Beantwoord

Alleen internet in pakket

  • 14 augustus 2019
  • 55 Reacties
  • 3614x Bekeken

Reputatie 1
Na eerst aan de lijn gehouden worden met een keuze menu en dan zeggen dat het beter is om later te bellen. Hier maar even mijn onvrede uiten. Begrijp ik het nu goed dat bij Ziggo helemaal geen mogelijkheid is om alleen internet af te nemen? Je word gedwongen om diensten af te nemen die je niet gebruikt. Zo ja dan zal ik opzoek moeten naar een betere aanbieder.
icon

Best beantwoord door Sparco1955 14 augustus 2019, 16:26

@edtims ,

Zonder mediabox kan men TV kijken met een TV die beschikt over een digitale tuner. En bij TV Start hoeft men geen mediabox te hebben. Vast bellen is ook niet verplicht bij afnemen van internet. Er is geen Ziggo medewerker voor nodig om U vertellen dat U het niet goed ziet. Wij, klanten van Ziggo, kunnen dat ook heel goed.
Bekijk origineel

55 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Ziggo is een kabelprovider en levert internet via de televisiekabel. Uitsluitend internet zal dus niet gaan omdat je altijd tv signaal erbij krijgt. (zonder tv signaal werkt het modem niet)
Reputatie 7
Badge +26
Hier kunt u zien welke alternatieven er zijn op uw adres. Succes met de vergelijking en de keuze.
Reputatie 7
Badge +12
@edtims ,

U wordt nergens toe gedwongen maar het is technisch nu nog niet mogelijk om alleen internet af te nemen. Het TV signaal wordt door gegeven met daarin tevens het internet signaal. Dat TV signaal zal dus betaald moeten worden. Voor niets gaat de zon op dus U zult Uw heil bij een andere provider moeten zoeken.
Reputatie 7
Badge +17
Overigens is het bij de meeste andere providers andersom. Daar kun je niet uitsluitend tv afnemen zonder ook internet erbij te nemen.
Reputatie 1
En het bellen erbij is natuurlijk ook nodig. Werken jullie voor Ziggo of hebben jullie aandelen?
Reputatie 7
Badge +17
Aandelen niet, maar wel de intelligentie om de techniek achter zaken te begrijpen.
Reputatie 1
Leg me dan uit waarom bellen er ook in zit
Reputatie 1
Daarnaast is het analoge signaal er niet meer dus heb je een mediabox nodig. Als je die niet afneemt dan kun je toch ook geen tv zien. Het bellen zit er ook standaard bij. Dit alles is een verdienmodel niks meer of minder
Ziggo en vele andere aanbieders zien het tv gebruik afnemen en zijn bang als men alleen internet aan bied, er grote getallen geen tv gaan kijken. Tv kijken via internet is de toekomst en dit lijkt dus op het uitmelken van een stervende dienst. Ik zit niet te wachten op reacties van fanboys maar op een Ziggo medewerker die natuurlijk zal gaan zeggen dat ik het niet goed zie. Het feit dat meerdere aanbieders deze praktijk bezigen maakt het natuurlijk niet minder irritant.
Reputatie 7
Badge +12
@edtims ,

Zonder mediabox kan men TV kijken met een TV die beschikt over een digitale tuner. En bij TV Start hoeft men geen mediabox te hebben. Vast bellen is ook niet verplicht bij afnemen van internet. Er is geen Ziggo medewerker voor nodig om U vertellen dat U het niet goed ziet. Wij, klanten van Ziggo, kunnen dat ook heel goed.
Reputatie 7
Badge +14
Daarnaast is het analoge signaal er niet meer dus heb je een mediabox nodig. Als je die niet afneemt dan kun je toch ook geen tv zien. Het bellen zit er ook standaard bij. Dit alles is een verdienmodel niks meer of minder

@edtims
Het is inderdaad een commercieel bedrijf. Het doel is niet de mensheid te plezieren, maar om winst te maken ten bate van de aandeelhouders. Zo werkt de economie.

Bij Ziggo bent u niet verplicht telefonie af te nemen. Echter het prijsverschil tussen wel of geen telefonie is zeer gering.
Ook zonder mediabox of CI+module met smart-kaart, kan je wel degelijk digitale-televisie kijken. Het totaal aantal kanalen is dan wat minder en slechts een paar zender (kanalen eigenlijk) zijn dan in HD-resolutie. De TV moet hiervoor alleen een (ook) een digitale tuner hebben (DVB-C).
Verder is dit TV kijken dan niet interactief.
Reputatie 7
Badge +17
Telefoon scheelt inderdaad 1 euro per maand en is niet verplicht.
verder is het vrij simpel :
Ziggo levert diensten via de antennekabel en heeft dus minimaal een antennesignaal nodig om internet/telefonie/televisie te laten werken. Aangezien internet niets anders is dan een televisiesignaal, maar dan met digitale inhoud, heb je dus tv signaal nodig. Geen tv signaal = geen internet.

Kpn levert alle diensten via internet, ook TV. Dus bij KPN kun je weer alleen tv afnemen als je ook internet afneemt. geen internet=geen tv.

Zou er een provider komen die internet via de waterleiding gaat leveren dan heb je weer een waterleiding nodig om te internetten.
Reputatie 7
Badge +26
En het bellen erbij is natuurlijk ook nodig. Werken jullie voor Ziggo of hebben jullie aandelen?
Nee, bellen hoeft niet. U kunt dat schrappen. Dat levert een korting van €1 per maand op. U kunt dan echter bij problemen niet gratis 1200 bellen, maar zult dat tegen normale gesprekskosten via 0900-1884 moet doen.
Reputatie 1
1 euro korting geven als je geen bellen afneemt. Nou nou. Ik ben niet naïef mensen ik weet dat een bedrijf geld wil verdienen . Maar bijna alle grote aanbieders doen exact het zelfde en weigeren om alleen internet aan te bieden, terwijl er steeds meer mensen zijn die geen behoefte meer hebben aan het hele paket. Stel u gaat naar de slager voor een biefstuk en die verplicht je om dan ook bakboter en een vleesvork te kopen anders krijg je het stuk vlees niet mee. Gaan jullie dan ook akkoord?
Bij de Internet abo's van Ziggo is Kabel-TV inbegrepen.
Dat is nu eenmaal zo.
Vergelijk de kosten en prestaties met andere aanbieders van Internet op je adres, dan kun je zelf bepalen of Ziggo duurder zou zijn doordat Kabel-TV wordt meegeleverd.

Ziggo te duur? Pak een andere Provider.
Probleem kan zijn dat die er op je adres niet is voor de Internetsnelheid die je wenst.
Als je Glasvezel totaan de deur hebt dan heb je alle keus. Bij alleen VDSL wat minder.
Bij alleen ADSL: vergeet een andere Provider maar.
Reputatie 1
Dank voor het bevestigen dat Ziggo zijn monopoliepositie misbruikt.
Je dat doet een monopolist. Maar ze moeten meer en meer gaan uitkijken.
Helaas heb jij daar nu kennelijk nog niets aan.
Ik krijg nu binnenkort eindelijk een Glasvezel optie. Niet dat ik meteen zal overstappen, maar ik vind dit een geruststellende ontwikkeling.
Reputatie 5
Badge +3
TV vrij internet komt er echt wel een keer aan op de kabel. Technisch is het gewoon al mogelijk maar Ziggo wil het TV signaal (nog) niet (volledig) achter de decoders hangen zodat men dit buiten het pakket kan laten als keuze.

Jongeren kijken nauwelijks tot geen TV meer, alleen streaming diensten al dan niet gecast naar een groter scherm. Deze generatie zijn over 5 tot 10 jaar de klanten die Ziggo ook wil hebben maar als er dan geen TV loos internet aanbod is vist Ziggo bij deze groep gewoon achter het net. Deze groep doet het nu ook vooral op hun 4G data abo al.
Reputatie 7
Badge +26
TV vrij internet komt er echt wel een keer aan op de kabel. Technisch is het gewoon al mogelijk maar Ziggo wil het TV signaal (nog) niet (volledig) achter de decoders hangen zodat men dit buiten het pakket kan laten als keuze.

Ziggo, en haar voorgangers, hebben bij de overname van de gemeentelijke kabelnetten de verplichting meegekregen om een deel van het zenderpakket ongecodeerd aan te bieden. Hoewel het technisch misschien mogelijk is, zijn er wel contractuele verplichtingen die dat vooralsnog onmogelijk maken.
Reputatie 7
Badge +17
Ik denk dat Ziggo met het achter de decoder gooien van alle FTA zenders meer klanten kwijtraakt dan een enkeling die alleen internet wil (en vanuit commercieel oogpunt sowieso niet tot de doelgroep van een provider behoort)
Reputatie 5
Badge +3
Ik denk dat Ziggo met het achter de decoder gooien van alle FTA zenders meer klanten kwijtraakt dan een enkeling die alleen internet wil (en vanuit commercieel oogpunt sowieso niet tot de doelgroep van een provider behoort)
Verkijk je niet op de TV markt, deze begon met rustig lopen achteruit maar begint ondertussen aardig in een drafje naar rennen te gaan. Zijn al meerdere artikelen ondertussen over verschenen dat (met name de commerciele zenders) druk zijn met on demand en apps om kijkers te behouden voor de toekomst.

De grootste groep kijkers zijn de oudere (50 plussers) en naar de jongere kijkers neemt de lineaire kijkdichtheid heel sterk af. De toekomstige doelgroep zit helemaal niet te wachten op lineair TV kijken namelijk. Als een provider wil blijven overleven zal deze dat moeten gaan inzien en er iets mee gaan doen. Wij als huidige Ziggo klanten kennen lineair TV kijken al ons hele leven, de huidige generatie is vooral op hun mobieltje en tablet bezig en zitten niet meer vast aan dat apparaat in de woonkamer.

Kortweg zeggen dat deze groep niet tot de (toekomstige) doelgroep hoort is zeer kort door de bocht en zal een bedrijf tegen die tijd dan wel eens de kop kunnen kosten. Ook Ziggo zal moeten mee innoveren als ze willen blijven bestaan.
Reputatie 5
Badge +3

Ziggo, en haar voorgangers, hebben bij de overname van de gemeentelijke kabelnetten de verplichting meegekregen om een deel van het zenderpakket ongecodeerd aan te bieden.

Zeker waar maar wanneer in e toekomst hier geen vraag meer voor blijkt te zijn omdat tijden en technieken veranderen zullen providers dit vast wel onderbouwt mogen afbouwen. Wanneer een techniek geen enkel bestaansrecht meer heeft zal een gemeente echt niet blijven volhouden dat het moet worden doorgegeven zoals het anno 1980 gebeurde 😉
Zolang er aanbieders zijn die een Gids met uitzendtijden hebben, zal er Live TV worden gekeken. Hoe oud je bent om dit te willen doet er niet toe. Het zal blijven, ook al wordt er meer uitgesteld gekeken.

Iets anders is: hoe bied je Live TV aan?
Via vaste Zender streams op de kabel of via Live streams via Internet, zoals nu al bij Ziggo Go.
Die vaste streams op de kabel zullen wel verdwijnen, omdat ze niet handig zijn. De On-demand Live streams zullen blijven.
@vasco_nl
Je haalt wat dingen door elkaar.

De behoefte om Live TV te willen kijken, omdat er aanbieders voor zijn, en de techniek die gebruikt wordt om Live TV bij de klant te brengen.
Live TV kan via Live Internet streams, zoals bij Ziggo Go, ipv van via vaste Zenders op de kabel.
Dat laatste zal wel gaan verdwijnen, bij een dalende belangstelling. Te inefficient.
De andere optie niet zolang er aanbieders zijn die met vaste uitzendtijden werken.
De Communty geeft weer veel problemen. Andere Posts dan de voorafgaande over idem verdwenen.
Het kan zijn dat die straks toch weer in beeld komen. Kan ik niks aan doen.
Reputatie 5
Badge +3
@vasco_nl
Je haalt wat dingen door elkaar.

De behoefte om Live TV te willen kijken, omdat er aanbieders voor zijn, en de techniek die gebruikt wordt om Live TV bij de klant te brengen.
Live TV kan via Live Internet streams, zoals bij Ziggo Go, ipv van via vaste Zenders op de kabel.
Dat laatste zal wel gaan verdwijnen, bij een dalende belangstelling. Te inefficient.
De andere optie niet zolang er aanbieders zijn die met vaste uitzendtijden werken.

Ik haal niets door elkaar. Kijkcijfers en onderzoeken laten heel duidelijk het beeld zien dat het TV kijken afneemt. En die meten vandaag de dag niet alleen het traditionele lineair kijken maar ook uitgesteld en via apps.

De groep van 6 tot 35 jarige is nog maar 15% waar de groep 50+ 65% is. Blijft er 20% aan kijkers over in de leeftijden daar tussen in. Deze 50+ groep dunt steeds verder uit terwijl de onderste groep 6 tot 35 jarige niet groeit maar juist afneemt blijkt uit onderzoeken.

Bedrijven als RTL group hebben niet voor niets bedrijven als Videoland opgekocht om zo bedrijven als Netflix te beconcurreren.

Ook zie je in programma's steeds meer YouTube "BN-ers" verschijnen omdat de jonge generatie die juist kent in een poging deze groep aan de buis te krijgen. De namen die nu zijn verhuist van 4 naar 6 zegt deze generatie geen klap.

Reageer