Hoi @Kers198, allereerst nog een warm welkom op de Ziggo Community!
Ik zie dat de kwestie al aardig wat los heeft gemaakt hierboven en dat is zeer begrijpelijk. Het zijn dan ook altijd lastige situaties, vooral als er heel veel is gebeurd tijdens een bezoek. In dit geval heeft de monteur inderdaad veel verouderde aansluitingen in huis vervangen, daar zijn de kosten voor berekend. Het modem is ook vervangen, dat valt dan weer onder ons domein.
Het is goed om ook erbij te zeggen dat een monteur alleen ‘wel’ of ‘niet’ kosten kan berekenen (en dus niet bijvoorbeeld een deel). Hij zal dus de afweging hebben gemaakt dat het vooral de binnenhuisinstallatie is geweest, die deze problemen veroorzaakte.
Ik vind het ook belangrijk nog even in te gaan op de communicatie: Uiteraard kan en moet de monteur ook altijd alles communiceren, máár hij gaat er op dat moment ook vanuit dat álles (voor wat betreft de kosten) is besproken met de collega die de monteur heeft ingepland. De monteur lost de voor hem beschreven storing op en gaat er vanuit dat de klant akkoord is gegaan met de voorwaarden.
Neemt niet weg dat ik me je situatie ook heel goed snap, zeker als dus ook nog eens het oudere modem is vervangen (wellicht had dat zelfs telefonisch gekund). Ik heb de kosten voor de helft gecorrigeerd, ik hoop dat je je daarin kunt vinden.