1
Vraag
2
Reageer en help mee
koosjebroos

Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Aansluiting verplaatsen van woonkamer naar meterkast

Hoe kan ik de aansluiting van de woonkamer het beste verplaatsen naar de meterkast. Welk soort kabel en koppelstukken nodig??

6 Reacties 6
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Officieel mag u de Ziggo coaxkabel niet zelf verplaatsen, dat mag alleen een Ziggo monteur. Als u dit laat doen, dan zijn daar natuurlijk wel kosten aan verbonden.

Wat u wel zou kunnen doen, is deze verlengen naar de meterkast. Maar dan is het de vraag of deze verlenging niet ten koste gaat van de kwaliteit/verlies van het signaal, omdat het Ziggo modem niet erg ver vanaf het AOP ( daar waar de coax afgemonteerd is ) mag worden geplaatst.

Wat u wel kan doen, is het Ziggo modem laten staan daar waar nu de coax afgemonteerd is en vandaar de coax doorlussen ( met eventueel een versterker ) naar ..

Maar misschien hebben anderen dit ooit ook bij de hand gehad en hebben concretere getallen.
 

koosjebroos
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Pasi,

De afstand van woonkamer is ongeveer 6 meter of minder. De bedoeling is dat dit via de kruipruimte gaat. Als ik dit via Ziggo laat doen gaat mij dat ca. 450€ ex.btw kosten. Dat vind ik belachelijk. Dus ben ik op zoek naar de juiste kabel en koppelstuk

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Als u dit niet door een Ziggo monteur laat doen, betekend het wel, dat u de coax alleen mag/kan verlengen en dat dus de AOP ( het kastje ) niet verplaatst mag worden.

Dan kan u het beste een foto maken van het AOP ( het kastje waar de coax in is afgemonteerd ) en deze hier plaatsen. Dan kunnen we ook zien of dit een actueel model is.

Er zijn hier gelukkig genoeg medegenoten die exact weten welk types er zijn.
 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Je mag het AOP net loskoppelen, dus een koppelstuk op de groene ka`bel van Ziggo is niet toegestaan. Als de boel dus verplaatst moet worden en je het AOP elders wilt hebben, zal het toch Ziggo zijn welke dit voor je moet gaan regelen. Het zelf doen is wellicht goedkoper, maar ik zou het je absoluut afraden dat te doen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Willem-A wrote:

...dus een koppelstuk op de groene ka`bel van Ziggo is niet toegestaan….

 

Inderdaad, dat zeg ik ( ... dat dus de AOP ( het kastje ) niet verplaatst mag worden … ). Dus alleen via de AOP verlengen. Aangezien het verlengen van de coax kabel naar de Connectbox best kritisch kan zijn, is het belangrijk dat de AOP up-to-date is ( voor de beste kwaliteit en grootste kans dat het verlengen goed werkt ).
 

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

6 meter van het AOP naar een 2-weg splitter in de meterkast is prima te doen als je AOP/signaal/kabel allemaal goed in orde zijn. Sowieso niet zelf je AOP gaan verplaatsen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic