Beantwoord

Abonnementswijziging van Alles-in-1 naar Connect Complete Play Max

  • 8 maart 2018
  • 6 reacties
  • 11747 keer bekeken

Goedemiddag allen,

Wij zijn afgelopen 1 maart (2018) overgestapt op het nieuwe Alles-in-1 van Ziggo (Internet Compleet, TV Max).
Hiervoor hadden we ook Alles-in-1, echter met de oude benamingen (Alles-in-1 Plus volgens mij).

Huidige situatie:
Hoofd-coax gaat in splitter en vanaf splitter naar:
1x coax naar Cisco Modem/Router
1x coax naar Cisco tv tuner (interactieve)

Op 1 maart (2018) hebben wij de nieuwe Ziggo Media Box XL ontvangen, echter heb ik deze nog niet geïnstalleerd.
Ik wou graag op de huidige apparatuur verder, totdat de Cisco tv tuner instort.

Net logde ik op mijn Ziggo in en verbaasde ik mij over het feit dat mijn huidige abonnement € 141,- kost??
Normaal zou dit € 75,- moeten zijn.
Via de chat heb ik mijn verbazing uitgesproken, waarbij het antwoord als volgt was:
Doordat ik de oude apparatuur nog niet heb vervangen met de nieuwe apparatuur lopen twee abonnementen door elkaar.
Toen ik vroeg of dit zichzelf oplost door de nieuwe Media box te installeren was het antwoord: Ja!

Ik kan hier met mijn verstand niet helemaal bij komen en zoek nu graag bevestiging op het Ziggo Forum :)
Volgens het antwoord van de Ziggo medewerker komt dit dus, doordat ik de oude apparatuur nog niet heb vervangen.

Alvast hartelijk dank!

Groeten,
Jacob
icon

Best beantwoord door Be rt 8 maart 2018, 14:02

Ziggo abonnementen betaal je vooruit.
Een nieuw abonnement wordt van te voren in rekening gebracht en de oude afsluiten gebeurd achteraf met een verrekening op de volgende rekening.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

6 Reacties

De argumentatie lijkt mij niet te kloppen. Woont u in oud Ziggo-gebied of oud UPC-gebied? In het laatste geval zou u de Ciscobox, die u in bruikleen heeft ontvangen, moeten retourneren. Welke box staat in uw mijn Ziggo vermeld?
Ziggo abonnementen betaal je vooruit.
Een nieuw abonnement wordt van te voren in rekening gebracht en de oude afsluiten gebeurd achteraf met een verrekening op de volgende rekening.
Dag Jan,

Wij hebben altijd al Ziggo gehad dus ik vermoed oud Ziggo-gebied :)
Ziggo heeft aangegeven dat de oude Cisco 8485 niet retour hoeft.
Dag Bert,

Voor de volledigheid; Wij zijn nog niet gefactureerd, echter als ik in mijn Ziggo naar het huidige abonnement kijk dan worden wij dubbel belast.
Desalniettemin begrijp ik wat je bedoelt. 🙂
Reputatie 7
Hi @CobusKelly,

Als je abonnement net is aangepast van Alles-in-1 naar een Internet Compleet & TV Max abonnement snap ik dat je vragen hebt over de facturering. Als je mij in een privébericht je adresgegevens stuurt, kijk ik voor je hoe de vork in de steel zit. 😊
Hartelijk dank voor alle hulp!

Folkert van Ziggo heeft alles opgehelderd.
Het komt neer op wat Bert heeft geantwoord!
(Ik moet gewoon geduldig zijn:))

Ik vermoed dat er met de chat wat miscommunicatie is geweest, waardoor bij mij verwarring is ontstaan.
De nieuwe hardware hoeft namelijk niet te worden geplaatst om dit issue op te lossen.

Aanvulling/bewerking:
De € 141,- abonnementskosten komt, doordat de twee abonnementen voor korte duur door elkaar lopen.
Na de facturatie/verrekening zal dit weer goed komen te staan.

Wederom bedankt!

Groeten,
Jacob