Jo_giz

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Abonnement overnemen na uit elkaar gaan

Hallo,

Wij hebben een Ziggo abonnement, deze staat op naam van mijn partner. Nu gaan we uit elkaar, en blijf ik op ons adres wonen. Ik wil dan ook graag het abonnement behouden (mijn ex-partner is hier ook akkoord mee). Als ik op het wijzigingsformulier kijk wat online te vinden is, kan dit wel, maar wordt dit gezien als een contractovername? Bij de voorwaarden van de contractovername staat het volgende bij punt 5; 

5. Het hoofd e-mailaccount wordt samen met de inhoud opgeheven. Eventuele extra e-mailaccounts blijven bestaan. De inhoud wordt wel verwijderd.

Dit is iets wat wij (mijn ex-partner en ik) allebei niet willen. We willen dat het hoofd e-mailaccount behouden blijft inclusief de inhoud (alle e-mails). 

We hebben al enkele malen telefonisch contact gehad met medewerkers van Ziggo. Die geven aan dat je je hoofd e-mailaccount niet kwijt bent (incl. inhoud), maar we zijn er nog niet gerust op, helaas..

Hoe kunnen we bovenstaande het beste regelen? Het lijkt me geen prettig idee om het formulier in te vullen en te ondertekenen (gezien de voorwaarden), en er later dan alsnog achter te komen dat we toch alles kwijt zijn (account + alle inhoud).

 

9 Reacties 9
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Jo_giz 
Het beste wat je kan doen is even wachten op een medewerker van Ziggo, die hier ook langs komt en dan zal die je daar zeker antwoord op geven. Dan ben je er zeker van en gerust dat het allemaal in orde komt. Naar mijn weten kunnen ze het wel voor je in orde maken en kan je het ook gewoon behouden. 

Dus als je nog even wacht op een medewerker van Ziggo dan weet je het helemaal zeker en die kan je ook helpen met het omzetten c.q. aanpassingen invoeren. Vervelend om te lezen dat jullie uit elkaar gaan en daarom vanuit mij persoonlijk, sterkte!

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het lijkt me het meest verstandig als een moderator hier, zo mogelijk, een helpende hand biedt.Als je zorgt dat je postcode en huisnummer in je profiel staan(alleen zichtbaar voor moderators), kan een hij of zij, gelijk e.e.a. bekijken.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@EnergieBoy was me net voor.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
KBX458 wrote:

@EnergieBoy was me net voor.

Je hebt nog een mooie aanvulling gegeven over de Postcode en Huisnummer! 

Jo_giz
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor jullie snelle reacties @EnergieBoy  en @KBX458  😉

Postcode en huisnummer staan vermeld, ik wacht het even rustig af…

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Jo_giz . Welkom hier! 

Goed dat je even aan de bel trekt, want deze dingen moeten natuurlijk wel op de juiste manier verwerkt worden. Je wilt niet hebben dat je oude vertrouwde e-mailadres verdwijnt. 

Voordat ik ga denken over de beste oplossing hier, is het hoofd e-mailadres het e-mailadres dat jij gebruikt? Of is dit het e-mailadres van je ex partner? En in dit tweede geval; weet je of je ex partner opnieuw een Ziggo abonnement neemt/heeft? 

Jo_giz
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Lycke Ziggo, dank je wel wel voor je reactie.

Ik hoop dat je ons kunt helpen bij het oplossen van dit ‘probleem’. 

Het hoofd e-mailadres is van ons samen (en door ons samen gebruikt), en ik zou dit dan ook graag willen behouden, i.v.m. alle e-mails die er op binnenkomen en in staan. Ik heb zelf ook een alias e-mailadres aangemaakt onder ons account, die is wel van mijn alleen.

Het is nog niet helemaal duidelijk of mijn ex-partner weer een Ziggo abonnement gaat afsluiten, en als dit al gebeurt, dan zal dit pas in het nieuwe jaar zijn, aangezien hij dan pas de sleutel gaat krijgen van zijn nieuwe woning.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Duidelijk. Dan gaan we het anders oplossen 🙂 Wil je me een privébericht sturen met de naam die nu op het contract staat en de naam waar het op moet komen te staan? 

Jo_giz
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo wrote:

Duidelijk. Dan gaan we het anders oplossen 🙂 Wil je me een privébericht sturen met de naam die nu op het contract staat en de naam waar het op moet komen te staan? 

@Lycke Ziggo privé bericht is verstuurd, hoop dat het goed bij je is aangekomen 😉

Uitgelicht topic