Sarens

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Afkoop resterende abbonementstermijnen bellen

Hallo Ziggo,

Ik heb op 7-8-2019 een mediabox next kastje besteld wat prima gegaan is. Een dag later hoorde ik van anderen dat je “telefonie” wat in het internet complete pakket zit kon opzeggen.
9-8-2019 gebeld met ziggo en gevraagd of telefonie inderdaad opgezegd kon worden, ik heb er namelijk nog nooit gebruik van gemaakt. Het zou me 1 euro per maand schelen in de kosten. Maar nu zie ik op mijn factuur dat ik €179,01 moet betalen voor de afkoop hiervan. Dat heeft de medewerker van ziggo mij niet verteld. Als dit mij was verteld had ik uiteraard telefonie niet opgezegd. Kan dit niet weer teruggedraaid worden?

Mvg Sarens
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Wat de exacte reden hiervan is en of e.e.a. nog kan worden teruggedraaid, kan een moderator wellicht uitleggen. Maar (als klant) denk ik dat het weghalen van telefonie betekent dat je niet langer het alles-in-een abonnement afneemt van Ziggo waarvoor een jaarabonnement is aangegaan, maar een nieuw 2-in-een abonnement. Dus dat zou e.e.a. kunnen verklaren.
Gezien de korte periode van abonnement starten en willen wijzigen binnen 2 dagen, was het wellicht handiger geweest om het alles-in-één abonnement te annuleren binnen de wettelijke termijn en een nieuw abonnement aangaan met alleen tv en internet.

Als je je postcode en huisnummer in je profiel invult (die zijn alleen zichtbaar voor de mods) , kan een moderator hier naar kijken.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Wat de exacte reden hiervan is en of e.e.a. nog kan worden teruggedraaid, kan een moderator wellicht uitleggen. Maar (als klant) denk ik dat het weghalen van telefonie betekent dat je niet langer het alles-in-een abonnement afneemt van Ziggo waarvoor een jaarabonnement is aangegaan, maar een nieuw 2-in-een abonnement. Dus dat zou e.e.a. kunnen verklaren.
Gezien de korte periode van abonnement starten en willen wijzigen binnen 2 dagen, was het wellicht handiger geweest om het alles-in-één abonnement te annuleren binnen de wettelijke termijn en een nieuw abonnement aangaan met alleen tv en internet.

Als je je postcode en huisnummer in je profiel invult (die zijn alleen zichtbaar voor de mods) , kan een moderator hier naar kijken.
Sarens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het had dan wel zo netjes geweest van de medewerker van Ziggo om mij daarop te wijzen. Dan had ik idd eerst geannuleerd en meteen alleen tv en internet genomen.
Ik wacht de reactie van de moderator af.
Postcode en huisnummer zijn ingevuld.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Sarens
Dit is raar.
Bij het bestellen van een abo met Next kun je wel of niet Vast Bellen nemen.
Kijk maar hier:
https://www.ziggo.nl/pakketten
en hier:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
Zonder Vast bellen is het abo inderdaad 1 euro goedkoper.

Later kun je in je Mijn Ziggo van allerlei aan je abo gaan wijzigen. Ik verhoogde recent nog mijn Internetsnelheid via Mijn Ziggo en dat ging prima.
Gek is dat je Vast bellen niet kunt uitzetten. Dat moet je kennelijk anders regelen.

Misschien is het loos alarm. Er zijn veel vragen over de wat onduidelijke eerste factuur na een overstap op een abo met Next. Meestal klopt het wel. Soms is er iets fout gegaan.
Dat er voor €179,01, iets afgekocht zou moeten worden omdat je Vast bellen van je abo afhaalde, lijkt me hoe dan ook niet te kloppen.

Ik geef de Ziggo Moderatoren een seintje je te komen helpen met dit mysterie.
Er komt spoedig iemand langs. Misschien al dit weekend.

Zorg ervoor dat je Postcode en huisnr in je Profiel staan.
Dat kan niemand hier zien, maar een Moderator wel. Zo kan ie alvast in je klantdossier kijken, wat er aan de hand is.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
hanh even wat verduidelijken (e.e.a. is ongeveer 4 maanden geleden ook aangegeven door een mod in een soortgelijk topic)
Een aanpassing van de snelheid wordt anders bekeken dan het stopzetten van een abbo.
Wat er destijds werd uitgelegd is dat als je een alles-in-een jaar abbo aangaat, je in feite een jaar abbo aangaat voor internet, telefonie en tv.

Dan kun je inderdaad binnen je bestaande abonnement snelheden wijzigen, maar niet een van de 3 producten helemaal opzeggen. want dan ga je dus binnen de looptijd een abonnement stopzetten (in dit geval telefonie) en zijn er kosten. Ik zal eens kijken of ik het topic nog kan vinden.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ja ik snap je. Maar je kunt bij de bestelling van het abo vast bellen weglaten.
Dan ben je 12 euro per jaar goedkoper uit.
Doe je dit wat later en er zou een afkoopsom aan vastzitten van €179,01 dan zou het advies moeten zijn:
Sorry, je mag Vast Bellen van je abo afhalen, maar pas na afloop van het lopende jaarcontract. Toch wel een wat vreemde regel, lijkt me overigens.

Wat er hier precies is gebeurd, weet ik niet. Lopend Abo met jaarcontract opzeggen en dan weer ander abo nemen?
Dat moet je dan niet zo doen & een evt betrokken servicemedewerker moet dit afraden, zo niet weigeren dit voor je te gaan doen.
Betaal dan dat vast bellen nog maar een tijdje en haal het later van je abo af.

Zoals gezegd: het kan ook een veel voorkomend misverstand zijn over de eerste factuur na het nemen van een Next abo door een bestaande klant.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik heb even op de site gekeken en er is momenteel een actie waarbij je geen aansluitkosten betaalt en 3 maande 50% korting krijgt. Als TS van die aanbieding gebruik heeft gemaakt is dat wellicht de reden dat je binnen die tijd niets mag veranderen.
Sarens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb geen gebruik gemaakt van een lopende actie bij Ziggo.
Ik heb alleen op 7 augustus een mediabox Next kastje besteld,daar betaal je dan 50 cent per maand extra voor, en 2 dagen later heb ik gevraagd of het bellen van het abbonnement afgehaald kon worden. De medewerker had mij op dat moment moet waarschuwen dat ik dan wel een afkoopsom moet betalen. En dat is niet gebeurt. Het viel me wel op dat hij meerder keren mij tijdens het gesprek in de wacht heeft gezet. Kwam niet zelfverzekerd over.
Tijdens het online bestellen van het next kastje kon ik via mijn ziggo het bellen niet meteen uitzetten in mijn abbonnement. (Aan/uit knop was niet zichtbaar) Daarom was ik ook verbaasd dat ik een dag later van anderen hoorde dat dit wel mogelijk was als je ziggo zou bellen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Dit moet m.i. teruggedraaid worden, wegens onjuiste afhandeling door de servicemedewerker. Teveel in het nadeel van een klant.

Misschien is het onmogelijk Vast bellen 'zomaar' op te heffen bij een lopend jaarcontract.
Echt flexibel klinkt dit niet. Maar goed, dan betaal je die 1 euro per maand nog een tijdje en heft vast bellen op na afloop van het jaarcontract.
Dan betaal je eigenlijk 12 euro teveel gedurende de looptijd van het contract. Maar dat is iets heel anders dan de hoge afkoopsom die je noemde voor het meteen kunnen verwijderen van vast bellen.
Dat had niet zo moeten gaan.
Sarens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ja, dat vind ik nou ook.

Ik hoop dan ook dat er een moderator naar gaat kijken.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mijn inschatting: dit komt goed.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Overigens adviseer ik vaak om de telefoon gewoon te laten wat het is voor die 1 euro. Want daar staat tegenover dat je dan bij storing of andere problemen, gratis met Ziggo belt.
Zonder telefoon moet je, als je telefonisch contact wil, een 0900 bellen en zit je ook al snel aan die 1 Euro.

Dat is ook het enige waarvoor ik mijn vaste lijn heb.
Sarens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb de vaste lijn in al die jaren dat ik klant ben nog nooit gebruikt.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Bel je dan met de mobiel naar Ziggo of bel je sowieso nooit met de klantenservice? Want vanaf mobiel bellen met Ziggo is normaal gesproken niet gratis en dan zit je met 9 min gesprekstijd al over die 1 Euro.
(En Ziggo kennende qua wachttijden... :grin: )
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Hallo Sarens,

Welkom op de Ziggo Community. Zo te lezen wordt je al door Nick999 en hanh gerustgesteld. Geen zorgen, ik heb ondertussen alles geregeld.

Je hebt recent je abonnement aangepast en binnen een periode van 14 dagen (wettelijke bedenktijd) een ander abonnement gekozen. De afkoopsom voor telefonie is dan ook volledig onterecht. Ik heb al een aanvraag voor je ingediend om dat te corrigeren. Zodra dat is gedaan ontvang geldbedrag je het van ons terug.

Vaak is dat al in enkele werkdagen. Hou je ons op de hoogte of dit goed verloopt?
Sarens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Folkert,

Heel fijn dat je het recht hebt kunnen zetten.
Nick999 en hanh ook bedankt voor de reacties.

Ik hou jullie op de hoogte.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Graag gedaan en nog een fijne zondag!
Sarens
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ziggo heeft het teveel berekende bedrag weer netjes teruggestort.
Bedankt voor de hulp.??

Uitgelicht topic