Hey
Remco_ErveKnor . Welkom hier!
Je hebt niet bepaald een goed begin met ons abonnement, zo :-(. Tijd voor actie!
"vroeger" (en dan hebben we het over de periode voordat ik bij UPC/Ziggo werkte, dus meer dan 5 jaar geleden) moesten modems inderdaad met een activatiecode worden geactiveerd. Tegenwoordig gaat het anders.
Simpel gezegd; je sluit je modem aan, je modem ontvangt signaal en zendt signaal terug, ons netwerk 'herkent' dat je modem online is en herkent dat er een abonnement op aangevraagd is en het modem wordt geactiveerd.
Dit is hoe het zou moeten gaan en dit zou natuurlijk snel en zonder al te veel tijd moeten verlopen.
Het feit dat jij de vraag krijgt een activatiecode in te voeren, geeft aan dat je modem niet het 'bericht' van ons krijgt dat er een abonnement actief moet staan op dit modem. Hij heeft dus wel signaal, maar er is geen actief abonnement aan gekoppeld. Nu is de grote vraag hoe dit kan.
Het gekke is dat ik in mijn systeem zie staan dat de 'taak' voor dit proces nog altijd staat op 'wachten op apparatuur'. Normaliter heb je deze status nog voor er iets verzonden wordt. Er moet dan nog een modem uit de voorraad worden gekoppeld aan je abonnement (hierna komt de status op (wachten op) verzending, installatie, enz.). Maar jij geeft aan je modem al te hebben! Dus is er iets niet goed gegaan in deze status.
Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het CA-ID van het modem dat je hebt ontvangen? Dan ga ik hier voor je aan de slag om de status handmatig alsnog door te zetten.