Beantwoord

Alleen internet in pakket

  • 14 augustus 2019
  • 55 Reacties
  • 3805x Bekeken

Reputatie 1
Na eerst aan de lijn gehouden worden met een keuze menu en dan zeggen dat het beter is om later te bellen. Hier maar even mijn onvrede uiten. Begrijp ik het nu goed dat bij Ziggo helemaal geen mogelijkheid is om alleen internet af te nemen? Je word gedwongen om diensten af te nemen die je niet gebruikt. Zo ja dan zal ik opzoek moeten naar een betere aanbieder.
icon

Best beantwoord door Sparco1955 14 augustus 2019, 16:26

@edtims ,

Zonder mediabox kan men TV kijken met een TV die beschikt over een digitale tuner. En bij TV Start hoeft men geen mediabox te hebben. Vast bellen is ook niet verplicht bij afnemen van internet. Er is geen Ziggo medewerker voor nodig om U vertellen dat U het niet goed ziet. Wij, klanten van Ziggo, kunnen dat ook heel goed.
Bekijk origineel

55 Reacties

Reputatie 1
1 euro korting geven als je geen bellen afneemt. Nou nou. Ik ben niet naïef mensen ik weet dat een bedrijf geld wil verdienen . Maar bijna alle grote aanbieders doen exact het zelfde en weigeren om alleen internet aan te bieden, terwijl er steeds meer mensen zijn die geen behoefte meer hebben aan het hele paket. Stel u gaat naar de slager voor een biefstuk en die verplicht je om dan ook bakboter en een vleesvork te kopen anders krijg je het stuk vlees niet mee. Gaan jullie dan ook akkoord?
Reputatie 1
Tja kan niet of wil niet en ik denk nog steeds het laatste. Ziggo maar ook andere aanbieders doen er alles aan om alleen internet onaantrekkelijk te maken. Ik heb niet veel mogelijkheden om een andere aanbieder te kiezen dus mag ik slikken of stikken. Het is gewoon een verdienmodel niet meer en niet minder. Dit werk exact hetzelfde als je internet data die je niet kan meenemen naar een nieuwe maand bij Vodafone maar ook andere providers. Dit zou nergens anders geaccepteerd worden maar zolang ze er mee weg komen doen ze of ze niet anders kunnen. Stel je voor dat je bij de bakker alleen een brood zou kunnen kopen als je ook een taart koopt. En dat je de taart in de vriezer stop en dat de bakker na een maand de overgebleven taart uit je vriezer haalt omdat de maand om is terwijl je gewoon voor de hele taart hebt betaald. Dat is wel wat providers doen met met data die je vooraf betaald hebt. Absurd
Reputatie 5
Badge +3
...als ik het bijvoorbeeld vergelijk met een 200/20 Mbit/s alleen-internet abonnement bij xs4all...
Grappig dat altijd alleen wordt vergeleken met de andere dure providers hier. Gelukkig is er meer dan XS4All (bestaat volgend jaar niet meer), KPN, Vodafone, etc. Als ik trouwens bij XS4All op de website kijk dan komt men met internet only 200/20 onder de prijs (€ 552,00 en is nog duur in vergelijken met andere internet only aanbiederes) van Ziggo dus weet niet waar jij die prijs vandaan hebt.

Bij vrijwel alle providers moet je een bepaalde dienst afnemen om een andere te kunnen gebruiken.
Klopt maar internet hoort ondertussen bij de basisbehoefte waar men niet meer zonder kan anders kan je niet eens meer je bankzaken regelen waar TV steeds meer mensen zonder willen. Alle andere providers bieden allemaal internet aan in de basis en de rest kan je erbij nemen. Veel meer op de hedendaagse moderne samenleving gericht dus.

in de begintijd van DSL was je zelfs verplicht om een KPN telefoonaansluiting bij je dsl abbo af te nemen
Zeker en ook die tijden zijn veranderd dus waarom zou Ziggo blijven leunen op oude tijden?

De enige optie om internet-only aan te bieden is door alle FTA zenders van de kabel te halen of achter een smartcard te hangen zodat je wel het internetsignaal binnen kunt krijgen maar niet de tv/radio zenders.
Gelijk doen, vroeger kon internet only niet omdat er nog analoog signaal was. Volkomen te begrijpen. Nu is er alleen nog digitaal signaal wat technisch volkomen is te scheiden in internet en TV. Buurlanden doen het ook allang dus waarom Nederland niet, één EU toch.
Reputatie 5
Badge +3
Nou als er goedkopere providers zijn met alleen internet abonnementen (ik kon ze zo snel niet vinden) dan kun je daar dan toch heen gaan...
Nee want dan kom je weer bij het andere dillema, DSL tot de voordeur haalt die snelheid niet en nog geen glas. Wil je dus behoud van je snelheid kan je alleen naar Ziggo en dus meebetalen aan zaken die je niet wilt.
Reputatie 7
Badge +17


De enige optie om internet-only aan te bieden is door alle FTA zenders van de kabel te halen of achter een smartcard te hangen zodat je wel het internetsignaal binnen kunt krijgen maar niet de tv/radio zenders.Gelijk doen, vroeger kon internet only niet omdat er nog analoog signaal was. Volkomen te begrijpen. Nu is er alleen nog digitaal signaal wat technisch volkomen is te scheiden in internet en TV. Buurlanden doen het ook allang dus waarom Nederland niet, één EU toch.


Als je het technisch zo goed weet dan stel ik voor dat je aan Ziggo leert hoe je 20-30 Mhz moet doorlaten, 30-100 Mhz weer niet (alles onder de 20 Mhz ook niet) , 100-200 deels en alles daarboven weer niet, en dat alles per gebruiker instelbaar. En dat alles in een systeem waar per straat alles op één gezamenlijke coax binnenkomt.
Waarschijnlijk is Ziggo dan zo blij dat ze je gratis internet gaan aanbieden. (Ziggo is nl nog steeds verplicht om een standaard FTA pakket aan te bieden)
Reputatie 5
Badge +3
Waar komt je vraag vandaan?
Vanuit dezelfde hoek als al die andere vraagstellers. Ons gezin zou dit type abonnement ook graag willen afnemen echter geen glas tot de voordeur dus dan heb je geen alternatief als je wel internetbrandbreedte wil hebben. Ziggo heeft hier een monopolie en melkt die op deze manier uit door TV verplicht erbij te verkopen en dat kost toch 18 euro per maand, kassa voor Ziggo. Het kan ook zoals de andere providers al doen, je neemt internet af en de rest kan je erbij nemen als je dat nog wilt hebben want dat is wel waar het naar toe gaat.

Waarom zouden mensen dit internet only abonnement willen hebben:
  • Geen vaste telefoon meer hebben omdat je alleen je mobiel nog gebruikt (dit kan ook bij Ziggo)
  • Geen TV omdat toch niemand in huis er naar kijkt, onze tieners waren er al eerder klaar mee dan pap en mam, die kijken al jaren alleen nog maar streamdiensten als Netflix maar vooral YouTube en met de Chromecast (is ooit begonnen met een Android TV box) zo op een monitor (geen TV met tuner nodig)
  • Wel internet omdat je daar eigenlijk alles tegenwoordig mee kan. Van bankzaken tot films kijken bij streamdiensten
Reputatie 7
Badge +28
@vasco_nl Ik bedoelde deze vraag:
Is het normaal hier dat als Ziggo kritiek krijgt er geen enkele medewerker van Ziggo reageert?
Reputatie 1
Dank voor het bevestigen dat Ziggo zijn monopoliepositie misbruikt.
Je dat doet een monopolist. Maar ze moeten meer en meer gaan uitkijken.
Helaas heb jij daar nu kennelijk nog niets aan.
Ik krijg nu binnenkort eindelijk een Glasvezel optie. Niet dat ik meteen zal overstappen, maar ik vind dit een geruststellende ontwikkeling.
Als ik trouwens bij XS4All op de website kijk dan komt men met internet only 200/20 onder de prijs (€ 552,00 en is nog duur in vergelijken met andere internet only aanbiederes) van Ziggo dus weet niet waar jij die prijs vandaan hebt.

Ik had het plus pakket genomen in mijn voorbeeld, dat is de eerste 3 maanden 46 euro en daarna 9 maanden 61 euro dat maakt bij mij een totaal van 687 euro. Dus ik ben wel benieuwd hoe jij aan die 552 euro komt ?

Ow ja dan maakt @vasco_nl dus een "klein" reken foutje, want je krijgt maar 3 maanden korting en geen 12 maanden 😉
Dan snap ik waar het fout gaat, jij hebt gekeken naar het glas 200/200 pakket 😉

Nee ik heb naar het 200/20 koper pakket gekeken, maar die is trouwens gelijk aan het 200/200 glas pakket (zie screenshot), dus snap ik nog steeds niet hoe jij aan 552 euro komt ?

Reputatie 1
Daarnaast is het analoge signaal er niet meer dus heb je een mediabox nodig. Als je die niet afneemt dan kun je toch ook geen tv zien. Het bellen zit er ook standaard bij. Dit alles is een verdienmodel niks meer of minder
Ziggo en vele andere aanbieders zien het tv gebruik afnemen en zijn bang als men alleen internet aan bied, er grote getallen geen tv gaan kijken. Tv kijken via internet is de toekomst en dit lijkt dus op het uitmelken van een stervende dienst. Ik zit niet te wachten op reacties van fanboys maar op een Ziggo medewerker die natuurlijk zal gaan zeggen dat ik het niet goed zie. Het feit dat meerdere aanbieders deze praktijk bezigen maakt het natuurlijk niet minder irritant.
Reputatie 7
Badge +17
Telefoon scheelt inderdaad 1 euro per maand en is niet verplicht.
verder is het vrij simpel :
Ziggo levert diensten via de antennekabel en heeft dus minimaal een antennesignaal nodig om internet/telefonie/televisie te laten werken. Aangezien internet niets anders is dan een televisiesignaal, maar dan met digitale inhoud, heb je dus tv signaal nodig. Geen tv signaal = geen internet.

Kpn levert alle diensten via internet, ook TV. Dus bij KPN kun je weer alleen tv afnemen als je ook internet afneemt. geen internet=geen tv.

Zou er een provider komen die internet via de waterleiding gaat leveren dan heb je weer een waterleiding nodig om te internetten.
Reputatie 5
Badge +3
Je kan interactieve TV en vast bellen toch gewoon uitzetten in het Ziggo pakket, dat er dan nog een digitale TV signaal op je coax blijft staan maakt toch niet uit
@DON PAPA,
Dat signaal op de kabel maakt wel uit, je blijft gewoon die 18 euro betalen voor dat TV signaal aan Ziggo namelijk. Interactief aan of uit maakt geen verschil. Het punt is dat er steeds meer klanten zijn/komen die geen TV meer kijken en daar dan ook niet meer voor willen betalen.

Als je bij Ziggo op de website kijkt kost een los kaal TV abo (zonder interactief en andere toeters en bellen) 18 euro. Dat betalen deze mensen globaal teveel als ze alleen internet willen. Overstappen op DSL lever je in op internetsnelheid en vele hebben nog geen glas tot de voordeur dus er is ook geen gelijkwaardige keuze. Ze staan met de rug tegen de muur en Ziggo blijft melken. Er wordt steeds aangehaald dat het technisch onmogelijk is maar TV providers in buurlanden laten allang het tegendeel zien. Ziggo wil er (nog) niet aan want 18 euro extra per huishouden staat mooi naar de aandeelhouders.
Reputatie 7
Badge +17
Ik denk dat Ziggo met het achter de decoder gooien van alle FTA zenders meer klanten kwijtraakt dan een enkeling die alleen internet wil (en vanuit commercieel oogpunt sowieso niet tot de doelgroep van een provider behoort)
Reputatie 1
Is het normaal hier dat als Ziggo kritiek krijgt er geen enkele medewerker van Ziggo reageert?
Reputatie 7
Badge +17
@vasco_nl Bij vrijwel alle providers moet je een bepaalde dienst afnemen om een andere te kunnen gebruiken. Bij Ziggo heb je kabelsignaal nodig voordat je internet kunt gebruiken, simpelweg omdat internet niets anders is dan een HF signaal over coax. De enige optie om internet-only aan te bieden is door alle FTA zenders van de kabel te halen of achter een smartcard te hangen zodat je wel het internetsignaal binnen kunt krijgen maar niet de tv/radio zenders. En het is de vraag of de meerderheid van de klanten die nu FTA kijkt, dit achter een decoder wil gaan zien.

Overigens werkt het bij andere providers ook zo en kun je bv bij de meeste dsl providers geen TV only afsluiten zonder verplicht ook internet erbij te nemen. Dus vreemd is het allemaal niet. (in de begintijd van DSL was je zelfs verplicht om een KPN telefoonaansluiting bij je dsl abbo af te nemen)
Reputatie 5
Badge +3
Ik denk dat Ziggo met het achter de decoder gooien van alle FTA zenders meer klanten kwijtraakt dan een enkeling die alleen internet wil (en vanuit commercieel oogpunt sowieso niet tot de doelgroep van een provider behoort)
Verkijk je niet op de TV markt, deze begon met rustig lopen achteruit maar begint ondertussen aardig in een drafje naar rennen te gaan. Zijn al meerdere artikelen ondertussen over verschenen dat (met name de commerciele zenders) druk zijn met on demand en apps om kijkers te behouden voor de toekomst.

De grootste groep kijkers zijn de oudere (50 plussers) en naar de jongere kijkers neemt de lineaire kijkdichtheid heel sterk af. De toekomstige doelgroep zit helemaal niet te wachten op lineair TV kijken namelijk. Als een provider wil blijven overleven zal deze dat moeten gaan inzien en er iets mee gaan doen. Wij als huidige Ziggo klanten kennen lineair TV kijken al ons hele leven, de huidige generatie is vooral op hun mobieltje en tablet bezig en zitten niet meer vast aan dat apparaat in de woonkamer.

Kortweg zeggen dat deze groep niet tot de (toekomstige) doelgroep hoort is zeer kort door de bocht en zal een bedrijf tegen die tijd dan wel eens de kop kunnen kosten. Ook Ziggo zal moeten mee innoveren als ze willen blijven bestaan.
Reputatie 5
Badge +3

Ziggo, en haar voorgangers, hebben bij de overname van de gemeentelijke kabelnetten de verplichting meegekregen om een deel van het zenderpakket ongecodeerd aan te bieden.

Zeker waar maar wanneer in e toekomst hier geen vraag meer voor blijkt te zijn omdat tijden en technieken veranderen zullen providers dit vast wel onderbouwt mogen afbouwen. Wanneer een techniek geen enkel bestaansrecht meer heeft zal een gemeente echt niet blijven volhouden dat het moet worden doorgegeven zoals het anno 1980 gebeurde 😉
Reputatie 7
Badge +28
Nee, maar het is een community waar klanten elkaar helpen. Moderators reageren wanneer er meer hulp nodig is, wanneer er nog geen antwoord is gegeven en wanneer ze er tijd voor hebben.

Ik zie niet in waarom Ziggo nu in dit topic zou moeten reageren? Er zijn meerdere topics over ditzelfde onderwerp en de reacties zijn ook telkens nagenoeg identiek. Het antwoord is ook al gegeven.

Waar komt je vraag vandaan?
Zolang er aanbieders zijn die een Gids met uitzendtijden hebben, zal er Live TV worden gekeken. Hoe oud je bent om dit te willen doet er niet toe. Het zal blijven, ook al wordt er meer uitgesteld gekeken.

Iets anders is: hoe bied je Live TV aan?
Via vaste Zender streams op de kabel of via Live streams via Internet, zoals nu al bij Ziggo Go.
Die vaste streams op de kabel zullen wel verdwijnen, omdat ze niet handig zijn. De On-demand Live streams zullen blijven.
Reputatie 7
Badge +28
In al die topics heeft Ziggo nog nooit zelf hun standpunt uit gelegd en ik hoef me volgens mij niet te verantwoorden over de vragen die ik stel. Grote bedrijven kunnen bijna altijd niet om gaan met kritiek en zwijgen liever als ze geen goed nieuws hebben te vertellen. Daarmee is de stelling dat ze de klant uitmelken via hun monopoliepositie grotendeels bewezen.
Dan heb je vrees ik niet goed gekeken. Ziggo heeft wel degelijk dit standpunt uitgelegd. Dat jij dat niet gezien hebt, betekent niet dat het er niet is.
@vasco_nl
Je haalt wat dingen door elkaar.

De behoefte om Live TV te willen kijken, omdat er aanbieders voor zijn, en de techniek die gebruikt wordt om Live TV bij de klant te brengen.
Live TV kan via Live Internet streams, zoals bij Ziggo Go, ipv van via vaste Zenders op de kabel.
Dat laatste zal wel gaan verdwijnen, bij een dalende belangstelling. Te inefficient.
De andere optie niet zolang er aanbieders zijn die met vaste uitzendtijden werken.
De Communty geeft weer veel problemen. Andere Posts dan de voorafgaande over idem verdwenen.
Het kan zijn dat die straks toch weer in beeld komen. Kan ik niks aan doen.

Reageer