1
Vraag
2
Reacties
Bindit

Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

3 Gratis films zijn niet gratis, ze staan toch op de factuur

Mijn vraag is Ziggo heeft fout gemaakt en wil dat weer herstellen met onderstaande bericht.
Gister dacht ik nog o ja kan nog film kijken, film uitgezocht Alita: Battle Angel kost €5,99 en dacht die is gratis, totdat ik vandaag op mijn account keek , Totaal extra kosten: €5,99 afgeschreven. Niet gratis dus.
Wat is er fout gegaan.

Beste mevrouw, meneer
Door een fout in ons administratiesysteem heeft u in juni en/of juli een factuur met een te laag bedrag ontvangen. We gaan dit herstellen.

Wat gaan we doen
Op de factuur die u in augustus ontvangt trekken we alles recht. U betaalt dan uw normale abonnementskosten, plus de kosten die we eerder nog niet in rekening hebben gebracht. Hierdoor gaat u helaas meer betalen dan gebruikelijk.

Gratis Ziggo On Demand-aanbod
We vinden het echt vervelend dat dit is gebeurd en daarom maken we het graag een beetje goed: we bieden u drie gratis bestellingen aan uit ons Ziggo On Demand-aanbod. Ga in uw menu naar ‘Movies & Series’ en vervolgens naar ‘Huren’. Binnen dit aanbod kiest u drie films of afleveringen van series gratis, u hoeft dan dus geen huurkosten te betalen. Dit aanbod geldt van 15 augustus 2019 t/m 14 augustus 2020.

Let op: tijdens het bestellen van de film of aflevering van de serie ziet u wel de normale huurprijs, op uw factuur zal deze uiteindelijk voor € 0,00 te zien zijn.
Fijne dag,
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bindit

Bovengenoemde brief heb ik ook gehad denk uiteindelijk als je de film na 15 augustus heb gehuurd deze verrekend wordt naar nul. Even rustig je komende factuur afwachten. Op je account zie je gewoon idd het bedrag op de factuur zal waarschijnlijk het bedrag verrekend worden.

https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/zo-kan-het-ook-43924

Bekijk in context

17 Reacties 17
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bindit

Bovengenoemde brief heb ik ook gehad denk uiteindelijk als je de film na 15 augustus heb gehuurd deze verrekend wordt naar nul. Even rustig je komende factuur afwachten. Op je account zie je gewoon idd het bedrag op de factuur zal waarschijnlijk het bedrag verrekend worden.

https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/zo-kan-het-ook-43924
Bindit
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hans.W
Oke bedankt voor je info.
Ik wacht rustig af komende dagen 🙂
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Bindit mocht het toch niet goed zijn op de volgende factuur dan corrigeren wij het voor je 🙂
Bindit
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo Bindit mocht het toch niet goed zijn op de volgende factuur dan corrigeren wij het voor je 🙂

Hoi Anne H, wat ik al dacht de €5,99 hebben ze gefactureerd voor oktober,
Hoe nu verder? ik mag nog 2x film kijken hoe gaan ze dat oplossen?
BlueNLD

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Heb zelfde probleem.

16 augustus en 7 september film gekeken en kreeg het bedrag op factuur.

Denk ff bellen, gratis is gratis vind ik.

Ik kan ook nig 1 kijken dus wacht dat even af.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Bindit en BlueNLD gratis is zeker gratis! Ik heb via privébericht gevraagd om aanvullende gegevens. Daarmee ga ik checken wat er misgaat.
Yasupancake

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij werden de films ook gefactureerd. Net met een medewerkster gesproken, zij vertelde mij dat ik

elke keer als ik een film kijk zelf met ziggo moet bellen om het te crediteren. Dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn?

Als ik de brief goed begrijp zou dat bedrag automatisch op 0,00 moeten komen te staan toch?

Ik mag nog 2 films kijken.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Yasupancake

 

Dit kan echt niet de bedoeling zijn misschien dat@Anne H Ziggo of@Lycke Ziggo hier even na kan kijken. Te bizar voor woorden eigenlijk wat de helpdesk medewerker als oplossing voorschotelt. Je krijgt iets gratis dan is het ook gratis conform de brief die je gekregen heb. Dan moet het niet zo zijn dat de klant achter zijn geld moet gaan. Waarschijnlijk zit er iets niet goed in het klantensysteem qua facturering.  De Ziggo mods kunnen dieper in het klantensysteem kijken en komen zeker met een bevredigend antwoordt.@Anne H Ziggo of @Lycke Ziggo zou je ook voor mij willen kijken of het bij mij in het achterliggend systeem wel goed zit ook ik heb zo,n brief gehad voor 3 gratis films. Ga zeker niet nu een gratis film bestellen en dan bij eerste factuur er achter aan moet bellen. Graag uitsluitsel voor@Yasupancake en voor mij@Hans.W Nog een tip @Yasupancake zet even in je profiel je postcode en huisnummer alleen toegankelijk voor Ziggo mods dan kunnen zij het gelijk oppakken in het klantensysteem.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo@Hans.W de laatste update is dat wij het technisch niet voor elkaar krijgen om de 3 films gratis in te regelen. De kosten voor de bestelde gratis film gaan dus helaas niet automatisch naar € 0,00. Wanneer iemand contact opneemt vergoeden wij de bedragen. Er is over het hoofd gezien dat deze 3 gratis films een kado zijn ter compensatie van eerdere ongemakken. Dat moet van a tot z geregeld zijn, met een strikje erom.

Ik ga er intern voor zorgen dat dit hogerop op de agenda komt. Want er bestaan ook mensen die de factuur niet maandelijks checken, deze mensen komen er niet achter dat ze de 3 gratis films alsnog betaald hebben. Dat is niet bepaald een kado.

 

Lees je dit topic en heb je ook 3 gratis films gekregen via de brief?

Bestel gerust 3 films de komende tijd. Zodra er 3 maal een gehuurde film op de factuur staat plaats je in dit topic een bericht. Ik check dan of je de brief hebt gehad en vergoed in 1 keer de 3 bestelde films. In je Community profiel moet je je postcode en huisnummer correct hebben ingevuld. Vergeet ook niet van je film te genieten 😉

 

 

Mol

Level 5
  • 102Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Bindit wrote:

Mijn vraag is Ziggo heeft fout gemaakt en wil dat weer herstellen met onderstaande bericht.
Gister dacht ik nog o ja kan nog film kijken, film uitgezocht Alita: Battle Angel kost €5,99 en dacht die is gratis, totdat ik vandaag op mijn account keek , Totaal extra kosten: €5,99 afgeschreven. Niet gratis dus.
Wat is er fout gegaan.

Beste mevrouw, meneer
Door een fout in ons administratiesysteem heeft u in juni en/of juli een factuur met een te laag bedrag ontvangen. We gaan dit herstellen.

Wat gaan we doen
Op de factuur die u in augustus ontvangt trekken we alles recht. U betaalt dan uw normale abonnementskosten, plus de kosten die we eerder nog niet in rekening hebben gebracht. Hierdoor gaat u helaas meer betalen dan gebruikelijk.

Gratis Ziggo On Demand-aanbod
We vinden het echt vervelend dat dit is gebeurd en daarom maken we het graag een beetje goed: we bieden u drie gratis bestellingen aan uit ons Ziggo On Demand-aanbod. Ga in uw menu naar ‘Movies & Series’ en vervolgens naar ‘Huren’. Binnen dit aanbod kiest u drie films of afleveringen van series gratis, u hoeft dan dus geen huurkosten te betalen. Dit aanbod geldt van 15 augustus 2019 t/m 14 augustus 2020.

Let op: tijdens het bestellen van de film of aflevering van de serie ziet u wel de normale huurprijs, op uw factuur zal deze uiteindelijk voor € 0,00 te zien zijn.
Fijne dag,

 

Helaas bij ons nu ook zo. We hebben 1 film gekeken en die staat ook direct op de factuur van november die vandaag binnen gekomen is. 

Waar gaat dit dan mis.. elke keer moet er achteraf gecrediteerd worden.  wat een puinhoop bij de administratie van Ziggo. 

Ik vindt dit erg vervelend. We betalen genoeg per maand om netjes volgens de gemaakte afspraken behandeld te worden.

 

@ziggo Graag een oplossing. want ik heb dit weekend weer een film gehuurd en die verwacht ik volgende maand niet weer op de factuur.  Als je wat beloofd moet je het ook na kunnen komen en niet elke keer weer sorry zeggen..

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MolBoven je bericht staat het antwoord van Ziggo en hoe dit op te geven voor een vergoeding.

https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/3-gratis-films-zijn-niet-gratis-ze-staan-toch-o...

Lees je dit topic en heb je ook 3 gratis films gekregen via de brief?

Bestel gerust 3 films de komende tijd. Zodra er 3 maal een gehuurde film op de factuur staat plaats je in dit topic een bericht. Ik check dan of je de brief hebt gehad en vergoed in 1 keer de 3 bestelde films. In je Community profiel moet je je postcode en huisnummer correct hebben ingevuld. Vergeet ook niet van je film te genieten 😉

stevienieuw

Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Raar dat dit via de community moet worden geregeld. Als mensen niet door hebben dat ze toch voor de films hebben betaald, hebben ze Ziggo zelfs verrijkt. Dat is nog eens een goedmakertje!

Mol

Level 5
  • 102Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Be rt wrote:

@MolBoven je bericht staat het antwoord van Ziggo en hoe dit op te geven voor een vergoeding.

https://community.ziggo.nl/abonnement-mijn-ziggo-153/3-gratis-films-zijn-niet-gratis-ze-staan-toch-o...

Lees je dit topic en heb je ook 3 gratis films gekregen via de brief?

Bestel gerust 3 films de komende tijd. Zodra er 3 maal een gehuurde film op de factuur staat plaats je in dit topic een bericht. Ik check dan of je de brief hebt gehad en vergoed in 1 keer de 3 bestelde films. In je Community profiel moet je je postcode en huisnummer correct hebben ingevuld. Vergeet ook niet van je film te genieten 😉

Ja Leuk Bert,

Dit heb ik gelezen na dat ik de factuur heb gehad. en nu heb ik 2 films gehuurd verdeeld over 2 facturen en dan nog ergens 1 te goed. wat een gedoe en dit moet bij de klant vandaan komen. Het gaat mij om de omslachtigheid. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om het om te draaien. eerst een credit van 3 films a 6 euro doen en dan maar afwachten of de films gehuurd worden. Dit was meer service geweest. We betalen elke maand al behoorlijk veel...

Titus

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Anne H Ziggo wrote:

Hallo@Hans.W de laatste update is dat wij het technisch niet voor elkaar krijgen om de 3 films gratis in te regelen. De kosten voor de bestelde gratis film gaan dus helaas niet automatisch naar € 0,00. Wanneer iemand contact opneemt vergoeden wij de bedragen. Er is over het hoofd gezien dat deze 3 gratis films een kado zijn ter compensatie van eerdere ongemakken. Dat moet van a tot z geregeld zijn, met een strikje erom.

Ik ga er intern voor zorgen dat dit hogerop op de agenda komt. Want er bestaan ook mensen die de factuur niet maandelijks checken, deze mensen komen er niet achter dat ze de 3 gratis films alsnog betaald hebben. Dat is niet bepaald een kado.

 

Lees je dit topic en heb je ook 3 gratis films gekregen via de brief?

Bestel gerust 3 films de komende tijd. Zodra er 3 maal een gehuurde film op de factuur staat plaats je in dit topic een bericht. Ik check dan of je de brief hebt gehad en vergoed in 1 keer de 3 bestelde films. In je Community profiel moet je je postcode en huisnummer correct hebben ingevuld. Vergeet ook niet van je film te genieten 😉

 

 


Hi @Anne H Ziggo 
Zou je voor mij ook even kunnen kijken 🙂 Heb een tijdje geleden de eerste gehuurd, en afgelopen week de andere 2.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Titus 
Met alle liefde neem ik een kijkje voor jou! 

Op de factuur van 15 mei, 12 juni en jouw laatste factuur van 14 juli zijn geen kosten berekend voor het bestellen van een film via On Demand. Nu is het zo dat het verbruik altijd 1 maand later wordt gefactureerd. De komende factuur van 14 augustus kan ik nog niet inzien. Wil je deze te zijner tijd downloaden in Mijn Ziggo en controleren? Mocht er onverhoopt een film zijn berekend, dan gaan we die voor je vergoeden. Geef me dan gerust een seintje.

Titus

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hi @Titus 
Met alle liefde neem ik een kijkje voor jou! 

Op de factuur van 15 mei, 12 juni en jouw laatste factuur van 14 juli zijn geen kosten berekend voor het bestellen van een film via On Demand. Nu is het zo dat het verbruik altijd 1 maand later wordt gefactureerd. De komende factuur van 14 augustus kan ik nog niet inzien. Wil je deze te zijner tijd downloaden in Mijn Ziggo en controleren? Mocht er onverhoopt een film zijn berekend, dan gaan we die voor je vergoeden. Geef me dan gerust een seintje.


Thanks! Ik heb nog even nagekeken, en ik zie toch echt extra kosten op de factuur van 12 juni, die niet (geheel) zijn weggehaald op de factuur van 14 juli.

Op de nieuwe factuur van 14 augustus staan de meest recente 2 zoals verwacht 🙂

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah, je hebt helemaal gelijk, @Titus ! Ik heb ze nu alle 3 voor je vergoed, dat komt in mindering op de eerstvolgende factuur 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic