SanderB5

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Annulering van bestelling

Beste allemaal,

Omdat ik nog steeds geen reactie heb op mijn mail probeer ik het hier maar. Vorige week werd ik gebeld door een telemarketeer, terwijl ik in het bel-me-niet register sta nota bene, die mij garandeerde dat Ziggo goedkoper was dan het Telfort abonnement. 

Toen ik als gevolg van mijn telefonische akkoord de “hartelijk dank voor uw bestelling” mail binnen kreeg was het meteen duidelijk dat jullie duurder zijn en deze telemarketeer zich dus schuldig heeft gemaakt aan oplichting.

Gelieve mijn bestelling met nummer SHE410173686  dan dus ook te annuleren, ik blijf lekker bij Telfort.

13 Reacties 13
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Welkom op de community @SanderB5 

Om dit snel te regelen kan je morgen echt beter even bellen of een chat starten met een Ziggo medewerker. Meestal volgt een levering na bestellen vrij snel dus dan is dat echt de beste optie om dat iig nog tegen te houden

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @SanderB5 . Welkom hier!

Oef, dat klinkt verre van goed. Oplichting moet natuurlijk niet gebeuren! Komt het bedrag op de bevestiging niet overeen met het bedrag dat besproken is? Wat betaal je momenteel bij Telfort, mag ik dat vragen? 

Natuurlijk kunnen we de boel gewoon terugdraaien. Als dat uiteindelijk nog is wat je wilt, dan kan ik dit voor je regelen. 

 

SanderB5
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo Ik betaal nu € 47,50 per maand en bij jullie zou ik € 67,01 kwijt zijn. Dus graag terugdraaien. Ik weet niet meer precies wat de prijs was die aan de telefoon verteld werd, maar het was “gegarandeerd goedkoper”, wat dus niet het geval is.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @SanderB5 . ik zie hier een abonnement vam 45,50 per maand. Je krijgt het uitgebreide extra zenderpakket de eerste 12 maanden gratis. Ik weet niet of je dat nu in je kosten mee gerekend hebt van 67,-? Dat is namelijk gewoon een cadeautje bij het aangaan van het abonnement en kost dus niets. Je kunt het ook gewoon opzeggen na het gratis jaar. Dit uitgebreide extra zenderpakket ontvang je nu ook niet voor die 47,50 denk ik. Daarnaast krijg je de eerste 2 maanden je volledige abonnementskosten ook nog eens gratis. 

Nogmaals; opzeggen kan natuurlijk. Dat is geen probleem; je zit ruim binnen de eerste 14 dagen nog. Maar ik wil nog wel even de juiste informatie doorgeven, zodat je zeker weten de juist keuze maakt :-). Ik zie overigens dat het om een zakelijk abonnement gaat. Dus als je het wilt opzeggen, kan ik dit niet voor je doen. Hiervoor heb je de zakelijke service nodig 🙂 

SanderB5
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat extra zenderpakket heb ik meegerekend, daarnaast heb jij de prijs ex. BTW te pakken, aangezien ik een eenmanszaak vanuit huis run betaal ik echter de prijs inc. BTW (die heb ik ook bij mijn Telfort abbonement gerekend). 

Ik zal contact opnemen met de zakelijke service.

SanderB5
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo Ten eerste vind ik het zéér klantonvriendelijk dat opzegging alleen via de telefoon kan en dat deze telefoonlijn alleen open is onder kantoortijden. Verder vertelde jullie associale helpdesk dat annulering niet meer mogelijk is.

Hierbij het telefoongesprek van jullie oplichting: https://www.dropbox.com/s/qlpannjq09915c7/Oplichting%20door%20Ziggo.mp3?dl=0 In het begin noemt jullie verkoper tarieven die onjuist zijn, ook pakt hij de bij Telfort het tarief inclusief BTW en bij Ziggo exclusief BTW maar noemt dit niet waardoor een onjuiste vergelijking ontstaat.

Het maakt me geen reet uit hoe je het voor elkaar krijgt, maar als mijn abonnement maandag nog niet geannuleerd is doe ik aangifte en maak ik melding bij de ACM. Daarnaast zal ik ook ieder automatisch incasso door jullie laten terugboeken.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hm. Dat het enkel telefonisch kan verbaast bij ook een beetje, moet ik zeggen 
En dat het opzeggen/annuleren niet lukte, dat snap ik al helemaal niet. Je zit immers nog gewoon in je eerste 2 weken. 

Ik heb het intern doorgezet naar de juiste afdeling en zorg dat er z.s.m. actie wordt ondernomen. 

 

Wat betreft de opname van het gesprek; ik snap dat je boos bent en het niet eens bent met de gang van zaken. Maar het opnemen van een gesprek en deze openbaar plaatsen, is wettelijk niet toegestaan (volgens artikelen die ik online lees. Voorop gesteld; ik ben geen jurist). Zoals ik het nu zie, schendt jij nu de privacy, waar Ziggo dan weer moeilijk over zou kunnen doen. Nou wil ik hier geen gedoe van maken, dus ik vraag je bij deze of je het bestand/gesprek offline zou willen halen. Ik beloof je op mijn beurt dat ik mijn uiterste best voor je doe om dit zo snel en soepel mogelijk op te lossen. 

 

SanderB5
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gesrpek is offline gehaald, ik hoor graag wat eruit komt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ah top, @SanderB5 . 

Mijn collega's van de zakelijke afdeling die dit verder af moesten handelen, hebben je gister proberen te bellen maar je niet bereikt. Het abonnement is inmiddels in elk geval opgezegd :-). Sorry dat ik hier gisteren niet meer over gecommuniceerd heb, ik had een kort werkdagje. 

Hoe nu verder; het kan zijn dat er alsnog een factuur komt. Voor, zeg maar, 1 of 2 dagen. Deze ga ik natuurlijk wel vergoeden, maar ik kan het niet in zijn geheel tegenhouden. Ik hou het dus de komende dagen even in de gaten en als er iets gebeurt/als ik iets onderneem, dan plaats ik het hier. 

De apparatuur voor het abonnement heb je wel ontvangen, toch? Deze kan je gratis retour sturen naar: 

 XPO/Ziggo
 Antwoordnummer 1070
 5800 VB Venray

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Bewaar dan wel het verzendbewijs goed. Er kan altijd iets zoek raken.

SanderB5
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo Dat lijkt me een mooie oplossing. De apparatuur is retour gestuurd, voor de volledigheid hierbij de track & trace: https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ584224956-NL-5800VB 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Top! 

Schrik trouwens niet wanneer je nog retourdozen vanuit ons krijgt. Dat gaat namelijk automatisch, wanneer er een opzegging wordt verwerkt. De dozen mag je gebruiken als aanmaakkarton, verhuisdoos of gewoon weggooien ;-). 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Nou er is inderdaad 1 factuur aangemaakt. Van 0,00 euro. Helemaal goed dus! Afgerond, wat mij betreft :-). 

Uitgelicht topic