd AOP aangesloten is. Daar moet verandering in komen. Ik zie dat er nog geen monteur met je is ingepland. Dat regel ik graag met je. Laat je mij weten op welke dagen en tussen welke van de onderstaande tijden een afspraak met de monteur het beste uitkomt? Dan hou ik daar rekening bij met het inplannen.

  • Tussen 08:00 en 13:00 uur
  • Tussen 12:00 en 18:00 uur

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is niet meer Ziggo waardig.

Ziggo komt gratis een hedendaags AOP aansluiten.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een monteur voor je AOP wilt plannen.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Overbodig zie ik net.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Ter lering en vermaak uit een oude beschrijving:

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @Wout71 , welkom hier! 

 

Oh jeetje! Dat ziet er niet uit zoals we het bij Ziggo graag willen zien. Goed dat je de Community hebt gevonden om advies te vragen hierover. @Be rt en @Willem-A zijn het roerend met elkaar eens en de informatie die zij geven klopt als een bus. Ik neem het roer graag over en help je verder. 

Er moet een monteur met je worden ingepland, omdat er nu geen gecertificeerd AOP aangesloten is. Daar moet verandering in komen. Ik zie dat er nog geen monteur met je is ingepland. Dat regel ik graag met je. Laat je mij weten op welke dagen en tussen welke van de onderstaande tijden een afspraak met de monteur het beste uitkomt? Dan hou ik daar rekening bij met het inplannen.

  • Tussen 08:00 en 13:00 uur
  • Tussen 12:00 en 18:00 uur
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Wout71 wrote:

Is dit een ziggo waardig AOP? Heb ik recht op een moderne AOP van Ziggo? Kan deze huidige AOP mijn internetwerking beperken?

Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je problemen met je aangesloten apparatuur(beeld, geluid, internet)?

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Be rt wrote:

Dit is niet meer Ziggo waardig.

Hoe zo? Het is een AOP met een frequentie range van 5 tot 1000 MHz, dus zeer geschikt voor de huidige frequentieplannen van Ziggo waarbij alleen het frequentie gebied van 20 tot 862 MHz wordt gebruikt. Tegen de tijd dat een klant een DOCSIS 3.1 modem krijgt vanwege een hogere abonnementssnelheid komt er sowieso een monteur langs om het AOP te vervangen voor een exemplaar dat geschikt voor de frequentie range die voor DOCSIS 3.1 wordt ingezet.
 

Be rt wrote:

Ziggo komt gratis een hedendaags AOP aansluiten.

Als er nu qua signaal kwaliteit geen problemen zijn volgens modem en/of DVB-C ontvangers, dan vooral niet aan het AOP laten sleutelen. Het kan er dan immers alleen maar slechter op worden. Bepalen of er sprake is van signaal kwaliteit problemen doe je niet door naar een foto te kijken, maar door status informatie op te vragen in de gebruikte apparatuur.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@ArChie.DVB Voor zover ik weet en ervaar en lees, houd Ziggo zich ook bezig met preventief verouderde onderdelen vervangen om problemen te voorkomen, mede omdat aansluitingen er ook niet beter op worden in de loop van de tijd.

Mede afgaande op b.v. de uitspraak van Marije: “Dat ziet er niet uit zoals we het bij Ziggo graag willen zien.”

Ik ben een voorstander om altijd de hardware up to date te houden/krijgen en dat heeft mij en mijn klanten altijd heel wat storingen bespaart die ik wel regelmatig op kon gaan lossen bij anderen waar geen preventief onderhoud uitgevoerd werd.

Je kunt wachten tot er problemen komen en dan op zoek gaan, ik ben voor preventie en problemen voorkomen, het heeft mij veel tijd bespaart en mijn vaste klanten problemen, tijd en geld.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
ArChie.DVB wrote:
Be rt wrote:

Dit is niet meer Ziggo waardig.

Hoe zo? Het is een AOP met een frequentie range van 5 tot 1000 MHz, dus zeer geschikt voor de huidige frequentieplannen van Ziggo waarbij alleen het frequentie gebied van 20 tot 862 MHz wordt gebruikt. Tegen de tijd dat een klant een DOCSIS 3.1 modem krijgt vanwege een hogere abonnementssnelheid komt er sowieso een monteur langs om het AOP te vervangen voor een exemplaar dat geschikt voor de frequentie range die voor DOCSIS 3.1 wordt ingezet.
 

Be rt wrote:

Ziggo komt gratis een hedendaags AOP aansluiten.

Als er nu qua signaal kwaliteit geen problemen zijn volgens modem en/of DVB-C ontvangers, dan vooral niet aan het AOP laten sleutelen. Het kan er dan immers alleen maar slechter op worden. Bepalen of er sprake is van signaal kwaliteit problemen doe je niet door naar een foto te kijken, maar door status informatie op te vragen in de gebruikte apparatuur.

 

In mijn meterkast zit ook nog deze upc AOP , die het prima doet !

Dat er nu alleen maar nieuwe worden geplaatst wil niet zeggen dat de oudere het niet meer doen of geschikt zijn. 

5 tot 1000 MHz is voor nu in het niet giganet gebied nog steeds prima !

 

 

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Be rt wrote:

@ArChie.DVB Voor zover ik weet en ervaar en lees, houd Ziggo zich ook bezig met preventief verouderde onderdelen vervangen om problemen te voorkomen, mede omdat aansluitingen er ook niet beter op worden in de loop van de tijd.

Zolang er qua signaal kwaliteit geen aanwijzingen zijn dat er problemen zijn is het onzin om dit soort passieve componenten te gaan vervangen. Een goed signaal zonder verstoringen wordt er namelijk niet beter van, dus of de klant heeft het geluk dat deze dezelfde signaal kwaliteit terug krijgt en of de klant heeft de pech dat er een prutser is langs geweest zonder kennis of kunde die door de vervanging de boel juist heeft verslechterd. Andere uitkomsten zijn er niet.

Voorbeelden genoeg op dit forum waar diverse monteurs bij een klant langskomen zonder ook maar iets te verbeteren en keer op keer beweren dat hun voorganger slecht werk heeft opgeleverd. Hier ook ooit zo'n prutser gehad die als gevolg signaal problemen na onderhoud in de wijk tot de conclusie kwam dat mijn AOP en daarbij behorende splitter vernieuwd moesten worden. Haalde natuurlijk niets uit aangezien later bleek dat het signaal probleem veroorzaakt werd door een slecht uitgevoerde werkzaamheden in de wijk centrale. Ook zorgde de toegepaste splitter juist voor meer problemen aangezien deze niet geschikt was voor de signaalsterkte op mijn AOP. Weer typisch zo’n prutser die niet gehinderd door enige kennis van zaken dom uitvoert wat Ziggo kennelijk opdraagt aan haar monteurs, namelijk: Als je toch bij een klant moet zijn altijd het AOP vervangen door een exemplaar dat voldoet aan de laatste specificaties qua frequentiebereik. Het vervangen van al die AOPs met een frequentiebereik van 5 - 862 MHz door exemplaren met een frequentiebereik van 5 - 1000 MHz al die jaren blijkt ook een volstrekt zinloze actie te zijn geweest aangezien Ziggo en haar voorgangers dat frequentiegebied tussen 862 MHz en 1000 MHz nooit in gebruik hebben genomen voor diensten. Over kapitaal vernietiging gesproken.

 

Be rt wrote:

Mede afgaande op b.v. de uitspraak van Marije: “Dat ziet er niet uit zoals we het bij Ziggo graag willen zien.”

Tja, dat ze bij Ziggo zonder signaal analyse tot dit soort uitspraken komen komt helaas vaker voor. Zie je ook bij de monteurs. Niet eerst onderzoeken, maar gewoon blind van alles en nog wat gaan vervangen en dan vervolgens beweren dat het is opgelost.

Wout71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Marije Ziggo wrote:

Hoi @Wout71 , welkom hier! 

 

Oh jeetje! Dat ziet er niet uit zoals we het bij Ziggo graag willen zien. Goed dat je de Community hebt gevonden om advies te vragen hierover. @Be rt en @Willem-A zijn het roerend met elkaar eens en de informatie die zij geven klopt als een bus. Ik neem het roer graag over en help je verder. 

Er moet een monteur met je worden ingepland, omdat er nu geen gecertificeerd AOP aangesloten is. Daar moet verandering in komen. Ik zie dat er nog geen monteur met je is ingepland. Dat regel ik graag met je. Laat je mij weten op welke dagen en tussen welke van de onderstaande tijden een afspraak met de monteur het beste uitkomt? Dan hou ik daar rekening bij met het inplannen.

  • Tussen 08:00 en 13:00 uur
  • Tussen 12:00 en 18:00 uur


Dank voor de reacties Bert, Willem en Marije !

Graag laat ik een monteur inplannen! tijdstip kan zowel in de ochtend als de middag. ik hoor graag een datum !

met vriendelijke groet,

@Wout71

Wout71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
MaxH wrote:
Wout71 wrote:

Is dit een ziggo waardig AOP? Heb ik recht op een moderne AOP van Ziggo? Kan deze huidige AOP mijn internetwerking beperken?

Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je problemen met je aangesloten apparatuur(beeld, geluid, internet)?


ja critical meldingen in mn ziggo modem en wisselende download snelheid

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Wout71 Marije zal inmiddels naar huis zijn.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een monteur ingepland wilt hebben.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Tja, nu kunnen we hele discussies gaan voeren, maar de monteur word toch niet voor niets ingepland… Ik ben het hier wel met @Be rt eens en dat word bevestigd door @Marije Ziggo . Dat anderen het dáár dan weer niet mee eens zijn, kan, maar ik hou me dan liever maar buiten die discussie. Maar niet iedereen is een prutser @ArChie.DVB ...

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ik vind er van :

Als er een aop zit geschikt tot 1000 mhz je deze niet persé hoeft te vervangen.

Zeker niet als de 1200 mhz ombouw nog niet heeft plaatsgevonden en er nog geen giganet word aangeboden.

Uiteindelijk zal het wel nodig zijn maar voor nu is het niet noodzakelijk.

 

Mijn aop is een upc tot 1000mhz en al mijn diensten werken voortreffelijk.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

@Wout71  als de monteur geweest is en een nieuwe AOP geplaatst heeft zou je dan willen melden hoe het geworden is met een foto? Succes met de vervanging!

Wout71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Lijkt me toch niet best voor iedereen die van mening is dat er niets hoeft te verbeteren.

Wout71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Goedemorgen @Wout71,

Ik heb je even een privébericht gestuurd voor de monteursafspraak 🙂

Uitgelicht topic