Everlast68

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Aanbiedingen voor vaste klanten

Mijn vraag is de volgende. laat ik beginnen met te zeggen dat ik meer dan tevreden ben met Ziggo en alles daar om heen.
Het enige wat me blijft verbazen is dat aanbiedingen, en dat zijn soms erg aantrekkelijke, niet op gaan voor abonnees die zoals in mijn geval al jaren trouw is aan jullie.
Graag wil ik weten waarom dat is.
Dat iedereen over zou blijven stappen snap ik, maar daar kunnen jullie toch voorwaarden aan stellen.
Voorbeeld: er was toentertijd een actie met tablets. Als nieuw abonnee gratis en als abonnee zijnde korting. ik vind dat niet helemaal eerlijk. Let wel dit is mijn mening en geen rede om op te stappen. vreemd is het wel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
*Moet ik mij hierin mengen. Is dit verstandig? Ach, ik mag altijd mijn mening wel laten weten, toch?*

Wat er in dit topic wordt besproken is natuurlijk een veelgehoord iets. En ja; iedereen is het er eigenlijk wel mee eens wanneer je de vraag stelt "zou je vaste klanten niet meer/vaker moeten belonen?".
Ik hoor deze vraag ook heel vaak bij bijvoorbeeld vrienden en familie. En dan doe ik meestal hetzelfde verhaal. Dat verhaal is niet om op te komen voor VodafoneZiggo, maar om mensen ook eens op een andere manier te laten kijken naar dit vraagstuk.

Ik weet niet wanneer providers (en andere diensten, zoals tijdschriftabonnementen bijvoorbeeld) zijn begonnen met het aanbieden van cadeau's en kortingen bij het aangaan van een nieuw abonnement, maar weet wel dat dit iets is wat al onwijs lang bestaat. We weten als consument bijna niet beter dan dat we een korting of cadeau krijgen wanneer we een nieuw abonnement van iets aangaan. Daar rekenen we op. Zou een aanbieder (zoals wij) daar plots mee stoppen, zou daar nogal raar van worden opgekeken.
Aanbieders "moeten" dus eigenlijk altijd wel met een leuk bod komen om klanten aan te halen.

En dan krijg je de situatie "ik ben een jaar klant. Mijn jaar abonnement (met periode korting) is voorbij. Nu wil ik een nieuw jaar-abonnement, met weer de korting. Graag dezelfde korting die nieuwe klanten nu ook krijgen". Onze reactie is vervolgens "Dat gaat niet. Je bent namelijk geen nieuwe klant (dus krijg je ook niet de voordelen van nieuwe klant) en je hebt al korting gehad".

Ik ga niet ontkennen dat er regelmatig, wanneer klanten het over opzeggen hebben, alsnog een korting wordt geboden. Vanuit mijn positie (ik werk niet op de zogeheten "klantbehoud-afdeling", voelt dat niet altijd lekker. Ik moet een klant teleurstellen, maar de klant krijgt bij een andere afdeling na mij wel korting. Toch begrijp ik dat het 'nou eenmaal zo werkt'. Het bedrijf geeft liever nog een voordeel, dan dat ze de klant kwijt zijn.

Dan krijg je de volgende vraag/opmerking te horen "Waarom krijg ik een korting als ik erom zeur/met opzeggen dreig. Het zou veel netter zijn als dit standaard gewoon gebeurt". En op dat moment hou ik de klanten graag een spiegel voor. Stel nou dat we elke klant standaard elk jaar een korting zouden bieden. Ik noem maar wat - 6 maanden half abonnementsgeld - Dan krijgen we dus voor elke klant, elk jaar, 25% minder binnen aan abonnementsgeld. Nu klink ik natuurlijk gigantisch commercieel (maar goed, denk eens vanuit een commercieel bedrijf), dat is een enorme hoop inkomsten minder. En waar moeten we dat vandaan halen/op terughalen? Tjah,, op de abonnementskosten denk ik.
Dus als die laatste situatie werkelijkheid zou worden, kan ik me niet anders voorstellen dan dat de abonnementen uiteindelijk duurder worden. Waardoor je er dus niets aan over houdt, als klant.


Ik wil hierbij wel nog zeggen; bovenstaande is mijn persoonlijke mening. Dit is geen officieel statement vanuit Ziggo en ook niet iets wat ik hier ooit van iemand gehoord heb ofzo. Dit is gewoon 'de andere kant van het verhaal', waarvan ik vind dat mensen ook bij stil moeten staan wanneer ze over dergelijke zaken beginnen.


Dan nog even vanuit Ziggo. Want we doen wel degelijk iets voor onze vaste klanten, vind ik. Wanneer je Ziggo en Vodafone combineert, krijg je mooie gratis extra's. Deze zijn gelijk voor vaste en trouwe klanten.
Persoonlijk vind ik het gedoe van overstappen, nieuwe systemen leren, je thuisnetwerk opnieuw instellen enz.enz. het zeker niet waard om elk jaar over te stappen en nieuwe kortingen te ontvangen (mocht ik niet bij Ziggo werken), maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Mocht je het dat wel waard vinden, sta je daar natuurlijk altijd vrij in.



Zo. Lekker lang verhaal. En ik ga een beetje alle kanten op, maar er is dan ook echt een hele hoop te zeggen over dit onderwerp ;-).

Bekijk in context

26 Reacties 26
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Everlast68
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Heel internet staat vol van deze vragen en iedereen geeft aan dat het niet eerlijk is om als vaste klant nooit korting te krijgen t.o.v. een nieuwe klant. Natuurlijk wil ik geen slapende honden wakker maken maar je kan altijd met Ziggo contact opnemen en vragen of ze je nog iets kunnen bieden en mochten ze dit niet willen dat je aan het kijken bent om over te stappen.

Vaak is het zo dat als je abonnement is afgelopen en je deze gewoon door laat gaan en je wilt dan een hoger abonnement dan krijg je daar wel korting op. Wens je nu gewoon door te gaan met je huidige abonnement en wil je niet hoger, dan zou ik bellen en dat wil soms wel eens helpen.

Maar dat verhaal over niet eerlijk naar vaste klanten is eigenlijk bij elk bedrijf zo, jammer genoeg. Kijk maar naar je energie maatschappij, je moet elk jaar overstappen wil je nog een aardige korting krijgen bovenop wat je al kreeg. Of met een mobiel abonnement, daar is het zelfs al zo erg dat je na je contact een nieuw contract moet nemen anders betaal je je scheel aan kosten 😞
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Bij de Nuon krijg ik toch vaste klanten korting.
Dat loopt op tot maximaal 25% van de bruto stroompriis.
Er bestaan wél bedrijven die aan hun trouwe klanten denken.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
RobertKoopman wrote:
Bij de Nuon krijg ik toch vaste klanten korting.
Dat loopt op tot maximaal 25% van de bruto stroompriis.
Er bestaan wél bedrijven die aan hun trouwe klanten denken.

Die prijs zit dan vast al in de prijs verwerkt 🙂
Maar je hebt gelijk, Nuon doet dit wel.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Het gaat niet over de prijs, het gaat over een korting voor vaste klanten.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
RobertKoopman wrote:
Het gaat niet over de prijs, het gaat over een korting voor vaste klanten.

Dat bedoelde ik ook... die korting zit vast al in de prijs verwerkt 🙂
Maar goed, ik geloof nooit zo in gelijke kortingen die bedrijven geven. Linksom of Rechtsom, je moet er altijd voor betalen. Maar dat is mijn mening!
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Omdat jij er nu meteen vanuit gaat dat Nuon de duurste is?
Dus deze korting is nep?
Als is mijn KWh prijs vergelijk met andere aanbieders zie ik dat het niet zo is.
Ziggo kiest ervoor om het niet te doen, dat is prima.
Maar deze vraag zien we dagelijks/wekelijks voorbij komen dus klanten denken er wel degelijk aan.
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
En er moet ook een korting komen voor community leden die anderen regelmatig helpen! :grinning: :see_no_evil::hear_no_evil::speak_no_evil:
John M.

Level 7
  • 166Posts
  • 2Oplossingen
  • 50Likes
Ik ben het hier volledig mee eens.
Er word weinig aandacht besteed om bestaande afnemers te belonen.
Vaak wel een extra manier om nieuwe klanten binnen te halen,.

Wel moet ik zeggen dat als je voor de administratieve afdeling kiest bij de telefonische helpdesk dat er wel wat mogelijk is.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Dat zeg ik... als je belt naar Ziggo en daar over praat dan kom je een heel eind hoor. Je moet dan wel weer een jaar contract afsluiten maar dan heb je ook weer korting (soms, niet altijd! Dit zeg ik er maar even bij want straks zegt iedereen dat ik heb geschreven dat iedereen altijd korting krijgt, dat is dus niet zo!!)

Maar je kan het altijd proberen als je jaar contract om is 🙂
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Maar als je belt krijgt iedereen weer iets anders te horen, er zijn geen richtlijnen voor.
Een beetje een tombola, zo ga je niet met vaste trouwe klanten om.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
RobertKoopman wrote:
Maar als je belt krijgt iedereen weer iets anders te horen, er zijn geen richtlijnen voor.
Een beetje een tombola, zo ga je niet met vaste trouwe klanten om.

Daar denken we dan beide heel anders over, dat mag natuurlijk.
Als je niet belt om het te vragen moet je ook niet aankomen dat ze niets voor je willen doen. Want ik heb altijd nog, al die jaren dat ik klant ben, elk jaar weer een jaar contract gekregen met korting. Dus het werkt wel, als je maar even je best doet 🙂
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Nu moet je weer je best doen om korting te krijgen....
Dat is toch een vreemde manier?
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Dit klinkt en is natuurlijk chantage en niet iedereen heeft daar zin in.

Verder is natuurlijk ook weer een script hoe medewerkers met chantage moeten omgaan en hoe de klant te behouden.

Het is gewoon een kat en muis spelletje, dat is prima, maar Ziggo wil zijn klanten behouden, dus dat initiatief mag ook bij Ziggo liggen.

Wij betalen elke maand €86 voor de Ziggo diensten, en dit blijft maar omhoog gaan zonder motivatie, maar kortingen voor trouwe klanten moet je zelf bellen met de aankondiging "Ik wil opzeggen", dan komt script chantage in werking en is er in een keer een korting als je wil blijven.........
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Boodschappen gaan ook naar een hoger BTW en heb jij de regering ooit een goede motivatie horen geven dat deze BTW omhoog moet? Buitenlandse bedrijven zeggen in Nederland dat ze uit ons land gaan als ze niet minder of helemaal geen BTW hoeven te betalen (hoe noemen we dit: chantage) en wat krijgen we dan, afschaffing van de Dividendbelasting.

Er is overal wel wat.... En geloof me, Ziggo is geen uitzondering!
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
EnergieBoy wrote:
Boodschappen gaan ook naar een hoger BTW en heb jij de regering ooit een goede motivatie horen geven dat deze BTW omhoog moet? Buitenlandse bedrijven zeggen in Nederland dat ze uit ons land gaan als ze niet minder of helemaal geen BTW hoeven te betalen (hoe noemen we dit: chantage) en wat krijgen we dan, afschaffing van de Dividendbelasting.

Er is overal wel wat.... En geloof me, Ziggo is geen uitzondering!


Onze roverheid is de meest onbetrouwbare partner om zaken mee te doen, en ook nog eens slecht van betalen, je kan gewoon minimaal 6 maanden op je geld wachten!

Het is bij andere providers zeker niet beter, en ook ik ben over het algemeen heel tevreden over de diensten van Ziggo.
Echter dat wij als klanten/burgers dit langzaamaan normaal zijn gaan vinden is op zijn minst vreemd.

En omdat iedereen het doet, hoeft Ziggo daar niet in mee te gaan natuurlijk, het zou Ziggo sieren als ze een mechanisme invoeren wat blijvende klanten een korting geeft per jaar dat je klant bent 1% of zo, dan zijn ze ook van die opzeg/chantage telefoontjes af en is iedereen :grinning:
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Wat onze overheid wel of niet doet heeft weer bitter weinig met Ziggo te maken toch?
Ziggo kan best eens wat beter zijn best doen voor de klanten.
Zeker als je ziet wat ze er voor een puinhoop van maken de laatste maanden....
OP het andere forum druppelen de berichten al binnen over de vergoeding voor de laatste storing, je mocht een formulier invullen maar vervolgens zijn er amper klanten die daar al iets van gehoord hebben.
Ziggo deelt vooral kluitjes uit om klanten mee in het riet te sturen.
Of kastjes om muren te mee te vinden 😉
Een beetje probleem moet vooral op de lange baan geschoven worden lijkt wel.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
*Moet ik mij hierin mengen. Is dit verstandig? Ach, ik mag altijd mijn mening wel laten weten, toch?*

Wat er in dit topic wordt besproken is natuurlijk een veelgehoord iets. En ja; iedereen is het er eigenlijk wel mee eens wanneer je de vraag stelt "zou je vaste klanten niet meer/vaker moeten belonen?".
Ik hoor deze vraag ook heel vaak bij bijvoorbeeld vrienden en familie. En dan doe ik meestal hetzelfde verhaal. Dat verhaal is niet om op te komen voor VodafoneZiggo, maar om mensen ook eens op een andere manier te laten kijken naar dit vraagstuk.

Ik weet niet wanneer providers (en andere diensten, zoals tijdschriftabonnementen bijvoorbeeld) zijn begonnen met het aanbieden van cadeau's en kortingen bij het aangaan van een nieuw abonnement, maar weet wel dat dit iets is wat al onwijs lang bestaat. We weten als consument bijna niet beter dan dat we een korting of cadeau krijgen wanneer we een nieuw abonnement van iets aangaan. Daar rekenen we op. Zou een aanbieder (zoals wij) daar plots mee stoppen, zou daar nogal raar van worden opgekeken.
Aanbieders "moeten" dus eigenlijk altijd wel met een leuk bod komen om klanten aan te halen.

En dan krijg je de situatie "ik ben een jaar klant. Mijn jaar abonnement (met periode korting) is voorbij. Nu wil ik een nieuw jaar-abonnement, met weer de korting. Graag dezelfde korting die nieuwe klanten nu ook krijgen". Onze reactie is vervolgens "Dat gaat niet. Je bent namelijk geen nieuwe klant (dus krijg je ook niet de voordelen van nieuwe klant) en je hebt al korting gehad".

Ik ga niet ontkennen dat er regelmatig, wanneer klanten het over opzeggen hebben, alsnog een korting wordt geboden. Vanuit mijn positie (ik werk niet op de zogeheten "klantbehoud-afdeling", voelt dat niet altijd lekker. Ik moet een klant teleurstellen, maar de klant krijgt bij een andere afdeling na mij wel korting. Toch begrijp ik dat het 'nou eenmaal zo werkt'. Het bedrijf geeft liever nog een voordeel, dan dat ze de klant kwijt zijn.

Dan krijg je de volgende vraag/opmerking te horen "Waarom krijg ik een korting als ik erom zeur/met opzeggen dreig. Het zou veel netter zijn als dit standaard gewoon gebeurt". En op dat moment hou ik de klanten graag een spiegel voor. Stel nou dat we elke klant standaard elk jaar een korting zouden bieden. Ik noem maar wat - 6 maanden half abonnementsgeld - Dan krijgen we dus voor elke klant, elk jaar, 25% minder binnen aan abonnementsgeld. Nu klink ik natuurlijk gigantisch commercieel (maar goed, denk eens vanuit een commercieel bedrijf), dat is een enorme hoop inkomsten minder. En waar moeten we dat vandaan halen/op terughalen? Tjah,, op de abonnementskosten denk ik.
Dus als die laatste situatie werkelijkheid zou worden, kan ik me niet anders voorstellen dan dat de abonnementen uiteindelijk duurder worden. Waardoor je er dus niets aan over houdt, als klant.


Ik wil hierbij wel nog zeggen; bovenstaande is mijn persoonlijke mening. Dit is geen officieel statement vanuit Ziggo en ook niet iets wat ik hier ooit van iemand gehoord heb ofzo. Dit is gewoon 'de andere kant van het verhaal', waarvan ik vind dat mensen ook bij stil moeten staan wanneer ze over dergelijke zaken beginnen.


Dan nog even vanuit Ziggo. Want we doen wel degelijk iets voor onze vaste klanten, vind ik. Wanneer je Ziggo en Vodafone combineert, krijg je mooie gratis extra's. Deze zijn gelijk voor vaste en trouwe klanten.
Persoonlijk vind ik het gedoe van overstappen, nieuwe systemen leren, je thuisnetwerk opnieuw instellen enz.enz. het zeker niet waard om elk jaar over te stappen en nieuwe kortingen te ontvangen (mocht ik niet bij Ziggo werken), maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Mocht je het dat wel waard vinden, sta je daar natuurlijk altijd vrij in.



Zo. Lekker lang verhaal. En ik ga een beetje alle kanten op, maar er is dan ook echt een hele hoop te zeggen over dit onderwerp ;-).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Alleen voor klanten van Ziggo:

Winnen bij Ziggo
https://www.ziggo.nl/entertainment/prijsvragen

Ga als vip naar de Ziggo Dome
https://www.ziggo.nl/entertainment/ziggo-wow/vip-kaarten-ziggo-dome

Win vette Ajax-prijzen
https://www.ziggo.nl/entertainment/ziggo-wow/ziggoajax

#ZigGOwow: Trijntje bij je thuis!
Win een huiskamerconcert van Trijntje Oosterhuis
https://www.ziggo.nl/entertainment/ziggo-wow/huiskamerconcert-trijntje-oosterhuis
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Lycke Ziggo wat heb je toch weer een mooie verhaal geschreven. Je hebt volkomen gelijk! Echt weer een mooi stukje en goed dat ook jij je als Moderator van Ziggo uit vanuit je privé gevoel. En natuurlijk is het laatste helemaal waar, vaste klanten krijgen veel korting als ze Vodafone & Ziggo hebben en kijk de lijst van Be rt eens, wat wil je nog meer als vaste klant 🙂

TOP Lycke, en dan te weten dat je van de week bij de laatste Call was. Ga je missen :cry:

Uitgelicht topic