emiell

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Abonnement wijzigen

Ik wil graag mijn internetsnelheid wijzigen naar 250Mbit maar dat lukt niet online in mijn ziggo.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik op dit moment abonnementen heb die niet meer bestaan namelijk: internet50 en digitale tv.

Ik kan mijn internet wijzigen naar internetcomplete maar dan moet ik ook mijn tv abonnement wijzigen naar TV start anders krijg ik een error.

Hoewel Tv start hetzelfde is als mijn huidige tv abonnement: digitale tv wil ik hem niet wijzigen omdat ik dan 19,95 moet betalen voor de mediabox en ik hoef de mediabox niet.

Kortom: Ik wil graag mijn internetabonnement wijzigen naar internet complete en de rest hetzelfde houden (Tv mag wel naar Tv start maar dan zonder de mediabox en 19,95)

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Bij deze heb ik het voor je geregeld @emiell! Je krijgt zo een bevestiging hiervan per e-mail. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ha. Dit moet vlgs mij kunnen zonder extra kosten.

Ik heb de Ziggo Moderatoren een seintje gegeven je hier verder te komen helpen.

Zet je Postcode en huisnr in je Community profiel, als je dat nog niet deed.
Kan alleen de Mod zien en daardoor alvast je klantgegevens bekijken.

Er komt iemand langs. Even geduld.
NB ga dit niet ook proberen te regelen via een ander kanaal (telefonisch, chat, ...). Dat kan in een geval als dit met een ouder abo soms ongewenste bijwerkingen geven.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @emiell 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Jouw vermoeden klopt! Je hebt op dit moment inderdaad een '’klassiek'’ abonnement, namelijk Alles-in-1 Basis. Dit pakket bestaat uit TV Standaard, Internet Z1 en Bellen. Je hebt hierbij twee eigen smartcards actief staan. 

Je wilt nu graag jouw abonnement wijzigen en de snelheid verhogen naar Internet Complete á 250 Mbit/s. Bij een ouder type abonnement gaat dit iets lastiger. Er zijn in dit geval twee mogelijkheden: 

  • Internet Complete en Kabel TV.  Bij dit abonnement komt echter wel de digitale tv-activatie te vervallen. Dit betekent dat je de eigen smartcards dus niet meer kunt gebruiken. (vandaar de error)
  • Internet Complete en TV Start. Bij dit abonnement krijg je van ons een CI+ module of mediabox (Humax 5300C) inclusief smartcard in bruikleen. Je eigen smartcards blijven hiernaast actief. 


In deze situatie is het dus van belang om te weten of je de huidige smartcards nog gebruikt en wilt blijven gebruiken. Bij de wijziging (ongeacht of je kiest voor de mediabox of niet) worden sowieso eenmalige kosten berekend, omdat jouw huidige modem wordt vervangen. Deze kan namelijk de snelheid van 250 Mbit/s niet aan. We horen graag van je!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Cecilia Ziggo  

Bij de wijziging (ongeacht of je kiest voor de mediabox of niet) worden sowieso eenmalige kosten berekend, omdat jouw huidige modem wordt vervangen. Deze kan namelijk de snelheid van 250 Mbit/s niet aan.

Hmmm. Dat vind ik toch iets anders dan andere apparatuur tgv een wijziging van het TV-abo.
Het lijkt me meer op vervanging tgv inadequate bestaande sterk verouderde apparatuur.
Bijna zoals vervanging zonder extra kosten, wanneer een apparaat kapot is.
Dat zou m.i anders afgewikkeld moeten worden. Maar goed, daar kan jij ook niet veel aan veranderen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Helaas niet @hanh. Bij iedere wijziging waarbij nieuwe apparatuur wordt toegestuurd (dus ook een nieuw modem) worden deze eenmalige kosten automatisch berekend. Het wordt dan echt gezien als onderdeel van de bestelling, omdat het geen defect betreft. 

emiell
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Duidelijk verhaal, dan kies ik voor tv start + internet complete.

Kunnen jullie dat regelen of moet ik dat aanvragen via mijn ziggo.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Bij deze heb ik het voor je geregeld @emiell! Je krijgt zo een bevestiging hiervan per e-mail. 

emiell
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt , ik heb de email inmiddels gekregen.

Er staat alleen niet in dat er ook een nieuwe modem in het pakket zit wat ik thuis gestuurd krijg, alleen een mediabox.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

He, dat is gek @emiell. Wil je mij laten weten als je het pakket hebt ontvangen? Als er namelijk geen nieuw modem bij zit, dan stuur ik je deze kosteloos na. Je hebt namelijk wel een nieuw modem nodig bij de overstap naar Internet Complete. 

emiell
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Cecilia Ziggo wrote:

He, dat is gek @emiell. Wil je mij laten weten als je het pakket hebt ontvangen? Als er namelijk geen nieuw modem bij zit, dan stuur ik je deze kosteloos na. Je hebt namelijk wel een nieuw modem nodig bij de overstap naar Internet Complete. 

@Cecilia Ziggo,  Ik heb het pakket ontvangen en er zit geen modem in 🙂

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ik heb een los modem jouw kant opgestuurd @emiell!

Uitgelicht topic