Remco_ErveKnor

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

activatiecode tijdens installatie

goedenavond,

nadat ik de afgelopen twee dagen al bezig ben met het activeren van mijn nieuwe ziggo pakket, 4 medewerkers heb gesproken, waarvan bij elk ik een andere antwoord krijg... ben ik er wel een beetje klaar mee.

ik heb het forum al even bekeken en ik zie veel dezelfde problemen die dus wel door een moderator opgelost kan worden maar niet door een klantenservice medewerker.

wie oh wie kan mij helpen met het activeren van mijn modem. Die zou, volgens jullie service, maximaal binnen een dag gebeuren. Nou mooi niet dus!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Remco_ErveKnor . Welkom hier!
Je hebt niet bepaald een goed begin met ons abonnement, zo :-(. Tijd voor actie!

"vroeger" (en dan hebben we het over de periode voordat ik bij UPC/Ziggo werkte, dus meer dan 5 jaar geleden) moesten modems inderdaad met een activatiecode worden geactiveerd. Tegenwoordig gaat het anders.

Simpel gezegd; je sluit je modem aan, je modem ontvangt signaal en zendt signaal terug, ons netwerk 'herkent' dat je modem online is en herkent dat er een abonnement op aangevraagd is en het modem wordt geactiveerd.
Dit is hoe het zou moeten gaan en dit zou natuurlijk snel en zonder al te veel tijd moeten verlopen.

Het feit dat jij de vraag krijgt een activatiecode in te voeren, geeft aan dat je modem niet het 'bericht' van ons krijgt dat er een abonnement actief moet staan op dit modem. Hij heeft dus wel signaal, maar er is geen actief abonnement aan gekoppeld. Nu is de grote vraag hoe dit kan.

Het gekke is dat ik in mijn systeem zie staan dat de 'taak' voor dit proces nog altijd staat op 'wachten op apparatuur'. Normaliter heb je deze status nog voor er iets verzonden wordt. Er moet dan nog een modem uit de voorraad worden gekoppeld aan je abonnement (hierna komt de status op (wachten op) verzending, installatie, enz.). Maar jij geeft aan je modem al te hebben! Dus is er iets niet goed gegaan in deze status.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het CA-ID van het modem dat je hebt ontvangen? Dan ga ik hier voor je aan de slag om de status handmatig alsnog door te zetten.

Bekijk in context

15 Reacties 15
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Welke Modem/Router heb je gekregen?

Ik heb recent nog een Arris Connectbox geinstalleerd. Een activatiecode was niet nodig. Alles was ok, maar nog geen Internet. De Ziggo Chat gaf de registratie nog een duwtje, dat kennelijk nodig was. Toen was het binnen enkele minuten ok.
Probeer dit ook.
Remco_ErveKnor
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat om de Ziggo connectbox
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Normaal gesproken hoef je geen activatiecode in te vullen, vandaar dat je die ook niet krijgt. (is er ook niet)
Er gaat dus wat fout, maar dat had je al in de gaten 😉

Ik geef een seintje aan de moderators, die zullen morgen dan in dit topic langskomen.

Je oude modem werkt nog denk ik? Kun je die vanavond in ieder geval aansluiten zodat je internet hebt.
Remco_ErveKnor
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Evert,

bedankt voor je antwoord. Helaas is er geen oude modem in mijn bezit en gaat het om een compleet nieuwe installatie.

Ik wacht het morgen nog even af en hopelijk is er dan een goede connectie.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah, dat is jammer!
Laat het modem dan in ieder geval vannacht aan staan. Wie weet wordt hij vannacht geactiveerd 🙂 Mocht het morgenochtend nog niet in orde zijn, herstart dan het modem even, dat wil wel eens helpen.

En even voor de zekerheid, hoe branden de lampjes voorop? Welke kleur hebben ze?
Remco_ErveKnor
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Top! Ik zal het morgen proberen.

lampjes branden iig zoals het hoort:
groene lampjes met daaronder een constant wit brandende ‘balk’.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Remco_ErveKnor . Welkom hier!
Je hebt niet bepaald een goed begin met ons abonnement, zo :-(. Tijd voor actie!

"vroeger" (en dan hebben we het over de periode voordat ik bij UPC/Ziggo werkte, dus meer dan 5 jaar geleden) moesten modems inderdaad met een activatiecode worden geactiveerd. Tegenwoordig gaat het anders.

Simpel gezegd; je sluit je modem aan, je modem ontvangt signaal en zendt signaal terug, ons netwerk 'herkent' dat je modem online is en herkent dat er een abonnement op aangevraagd is en het modem wordt geactiveerd.
Dit is hoe het zou moeten gaan en dit zou natuurlijk snel en zonder al te veel tijd moeten verlopen.

Het feit dat jij de vraag krijgt een activatiecode in te voeren, geeft aan dat je modem niet het 'bericht' van ons krijgt dat er een abonnement actief moet staan op dit modem. Hij heeft dus wel signaal, maar er is geen actief abonnement aan gekoppeld. Nu is de grote vraag hoe dit kan.

Het gekke is dat ik in mijn systeem zie staan dat de 'taak' voor dit proces nog altijd staat op 'wachten op apparatuur'. Normaliter heb je deze status nog voor er iets verzonden wordt. Er moet dan nog een modem uit de voorraad worden gekoppeld aan je abonnement (hierna komt de status op (wachten op) verzending, installatie, enz.). Maar jij geeft aan je modem al te hebben! Dus is er iets niet goed gegaan in deze status.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het CA-ID van het modem dat je hebt ontvangen? Dan ga ik hier voor je aan de slag om de status handmatig alsnog door te zetten.
Remco_ErveKnor
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update voor degene met hetzelfde probleem. Privebericht is inmiddels verstuurd en wacht op een vervolgreactie of het nu daadwerkelijk ook werkt.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Internet staat sinds 12:41 vandaag actief op je modem! Ben je thuis op dit moment? ^^.
Remco_ErveKnor
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Lycke Ziggo,

Bedankt voor je reactie. Ik kan inderdaad op het internet, helemaal top! Dit was nu het enige waar ik tegenaan liep en zal hierna gelijk de Mediabox next installeren!
Wimpie1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goede avond ik heb het zelfde probleem dat ik een activatie code en wachtwoord moet gebruiken en heb ook al een paar mensen gesproken en het werkt nog niet 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Wimpie1 Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wimpie1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat begrijp ik maar mijn oude modem werkt wel gewoon maar me nieuwe staat wel actief als ze hem uitlezen 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Wimpie1 Morgen komt er een Ziggo moderator hier langs, zij kunnen dieper in de systemen en de de nodige stappen zetten of de juiste mensen bereiken.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @Wimpie! Welkom op de Ziggo Community! 

Ik zie inderdaad dat je modem al actief staat en je had aangegeven dat je hier wel mee kan verbinden, maar dan krijg je een activatie site. Hier gaat inderdaad iets mis. 
Er staat een monteur ingepland voor morgen! Dat kunnen we eventjes afwachten. Laat je weten hoe dat is gegaan? 

Uitgelicht topic