Beantwoord

Alleen internet in pakket

• 14 augustus 2019
  • 55 Reacties
  • 3708x Bekeken

Reputatie 1
Na eerst aan de lijn gehouden worden met een keuze menu en dan zeggen dat het beter is om later te bellen. Hier maar even mijn onvrede uiten. Begrijp ik het nu goed dat bij Ziggo helemaal geen mogelijkheid is om alleen internet af te nemen? Je word gedwongen om diensten af te nemen die je niet gebruikt. Zo ja dan zal ik opzoek moeten naar een betere aanbieder.
icon

Best beantwoord door Sparco1955 14 augustus 2019, 16:26

@edtims ,

Zonder mediabox kan men TV kijken met een TV die beschikt over een digitale tuner. En bij TV Start hoeft men geen mediabox te hebben. Vast bellen is ook niet verplicht bij afnemen van internet. Er is geen Ziggo medewerker voor nodig om U vertellen dat U het niet goed ziet. Wij, klanten van Ziggo, kunnen dat ook heel goed.
Bekijk origineel

55 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ik had gekeken naar 50/5 (hogere snelheden halen ze niet tot mijn voordeur met DSL) dus bedrag klopt prima 😉

Maar zoals ik al eerder aangaf XS4All (bestaat straks niet meer) valt net als KPN en Ziggo onder de dure providers. Er zijn nog zoveel meer providers. Ziggo wil geen internet only bieden. Helaas de andere dan weer niet de snelheden garanderen tot de voordeur over DSL. Kortom de keuze is nog steeds niet reuze. En dat glas schiet ook al jaren niet op helaas.
Ow ja dan maakt @vasco_nl dus een "klein" reken foutje, want je krijgt maar 3 maanden korting en geen 12 maanden 😉
Reputatie 6
Badge +19
552 per jaar is 46 per maand. 46 is zogezegd het actietarief dus dan snap ik waar het fout gaat

😉
Dan snap ik waar het fout gaat, jij hebt gekeken naar het glas 200/200 pakket 😉

Nee ik heb naar het 200/20 koper pakket gekeken, maar die is trouwens gelijk aan het 200/200 glas pakket (zie screenshot), dus snap ik nog steeds niet hoe jij aan 552 euro komt ?

Reputatie 5
Badge +3
Dan snap ik waar het fout gaat, jij hebt gekeken naar het glas 200/200 pakket 😉
Als ik trouwens bij XS4All op de website kijk dan komt men met internet only 200/20 onder de prijs (€ 552,00 en is nog duur in vergelijken met andere internet only aanbiederes) van Ziggo dus weet niet waar jij die prijs vandaan hebt.

Ik had het plus pakket genomen in mijn voorbeeld, dat is de eerste 3 maanden 46 euro en daarna 9 maanden 61 euro dat maakt bij mij een totaal van 687 euro. Dus ik ben wel benieuwd hoe jij aan die 552 euro komt ?

Reputatie 7
Badge +17

De enige optie om internet-only aan te bieden is door alle FTA zenders van de kabel te halen of achter een smartcard te hangen zodat je wel het internetsignaal binnen kunt krijgen maar niet de tv/radio zenders.Gelijk doen, vroeger kon internet only niet omdat er nog analoog signaal was. Volkomen te begrijpen. Nu is er alleen nog digitaal signaal wat technisch volkomen is te scheiden in internet en TV. Buurlanden doen het ook allang dus waarom Nederland niet, één EU toch.

Als je het technisch zo goed weet dan stel ik voor dat je aan Ziggo leert hoe je 20-30 Mhz moet doorlaten, 30-100 Mhz weer niet (alles onder de 20 Mhz ook niet) , 100-200 deels en alles daarboven weer niet, en dat alles per gebruiker instelbaar. En dat alles in een systeem waar per straat alles op één gezamenlijke coax binnenkomt.
Waarschijnlijk is Ziggo dan zo blij dat ze je gratis internet gaan aanbieden. (Ziggo is nl nog steeds verplicht om een standaard FTA pakket aan te bieden)
Reputatie 5
Badge +3
Nou als er goedkopere providers zijn met alleen internet abonnementen (ik kon ze zo snel niet vinden) dan kun je daar dan toch heen gaan...
Nee want dan kom je weer bij het andere dillema, DSL tot de voordeur haalt die snelheid niet en nog geen glas. Wil je dus behoud van je snelheid kan je alleen naar Ziggo en dus meebetalen aan zaken die je niet wilt.

...als ik het bijvoorbeeld vergelijk met een 200/20 Mbit/s alleen-internet abonnement bij xs4all...Grappig dat altijd alleen wordt vergeleken met de andere dure providers hier. Gelukkig is er meer dan XS4All (bestaat volgend jaar niet meer), KPN, Vodafone, etc.

Nou als er een providers is die goedkoper is met alleen een internet abonnement (ik kon hem zo snel niet vinden) dan kun je daar dan toch heen gaan...
Reputatie 5
Badge +3
...als ik het bijvoorbeeld vergelijk met een 200/20 Mbit/s alleen-internet abonnement bij xs4all...
Grappig dat altijd alleen wordt vergeleken met de andere dure providers hier. Gelukkig is er meer dan XS4All (bestaat volgend jaar niet meer), KPN, Vodafone, etc. Als ik trouwens bij XS4All op de website kijk dan komt men met internet only 200/20 onder de prijs (€ 552,00 en is nog duur in vergelijken met andere internet only aanbiederes) van Ziggo dus weet niet waar jij die prijs vandaan hebt.

Bij vrijwel alle providers moet je een bepaalde dienst afnemen om een andere te kunnen gebruiken.
Klopt maar internet hoort ondertussen bij de basisbehoefte waar men niet meer zonder kan anders kan je niet eens meer je bankzaken regelen waar TV steeds meer mensen zonder willen. Alle andere providers bieden allemaal internet aan in de basis en de rest kan je erbij nemen. Veel meer op de hedendaagse moderne samenleving gericht dus.

in de begintijd van DSL was je zelfs verplicht om een KPN telefoonaansluiting bij je dsl abbo af te nemen
Zeker en ook die tijden zijn veranderd dus waarom zou Ziggo blijven leunen op oude tijden?

De enige optie om internet-only aan te bieden is door alle FTA zenders van de kabel te halen of achter een smartcard te hangen zodat je wel het internetsignaal binnen kunt krijgen maar niet de tv/radio zenders.
Gelijk doen, vroeger kon internet only niet omdat er nog analoog signaal was. Volkomen te begrijpen. Nu is er alleen nog digitaal signaal wat technisch volkomen is te scheiden in internet en TV. Buurlanden doen het ook allang dus waarom Nederland niet, één EU toch.
Reputatie 7
Badge +17
@vasco_nl Bij vrijwel alle providers moet je een bepaalde dienst afnemen om een andere te kunnen gebruiken. Bij Ziggo heb je kabelsignaal nodig voordat je internet kunt gebruiken, simpelweg omdat internet niets anders is dan een HF signaal over coax. De enige optie om internet-only aan te bieden is door alle FTA zenders van de kabel te halen of achter een smartcard te hangen zodat je wel het internetsignaal binnen kunt krijgen maar niet de tv/radio zenders. En het is de vraag of de meerderheid van de klanten die nu FTA kijkt, dit achter een decoder wil gaan zien.

Overigens werkt het bij andere providers ook zo en kun je bv bij de meeste dsl providers geen TV only afsluiten zonder verplicht ook internet erbij te nemen. Dus vreemd is het allemaal niet. (in de begintijd van DSL was je zelfs verplicht om een KPN telefoonaansluiting bij je dsl abbo af te nemen)

@DON PAPA,
Dat signaal op de kabel maakt wel uit, je blijft gewoon die 18 euro betalen voor dat TV signaal aan Ziggo namelijk. Interactief aan of uit maakt geen verschil. Het punt is dat er steeds meer klanten zijn/komen die geen TV meer kijken en daar dan ook niet meer voor willen betalen.

Ja het is maar net hoe je het wil bekijken, als ik het bijvoorbeeld vergelijk met een 200/20 Mbit/s alleen-internet abonnement bij xs4all dan ben je daar het eerste jaar (als nieuwe klant) in totaal 687 euro voor kwijt. En bij Ziggo ben je voor een 250/25 Mbit/s + digitale TV het eerste jaar (als nieuwe klant) in totaal 569,50 euro kwijt. Je betaald dus 117,50 minder bij Ziggo en je krijgt er meer voor terug.
Reputatie 5
Badge +3
Je kan interactieve TV en vast bellen toch gewoon uitzetten in het Ziggo pakket, dat er dan nog een digitale TV signaal op je coax blijft staan maakt toch niet uit
@DON PAPA,
Dat signaal op de kabel maakt wel uit, je blijft gewoon die 18 euro betalen voor dat TV signaal aan Ziggo namelijk. Interactief aan of uit maakt geen verschil. Het punt is dat er steeds meer klanten zijn/komen die geen TV meer kijken en daar dan ook niet meer voor willen betalen.

Als je bij Ziggo op de website kijkt kost een los kaal TV abo (zonder interactief en andere toeters en bellen) 18 euro. Dat betalen deze mensen globaal teveel als ze alleen internet willen. Overstappen op DSL lever je in op internetsnelheid en vele hebben nog geen glas tot de voordeur dus er is ook geen gelijkwaardige keuze. Ze staan met de rug tegen de muur en Ziggo blijft melken. Er wordt steeds aangehaald dat het technisch onmogelijk is maar TV providers in buurlanden laten allang het tegendeel zien. Ziggo wil er (nog) niet aan want 18 euro extra per huishouden staat mooi naar de aandeelhouders.
Tja kan niet of wil niet en ik denk nog steeds het laatste. Ziggo maar ook andere aanbieders doen er alles aan om alleen internet onaantrekkelijk te maken.

Je kan interactieve TV en vast bellen toch gewoon uitzetten in het Ziggo pakket, dat er dan nog een digitale TV signaal op je coax blijft staan maakt toch niet uit, heb je toch nog TV en ziggo sport om te kijken als je streaming diensten uitvallen. Ik had dit signaal van Ziggo zelfs jaren lang op mijn coax staan terwijl ik niet eens bij Ziggo zat (denk dat ze dat waren vergeten uit te zetten).

Reputatie 1
Tja kan niet of wil niet en ik denk nog steeds het laatste. Ziggo maar ook andere aanbieders doen er alles aan om alleen internet onaantrekkelijk te maken. Ik heb niet veel mogelijkheden om een andere aanbieder te kiezen dus mag ik slikken of stikken. Het is gewoon een verdienmodel niet meer en niet minder. Dit werk exact hetzelfde als je internet data die je niet kan meenemen naar een nieuwe maand bij Vodafone maar ook andere providers. Dit zou nergens anders geaccepteerd worden maar zolang ze er mee weg komen doen ze of ze niet anders kunnen. Stel je voor dat je bij de bakker alleen een brood zou kunnen kopen als je ook een taart koopt. En dat je de taart in de vriezer stop en dat de bakker na een maand de overgebleven taart uit je vriezer haalt omdat de maand om is terwijl je gewoon voor de hele taart hebt betaald. Dat is wel wat providers doen met met data die je vooraf betaald hebt. Absurd
Reputatie 7
Badge +35
@tasin Ziggo is een TV beeld leverancier via de coax kabel en daar loopt ook de internetstream over als extra dienst, het kan technisch gezien niet losgekoppeld worden.
Ik find het jammer wij kunnen niet alleen internet bestellen bij ziggo ,dus wij betalen voor maar wij kijken niet, als onze wijk krijgt glasvezel ik zou meteen overstappen
Reputatie 7
Badge +28
In al die topics heeft Ziggo nog nooit zelf hun standpunt uit gelegd en ik hoef me volgens mij niet te verantwoorden over de vragen die ik stel. Grote bedrijven kunnen bijna altijd niet om gaan met kritiek en zwijgen liever als ze geen goed nieuws hebben te vertellen. Daarmee is de stelling dat ze de klant uitmelken via hun monopoliepositie grotendeels bewezen.
Dan heb je vrees ik niet goed gekeken. Ziggo heeft wel degelijk dit standpunt uitgelegd. Dat jij dat niet gezien hebt, betekent niet dat het er niet is.
@vasco_nl
Nee als je alleen maar naar die ene andere dure kijkt zie je dat niet inderdaad

Dat klopt. Goed vergelijken is lastig.

Waar het mij om gaat is dat je niet alsvolgt kunt redeneren.
Een Internet abo met verplicht kabel-TV kost 46,50.
Een kabel TV-abo kost 18,70.
Dus: zou dat Internet abo zonder Kabel TV 46,50 - 18,70 moeten kosten.
Die vlieger gaat niet op. We weten niet wat de marges van geleverde diensten zijn op de reele kosten bij beide abo's. Hoe het precies zit, weet Ziggo. Uitleggen zullen ze het niet.

Wat je bv ook ziet ,is , dat de Ziggo prijzen zo in elkaar zitten, dat ze je als het ware het liefst in een all-in-1 willen duwen, door dit aantrekkelijker te maken dan strikt nodig zou zijn. Bij deze redenering zou je voor een niet all-in-1 abo waarschijnlijk teveel betalen, om overstap naar all-in-1 uit te lokken. Allemaal uitgekiende Marketing. Dat is het, vlgs mij. Te bewijzen valt er niets.

De prijzen hebben natuurlijk iets met kosten te maken, maar ze zijn ook behoorlijk virtueel, volgens mij. En deels door de concurrentie gedreven. Als KPN morgen z'n prijzen verlaagt, zal Ziggo dit ook doen, denk ik. Met uiteraard een behoorlijke druk op de marges voor beide partijen.
Zal ook niet gebeuren. Er moet nog een hoop worden geinvesteerd. KPN, Glasvezel! Ziggo, DOCSIS 3.1 en nog zo wat. Ben benieuwd wie winst gaat boeken in deze strijd.

Heb binnenkort eindelijk Glasvezel naast Ziggo. Had al VDSL, maar dat was niet aantrekkleijk genoeg voor mij (heb nu 500/40). Geen plan om over te gaan stappen. Wel een goed gevoel over de concurrentie die er nu komt.
Reputatie 1
Nee, maar het is een community waar klanten elkaar helpen. Moderators reageren wanneer er meer hulp nodig is, wanneer er nog geen antwoord is gegeven en wanneer ze er tijd voor hebben.

Ik zie niet in waarom Ziggo nu in dit topic zou moeten reageren? Er zijn meerdere topics over ditzelfde onderwerp en de reacties zijn ook telkens nagenoeg identiek. Het antwoord is ook al gegeven.

Waar komt je vraag vandaan?

In al die topics heeft Ziggo nog nooit zelf hun standpunt uit gelegd en ik hoef me volgens mij niet te verantwoorden over de vragen die ik stel. Grote bedrijven kunnen bijna altijd niet om gaan met kritiek en zwijgen liever als ze geen goed nieuws hebben te vertellen. Daarmee is de stelling dat ze de klant uitmelken via hun monopoliepositie grotendeels bewezen.
Reputatie 5
Badge +3
Nee als je alleen maar naar die ene andere dure kijkt zie je dat niet inderdaad 😉
@vasco_nl
Even een simpele vergelijking.
Ziggo Internet abo 50/5 met 'verplicht' kabel-TV = 46,50 p/mnd
KPN kaal Internet abo met max 50 Mbps Down*** = 42,50 p/mnd
https://www.kpn.com/internet-tv/?icid=toptaak1-internettv
Ik zie die 18 Euro verschil niet.
De prijsvorming hangt meer af van het kijken naar de concurrent, dan van het kunnen incasseren van ook een Kabel-TV abo ad 18,70, dat bovendien vanouds een door de overheid afgedwongen abo is.
Goed vergelijken is daardoor lastig. De reeele kosten van Kabel-TV per normaal abo zijn m.i. marginaal en kunnen zonodig scherp worden ingeprijst. Het Kabel-TV abo is daarom eigenlijk veel te duur voor wat je er qua dienstverlening voor krijgt. Eenvoudige rekensommen op basis van de prijzen die Ziggo rekent, gaan niet op.

En ja, dat is waar, er zijn ook nog goedkopere Internet aanbieders via het koperdraad van KPN.

*** die 50 haal je als je VDSL totaan de deur hebt; met alleen ADSL+ nooit.
Dat Ziggo zijn tanende monopoliepositie bij behoorlijk veel aansluitingen, nu nog uitbuit, is zonder twijfel zo.
Reputatie 7
Badge +28
@vasco_nl Ik bedoelde deze vraag:
Is het normaal hier dat als Ziggo kritiek krijgt er geen enkele medewerker van Ziggo reageert?
Reputatie 5
Badge +3
Vanuit dezelfde hoek als al die andere vraagstellers. Ons gezin zou dit type abonnement ook graag willen afnemen echter geen glas tot de voordeur dus dan heb je geen alternatief als je wel internetbrandbreedte wil hebben. Ziggo heeft hier een monopolie en melkt die op deze manier uit door TV verplicht erbij te verkopen en dat kost toch 18 euro per maand, kassa voor Ziggo. Het kan ook zoals de andere providers al doen, je neemt internet af en de rest kan je erbij nemen als je dat nog wilt hebben want dat is wel waar het naar toe gaat.

Waarom zouden mensen dit internet only abonnement willen hebben:
  • Geen vaste telefoon meer hebben omdat je alleen je mobiel nog gebruikt (dit kan ook bij Ziggo)
  • Geen TV omdat toch niemand in huis er naar kijkt, onze tieners waren er al eerder klaar mee dan pap en mam, die kijken al jaren alleen nog maar streamdiensten als Netflix maar vooral YouTube en met de Chromecast (is ooit begonnen met een Android TV box) zo op een monitor (geen TV met tuner nodig)
  • Wel internet omdat je daar eigenlijk alles tegenwoordig mee kan. Van bankzaken tot films kijken bij streamdiensten
Reputatie 7
Badge +28
Nee, maar het is een community waar klanten elkaar helpen. Moderators reageren wanneer er meer hulp nodig is, wanneer er nog geen antwoord is gegeven en wanneer ze er tijd voor hebben.

Ik zie niet in waarom Ziggo nu in dit topic zou moeten reageren? Er zijn meerdere topics over ditzelfde onderwerp en de reacties zijn ook telkens nagenoeg identiek. Het antwoord is ook al gegeven.

Reageer