1
Vraag
2
Reacties
vaneskes

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Abonnement downsizen: kosten in rekening brengen?

Ik heb vandaag geinformeerd bij de Ziggo klantenservice om mijn abonnement te downsizen van tv Max naar tv Complete. Dit omdat het via de website al sinds jaar en dag niet werkt. Vervolgens krijg ik te horen dat er dan tot september kosten in rekening worden gebracht, omdat dit in mijn contract bijgesloten is en niet zomaar aan te passen is!

Uitleg: Ik heb afgelopen augustus naar Ziggo gebeld, omdat wij inmiddels zo`n jaar of 4, 5 klant zijn en de volle mep met het duurdere abonnement betalen. Hierop heb ik 3 maanden korting gekregen, maar van maandelijks opzegbaar wel een nieuw jaarcontract gekregen. Telefonisch is mij dit niet medegedeeld, maar was wel te zien op de bevestigingsmail. Echter adverteert Ziggo met de term "maandelijks aanpasbaar". Sterker nog ,als ik ingelogd ben zie ik dit ook terug op de website bij "producten".

Ik denk dat ik toch maar is contact op ga nemen met de geschillen commissie. In mijn ogen wordt er nu onterecht geadverteerd, dus misleidende informatie of reclame. Ook hebben we in het verleden al meerdere problemen gehad met internet die vervolgens pas opgelost watren nadat ik zelf verzocht had om een nieuwere modem toe te sturen, zijn er nog altijd perikelen met de mediabox XL (die ik niet laat vervangen, omdat er toch geen goed werkende boxen zijn :mijn zwager heeft er al 3 gehad met allemaal dezelfde tekortkomingen).

Het is dat ik nu nu de pech heb dat ik een boete krijg bij opzeggen, maar bij einde contract ben ik wel klaar met Ziggo. Ik ga naar de concurrent. Mij zijn ze, zodra het kan, kwijt als klant.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
vaneskes
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik zal niet insinueren dat ze mensen echt opzettelijk misleiden. Maar het had inderdaad wel ergens duidelijk beschreven mogen zijn.

Ik kan trouwens toevoegen dat Ziggo zojuist contact heeft opgenomen. Zij hadden mijn contactformulier beantwoord, na weer een reactie van mijn kant met uitleg over wat er te zien was bij mijn Ziggo, hebben ze mijn abo alsnog kostenloos omgezet naar complete ipv max. Dit omdat ze concludeerden dat ik mogelijk toch niet goed geinformeerd was. Erg netjes geregeld, en een vriendelijke medewerkster aan de lijn gehad. Dus ik wil even melden dat het door Ziggo goed opgelost is nu.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als u gebruik maakt van een actiekorting geldt er meestal een minimum looptijd. Dat wordt hier duidelijk vermeld. Bij een geschillencommissie heeft u geen schijn van kans op succes.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
vaneskes wrote:
Hierop heb ik 3 maanden korting gekregen, maar van maandelijks opzegbaar wel een nieuw jaarcontract gekregen. Telefonisch is mij dit niet medegedeeld, maar was wel te zien op de bevestigingsmail.


Ja, je krijgt je korting niet zomaar, als je niet akkoord was had je er niet mee moeten instemmen.
vaneskes
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Jan F. wrote:
Als u gebruik maakt van een actiekorting geldt er meestal een minimum looptijd. Dat wordt hier duidelijk vermeld.

Hoi Jan F.

Bij een telefonisch contact, zou het wel zo wenselijk zijn dat dit vermeld word door de medewerker. Maar goed, dat even terzijde.

In jouw link, daar wordt ook duidelijk aangegeven dat extra zenders maandelijks opzegbaar zijn. Het gevolg met aanpassen van mijn tv-abonnement is dat ik dus minder zenders wil. Maar dat blijkt nu niet te kunnen.
vaneskes
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Steefb wrote:

vaneskes wrote:
Hierop heb ik 3 maanden korting gekregen, maar van maandelijks opzegbaar wel een nieuw jaarcontract gekregen. Telefonisch is mij dit niet medegedeeld, maar was wel te zien op de bevestigingsmail.
Ja, je krijgt je korting niet zomaar, als je niet akkoord was had je er niet mee moeten instemmen.



Waar. Mee eens. Op dat moment ook degelijk wel overwogen om dit te annuleren, maar niet gedaan. Dus dat jaarcontract ga ik ook niet tegenin. Waar ik over val, is het feit dat er dus overal te zien is dat je abonnement maandelijks aanpasbaar is, extra zenders maandelijks aangepast kunnen worden, maar dat dit dus in de praktijk niet zo is.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
vaneskes wrote:

In jouw link, daar wordt ook duidelijk aangegeven dat extra zenders maandelijks opzegbaar zijn. Het gevolg met aanpassen van mijn tv-abonnement is dat ik dus minder zenders wil. Maar dat blijkt nu niet te kunnen.


Dat geldt voor de extra zenderpakketten waarvoor apart betaald wordt, niet voor tv abonnementen.
vaneskes
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Jan F. wrote:

vaneskes wrote:
In jouw link, daar wordt ook duidelijk aangegeven dat extra zenders maandelijks opzegbaar zijn. Het gevolg met aanpassen van mijn tv-abonnement is dat ik dus minder zenders wil. Maar dat blijkt nu niet te kunnen.
Dat geldt voor de extra zenderpakketten waarvoor apart betaald wordt, niet voor tv abonnementen.


Dat is het hem dus, dat staat nergens vermeld. Ook niet in de algemene voorwaarden, daar wordt alleen gesproken over het basis tv-pakket. Ik zie dit pakket ook als een extra zenderpakket.

Ik heb inmiddels het contactformulier ingevuld, en dit als klacht ingediend bij ziggo zelf. Dus nu maar afwachten of ze hierover nog contact opnemen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
vaneskes wrote:
....... Ik zie dit pakket ook als een extra zenderpakket.


Dit zijn extra zenderpakketten.
vaneskes
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Jan F. wrote:

vaneskes wrote:
....... Ik zie dit pakket ook als een extra zenderpakket.
Dit zijn extra zenderpakketten.

Precies mijn punt... Daar staat movies en series XL bij, die wil ik eraf en naar movies en series. dat is het verschil met tv max en tv complete.

Het is een extra pakket, maar ik mag het niet kostenloos verwijderen, in tegenstelling wat er op de website staat.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik zie uw punt. Echter als u Movies en Series XL besteld had bij een TV Complete abonnement had u één maand gratis gehad (€11.95) en nu heeft u 3 maanden korting gekregen. Misschien kunt u onderhandelen en uw gekregen korting verrekenen met die ene gratis maand en dan teruggaan naar TV complete. Maar Ziggo staat volledig in zijn recht als ze u aan uw contract willen houden.
vaneskes
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Jan F. wrote:
Ik zie uw punt. Echter als u Movies en Series XL besteld had bij een TV Complete abonnement had u één maand gratis gehad (€11.95) en nu heeft u 3 maanden korting gekregen. Misschien kunt u onderhandelen en uw gekregen korting verrekenen met die ene gratis maand en dan teruggaan naar TV complete. Maar Ziggo staat volledig in zijn recht als ze u aan uw contract willen houden.



Het pakket heb ik al sinds ik zo`n 5 jaar geleden ben overgestapt naar Ziggo. Ik ben alléén die korting aangegaan. Ik heb verder geen wijzigingen, toevoegingen of pakketten meer of minder aangegaan. Ik snap inmiddels wel dat ik er gewoon aan vast zit, maar vind ik het jammer dat Ziggo dat dan nergens heeft staan. Zoals ik mijn abonnement gegevens bekijk in Mijn ziggo, weet ik niet beter dan dat ik dit maandelijks aan zou moeten kunnen passen. Het misleidende daarin val ik dus over.

Niks aan te doen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
U heeft in uw abonnementsgegevens waarschijnlijk staan TV Max en niet TV Complete + Movies en Series XL. Hoewel die dezelfde inhoud hebben is dat contractueel iets verschillends. Misleiding is een groot woord, dat veronderstelt opzet. Maar meer duidelijkheid zou beter zijn.
vaneskes
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik zal niet insinueren dat ze mensen echt opzettelijk misleiden. Maar het had inderdaad wel ergens duidelijk beschreven mogen zijn.

Ik kan trouwens toevoegen dat Ziggo zojuist contact heeft opgenomen. Zij hadden mijn contactformulier beantwoord, na weer een reactie van mijn kant met uitleg over wat er te zien was bij mijn Ziggo, hebben ze mijn abo alsnog kostenloos omgezet naar complete ipv max. Dit omdat ze concludeerden dat ik mogelijk toch niet goed geinformeerd was. Erg netjes geregeld, en een vriendelijke medewerkster aan de lijn gehad. Dus ik wil even melden dat het door Ziggo goed opgelost is nu.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
vaneskes
Fijn dat het naar uw tevredenheid is opgelost.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Top! Ik snap trouwens ook directe 'voordeel' van TV Max t.o.v. TV Complete + M&SXL niet.. Behalve bij een mooie aanbieding die bijvoorbeeld alleen bij Internet Max + TV Max geldt (waar ik gebruik van heb gemaakt).
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Fijn dat alles nu naar tevredenheid is opgelost en top dat je iets aankaart wat je onduidelijk vindt. Bedankt voor je terugkoppeling hier. Ik zal feedback op de website indienen zodat er in ieder geval eens naar gekeken wordt 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic